/spanien/barcelona/forum/20563.aspx/spanien/barcelona/forum/20563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-08-18 18:15
27 åring som bara varit bra i 2 em-matcher?

han har ju ändå varit rysslands bäste spelare i flera år nu. han förde sitt lag till uefacup guld och, som nämnt flera gånger, slog dem ut Bayern munchen storartat. sedan tycker jag att 300 miljoner är alldeles för mycket men att säga att han bara är ett litet "one-hit wonder" är väldigt fel. tänk på att deco som 26-åring "bara spelade med porto och förde dem till uefacup guld".
Barcelona Pep.G
2008-08-18 18:03
Criff

Jag tror jag måste hålla med Hyder. Har man en bra spelare som ska bli såld så kan man ta betalt. Laport & co sålde Dos Santos för fjuttiga 80 miljoner kronor eller vad det nu var. Och det är en skandal. Hade hellre velat ha Del Nido än Laporta. Och sen om det verkligen kostar 140 miljoner för o hämta Capel till Barca så är det bara o nappa. Det är klubben som har lagt det där tunna klausalen på Capel och dom får skylla sej själva. Och det är fan i mej ett jävla kap asså, 140 miljoner för en grym 20 åring är bättre än 300 miljoner för en 27-åring som bara har vart bra i 2 Em-Macther !
Barcelona Hyder
2008-08-18 17:31
Criff

Att vi betalade överpris för Dani Alves är att ta i med råge. Han är komplett som back, offensivt som defensivt. Han är ettrig och aggresiv samt en väletablerad och respekterad stjärnspelare. Självklart får man lägga ut en stor summa pengar för att få hit en spelare av Danis kaliber. Sedan om du tycker att det är rätt att betala så mycket eller inte är en annan femma.

Sedan måste jag säga att om jag var Sevilla-fan hade jag varit glad att ha en president som Del Nido sett till transferförhandlingar. Han får ut mycket pengar när han väljer att sälja en spelare och är stenhård i sina förhandlingar. Skulle vara kul om Txiki och Laporta kunde göra något liknande.

Barcelona Hetfield
2008-08-18 16:55
Criff

Överpris för Alves...nja, med tanke på att han är världens bästa högerback och att halva världen ville ha hans namnteckning
så var det ett helt ok pris

Tycker synd om Sevilla, de har tappat viktiga kuggar som : Alves, Keita, Poulsen, och nu är Capel på väg
Barcelona Criff
2008-08-18 16:37
Hahaha fy fan vad tröga ni är. "det känns dumt att ta Capel", Del Nido har själv suttit och förhandlat fram klausulen på 14 miljoner euro för det är det han tycker Capel är värd.
Om han då får dem pengarna så varför skulle han bli sur?

Okej om vi hade myglat Capel till oss på något Merida vis eller något, men att köpa ut en spelare med klausulen är väl bara ett sätt att visa att du tror på spelaren och den säljande klubben får max betalt för spelaren.

Och sen till den som sa respektlöst, hur mycket fick vi betala för Daniel Alves? DET ÄR RESPEKTLÖST!
Värre överpris får man leta länge efter.
Del Nido är respektlös i sitt transfersnack, han tänker enbart på Sevilla och sig själv. Så varför skulle andra klubbar göra olika?

Sen kan det vara synd att komma på Del Nidos dåliga sida då det kan vara bra att värva fler spelare därifrån i framtiden då den där Monchi verkar vara en helt galen scout.
Värva honom istället!
Delarocha RIP Puerta
2008-08-18 15:57
Frågan är väl om ens Capel duger för Barcelona? Jag har varit långt ifrån imponerad av honom när jag sett honom i Sevilla. Han tittar knappt upp en enda gång när han får bollen.
Barcelona Riiio!!
2008-08-18 15:50
Ämne: Riiio!!

*LÄNK! ....
Hehe jo jag anade att el clasico te.x är dyrare än att se bilbao men jag undrade ifall någon visste på ett ungefär vad biljetterna kostar o köpa vid camp nou??
Barcelona Smacked
2008-08-18 15:41
Angående Capel igen så kan jag fan inte tro att hans klausul är futtiga 16.5miljoner Euro! Hade trott att det skulle vara mycket högre. Nu ser jag det som att det kanske trotts allt finns en liten chans att värva honom.Men helt ärligt så tycker jag att någon måtta får det vara,vi kan inte köpa alla Sevillas stjärnor.
Barcelona tribente_magico
2008-08-18 15:14
hehe lungt=), tror han skulle va riktigt bra i barca iaf!
Barcelona Messi#10
2008-08-18 14:59
ahhh sorry menar respektlös

2008-08-18 14:55
messi#10//du mena väl respektlöst?

jo håller med till viss del. Men det beror ju på om sevilla är posetivt inställda till en värvning.
Barcelona Messi(AH)
2008-08-18 14:54
Detta är dagens fotboll, alla tänker på sitt eget bästa.
Barcelona Messi#10
2008-08-18 14:52
känns orespektlöst mot sevilla och ta Capel när vi redan köpt keita och alves

å så har vi redan ett bra lag så vi behöver inte äns Capel
2008-08-18 14:51
davvsi//

haha och vad vill du mena med det där?. Bara för inte valencia inte har ett öre och lägga på spelare.
Davvsi
2008-08-18 14:47
Ni kan fan inte knipa Capel nu också, nån jävla måtta får det vara på Real och Barca.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-18 14:45
Lite mera nytt om Arshavin. Står att Tottenham nu gett upp hoppet om Tsaren.

Tror att han kommer vara kvar i Zenit den här säsongen. Sen tror jag inte vi värvar någon till spelare denna sommar.
2008-08-18 14:44
tror det ska mycket till att sevilla släpper honom, men om utköpsklasulen stämmer så blir dom ju tvunga om barca matchar den och spelaren själv vill till barca, så man kan ju hoppas, capel kanske saknar alves o keita;)
Barcelona Smacked
2008-08-18 14:39
Helt ärligt tror jag itne det händer. 2 viktiga spelare från deras A-lag har redan köpts av oss och capel är en stor fet stjärna som väntar på sitt internationella brake-through. Killen är ögon-godis att kolla på när han lirar sin grej och det skulle ha varit kul att se honom i vår tröja men det lär knappast hända.
Barcelona Antonio Puerta
2008-08-18 14:37
Tjena alla barca fans har en fråga det står att Diego Capel från Sevilla är en kille Txiki vill ha efter dem misslyckades med David Silva men hur stor chans finns det att barca värvar den killen

Kolla Länktips!

Tacksam för svar
2008-08-18 14:36
va tror ni om ryktet om capel?, om det stämmer att man kan få han för 150 milj, tycker jag man borde slå till direkt.
Barcelona Dizzy
2008-08-18 13:26
Det bästa är väl att köpa allt här hotell och matchbiljett. Men flyg ingår inte. Jag själv har aldrig beställt från den sidan.
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2008-08-18 13:25
idag är dt 10 år sedan Xavi Hernandez gjorde debut i barcatröjan:) GRATTIS XAVI !
Barcelona BlueRed.
2008-08-18 12:57
Riiio!!

*LÄNK!
En biljett till El Clasico är inte lika billig som en biljett till en match mot t.ex. Bilbao, alla matcher kostar inte lika mycket.
2008-08-18 12:56
det är sant det du säger, det är nästan aldfig fullsatt på barcas matcher, va på barca-espanyol 05 och då var det drygt 60-70 tusen, så kan tänka mig att det bara är på el clasico, iförsig på nästan alla CL matcher med.
Barcelona Riiio!!
2008-08-18 12:39
Ämne: Riiio!!

Det är fö....
a jag känner att det är hotellen som är problem eftersom allt kan vara uppbokat.. sen gäller det att hitta flyg billigt också.
Vet någon vad biljetter kostar att köpa utanför arenan (långsidan)???
Barcelona Barcelona #7
2008-08-18 12:31
Riiio!!

Det är förmodligen bättre att fixa hotell via Internet och köpa matchbiljetter nere i Barcelona.
Det kommer finnas platser till någon av matcherna som du går till men det är kanske fullbokat på hotellen.

Eller?
Barcelona Riiio!!
2008-08-18 12:23
Har svårt att välja ifall jag och förmodligen en person till skall åka bara ner och fixa hotell och matchbiljett där eller om man skall boka allt redan här i förväg. Funderar på Bilbao eller Malaga i mars 09´
Vad är bättre o göra tycker ni??
LeoMessi_
2008-08-18 12:05
Okej, då blir det biljettköp där nere. Tack för hjälpen.
Barcelona Evička
2008-08-18 11:59
Ämne: Tjena culés, tänkte ....
Det är praktiskt taget aldrig fullsatt, möjligen på El Clasico, men även då kan det gå att köpa biljett i biljettluckan. Till vanliga matcher är det inga problem. Jag har gjort så flera gånger och fått betydligt bättre platser än när jag har bokat på nätet.
Barcelona Riiio!!
2008-08-18 10:20
Ämne: Tjena culés, tänkte ....
Har hört att det endast är fullsatt på el clasico och när dom möter Espanyol, så det borde inte vara några problem, men sen hur bra platser du får vågar jag ej svara på, om du köper utanför arenan.
Annons: