/spanien/barcelona/forum/20584.aspx/spanien/barcelona/forum/20584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-08-14 17:52
barcadinho

Du blir irreterad men jag tycker att en tränare ska reagera på det sättet som han gjorde, vid de få missade lägen barca hade igår. Barca måste bli mer effektiva och de är på god väg varför ska han nöja sig när han vet att de kan bättre?

Alves inlägg är precisa, vet inte om du följt han i sevilla men där hade han 2 anfallare som kunde nicka, därav var det tidiga inlägg på huvudhöjd, nu har han 2 anfallare som inte har sin styrka i huvudspelet så varför ska han då slå höga inlägg?

Nej du det är antingen direktiv ifrån pep eller anfallarna som tvingar alves att slå lägre inlägg.

Barcelona Hetfield
2008-08-14 17:46
En av de grejerna som gjorde mig lite besviken när det gällde Rijkaard 06/07, var att han var mätt, han visade aldrig någon ilska , han piskade aldrig spelarna som han gjorde tidigare

Det behövs en tränare som piskar spelarna och visar vad han tycker och tänker
Barcelona oocb
2008-08-14 17:45
jag undrar över hur man köper biljetter till spaniens bortamatch mot danmark i köpenhamn? Någon som vet? Har försökt googla utan resultat och kollat på billetlugen.

mvh
niklas
Barcelona Culés
2008-08-14 17:42
MESsi ThE bEsT//

hehe..rolig spel :)
Hoppas att han vet om spelet, menar C Ronaldo :D
Iniesta - The Best
2008-08-14 17:40
MESsi ThE bEsT//

Hahaha.
Iniesta - The Best
2008-08-14 17:37
barcadinho//

Jag tycker det är väldigt roligt när tränare är så "heta" på bänken, oavsett motstånd.
Det smittar ju av sig på spelarna, förmodligen. Och får dom att "dra sig i kragen" och spela ännu bättre, även om dom spelar drömfotboll.

"Pep såg väldigt arg och irriterande när barca missade några målchanser, men det stod 3-0. Han måste lära sig att ta det lugnare."

Jag tror Pep var stensäker på vinst idag. Han visste att Barca skulle skapa 20 chanser(hehe), och han kanske ville ha mer utdelning. Trots 4-0. Och det kanske oroar honom, att laget skapar chans på chans och ibland missar. Han vet att mot dom större lagen så kommer man inte få lika många chanser, även om det lär bli en hel del. Och då måste man ta vara på dom. Kanske var därför, vet ej.

Men jag gillar att se tränare som, oavsett resultat, manar på sina mannar. Lackar ur på bänken när det blir en missad målchans. Såna tränare är underhållande.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-08-14 17:33
hahahahaahh kolla vilken spel om c ronaldo ahhahahah
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-08-14 17:25
Ämne: Jag gillar Valdes :)....
den mot real var best
Barcelona Culés
2008-08-14 17:20
Jag gillar Valdes :)
Han är grym när han vill va det.
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 17:17
Ämne: Riiio!!

messi är ....
heheh självklart.. råkade glömma bort världens bästa =)
Barcelona Culés
2008-08-14 17:16

barcadinho

Jag håller med dig, Valdes rörde bollen kanske 3-4 ggr på hela matchen.
Valdes är en bra målis. Alla målisar gör tabbar mer el mindare.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-14 17:15
Culés//

Hade man inte vetat vilka grodor Valdes gjort eller inte vetat vem han var hade man lätt kunna tro att han är världens bäste målvakt på de där klippet. Gjorde ett par fina räddningar där vill jag säga :D
Barcelona Messi#10
2008-08-14 17:14
Riiio!!

messi är har en säker plats
Barcelona Messi#10
2008-08-14 17:14
Riiio!!

messi är har en säker plats
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 17:12
Ämne: Riio//

Vi har vun....
Visst är Valdes en bra målvakt, det är det ingen som helst tvekan om, men jag tror att det finns stabilare målvakter ute på marknaden än honom.
Ska han stanna kvar så måste han ha bättre utmanare i alla fall.. känns som om han verkligen är helt säker i startelvan och det skall ingen vara i Barça tycker jag, för så blir vi ett bättre lag.. med kamp om platserna!
Barcelona Bjornee
2008-08-14 17:03
Kolla länktips:
Pedro, Jeffren, Vazquez, Sanchez och Busquets finns med på trupplistan på barca.com
Barcelona barcadinho
2008-08-14 17:03
Varför klagar folk på Valdes JUST NU precis efter matchen?
Han hade ingenting att göra under hela matchen. Ingenting.
Så hur kan man bedöma honom efter en sån match.
Barcelona Culés
2008-08-14 17:00
Kolla på denna filmklipp då kommer ni att älska valdes :)

*länk
Barcelona barcadinho
2008-08-14 16:59
Några SMÅ saker från igår som gjorde mig glad:

1) Skönt att se Marquez slå sina croosbollar. Man njuter, särskilt när de träffar rätt.
Han gjorde det ca tre gånger igår. Det ger en till variant i anfallsspelet. Man behöver inte alltid spela bollen från försvar till mitten till anfall .
2) När Alves inte kunde spela och var ute, så var vi bara 10 man på plan ca 5 minuter (innan Pique kom in). Xavi fick på direkten gå ner på plan till höger. Xavi täckte Alves position i några minuter. Bra att Pep reagerade väldigt snabbt här. Rijkaard var ibland lite trög med såna beslut.
3) Pedro – spelade jätte bra igår.
4) Kommer Xavi vara den sort mittfältare som gör 10-15 mål per säsong?
Då har vi en stor - stor plus.
5) Abidal fick inte komma upp så ofta (om vi jämför med Alves t ex), trots att vi mötte en ganska medioker motstånd. Det är bra tycker jag. Försvaret blir tätare. Mittfältarna och anfallarna kan sköta jobbet uppe. Han kan hjälpa till bara ibland.

Några Små saker som gjorde mig lite irriterad:

1) Pep såg väldigt arg och irriterande när barca missade några målchanser, men det stod 3-0. Han måste lära sig att ta det lugnare. Det är bra att reagera men dåligt när man överreagerar. Vad ska han göra om såna missar kommer mot Chelsea och det står 0-0? Spara energin till viktigare tider.
2) Nästan 95 procent av Alves inlägg är korta och låga. Jag vet inte om det är planerad eller om han kommer fel med foten. Han måste försöka få upp bollen ibland. Särskilt när båda eto’o och henry väntar i straffområdet.
3) Keita försökte flera gånger att dribbla sitt motstånd och lyckades inte alltid. Jag vill att han och Yaya ska spela enkelt. Passa snabbare istället till en medspelare. Låt de som är mer tekniaka att dribbla. Det är också svårare för motståndarna när man passar. Man måste ju jaga boll.

Annars – en stark insats från början till slut, med några normala perioder med lägre tempo, för att ladda batterier till nästa våg.
Barcelona Woods
2008-08-14 16:58
"Eto'o kommer alltid att vara Eto'o"

Älskar när Samuel pratar om sig själv i tredje person!

Klockren match igår, biter mig fortfarande i armen för att se om det verkligen är Dani Alves som står där ute på högerbacken.. Zambrotta någon?
Barcelona Messi#10
Criff
vem vill du ha till vänster då??
Barcelona Messi#10
Criff
vem vill du ha till vänster då??
Barcelona Culés
2008-08-14 16:54
glöm aldrig Valdes i Paris ;)
Barcelona Criff
2008-08-14 16:54
Det lär aldrig värvas en världsmålvakt då Valdes, trots sina tabbar är en riktigt duktig målvakt, samtidigt som han är katalan och har kommit upp från ungdomsleden.
Däremot behöver han bättre utmanare än Pinto & Jorquera bakom sig. Någon som flåsar honom i nacken.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-14 16:51
Riio//

Vi har vunnit titlar med Valdes, varför skulle vi inte kunna göra de nu? Valdes blir bara bättre och bättre och jag har inga problem med honom.
Barcelona Klint
2008-08-14 16:50
Personligen så är jag inte mycket för s.k. nyårsvärvningar. Får kalla kårar när jag tänker på t.ex. Albertini och Maxi Lopez. Värvningar i januari anser jag endast bör göras om skadesituationen är riktigt illa.
Barcelona Criff
2008-08-14 16:49
Messi#10, Iniesta är heller ingen vänsterytter. Han breddar inte spelet och brukar inte löpa i öppningar. Han gillar att få boll och sen vika inåt.
Då är Henry den bästa lösningen då han i alla fall springer och utmanar sin back på den kanten, men man såg också många gånger igår att han inte riktigt är bekväm där då Iniesta och Xavi ofta fick slå en passning i öppningen på vänstersidan innan Henry fattade att han skulle springa där.
Hade vi haft en vänsterytter på den kanten så hade den spelaren gjort den löpningen innan ens Iniesta eller Xavi hade sett den.
Där är skillnaden.

Både Jesus Navas & Joaquin är högeryttrar. Så att sätta dem på vänsterkanten med sina högerfötter tror jag inte hade gynnat oss heller.
Barcelona Messi#10
2008-08-14 16:49
Riiio!!

jag håller med dig men ifall vi köper en kanslickare så skulle Jesus Navas passa in eller Joaquin som jag nån skrev precis
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 16:45
Tycker inte att vi skall värva mer. Det kommer ta tid innan detta laget(med många nya) spelare spelas ihop och så har vi inte värvat billigt heller. Mycket bättre att spara dom pengarna som man nu tänkt lägga ut på nån Capel eller Arshavin och istället vid nyår eller nästa sommar köpa en riktigt bra Målvakt!! Det tycker jag i alla fall.. någon som håller med??
Barcelona Messi#10
2008-08-14 16:36
Criff

men vi har iniesta
Annons: