/spanien/barcelona/forum/20562.aspx/spanien/barcelona/forum/20562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-19 22:28
Ciao-V

Japp, Alves får spela premiären mot Numancia :).
Barcelona Rambla
2008-08-19 22:23
Antingen så kör Pep med två anfallare eller så sätter han Henry på bänken som backup för Samu. Det lär väl aldrig hända utan Henry ska spela någon sorts vänsterytter som förra säsongen. Något som Pep inför denna säsongen sa inte skulle hända. Fan också.
Barcelona Tibidabo
2008-08-19 22:20
Ämne: ASSÅ HELVETTE.. vf t....
Nja, personligen har Henry mitt fulla stöd en säsong till(alternativt en halv, hehe);)
Han är fit har rutin. Men han borde spela lite mer centralt, som alla säger. Man får inte ut max av honom annars.
Etoo är nr1.
Barcelona Rambla
2008-08-19 22:12
Jeffrén kommer inte att stanna i Barça Atlètic utan han kommer att begära att bli såld eller utlånad. Det sa han innan försäsongen startade och där lär han knappast ha ändrat sig. Klubbar som Villarreal och Getafe har visat intresse men Barça rekomenderar honom att välja en klubb i Segunda istället.

Jag begriper inte vad Pep ser hos V Sanchez. Visserligen har han just kommit tillbaka från skada så det kanske förklarar hans mindre bra prestationer under försäsongen. Pep verkar dock ha stort förtroende för honom. Säkert för att Sanchez kan spela på så många positioner. Han är egentligen mittfältare.
Barcelona Tibidabo
2008-08-19 22:04
Ingen katastrof, mest tråkigt att inte Jeffren är tänkt i a-truppen:/
Men det hindrar väl inte Pep från att plocka upp honom under säsongen? Typ om Messi blir skadad(knock-on-wood) eller liknande.
Barcelona Messi#10
2008-08-19 21:59
sanchez är fan sämst tycker jag han borde flyttas ner
Barcelona Messi#10
2008-08-19 21:59
ifall jeffren flyttas ner så tycker jag att pedro ska stanna
Barcelona FCBTilIDie
2008-08-19 21:56
Den här Sanchez spelade väl som ytterback under försäsongen, och var katastrofalt dålig?
Barcelona Hyder
2008-08-19 21:46
Pep.G

Om jag inte är helt ute och cyklar spelar väll Victor Vazquez som en mångsidig mittfältare?
Barcelona Pep.G
2008-08-19 21:34
ASSÅ HELVETTE.. vf tog han Vazquez:S
Vi har nog med backar:S
Kommer inte Cpel nu så kommer vi se Henry på vänster kanten och i ärlighetens namn så vill jag inte ens ha han i truppen:S
Henry nu är som Ronaldinho förra året fan:S
En börda !
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-08-19 21:32
barcaförnedring på tv4 sport! njut
Barcelona Barcelona #7
2008-08-19 21:11
Criff

Eller så kanske man kommer att köpa in någon spelare? Arshavin?
Barcelona Criff
2008-08-19 21:03
glömde länken.
Barcelona Criff
2008-08-19 21:02
Jaha då var det Officiellt till alla er tvivlare,
Jeffren, Sergi Busquets & Víctor Vázquez har flyttats ner till B-laget igen.
Dem enda som är kvar i A-laget är Pedro & Victor Sanchez.
Lånar Pep nu ut Pedro så ska det bli kul att se vad som händer på vänsterkanten.
En till säsong med en underpresterande Henry? *suck*
Barcelona Smacked
2008-08-19 20:58
Om Capel skulle komma så skulle det vara Capel före Pedro och Jeffren alla dagar i veckan i startelvan om dom slogs om en plats.
Barcelona la_masia
2008-08-19 20:50
Hej,

Jag och en kompis tänkte åka ner till Barcelona och titta på el clasico i december!

Min fråga är om det finns någon vänlig skäl här som är medlem i Barca och som inte tänkte utnyttja sitt medlemsskap till denna match? Isf kanske ni skulle kunna hjälpa oss med att försöka komma över två biljetter?! Biljetterna släpps till medlemmar den 1/9 kl 10:00.

Skicka gärna ett PM

Tack på förhand
Barcelona Myrran
2008-08-19 20:37
Redaktionen

Läste igenom lite snabbt på "plantilla" och såg att beskrivningarna av vissa spelare var lite gamla. Tex. Messis. Jag skulle uppskatta en uppdatering om ni har tid. Underbart jobb annars!
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-08-19 20:35
Alltså ni måste fan skoja när ni säger att ni vill ha Jeffren/Pedro istället för Capel. Jeffren och Pedro har fan bara spelat B-lag matcher. Okej visst de har imponerat stort nu under försäsongen, men det är mot mittenlag förutom Fiorentina och Boca. Nog med att Barca har en tendens att satsa på egna spelare, men någonstans får det vara stopp tycker jag. Capel har fan rutin från Champions Leauge spel och vet hur de andra lagen i la liga är. Enda Pedro och Jeffren har är rutin från matcher mot Boca, Fiorentina och 4e ligan. Om du frågar mig inte så imponerande faktist. Tänk på Giovani dos Santos bara, Han gjorde fan 7+ mål förra säsongen och alla hade stora förväntningar på honom och allt. Men han visade inte några som helst talanger under säsongen utan börja bli girig och stack till England. Vem säger att det inte blir samma sak med Jeffren/Pedro.
Och innan ni börjar attackera mig o sånt, skulle dock inte bli förvånad om ni gör det.. Så tänk på att ni har era åsikter om att Jeffren/Pedro borde satsas på, och jag har mina om att vi behöver Capel eller Arshavin. Alla har sina åsikter och det här är mina.
Barcelona Barca_PXM
2008-08-19 20:27
Det skulle vara väldigt bra för Pedro att lånas ut 1-2 år till ett par nykomlingar, han måste ha tid för att hinna utvecklas till rätt nivå. Det vore synd om han blir misslyckad redan nu i Barca, han e väldigt bra spelare men behöver speltid hos rätt nivå.

Om man inte får speltid då man utvecklas inte, och jag hoppas verkligen att Jeffren blir uppflyttad till A laget permanent. Samtidigt provspela i mittfältet nån gång, för jag vill gärna se om han passar in där. Vi har ju sett att Gudjohnsen passade där på ett eller annat sätt, så varför inte med Jeffren.

Och det sista jag önskar e att Capel kommer till Barca, han kan göra väldigt bra jobb på vänster kanten. Barca måste värva in någon som slickar vänster kanten och vi har inte det än, bara Jeffren kan ta över en sån psoition / uppgift. Men tyvärr han måste utvecklas mer, det e omöjligt att låta honom göra det just nu. Det löser sig med tiden. ;)
Barcelona Barcelona #7
2008-08-19 20:20
Jag tror att Pedro lånas ut och att Jeffren får förtroendet av Pep.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-08-19 20:09
Jag läste också att han kanske lånas ut för vidare utveckling, men pedro har ju varit den bättre av bägge talangerna, är det då tänkt att jeffren flyttas ner då eller?

Aja pep har det sista ordet så det är bara att vänta och se.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-19 20:06
Ride_The_Big_One(6)

Pedro kommer kanske lånas ut till Malaga.
2008-08-19 20:01
Hyder

Jag gråter ingar floder om capel inte kommer, som du säger så har vi 2 talanger som imponerast på mig, pedro och jeffre, men jag läste nånstans astt pedro skulle lånas ut till nån nykompling för vidare utveckling, ni som har mer fakta inom det här gör er hörda.

Ja av de matcher jag sett utav capel så har han visat bra tillslag på sina inlägg, det var matcherna mot barca och arsenal.
Barcelona Hyder
2008-08-19 19:57
Ride_The_Big_One(6)

Att säga att Capel har bra inlägg är att ta i lite för mycket tycker jag. För att i ärlighetens namn har han inte ett speciellt bra tillslag på bollen. Han är snabb, keativ och teknisk däremot. Men för att spela i Barça måste han höja dessa saker ett par snäpp för att kunna konkurera om en startplats. Satsa då på Pedro eller Jeffren! Det är vad jag tycker.
2008-08-19 19:54
BlueRed.

Jisses så fel man kan ha, vare sig capel kommer eller inte så är han mycket bättre spelare än odonkor.

Capel är snabb teknisk bra driv med bollen och bra inlägg, ska du jemföra han med nån så är det jesus navas, capel är dock lite starkare i kroppen faller inte bort lika lätt men navas är bättre som spelare för tillfället.

Men potentialen han besitter är stor, vår snälla ledning lär inte go all in på han tyvärr.

Barcelona BlueRed.
2008-08-19 19:44
Ämne: Väljer Capel före Ar....
Har inte följt Capel så mycket men han verkar vara som Odonkor. Snabb... o sen inte så mycket mer.. springer upp i plan snabbt, och där tar det stopp.

Rätta mig om jag har fel, jag har inte sett Capel så mycket.
Barcelona Ciao-V
2008-08-19 19:43
Hola!

Betyder detta att Daniel Alves kan spela i premiärmatchen mot Numancia? Avstängningarna stryks tydligen. Se länken. Vore bra i så fall.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-19 19:39
Vi har gjort 5 Nickmål under försäsongen och det är bra. 5 av 27 Mål är Nickmål.

Under hela förra säsongen så gjorde vi 8 Nickmål och det är inte godkänt.
Förra säsongen så gjorde vi 76 mål, Alltså 8 av 76 mål var Nickmål.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-19 19:13
Ojj läste fel såg nu ..
Barcelona Barcelona #7
2008-08-19 19:11
Annons: