/spanien/barcelona/forum/20573.aspx/spanien/barcelona/forum/20573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 13:38
det var så lite. ser själv på dokumentären nu och den är riktigt bra. väldigt skönt att nu i efterhand få se hur klubben kämpar till sig ronaldinho och vilken effekt dom här männen har haft på klubben.
Barcelona Ciao-V
2008-09-28 13:38
Ämne: Ämne: Efter b....Spanyol släpper tyvärr in alla som kan betala biljetten. Antagligen så är det biljettintäckerna som är viktigaste för dem.
En sån stor match kan de ju få in en hel del pengar i kassan. Men deras arena var ändå halv tom igår. Det är väl antagligen Barca fansen som har svikit dem.
Skönt att vinna sista derbyn i Estadi Olimpic. Denna kommer att stå i historieböckerna.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-09-28 13:36
Karlssoooon

Jag har velat se han på vänster flanken ända sen matchen mot sevilla, för någon säsong sen när han hade alves på sin kant. Han var hur grym som helst, killens form växer bara och det är bara att låta han prenumerera kvar där.

"in inesta we trust"
Barcelona BlueRed.
2008-09-28 13:33
Karlssoooon

Testade den men den funkade inte, inga som seedar, men tack ändå. :)
Får bli A.Gaudis YouTube version, tack! :)
Barcelona Karlssoooon
2008-09-28 13:33
Ämne: Har bara sett målen ....
Fortsätter Iniesta visa upp samma klass som i gårdagens första halvlek kommer det knappast behövas en ny vänster. han var makalös i min mening.
Barcelona Karlssoooon
2008-09-28 13:32
Här hittade jag en i alla fall. testa den.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 13:31
där har du dokumentären på engelska över youtube. den är uppdelad i 9 avsnitt på 10 min.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-09-28 13:31
Har bara sett målen utav matchen samt en liten highlight, iniesta opererade mycket på vänster flanken, har vi hittat vår vänster ytter månne?

Eller var detta en temporär lösning ifrån peps sida?
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 13:28
där har du en länk till filmen på imdb.. försöker hitta torrents att ladda ner den med har inte hittat något än så länge.

edit: hittade en torrent nu men den har tyvärr bara en seed så jag gissar på att den kommer ta en jävla tid, om den nu startar.
Barcelona Karlssoooon
2008-09-28 13:20
Ämne: "det finns e....
Den finns att ladda ner på ett flertal ställen. Sök på. FC barcelona- spelet bakom fotbollen.
Barcelona Karlssoooon
2008-09-28 13:19
Väl formulerad Matchrapport. Skulle bara vilja nämna Iniesta som gör en helt sjuk första halvlek, där han överglänser de flesta. sedan gör han ingen dålig andra heller.
Deportivo Denari
2008-09-28 13:17
"det finns en väldigt bra dokumentär om laportas första säsong i kontoret som tar upp det där. där får man lite mer insikt om personerna som styr världens blårödaste klubb."

Vet du om man kan få tag på den någonstans? Kommer ihåg att SVT visade den för några år sedan och skulle gärna vilja se den igen. Riktigt trevlig dokumentär som jag minns den.
Barcelona Pep.G
2008-09-28 13:14
Delarocha RIP Puerta

Fjortissupportrar allihop. Varför ska man lägga tid på att hata motstånds laget. Lägg tid på att älska ditt lag. Idioter allihop:P
Barcelona BlueRed.
2008-09-28 13:11
Rambla

Det förklarar Laportas ilska också när han skällde ut en gubbe som satt nära honom, som förmodligen anklagade Laporta för skiten som hände igår kväll.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 13:10
det är väl barcelonafansen samlade. så det är väl mixat boixos nois och cules.

Bortsett ifrån publikens agerande när dom tog sig in på planen var det ett fantastiskt tryck ifrån läktaren. Jävlar vad fansen tryckte framåt sitt lag, det gör en alltid lite ledsen när man försöker minnas sist camp nou var sådär.

och annars så stämmer det att laporta bannlyste boixis nois ifrån arenan. dom svarade med att mordhota honom och jag har för mig att dom dök upp och jagade honom någon gång. det finns en väldigt bra dokumentär om laportas första säsong i kontoret som tar upp det där. där får man lite mer insikt om personerna som styr världens blårödaste klubb.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-28 13:05
Rambla

Precis så har jag också uppfattat situationen. Pareja touchar bollen ytterst lite, Eto'o hade fortfarande haft bollen under kontroll men han får en spark på hälsenan eller något så han faller, helt klart straff.
Barcelona Rambla
2008-09-28 13:04
Ämne: Efter båda Barcas må....
Det är Boixos Nois i kurvan. Barcelona har inte sålt några biljetter officiellt till den här matchen, det gör man aldrig. Barcelona släpper heller inte in Espanyols nazi-fans på Camp Nou. Hur har då Boixos Nois fått fatt i biljetter? Jo, det är Espanyol som släpper in dom. Otroligt korkat och dålig säkerhet från Espanyol. Hur kan man tillåta att de tar med sig fyrverkerier och annan skit på arenan? Espanyols president, Sanchez Libre är ett avskum.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-28 12:56
Efter båda Barcas mål springer hela laget ut till en kurva, är Boixos Nois där eller är det bara den vanliga snälla klacken:) Kanske är lite blandat?
Barcelona Rambla
2008-09-28 12:48
Ämne: Angående straffen. I....
Pareja var faktiskt på bollen men han nuddade den bara och därefter kapar han Samus bägge fötter. Den lilla beröringen på bollen var inte tillräcklig och om Samu inte hade blivit kapad så hade han haft fritt skottläge.

Det där med att spela på bollen först och gå fri från foul får ju faktiskt en felaktig innebörd när man i samma situation kapar en spelare. Det är en helt annan sak om man tar bollen först och samtidigt rensar bort den från motståndarens kontroll. I det här fallet så nuddar han bara bollen och Eto'o hade fortfarande haft bollen framför sig i löpningen. Det syns tydligt på reprisen.
Redaktionen
2008-09-28 12:47
Då testar vi att öppna forumet för utomstående igen. Hoppas att alla kan anstränga sig och föra konstruktiva diskussioner.
Barcelona BlueRed.
2008-09-28 12:43
Rambla

TACK för länktipset.
Barcelona Ciao-V
Angående straffen. I Match-rapporten skriver krönikoren:
"Efter att ha studerat slowmotionbilderna ett antal gånger så var det nog ett av få korrekta domslut som togs den här matchen".

Håller med. Det var korrekt dömd straff. Spanyolsspelaren var inte på bollen. Det skulle bli skandal om huvuddomaren dömde bort straffet.
Barcelona BlueRed.
Vad jag har läst så var det Laporta som portade dem. Och efter att han hade gjort det så började dem hota Laporta på alla möjliga sett, men Laporta gav sig inte och sket i dem fullständigt.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 12:42
jag hoppas det här ger laget en rejäl moralboost. vi börjar komma in på vinnarvägar igen och snart borde målen börja komma lättare också.

CL-match mot shaktar som säkert kan bli jobbig. men där tror jag vi kommer att krossa shaktar. CL gruppspel brukar alltid(så gott som) vara väldigt sköna för barcas del då köttmurarna ofta lyser med sin frånvaro.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-28 12:36
Detta är helt sjukt! Reals forum är endast fyllt av bittra kommentarer om att vi inte förtjänade att vinna för att vi inte gjorde regerrätta mål. Snacka om att lägga fokus och energi på fel saker. Men men bara roligare om dem är upprörda och arga:) Synd att vi inte fick ett handsmål också eller nåt.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-28 12:32
domaren var väldigt usel och förstörde till mycket matchen, men den var fantastisk iallafall. Espanyols mål fick mig att skrika i vrede och det var vidrigt att se på, visst straffen var kanske tveksam men det var inte i närheten av lika fult som det allra första målet.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-28 12:25

God morgon mina herrar...Och vilken morgon, solen skiner, fåglarna sjunger, Barcelona vinner osv osv osv.

Fan vilken match, jag har fortfarande ingen röst.
Barcelona Messi#10
2008-09-28 12:21
sanchez får typ aldrig spela i A-laget han spelar med barca athletic hela tiden
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-28 11:50
Yaya tror jag kommer att spela efter Ramadan, för jag tror att det beror på det.
Det är 2-3 dagar kvar av Ramadan.
Sen är det klapp klapp och klart.

Då lovar ja att Yaya kommer återigen ta hans plats, Hur kan Besquets ta Yayas plats på en gång? omöjligt.
Vänta ska ni se efter Ramadan.
Barcelona Majsan
2008-09-28 11:42
Var det någon som såg Man U igår? Jämför man tempo med dagens Barcelona så känns det faktiskt som att fotbollen utvecklats en hel del sedan de 2-3 säsongerna då Barcelona kändes överlägsna. Och vi har tyvärr inte hängt med. Tyckte nog att laget igår presterade precis samma krampaktiga fotboll som under Reijkard när det var som sämst, alla kladdar för mycket på bollen och ingen vill springa långa sträckor utan boll. Som det känns nu tror jag det blir ytterligare ett mellanår för Barca, om de inte höjer sig mer i de stora matcherna. Henry bevisar återigen att han borde spela i typ Newcastle, fy fan vad trött jag är på att se honom i Barca. Enda positiva att han petar in skitmålet. Den som såg Man U såg kanske också likheter i den bjudstraff vi fick vinna matchen med igår och den som de gjorde 1-0 på. Typiskt, trist att vinna på det sättet! Nej, nya tag, men jag är skeptisk!
Annons: