/spanien/barcelona/forum/20593.aspx/spanien/barcelona/forum/20593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
12/14/2008 00:52

Madrid var så äckliga, jag har aldrig sett dom spela SÅ fult som dom gjorde idag, speciellt mot Messi direkt i början och i första halvlek. Han vågade inte spela efter det, det borde vara han som skulle ta straffen. Han är vår 1.a straffläggare, han verkade vara skrämd hela matchen efter hur Madrid-spelarna körde mot honom. Så jävla fuuuuula!

Dom är glada över att det bara slutade 2-0, men erat spel i dagens match passar in i division 1 i Storbritannien, så fuuula var ni.

Inte ens Chelsea och Liverpool spelade så fult mot oss, jäkla äckel Madrid. Anti-fotboll, men Messi bad er hålla tyst ändå i slutet, hur mycket än ni körde mot honom så kom han tillbaka och tystade Madrid. MEEEEEEEESSI, du är bäst!!!!!!

Och att dom maskar hela matchen, från början matchen började var så jävla patetiskt!!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
12/14/2008 00:52
Barcelona Mes Que un Club ! 3
12/14/2008 00:51
Tifot, var svårt och väldigt invecklat, därför misslyckat.
Barcelona BlueRed.
12/14/2008 00:50
Yaya Toure - 8?

Killen förtjänar 11/10.

FCB :)

Helt sjukt. Måste rätta till Arne också. Det är inte vi som spelar som Arsenal, det är dom som försöker spela som oss.
Barcelona FCB :)
12/14/2008 00:50
BlueRed

Och jag inser snabbt att det definitivt inte blir några 5000 till mig =) Men det gör absoluuuuut ingenting en kväll som denna :D
Barcelona kataloni10
12/14/2008 00:49
jag e hur glad som helst , jag kommer ej söva idag ,, barca i blodet
ponta p
DaniAlves:

underbar bild
Canaletes
hahaha tifot blev STOR FAIL, vad man kunde se av den iaf. Regnet förstörde stämingen, matchen och tifot skiit mycket :(
Barcelona Barca-nist

Player Ratings: Barcelona 2-0 Real Madrid
Barcelona BlueRed.
DaniAlves

Det gör den. Mitt inlägg kanske försvann mitt i allt firande.

En sak man lägger märke till är att det är självaste Puyol som stolt bär den blåröda tröjan, tar tunga steg fram till straffområdet och gör sig redo för hörnan. Med styrka, skicklighet och vilja krigar han fram en boll till världens bästa anfallare.
Barcelona sambasoccer
12/14/2008 00:48
jag håller med Sersari du har så rätt mannen...vi vann till slut & visade alla hur fotboll på den nivån ska spelas.

inatt sover jag gott!!
Barcelona true_barca_fan
vi får väl hoppas att det blir bättre nästa gång och bättre väder förstås
Barcelona Vampíro
Så jävla glad just nu, det lutade åt 0-0 speciellt efter att Eto'o missat straffen men vi löste det tillslut. Vi leder ligan med 12 poäng ner till Madrid och det ser verkligen ljust ut.

Puyol och Yaya Touré bäst i Barça och Casillas för marängerna. Skönt för Yaya att få vinna den här matchen med tanke på förra årets möte då han i stort sett var den endå som verkligen kämpade. Nu ska jag försöka sova fast ja kommer dock tänke på matchen hela natten lång.

Visca Barça y Visca Catalunya!
Barcelona Gonzalez_Barca
12/14/2008 00:47
True_Barca_Fan

Vart ingen tifo, den blev helt misslyckad.. synd för den såg så fin ut på photoshop..
Barcelona Mes Que un Club ! 3
12/14/2008 00:46
Jag blir så äcklad att bra lag ska kunna täcka upp skador,

Dom har 4/5 ordiarie borta,

Robben, Ruud, Marcelo, Pepe, Diarra.

Vi har Iniesta och Milito.

Ett STORLAG som dom säger att dom är ska kunna täcka upp skador.

Orka klaga på Skador.

Sen klagar dom på domaren också. Ja allt var domarens fel. Jag är så trött på dessa iditoer, seriöst.!
Barcelona BlueRed.
FCB :)

Jag ger 5000kr till dig om du lyckas hitta ett lag som är så bra på att hålla boll. Helt sjukt. 73%!
Barcelona DaniAlves
true_barca_fan

barca tifot knasade till, något stämde inte så det blev inte lyckat säger jag bara.
Canaletes
12/14/2008 00:45
Jag HOPPAS att Atlético och Deportivo vinner imorn! Dem passerar dem då
Barcelona DaniAlves
12/14/2008 00:45
Den här bilden säger mer än tusen ord! Puyol.
Barcelona FCB :)
12/14/2008 00:44
BlueRed

Skymtade 73-27 efter 70-75 minuter cirka..var kanske ännu mera i slutet
Barcelona true_barca_fan
ÄR DET NÅN SOM HANN se barca tifo
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
kataloni10

Du förstår väl att de spelar efter sina resurser?

Capello har gjort något i detta lag som gör att de har en helt annorlunda spelstil, även när de har alla sina spelare det är en rakare italienskt sätt att spela.

Jag tror dock ramos kommer göra mycket gott för dem, omvandla dem till ett annorlunda madrid.
Han lär väl ha ett och annat att säga angående framtids nyförvärv dessutom.
el capitano
Gonatt culés, jag ska fan upp o jobba kl 7 =)
Älskar Barca spelarna som visade hjärta o tålamod ikväll, som jag skrev tidigare, vi är störst, bäst och vackrast.
See you all...kram på er alla =)
Fan va glad jag e just nu, vill fan krama o pussa alla...hehe

TACK REDAKTIONEN för live-rapporten och bevakningen av les rambles =)
Tummen upp, ni är bäst
Barcelona kataloni10
jag e hur glad som helst , jag kommer ej söva idag ,, barca i blodet
MessssiiTheOne!
12/14/2008 00:43
Gonzalez_Barca

Juste 6-1 matchen mot Atletico oxå, herregud finns inget man kan säga om barca spelar ingen roll, ställ vilket lag ni vill Barca kör över dom! Det är Barcas år nu !
Barcelona II Barça II
”Bildproducenten hann ju visa repris av hela säsongen tills Madrids maskande var slut. Skrek flera gånger att de skulle visa matchen, när de väl gjorde det hade de inte ens passat iväg bollen..”
Hahaha klockrent!
Barcelona BlueRed.
Hur mycket bollinnehav hade vi i slutet? Det missade jag.
Barcelona Sersari
12/14/2008 00:42
2-0, så bra det känns!

Madrid var så äckliga, jag har aldrig sett dom spela SÅ fult som dom gjorde idag, speciellt mot Messi direkt i början och i första halvlek. Han vågade inte spela efter det, det borde vara han som skulle ta straffen. Han är vår 1.a straffläggare, han verkade vara skrämd hela matchen efter hur Madrid-spelarna körde mot honom. Så jävla fuuuuula! Dom är glada över att det bara slutade 2-0, men erat spel i dagens match passar in i division 1 i Storbritannien, så fuuula var ni. Inte ens Chelsea och Liverpool spelade så fult, jäkla äckel Madrid. Anti-fotboll, men Messi bad er hålla tyst ändå i slutet, hur mycket än ni körde mot honom så kom han tillbaka och tystade Madrid. MEEEEEEEESSI, du är bäst!!!!!!
Christián
Gonzalez_Barca

hahaha hände precis samma sak med mej
Barcelona Mojito
Jag har tidigare varit smått kritisk till vårt försvar och undrat hur de skulle klara sig mot "bra" motstånd.

Efter sammanlagt 9-0 mot Sevilla, Valencia och Real kan jag sluta fundera.
Marques, Puyol och Abidal har varit mycket bra i de 2 senaste matcherna. Alves offensiv gör ju att man inte kan klandra honom för att hamna lite fel i vissa situationer.

Valdés går mot sin bästa säsong hittills, och resten av laget deltar också med press för att hjälpa till med försvarsspelet.

Idag var våra stjärnor inte de mest framstående (även om det var de som avgjorde målmässigt). Nej idag var det LAGET Barcelona som återigen visade prov på hur man maler sönder sin motståndare.

Vackert så det förslår.

En eloge till Real som gjorde det svårt för oss och som gjorde så att vi fick plocka fram alla redskap i verktygslådan. Även om jag inte kan hylla grisfotboll är detta det enda sättet att komma till tals med Barcelona.

Stolt är man, trött, men framför allt riktigt glad. Julen kom 2 veckor för tidigt i år.

Go´natt Culés, y visca Barca!
Annons: