/spanien/barcelona/forum/20580.aspx/spanien/barcelona/forum/20580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca_Barca
2008-12-08 21:11
alltså madrid fansen är blåsta. jag meanr varför snacka om el clasico när man har Cl match på onsdag? nu kommer ni säga men den är inte viktig de är redan vidare. klart som fan den är viktig. hemma plan och måste visa bra form inför el clasico. men nej nu är de här o drömmer och snackar hit o dit. VAKNA , NI BESÖKER SLAKTARNAS PLATS PÅ LÖRDAG,

visca Henry
Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 21:10
Ämne: Barcalonawi //

1.....
Hahaa.. ja listade ut det för precis en minut sen. Då jag var inne på ert forum.. hehhee

Btw.. Hur många fjortisar har ni inne på Puerta egentligen?
Inget illa menat mannen.. Men det finns ett par st som verkar bara sitta vid datorn och har sitt liv i SF :P
Barcelona Barca o Mort!
2008-12-08 21:09
Barcelonawi

Det står en rubrik om barca i barcaforumet, men det är inte samma rubrik i alla forum :)

Nu är det 3dje ggn jag nämner detta men ingen har svarat :D

Vad sägs om att göra spelarbetyg så som Altético har gjort?

Att red. sätter sina sen får man gå in och rösta vad man själv tyckte. På så sätt blir det inte lika mkt pajkastning.
Real Madrid Zizou_spars
2008-12-08 21:05
Barcalonawi //

1. Var inget gnäll utan mer konstaterande, som fick medhåll. Det var ju dennes fel.

2. Programmet var väldigt bra och innehöll mycket spanskt, vilket är roligt, eller? :-)

3. Hehe, det citatet syns enbart inne på erat forum, gå in i vilket annat forum som helst och du ser ett citat som är mer relaterat till deras lag.
Barcelona el Flaco
2008-12-08 21:02
Jag är också övertygad om att Schusters kommentar var psykologisk krigsföring. Madrid kommer inte lägga sig ner utan en kamp. Men jag är övertygad att Barcelona kommer vara minst lika taggade. Pep kommer inte tillåta någon att slappna av eller ta ut segern i förskott. Vi borde inte heller göra det.
Barcelona Barcalonawi
2008-12-08 21:01
Ämne: Jag rekommenderar at....
Orka lyssna på Kviborgs gnäll om deras förlust och hur allt var domarens fel.. så patetiskt.

Men har ni märkt hur ofta EuroTalk har använt Barca namnet på den senaste tiden på den där lilla rubriken på FanTV? Asså de pratar om allt möjligt.. för det mesta mer italienskt och engelskt än spanskt. Ändå är det oftast rubriker med Barcelona de lägger in interviewrna med.
Jag tror att det är för att Barca namnet säljs bäst i dagens SF :)
Barcelona jost15
2008-12-08 20:51
schusters utalande var uttänkt, tro inget annat. På det här viset lägger han över all press på oss inför el clasico.Tongångarna i reals trupp speglar inte detta utalande det kan jag lova, dom kommer kriga ihjäl sig för 3 pinnar på lördag. Igår förlorade real pga 2 dundertabbar av domherren men om dom skulle ge faan i att släppa in 3-4 mål var och varannan match skulle detta inte spela någon roll..
Barcelona Okkapokka.
2008-12-08 20:50
Ämne: Okkapokka.// Det är ....
Javisst, de stämmer.

Jag längtar lika mycket som du ;)
Real Madrid Daebes//Zizou
2008-12-08 20:15
Okkapokka.// Det är inte fel att vara positiv. Du kan själv läsa på Real Madrids sida att jag tror på seger. Kommer nog aldrig i hela mitt liv tro på förlust innan en match! Bollen är rund och vi kan vinna likaså kan ni!

Försöker få igång supportrarna att tänka positivt och få igång dem. Det är El Clasico! Matchernas Match!

LÄNGTAR!
2008-12-08 20:15
Barcelona Okkapokka.
2008-12-08 20:12
Daebes//Zizou

Håller med helt totalt, Men vad ska man göra åt vissa postitiva människor egentligen? Inkluderat mig själv? :D
Barcelona BlueRed.
2008-12-08 20:03
Jag rekommenderar att ni tittar på Euro Talk denna vecka, Kviborg är programledare och därav mycket spanskt.
2008-12-08 20:02
jonny p// Du skriver som om Real Madrid aldrig har vunnit över Barcelona.

"...så kan nog real vinna borta mot barca i EN match också eller få ett kryss..."

Det är ju tvärtom i dagsläget. Ju Barcelona som inte vunnit på 5 matcher med bara 2 lika. Tror på en underbar tillställning nu på lördag! Väl mött!
Real Madrid the next Håkan Mild
2008-12-08 20:00
Ser verkligen fram emot kampen på lördag, må bästa lag vinna...
Real Madrid the next Håkan Mild
2008-12-08 19:58
Barcelona jonny p
2008-12-08 19:49
Jag tror givetvis också på seger till 99% , men kan Grekland vinna EM så kan nog real vinna borta mot barca i EN match också eller få ett kryss vilket också hade varit en stor besvikelse.
Barcelona Dizzy
2008-12-08 19:45
Kolla in målgesten. Han är så underbar!

Visca Van bommel.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-08 19:43
Ämne: sebbaa:
Precis, mån....
Givetvis är det så, men det är svårt att inte dagdrömma efter att topplag har krossats på löpande band mot oss. Så jag förstår att vissa är väldigt segervissa faktiskt.

Själv ligger jag lite mittemellan i det här, är både optimist och pessimist, då kan ja kalla mig själv för en neutrist :D
Barcelona Ciao-V
2008-12-08 19:38
sebbaa:
Precis, många av oss supporters verkar vara segervissa i förväg.
Vi ska inte ta någon seger i förskott. Bollen är rund och även en formsvag Madrid kan ställa till och faktiskt vinna om spelarna inte är lika skärpta som de har varit hittills.

Gillar Peps inställning inför El Calsico.
Han säger bland annat följande:

“If we aren’t on top form on Saturday they could beat us.”

Så även om jag inte är orolig alls då Barca har en försprång på nio poäng, vill jag ända hålla nere förväntningarna.
Kunde Getafe ta en poäng kan vad som helst hända i El Classico. Bollen är rund som sagt.
Barcelona Saman.
2008-12-08 19:38
Kan alla sluta säga att man inte ska ta ut segern i förskott osv. Jag och alla ni andra vet att de flesta här har tagit ut vinsten i förskott med undantag ett par pessimister kanske.

Om ni skriver och tror på att Barcelona kommer vinna i 100 fall av 100 på lördag så spelar det ingen roll om ni uttrycker det eller inte då det inte kommer orsaka någon förändring i framtiden.

Vi kan inte alla vara Marty Mcfly.
sebbaa
2008-12-08 19:28
B.G.
"Puyol vs Raul
Xavi vs Gago
Valdes vs Casilias
Messi vs Higuain
Ramos vs Alves"

Inte för att vara petig men borde inte Ramos och Alves byta plats? ;)

Förövrigt är det ju rent sagt löjligt att ta ut segern i förskott. Invänta helgen, njut av matchen, och sen ser vi vad resultatet är. Hoppas på vinst är som tidigare sagt helt annan sak än att ta ut den i förskott. Och som även tidigare även nämnts, El Clasico är El Clasico.
Barcelona Saman.
2008-12-08 19:26
Vem är den läskigt stora killen på sidan 35 i Barcelonas årsrapport? :P
Barcelona jonny p
2008-12-08 19:14
Jag tror nog också på Keita till förmån för señor ice även om han gjorde bra ifrån sig i lördags...

Jag har en annan idé också.. vi sponsrar ju unicef och gör vårt för planeten jorden.. Borde inte Real Madrid kontra med att ställa in resan till barcelona för att skona miljön från flygbränsle? Det kanske är bra för deras målskillnad också att lämna W.O och bara åka på 3 i baken.

Skämtåsido så är ett El clasico ett el clasico och omöjligt att säga hur det kommer sluta. Vissa spelare kan höja sig enormt under en sån match, vissa klarar inte pressen..
Spanien Söderström
2008-12-08 19:09
Ämne: "Arsenal TV ask....
Hahaha! Hoppas han får spela mot Shaktar, känns som att han behöver mer tid på plan för att komma igång.

Men angående Real Madrids vänsterbacksposition, är det inte möjligt att Ramos spelar där, och så Metzelder som mittback? Om nu inte Heinze eller Pepe kommer tillbaka, förstås.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-08 19:00
Tror på samma mittfält/anfall som bortamatchen mot Sevilla. Keita tar Icemans plats och Eto'o tar Hlebs plats i anfallet. (Eto'o tar då centerpositionen i anfallet såklart).

Försvaret blir nog som mot Valencia skulle jag tro då alla gjorde en riktigt stabil insats, Abidal-Marquez-Puyol-Alvés

Sen Valdés i målet då som vanligt :)
Barcelona Messidinho_10
2008-12-08 18:57
Asså kolla här vi har krossat alla lag vi har möt typ och jag tror Real kommer få lida oxå tyvärr det är absolut ingenting som talar emot oss!!!

RONALDINHO MY HERO!!!!!
Barcelona The Game
2008-12-08 18:54
Keita från start, Etoo från start,
Barcelona The Game
2008-12-08 18:53
Allt kan hända, men det är Barca vi ska tro på!
Så allt det här med att leka ödmjuk och härlig existerar inte tyvärr. Barca!!

(med all respekt)F**k Madrid..
Barcelona Duda
2008-12-08 18:49
Jag fattar inte hur folk kan ta ut El Clasico segern i förväg. Att hoppas är en sak, men att ta ut segern i förskott är bara löjligt. Allt kan hända...
Barcelona haeger
2008-12-08 18:40
B.G

Haha! Hleb verkar vara en riktigt rolig kille.
Annons: