/spanien/barcelona/forum/20570.aspx/spanien/barcelona/forum/20570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joanilson
12/14/2008 11:09
hur jävla dålig var inte cantalejo eller, man visste innan att han skulle va dålig men så här jävla usel trodde jag inte. det tog 21 minuter innan vågade visa ostskivan och då hade madrid redan känat ihop till 5 eller nåt. han tillät ju real att sparka ner Messi gång på gång. som tur var så var inte detta matchavgörande så det känns OTROLIGT skönt att Barca kunde vinna trots Madrids fula spel
Barcelona Criff
12/14/2008 11:05
Jag tyckte faktiskt att Medina Cantalejo gjorde en bra match, för en gångs skull.
Fast han borde markerat mycket tidigare på nersprkningarna utav Messi, redan då när Guti "krockade" med Messi borde han gett ett kort för att visa till alla att dem får lugna ner sig. Istället fick Messi ta 4 nertrampningar efter det innan han föll ur matchen.

Han missade en hands i straffområdet, men det är en sån situation som är 50/50 då det såg ut som den tog på huvudet, men på reprisen såg man den tog på handen.

Annars var det stort utav honom att blåsa straffen, för den var korrekt, man kan ju fråga sig vad Salgado sysslade med.

Härligt med Sergio Ramos avstängd till nästa helg mot Valencia också.

Tänk om dem förlorar den också? haha.

Då har Real mött 4 topplag detta året, Juventus, Sevilla, Barcelona & Valencia, och 0 poäng :P haha. Starkt jobbat!
Barcelona Barça-----
12/14/2008 11:00
utan tvekan så var YAYA TOURE bäst på planen. Det var inte messis dag igår och måste erkänna att dem hållde messi bra men på ett fult sätt.
el capitano
12/14/2008 10:54
Hoppas på vinst mot Villarreal också jag nöjer mig med ett mål bara, vinst.
Kan ni tänka er att vi har släppt in ett mål och har gjort 15 mål mot spaniens sk bra lag A madrid, Sevilla, Valencia och Real =)

Barcelona Tompa
12/14/2008 10:43
Var inte lätt att somna i natt. Men vad gör det? Det är ju helgdag och vi vann El Clasicó, verkligen en perfekt tidig julklapp åt culés världen över. 3/4 av "skräckmånaden" är avklarad nu och Barca har tagit full pott.
el capitano
12/14/2008 10:37
Braxingen

Jag har gjort 12-0 mot Real på fifa09 hehehe =)

Barcelona Braxingen
12/14/2008 10:34
OnicO,
Om du verkligen inte kan släppa det kommenderar jag starkt Fifa 09. Där kommer du inte behöva bekymra dig om att Barcelona vinner ett El Clásico med 2-0 och utökar ligaledningen till 12 poäng.
el capitano
12/14/2008 10:33
6-0 eller 2-0, vinst är vinst och nu blev det 2-0..sluta tjata..hehe ;)
Jag glad att alla våra nyckelspelare spelade matchen genom utan att skadade sig med det girsfotbollen som Real lirade igår.

Jag skulle skämmas om mitt lag skulle spela så jävla FUL och grisfotboll men maränger på Puerta är stolta över Reals spel(?) mot oss...
Barcelona LaBarca
12/14/2008 10:30
haha! om Atletico och Deportivo vinner idag så kommer Real att ligga 7a.
OnicO
12/14/2008 10:27
el capitano
spelmässig så var det totalt utklassning, är ingen snack om vi skulle bara vinna den matchen,
sen att domaren tillåter ett par slaktare hålla på och försöka skadda messi är skandal.
men jag kan inte inte släppa att det att inte blev 6-0:)om vi bara hade gjort ett mål första 20 så...

Barcelona Braxingen
12/14/2008 10:24
"När Iker Casillas stötte undan Samuel Eto’os straff med 20 minuter kvar – när han boxade bort höstens formsvacka – började Barcelonas frustration glida över i den sorts desperation som hotar att förvandlas till resignation.

Men de rödblå är inte längre vad de har varit.

Det här är inte förra säsongens Barcelona, laget som tappade både lust och humör när bollarna inte rullade rätt för Ronaldinho och Deco. "

Citat: Erik Niva
Barcelona Braxingen
12/14/2008 10:21
OnicO,
Nej, detta är inte TV-spel. 2-0 är mer än godkänt.
el capitano
12/14/2008 10:02
OnicO

Vi hade bollinnehav på 73% matchen genom och Real hade varken anfallare eller mittfältare på plan. Det var ett lag med 11 försvarare! =)
Sen är det mediakåten Medinas fel att det inte blev flera mål, jag vill inte låta som en maräng och skylla allt på domaren men han missade ett antal hands (i straffområdet), släppte solklara frisparkar, Realspelarna sparkade sönder Messi från match minut 1 utan att få gul/rött kort m.m m.m!
Iker maskade efter 9min speltid utan att få en varning.
Skandal att Medina av alla domarkåren ska döma en sån viktig match.
Men vi vann matchen rättvist och jag och säkerligen alla andra culés världen över är lyckliga idag =)
Barcelona kluivert_nr9
12/14/2008 09:58
Hur fan i helvete kan Yaya få 6,5 i betyg?
Man måste ju vara gravt efterbliven och ha otäcka synfel för att sätta det betyget!?

jävla idioter!
OnicO
12/14/2008 09:56
årets komentar:)
OnicO
12/14/2008 09:52
el capitano
ja, det låter ju inte kolkt när jag läser själv, men jag menar så bra som barca var igår så borde vara 6-0 :))
el capitano
12/14/2008 09:50
OnicO

Besviken? Det är vinsten som räknas, vi ska vara glada att det blev 2-0, tack vore lagets instans och moral, vi utklassade Real.
Hela Real försvarade sig men vinst är vinst =)
Barcelona chonchocorito
12/14/2008 09:47
"it was clear that Real Madrid had one basic mission – to stop Lionel Messi at whatever cost. The Argentinian was the victim of just about every type of foul in the book, but never let it get to him"

GRANDE MESSI
OnicO
12/14/2008 09:44
Hej alla glada barca fans,,,,
under med seger igår, men är det bara jag som är lite besviken att det blev bara 2-0?
el capitano
12/14/2008 09:29
Då vill jag att vi möter Inter med tanke på att TV6 är så jävla kåta på Inter matcher eftersom Zlatan spelar där =)
Då kan vi se matchen på TV6 plus att Inter har inga chans mot oss, det har inte Arsenal eller Chelsea heller i dagsläget.
Barcelona chonchocorito
12/14/2008 09:26
Ser också fram emot lottningen. Fast vi kan inte möta Man U. Vi kan bara möta dessa lag, Chelsea,Arsenal,Lyon,Inter. Spelar ingen roll vilka vi möter, ska man vinna CL så så är det bättre o ta den svåra vägen som 05/06.
el capitano
12/14/2008 09:12
Nu vill Real satsa på CL istället, ligan är Barcas iår =)
Men vi vet också hur Real spelar i CL, de fick 3-0 mot ett skitlag och nu tror man att man är CL vinnare..hehe
CL lottningen är på fredag, ser framemot. =)
Jag vill gärna att vi möter Man USA så att vi visar de jävlarna hur fotbollspelas.

Barcelona chonchocorito
12/14/2008 09:07
taget från El MundoDeportivo, madrid sidan.

Schuster tenía razón: era imposible

Schuster hade rätt, det var omöjligt.
el capitano
12/14/2008 08:54
Folk på Puerta skrev att han skadade sig ganska allvarligt och att han inte kunde vara med i matchen mot Valencia.
Även om han är med eller ej så kommer inte att matchbild ändras, det blir förlust i vilket fall.
Barcelona chonchocorito
12/14/2008 08:48
Ja jag såg hur cannavaro kramade stolpen igår=), men det såg inte ut o vara så allvarligt.
el capitano
12/14/2008 08:45
chonchocorito

Ja, Ramos är avstängd och Canna skadade sig igår i Messis 2-0 mål =)
Kolla på matchens höjdpunkter så ser du hur han skadade sig också..hehehehe =)
Barcelona chonchocorito
12/14/2008 08:41
El Capitano.

hehe ja vi får tänka på att madrid ska möta Valencia och Villareal i kommande matcher. Inga lätta matcher direkt. Är ramos avstängd mot Valencia, eftersom han fick gult igår??
el capitano
12/14/2008 08:37
Jag tror att Valencia vinner över Real också, hoppas iallafall =)
VIDIC
12/14/2008 08:35
FAN VA GÖTTTTT , VI SKA INTE BRY OSS VA REAL SÄGER UTAN KROSSA DOM!!
el capitano
12/14/2008 08:27
Maränger påstår att de hade bra FÖRSVAR =)
Nu är Ramos (tränare) en legend som kunde försvara sig så bra mot Barca även nära att ta hem poäng..huh?
Var tog den fina, vackra Spanska fotbollen vägen? Eller juste, det är ju Barca som spelar vackrast i världen.
Som jag skrev förut, den lag som spelar offensiv på mäktiga Camp Nou och tar med sig poäng hem då kommer grisar att flyga. Vi har sett lag som försökte spela offensiv mot oss och vi har fått bevis också hur matchen slutade =)
Annons: