/spanien/barcelona/forum/20581.aspx/spanien/barcelona/forum/20581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-10-23 13:09
Ämne: Det är synd att matc....Ja, för myglet och favoriseringen av Real Madrid fortsätter i Spanien. Ännu än gång, precis som efter den förra omgången av CL får Barcelona spela onsdag/lördag medans Real Madrid får spela tisdag/söndag. När det egentligen borde vara tvärtom. Detta sker nästan varje gång det är CL-omgång. Spelar man CL onsdag kväll ska man självklart spela ligamatch på söndag och inte lördag.
Barcelona haeger
2008-10-23 12:30
Henk Ten Cate - El Mister

Du kan ju inte säga att Marquez är "gjuten i startelvan" för Pique spelar ofta, nästan lika ofta som Rafa.
Barcelona Dizzy
2008-10-23 12:29
Det är synd att matchen nu mot Almeria är på Lördag. Spelarnna får knappt vila. Synd att dom inte spelar på en Söndag
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-10-23 12:19
Håller med i det mesta ni skriver. Dock tror jag att Etoó, Iniesta, Puyol, Marquez, Dani Alves och Abidal också är helt gjutna i startelvan. Resten konkurerar på ett mycket bra sätt men alla får spela mycket och verkar nöjda. Pep gör hursomhelst ett mkt bra jobb med truppen.

Messi, Etoó, Iniesta och Xavi är alla med på top 10 i världen för tillfället, no bullshit.
Barcelona Barcelonito
2008-10-23 12:04
Jag är mest imponerad över uppbyggnadsspelet. Det är inte som Rijkaards förutssägbara taktik då alla blev fasta på samma platser. Nu är det oftast Abidal, Puyol och Pique längst ner men Dani Alves högt uppe på högerkanten. Messi tar plats mellan backlinje och mittfältet på offensiv planhalva medan Xavi och Busquets möter boll för att hitta antingen just Messi eller Iniesta i mitten eller högern. Rörelserna är klockrena och den stilen kör inget annat lag just nu. Många har svårt för vår högerkant. Alves tajmar in sina löpningar perfekt i förhållande till Messis.

Iniesta är kung i allt han gör. Hans spel utan boll är mycket bättre än Messis och han är nog den viktigaste spelaren i truppen idag. För mig är Iniesta, Messi och Cristiano, de 3 bästa spelarna i världen just nu.
Barcelona Barca Barca
2008-10-23 11:18
Yes, håller med, Pep är nog den bästa tränaren vi har haft sen lång tid tillbaka. Han har skapat ett rotations system som gör att alla spelare i dagens trupp är viktiga för laget, alla kan känna sig givna men samtidigt inte. Igår t ex så var det Iniesta och Eto'os tur att sitta hela matchen på bänken medans förra matchen var det Messis och Xavi( Beroende på hur matchbilden ser ut). Pep kan slänga in vilken spelare som helst i vilken match som helst och ändå prestera på topp för alla i truppen är verkligen matchtränade. Det finns ingen som är i frysboxen(förutom målvakterna) och jag är mäktad imponerad av våran Pep, nu är han inte beroende av någon spelare för att han har andra som täcker upp lika bra som någon i laget. Jag ser ingen given i startelvan förutom Messi, Xavi och Valdes som faktis är nog dom som lär starta dom absolut viktigaste matcherna resten av startelvan kan han lägga in vem som helst.

Sen till gårdagensmatch, så påstår många att det såg ut mer som en träningsmatch och det måste jag hålla med om. Sen måste jag även tillläga att en match mot Basel ska inte se ut som någon svettig borta match, det ska faktis likna mer en träningsmatch. Vi är för bra för att det ska kämpas borta mot Basel.

Längtar tills nästa match mot Almeria, undrar vilka Pep startar med.
Barcelona genomskärare
2008-10-23 11:10

Vi är riktigt på g nu.
Vågar man drömma om titlar?

Vilken passning av Alves! Helt fantastisk!
Barcelona SaM__-
2008-10-23 10:49
Känner också att Pep har stor potensial att bli en coach av världsklass. Är imponerad av hans blick för rotationen och jag får känslan att gruppen jobbar åt samma håll nu. Men säsongen har bara börja, skulle det blir förlust alla matcher i det tuffa spelschemat kommer förmodligen många att ändra åsikt. Men jag är nöjd, 8 raka :)

Sedan måste jag säga att Sergio Bosques nya roll igår var väldigt intressant. Kanske blir lite som v.bommel som jag var säker på skulle komma och spela som pivote hela säsongen, men istället blev han den löpmaskin lite högre upp i banan och blandade defensivt spel med bra offensivt.

och Dani Alves då. Nu känner man igen han de senaste matcherna, fyller på, bra inlägg, och säker bakåt. Som någon skrev så behöver han inte i Barcelona vara mittfältare och anfaller utan det kan han nu lämna över till andra spelare för att själv vara en raket på kanten :=
MessssiiTheOne!
2008-10-23 10:42
Ämne: MessssiiTheOne!

....
Tack så mycket =)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-23 10:25
Ämne: Kul när laget och sp....

Håller fullständigt med dig om att Pepan kommer att bli den nya supercoach. Han tänker som spelare men har taktiska ideer som en riktig världsklass coach. Sen det han gör bra är att han får ut sina tankar på bra sätt ut till spelarna och på spelsystemet. Pep är vad Barcelona behövde, och jag skulle inte bli arg om vi trots allt inte vinner något denna säs. Han är fortfarande inte riktigt varm i rocken ännu....
Barcelona Rambla
2008-10-23 10:21
Kul när laget och speciellt canteranos spelar så bra. Ok, motståndet var inte mycket att hänga i julgranen det ska erkännas men bortamatcher är alltid svåra då det handlar om inställning.

Jag måste ju säga att det börjar bli riktigt jobbigt med Viasats ständiga och överdrivna fokusering på brittiska lag, Zlatan och Mourinho. Alla vet väl för h-e vem Mourinho är vid det här laget? Snacka lite om nya tränare som dykt upp på scenen. Varför inte Pep Guardiola tex, som verkligen ser spännande ut med tanke på sin bakgrund som spelare. Inom några år kommer han vara en av världens bästa tränare, det kan jag nästan garantera.
Barcelona De Goda
2008-10-23 10:04
Ämne:
Fan missade hela m....
A just det, tränaren är också från det egna ledet, hehehehe, sinnesjukt.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-10-23 09:53

Fan missade hela matchen igår.. va på jobb fest.. men jag är rätt nöjd med resultaten.. Shit jag måste säga att folk på forumet är lite lata.. Läste alla inlägg från tiden strax innan matchen tills nu, och fan det ända man läser är; Min stream funkar inte, stream någon, stream, stream, stream, stream...Fan gubbar lär er att leta efter skiten själva, gör en liten hemläxa innan matchen, kolla upp vilka som visar matchen i förrrrrrrvägggggggggg.

Jag fick lite tips förr och nu ska jag dela med mig en sista gång.
1. Börja med att ladda TVU, TVANT, SopCast osv. på www.myp2p.eu.
2. Spara www.myp2p.eu bland favoriter. Väl där gå in på fotboll och dagens matcher. Klicka där Barcelona finns. Sen är det bara att välja en stream från de olika program som finns.
3. Orkar ni inte ladda ner från myp2p så finns; www.justin.tv..Där kan man streama direkt.
4. www.rojadirecta.org. Där visar de allt ni behöver. Annars laddar ni ner matchen dagen efter punkt slut.

FAN spara det här och sluta med stream any 1 hit och ditt. Leta själva eller gå in och betala via VIASATondemand. Uff nu fick jag ut det från systemet.

Av jag jag läst och sett så var matchen helt galen, barca körde över och det var bara La Masia gubbar som nätade...undrar om någon lag i världen kan säga samma sak...hmm

Visca Barca visca Pep och Visca La Masia

PS: även tränaren är egen produkt HELT SJUKT JU:
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-10-23 09:05
Vi skall nog inte dra allt för stora växlar av denna seger emd tanke på att Basel är väldigt dåliga. Men 0-5 på bortaplan i CL är mkt bra. Dessutom spelade vi utan Iniesta och Etoó. Vilken bredd när Bojan går in och gör två mål och vi har Busqet ifrån B-laget som är grym.
Barcelona kev
2008-10-23 08:03
tjä, några länkar till gårdagens målen?? missade faan matchen
Barcelona Messi(AH)
2008-10-23 01:04
Ämne: Någon som har koll p....
Kolla på Uefa.com.
Barcelona DaniAlves
2008-10-23 00:23
Någon som har koll på Messi's facit i CL, 3 mål har han gjort det vet jag men angående assisten..?

han gjorde 2 assister idag i alla fall.
Barcelona 1&onlyMessi
2008-10-23 00:06
hu fantastisc match som helst.. bra samspel.. hoppas det håller sig säsongen ut! blir en trio i år :D
Canaletes
2008-10-22 23:55
Mäktig bild!
Canteranos!

Bona nit alla cules!
Barcelona AntonAronzon
2008-10-22 23:46
Tycker ändå streamarna funkade relativt okej idag.
Fick dock pendla mellan spansk och irakisk tv, men vad fan. Det var det värt ;)
Barcelona DaniAlves
2008-10-22 23:33
såg målen precis, IMPONERANDE säger jag bara.

Alves assist till Messi's mål var bara för fint, en blandning av Quaresma/Ronaldinho om man säger så ;)
Barcelona Squez
2008-10-22 23:22
Barcanist
Haha, jamen precis ..jag måste nog sova hehe ;)
Barcelona Barcanist
2008-10-22 23:17
Aja nu ska jag slagga och drömma om El Clássico :) Hahah, nä men jag somnar nog med ett leende på läpparna efter 0-5 vinsten mot Basel idag:) Godnatt alla Culés!

i Visca Barca y Visca Catalunya !
Barcelona Barcanist
2008-10-22 23:14
Ämne: Imponerande att alla....
Haha, du menar väl 4 av dem 5 målen som gjordes? :)
Barcelona Squez
2008-10-22 23:11
Imponerande att alla målen gjordes av våra egna produkter ..men glöm då inte heller att på 5 av de 6 målen som gjordes, så var det en egen produkt som assisterade ;)
Barcelona Barcanist
2008-10-22 23:10
Haha, på Wikipedia står en massa jävla skit eftersom att privat personer kan skriva in vad dem fan vill.
Gjorde min läxa där en gång för 3-4 år sedan när jag gick i årskurs 6 tror jag att det var.. Fick fan alla fel haha xD
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-10-22 23:10
MessssiiTheOne!

Kolla länktipset ;)
Canaletes
2008-10-22 23:09
Målen från matchen boys!! ;)
Barcelona barcadinho
2008-10-22 23:00
el Flaco:
Precis, det kändes till slut som en träningsmatch, lugnt och knappt en ansträngning på bortaplan och 5-0.

Det är faktiskt lite dåligt betyg för CL. Det är en del jumbolagen också i gruppspelen och det är inte bra i längden. Man måsta kanske fundera på att ändra på något sätt (mindre grupper kanske och flera kvalomgångar).

Det var den åttonde vinsten i rad!
Det tänker jag fira snart med något gott.

En liten negativ sak från den här matchen är Titi Henry. Förlåt att jag klagar, men jösses. Killen är så jäkla ofokuserad och så han har varit i snart 1,5 år (med undantag här och där). Ska han inte vakna till liv igen? hur länge ska man ha tålamod?

Sporting tog en bortavinst mot Shakthar. Viktigt för de. De följer nog med barca vidare.

Ja, det är bara några dagar till till nästa match och på en stor tv-skärm och inte jobbiga streamsidor.
MessssiiTheOne!
2008-10-22 22:59

Grabbar är det någon som har länk till målen?
Annons: