/spanien/barcelona/forum/20589.aspx/spanien/barcelona/forum/20589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFKG
2008-08-14 10:37
Barcelona KW
2008-08-14 10:37
Såg precis målen från igår.

Eto'o och Henry verkade riktigt heta! Inte det bästa motståndet men såg ändå bra ut. CL här kommer vi!

Hoppas att Alves är tillbaka till ligapremiären i alla fall.
IFKG
2008-08-14 10:36
Mm de va surt:P
Barcelona Dizzy
2008-08-14 10:33
Alves borta 2 veckor fan:(
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 10:23
Ämne: De ser riktigt fint ....
Förmodligen för att Hleb kommer att användas istället för Deco i mitten. och på kanten så tycker jag personligen att man inte ska värva mer eftersom Iniesta kan lätt användas på vänsterkanten istället för tjockisronaldinho som har lämmnat.Oroa dig inte för våra ungdomar, det finns en handfull som redan (förra säsongen) fick chansen och flera som kommer få det i år igen!
Barcelona lagkapten
2008-08-14 04:13
Tot_El_Camp

Capel har som sagt en klausul som säger att han får lämna för ca 14 milj euro (har jag för mig?) så han skulle ju inte va dyr och man behöver heller inte oroa sig för Del Nidos ondskefulla förhandlingsmetoder :P. Problemet är mest att han är en ganska så begränsad spelare som är rätt lättläst, men däremot väldigt snabb med bollen och han har framtiden för sig. Frågan är ändå om ledningen skulle kunna tänka sig honom. Hittills har de inte visat några som helst tecken på det.

Arshavin hade givetvis varit drömmen nu när Silva är ute ur leken. Men jag ser det faktiskt inte som någon större katastrof om det inte blir någon förstärkning alls, då jag tror mycket på Hleb. Jag är övertygad om att han skulle klara av den positionen utmärkt eftersom han hade en liknande roll i Stuttgart och delvis i Arsenal.

Sen det du säger om Iniesta är värt en tanke. Han har varit ovanligt anonym hittills vilket oroar lite. Vi får hoppas att det beror på att han inte riktigt kommit igång än och att det blir bättre när han spelar in sig med en startman(Hleb) på vänsterkanten. Hade varit surt om man måste offra vampyren, som varit en av de mest tongivande de senaste säsongerna, för att Xavi ska få en offensivare roll.
Real Madrid Grande Pepe
2008-08-14 02:41
De ser riktigt fint ut faktiskt. Ett till ny förvärv stänger bara dörren för ungdomarna som väntar på sin chans och ni har ju Hleb så varför värva en ytter ?
Barcelona Tot_El_Camp
2008-08-14 02:38
lagkapten: Kanske lite av båda? ;)

Bra analys av matchen. Intressant roll Xavi verkar komma få den här säsongen. Frågan är bara hur det påverkar Iniesta?

Nu hoppas jag på ett inköp av Arshavin. Den enda som finns på marknanden som håller Silva-klass enligt mig. Capel är givetvis ett alternativ, men som Rambla skrev så blir han väldigt svår att köpa.

Jag såg Brasiliens match idag och Neves imponerade. En frisparksskytt av rang som vet hur man skjuter. En möjlig framtidsman, men det skulle vara en stor chansning om Barca värvade honom. Jag ser helst att Arshavin tillkommer till klubben. Om inte så får Hleb/Iniesta/Henry fylla luckan sålänge. Förhoppningsvis gör dem det i världsklass.
Barcelona Abbe_
2008-08-14 02:31
lagkapten

Haha, det är nog mycket som florerar runt i den där skallen :-).
Barcelona lagkapten
2008-08-14 02:22
Abbe_

Hehe, man blir inte mycket klokare efter att ha läst det. Ibland undrar man om Birro verkligen är så yr som han verkar eller om han bara försöker vara filosofisk.
Barcelona Abbe_
2008-08-14 02:18
lagkapten

Birro har skrivit lite om det, länktips!
Real Madrid Real Madrid :)
2008-08-14 02:18
Grattis till vinsten idag:)

Om vänsterytter så har ni ju Hleb där? Spelade där hela säsongen i Arsenal och gjordet det väldigt bra. Fast om ni menar vänsteranfallare så tror jag inte han passar in där.

Han vill helst vika in i mitten och slå dom avgörande. Vilket nog inte passar i vänsteranfallare.

Men man får väl se vad som händer.

Ha det bra alla:) Ska sova!
Barcelona lagkapten
2008-08-14 02:05
Canaletes

Canal+ har redan gått ut med det och det går att läsa lite överallt. Se länk t.ex.!

Sherko

Hehe, beror väl lite på hur man ser det ;) Canal+ står i alla fall för professionella sändningar. Men som jag skrev är det i alla fall dåliga nyheter för folk som inte har C+.
Men är inte du fortfarande lite för ung för att syssla med ironi? ;P

EDIT: I och med att tv4 har köpt Canal+ är jag dock osäker på exakt vad hela soppan innebär. Antingen kommer C+ fortsätta vara en betalkanal och sända PL och Serie A, där enda skillnaden är ägarbyte, eller så kommer tv4 visa några av matcherna i C+ i sina systerkanaler tv4+ och tv4Sport.
Någon som vet mer?
Canaletes
2008-08-14 01:53
lagkapten

vart har du läst de nånstans?? länk...
Real Madrid Sherko
2008-08-14 01:50
lagkapten

Det är ju goda nyheter :P, att canal+ tagit tillbaka rättigheterna till serie A.

Så man kan följa dinho utan att behöva betala flera hundra kronor i månaden :)
Barcelona lagkapten
2008-08-14 01:41
Hetfield

Joaquin är en härlig ytter som slickar linjen och som därmed hade breddat spelet för våra små passningsgenier. En Joaquin i Betis-form hade absolut varit något för Barcas vänsterkant kan jag tänka mig. Dock känns han som en rejäl chansning med tanke på hans misslyckade tid i Valencia.

Annars har jag lite dåliga nyheter för alla er som inte har Canal+. Det ser nämligen ut som att C+ tagit tillbaka rättigheterna till Serie A och därmed kommer man inte kunna följa den gode Ronaldinhos framfart i Milan i tv4.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-14 01:40
Canaletes

Man kommer redan sakna honom på högerkanten även fast han inte har spelat så många matcher.

lagkapten

Tack så mycket! :)
Canaletes
2008-08-14 01:34
Alves kommer vara skadad i 2 veckor :/ men de lungt! ;)

Visca el Barca!
Barcelona lagkapten
2008-08-14 01:32
Kimmpa_fcb

Enjoy ;)

Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-14 01:14
lagkapten

Underbar låt :)

Någon som vet vart jag kan tanka den?
Barcelona Arman-Messi
2008-08-14 00:46
Dett var fettt snygga mål fan =)speciellt xavis och henrys
Barcelona Evička
2008-08-14 00:45
Haha, tack Rambla - jag hade nästan glömt :)
Barcelona Rambla
2008-08-14 00:42
Comment tu t'appelles, je m'apelle Samuel.

Vilken spelare. :)
Barcelona Hetfield
2008-08-14 00:41
Sjukt att det inte finns en vettig ytter att värva just nu

Joaquin är tydligen suga på att byta miljö ;), fast spelar å andra sidan på högra kanten
Barcelona Arman-Messi
2008-08-14 00:41
Tack:D
Barcelona Mes que un club 3
2008-08-14 00:40
arman - messi

Kolla länk =)
Barcelona Rambla
2008-08-14 00:39
Ämne: Skön match idag. kan....
De finns ju att ladda ner här på startsidan.
Barcelona Arman-Messi
2008-08-14 00:35
Skön match idag. kan nån skicka målen missade dem 3 första ?
Barcelona lagkapten
2008-08-14 00:18
Först och främst: Tack så innerligt Pep för att du insett Xavis offensiva kvalitéer och flyttat fram honom i banan. Med Xavi runt motståndarnas straffområde kommer vi få se mer instick och framförallt kanske vi äntligen får en mittfältare som gör de där viktiga 10-15 målen.

Beröm ska också Titi ha som gör ett väldigt vackert mål. Förhoppningsvis får han tillbaka självförtroendet snart och sakta men säkert jobbar sig tillbaka. För let's face it, ledningen vill behålla honom och att ha honom på bänken med den lönen han har är bara slöseri. Så låt oss sluta klaga på honom och istället hoppas på det bästa.

Angående vänsteranfallare, så börjar ju alternativen ta slut. Ingen Silva, förmodligen ingen Arshavin heller och ledningen har ju sagt Silva eller ingen. Capel har man inte visat intresse för och Neves-situationen är komplicerad.

Ledningen tvekar, med all rätt, med att köpa fler "löften" från Sydamerika, så lyckas han inte imponera i OS kommer man knappast gå efter honom. Gör han däremot ett lyckat OS, kommer Fluminense troligtvis begära alltför mycket för honom för att Barca ska va intresserade. I "värsta fall" kan ju Hleb bli en startman på den positionen.

Till sist: Hyllas den som hyllas bör, och det är ingen mindre än lejonet. Underbar hyllningslåt i länktips!
Barcelona Jay-z
2008-08-14 00:14
ElDuroDeFCB //

Jo det sant men jag tycker Helb duger där på vänstern lite släpande. Ok visst han är inte renodlad. Men ser inte det som kris om vi inte köper Silva.

Alltså jag är mer less över insatsen Henry gör. Efter målet så slappna han av. Vill att Henry ska känna sig pressad så kan han komma tillbaks i gammal form. Henry ser lite mer vältränad ut det är positivt. Vill man se Henry i topp form, ska man man visa han att han kan bli bänkad om han inte ger 100%.
Annons: