/spanien/barcelona/forum/20564.aspx/spanien/barcelona/forum/20564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kixer
2008-08-18 22:37
Capel har sakt att han trivs i Sevilla och att han stannar.

"It´s a compliment that a team like Barca are looking at me. It means that I am doing things well, but I have a contract with Sevilla and I am relaxed," said Capel.
Barcelona barcadinho
2008-08-18 22:35
Ja, vem ska spela vänsteranfallare?

Jeffren - vi vet inte vilka spelare Pep kommer att ta med till slut till A-laget från de b-lagets spelare som fick speltid nu i försäsongen.
Men jag kommer att bli väldigt förvånad om inte Jeffren flyttar upp till A-laget. Han spelade bara ca två matcher men han visade goda kvaliteter. Killen är två-fotare och gör att han kan spela båda på vänster och högerkant. Pep vill ha såna spelare som är mångsidiga. Han är teknisk och snabb och har visat självförtroende och kämpe-atityd. Han saknar erfarenhet från den stora ligan men det kommer.
Så jag har en stark känsla av att Pep flyttar åtminstone honom.

Diego Capel - jag kan inte ljuga för mig själv. Jag var imponerad av honom i flera matcher och glömmer inte målet han gjorde mot oss. Han är väldigt snabb och en klar vänsterfot. Jag tar gärna emot honom till barca, men inte för vilket pris som helst (max 15 milj då han är ung och har många år framför sig).

Och Thiago Neves - en sak gillar jag med honom särskllt är hans frisparkar. Han är duktig frisparkläggare och barca saknar en sådan. Men det känns nästan omöjligt. Hur kan man hinna med honom när han är i Kina?
Den enda chansen som finns med honom är om man har gjort ett för-arbete här. Det kan hända att barca redan kommit överens med Fluminese och spelaren om vissa detaljer och man väntar bara att OS ska ta slut.
Om man inte gjort lite förberedelser till ett kontrakt, så ser jag inte hur man ska hinna. Det finns förstås en möjlighet att hämta honom i jul-nyår transferförnster.
Barcelona Unicef
2008-08-18 22:34
De jag är mest rädd för vid en till värvning e Bojan, att han får för lite spel tid om vi inte skulle få tunga skador på Eto Messi Henry. vill inte se honom försvinna på någon kant.
Barcelona Rambla
2008-08-18 22:28
Ämne: Unicef//

du under....Skitsnack, han stirrar mest ner i marken och försöker bara göra sin gubbe utan att titta upp och tänka flera steg i förväg. Visst är han bra, men €20m för honom? Aldrig.
Barcelona Unicef
2008-08-18 22:27
OK =0)
Barcelona Rambla
2008-08-18 22:26
Ämne: Bara jag som tycker ....
Många tycker precis tvärtom, att det är Jeffrén som försöker göra för mycket på egen hand, göra tricks som Quaresma alldeles för mycket. Medans Pedro ibland är alldeles för försiktig och spelar bara bollen tillbaka.

Personligen tycker jag det där går i vågor i olika matcher under försäsongen. I den senaste matchen mot Boca tex, var det väl Pedro som oftat var alldeles för ivrig och Jeffrén var den som oftast tog kloka beslut.
Barcelona Messi#10
2008-08-18 22:24
Unicef//

du underskattar Capel

han är en av de största talangerna i världen
Barcelona Unicef
2008-08-18 22:23
Precis som Henry e Capel beroende av fart o snabba om ställningar vilket inte Pep verkar sugen på. Vi spelar med 60-75% boll varje match oavsett motstånd, då tycker jag tex Jeffern e minnst lika snabb som Capel men har bättre blick/bollbehandling. Det Capel gör finns det ingen spelare i vårt lag som inte skulle klara av om dom fick de uppdraget att springa som en idiot och mata inlägg.
Barcelona Messi#10
2008-08-18 22:22
westinhoblaugrana// håller med dig jeffren är bättre
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-18 22:21
Bara jag som tycker att jeffren är bättre än pedro?

Det känns som om Pedro vill för mycket, han springer för mycket och tänker för lite. Jeffren spelar mer moget och har mer tanke i det han gör.

Jag vill att vi lånar ut Pedro till nått topplag i segunda, och behåller jeffren.
Barcelona Messi#10
2008-08-18 22:18
men hur tycker ni Barca Ska ställa upp Med Anfall och Mittfällt ifall Capel kommer?
Barcelona Messi#10
2008-08-18 22:16
så här tycker jag, ifall barca lånar ut pedro eller jeffren så ska barca köpa in Capel isåfall om de båda stannar så borde vi satsa på dem å skiita i Capel lr vad tycker ni??
BAAARCA
2008-08-18 21:30
asså vi behöver inte capel ellr nån Barca är bra som dom är nu !!!
Barcelona David - barca
2008-08-18 21:26
Enligt mig vore absolut Capel den bästa värvningen, pga, enligt mig är han den enda riktigt renodlade vänsteranfallern/mittfältaren.
Och de som tycker att han kollar ner i marken hela tiden tycker jag är larvigt sagt.. Vem bryr sig om han kollar ner i backen?! Han kommer ju alltid förbi sin kille nästan och om inte får han typ oftast frispark.

Sen att Arshavin och Neves vore bättre tycker jag absolut inte, eftersom dom ofta söker sig mot mitten av..
Neves är typ som messi i spelstil, spelar till höger men söker sig inått, Arshavin är mer en vänsteranfallare men som messi söker han med sig mot mitten, och det är ju det vi inte vill ha två spelare som söker sig in i mitten på varje sida för att allt spel skulle spelas in mot mitten...
Sen får Sevilla skylla sig själva om dom inte satt en högre klausal..

min slutsats, Satsa på Pedro och Jeffren, Annars köp Capel..
Barcelona _Barça_
2008-08-18 21:19
Kommer vi att köpa Capel eller? Någon som vet mer än jag?
Barcelona FCB-messi
2008-08-18 20:56
Hoshiar
Henry fyllde år igår.
Barcelona Hoshiar
2008-08-18 20:48
Fyllde inte Henry år i lördags ?
Barcelona Criff
2008-08-18 20:20
Pep.G och de andra,

Klart man ska ta betalt, men Del Nido sitter knappast och gullar med Laporta när det är transfersnack på bordet.
Så varför ska Laporta och de andra sitta och tycka synd om Sevilla?
Glöm sånt!
Spelares klausuler sätts till ett visst pris, det är det priset som gäller. Man kan inte komma i efterhand och bli sur och säga att någon snodde någons spelare. Då får dem väl förhandla fram ett bättre kontrakt snabbt som attan.

Alves är också ett överpris om man jämför med resten utav marknaden, men jag var helt bakom transfern hur mycket den än ville kosta för den var så väl behövlig.

Men 32 - 35 Miljoner är lite för mycket, Alves har heller inget riktigt stjärnstatus och har inte den stora reklam pushen som Ronaldinho & Messi t.ex.

Tänk att Ronaldinho, Henry & Eto kostade inte mer än 24 Miljoner Euro styck.
Barcelona Barca_PXM
2008-08-18 20:08
Messi(as)

Zhirkov e inte dåligt alternativ, men jag har inte sett honom spela mycket. Han e säkert duktig men Barca måste vara säker på varneda värvning, vi har inte råd att låta Real eller annat lag vinna la liga.

Capel e ett bra alternativ men man vet aldrig hur det kan gå för honom hos Barca, han e i för sig ung och kan utvecklas. Visst Barca har Pedro + Jeffren, det kan bli onödigt att värva Capel. Det skulle räcka med Thiago Neves som gör mål på distans, sen vi får utveckla Pedro samt man har Bojan. Hoppas det ordnar sig!!!
Barcelona Messi(as)
2008-08-18 19:33
Snälla inte Capel, förstår inte varför det är sån enorm hype runt den killen. Ge honom någon säsong till kanske han tittar upp när han har bollen. Dessutom har han säkert Jesus nNvas som förebild. Killen ligger och krälar något extremt bara han känner kontakt.
Vi har Jeffren och Pedro som kan bli hur grymma som helst och inte är rädd för att ta för sig!

Däremot hade Arshavin varit en dröm!
Är det förresten bara jag som tycker att Barca seriöst ska försöka få hit Zhirkov? ;)
Barcelona KW
2008-08-18 19:17
Ou, inte Capel.
Han ligger ner o kvider nått fruktansvärt!
Barcelona Pep.G
2008-08-18 19:15
Ämne: 27 åring som bara va....
Det har du nog rätt i, men det känns osäkert på nåt, varför inte satsa på Capel som är yngre och billigare?
Barcelona BlueRed.
2008-08-18 18:55
Intervju med Xavi, där han bland annat säger att han kommer att gå upp högre upp och satsa på mer skott.

*Länk
Barcelona Visca_Barca
2008-08-18 18:54
Rambla jag hoppas att jag kan se vår Titti =).
Hoppas Sverige vinner också =).

Barcelona Unicef
2008-08-18 18:53
Ämne: Snälla Laporta, slän....
Håller med dig helt. Vad ska vi med Capel till när vi har dom? Arshavin och Neves e den spelar typen vi isåfall saknar i truppen, lite rakare med bra avslut.
Barcelona Rambla
2008-08-18 18:51
Ämne: en fråga grabbar.
....
Lite speltid lär nog båda få. Ja, om de inte har några skadeproblem vill säga.
Barcelona Visca_Barca
2008-08-18 18:45
en fråga grabbar.
ska kolla matchen mellan sverige o frankrike på onsdag och platsen jag har är första raden allså riktig nära är det.

vill bara veta om Henry och Benzema ska spela då? vill ta nåra bilder :)
Barcelona Barcafan
2008-08-18 18:34
Snälla Laporta, släng inte ut några pengar för Capel, satsa istället på Jeffren och Pedro.

Sen angående biljetter, jag var på el clasico i december. Min biljett som jag köpte i paket ifrån steve perryman kostade 153 euro. Samma typ av biljett sålde dom utanför och dom ville då ha 300euro för den. Så kan ni fixa biljett innan, så gör det.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-18 18:30
Ja det vet jag. men året innan förde han porto till uefa cupen.
Barcelona Rambla
2008-08-18 18:21
Ok, låt oss klargöra en sak. Diego Capel kostar utköpsklausul + 16% skatt. Det blir €15,6m + €2.5m, alltså minst €18m. Det är han enligt mig inte värd på långa vägar. Kom då ihåg att Barça sålde en egen talang i Giovani för endast €8m (vem som är bäst av de två hör inte hit). Enligt mig så är Capel knappast €10m bättre än Giovani, långt ifrån. Giovani är dessutom en mer mångsidig spelare som kan spela på så gott som alla positioner i anfallet eller offensivt mittfält.

Dessutom så har vi Jeffrén som är i samma ålder. De senaste två säsongerna så har Jeffrén så gott som alltid överglänst Capel i det spanska U20-laget. Jag tror inte att Barça är intresserade ändå. Detta är något som AS har fiskat upp nu när det inte blev något med Silva.
Annons: