/spanien/barcelona/forum/20559.aspx/spanien/barcelona/forum/20559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jonny p
2008-08-20 13:25
Ämne: Hej jag tänkte åka n....
Jag har använt dom 4 gånger senast el classico i dec 07. Funkar bra och biljetterna skickas hem till en.
Barcelona Dizzy
2008-08-20 12:54
Henk Ten Cate - El Mister

Jag ska med se den men jag önskar vart deras hotell ligger:D atugrafter vill jag ha eller ta kort.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-08-20 12:49
Någon som skall kolla på Henry ikväll på Ullevi?

Ses fram emot. Blir Barcatröja på!
Barcelona Dizzy
2008-08-20 12:27
Hej jag tänkte åka ner till Barcelona. Tänkte kolla om nån här inne har köpt biljeter osv här ifrån?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-20 10:53
Barcelona #7

Barcelona möter Wisla på tisdag...geez..
Barcelona tribente_magico
2008-08-20 10:53
jo, sen tjatar dom (glenn strömberg) om att ronaldinho inte vågar utmana en mot en, men fattar inte att dom inte ser att han har blivit så långsam så han inte klarar det längre, att dom inte ser det är en gåta. om han skulle våga så skulle han iaf inte komma förbi, för rycket är helt borta.
Det är därför han tar imot bollen och passar vidare, igentligen riktigt bra gjort att han lyckas komma förbi nån försvarare när man är så långsam som han är just nu. otroligt tråkigt men sant.
Barcelona petersays
2008-08-20 10:50
När de tre spelarna återvänder till B-laget så har vi 23 spelare i truppen.

Intervju med Sylvinho på officiella sidan förresten:
"Sylvinho wants to contribute to the team spirit and accepts his role as the veteran of the squad but he does not want to become one of the captains. “I think we’ve got enough. I don’t want to be a captain. I’m very clear about my role in the squad and I’ll carry it out no problem”."

Hedersamt alltså. Undrar om Sylvinho har kvaliteter för att fortsätta sin karriär inom tränarstaben för FCB när han väl läger av? Inte på A-nivå, men nere i Juvenil kanske. Hans anda skulle verkligen behövas där nere i leden.
Barcelona Messi(AH)
2008-08-20 10:45
Grabben har inget självsförtroende kvar. Han tror helt enkelt inte på sig själv. Dessutom så har festlivet tagit över.
2008-08-20 10:31
aa det är egentligen helt sjukt att en spelare som va så bra en gång har blivit så dålig, och det är bara på grund av att han inte har det där rycket kvar som han hade. allt annat har han. Fast allt går så mycke långsammare, vad fan har hänt igentligen, va har han ätit och druckit?

om han skulle hållt igång och haft samma rutiner som han en gång hade så hade han lätt vart lika vass fortfarande.

nu ser han ut som en tjock straffområdespelare som ska stå där och täcka boll och skarva till nån som kommer i fart, förut va han den som kom i fart. Allt måste bero på motivation.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-20 09:48
Palle Kuling

Till Gruppspelet? Matchen mot Wisla?
Barcelona Palle Kuling....
2008-08-20 09:40
Champions League countdown!!!!
Barcelona Barca_PXM
2008-08-20 03:08
Enligt sportal.nu har Txiki påståt att Barca kommer värva ytterligare en värvning innan 31-8, man vet aldrig om det stämmer eller inte men låt oss gissa att Barca vill ha vänsterforward innan 31-8 och vi vet att behövs. Det blev ingen Silva, och man har snackat mycket om Arshavin men inget hänt.

Jag tycker att vi glömmer Arshavin, för han kommer inte óch det e bra för Barca. Tydligen Barca har inga alternativ kvar förutom Capel, 90% Barca värvar honom för nu måste Barca köpa en anfallare som passar vänster forward och inget annat. Pep kommer klargöra truppen innan 31-8 och jag hoppas Pep gör det han bör göra, sen får vi se om livet eller turen leker för på sida.
Barcelona Pep.G
2008-08-20 03:00
klicka på länken, där kan ni se många messi.ronnie bilder..
Canaletes
2008-08-20 01:51
..
Delarocha RIP Puerta
2008-08-20 01:45
Var det bara jag som tyckte synd om Ronaldinho idag? Han har ju fan tappat allt han en gång hade. Enligt mig var han sämst på plan typ. Synd om killen även om han i stort satt sig i den här situationen själv. Grät ju i slutet, antar att han insåg hur mycket han gått ner sig.

Barcelona OkkaPokka1
2008-08-20 00:07
mera Ronaldinho-Messi bilder.
Barcelona Hetfield
2008-08-20 00:07
Ser hellre att Henry får börja, då vi möter lite lättare motstånd, så att han får igång spelet
Barcelona Pep.G
2008-08-20 00:02
En Önskvärd elva till numancia matchen :

Valdes
Alves-Puyol-Pique-Abidal
Yaya Toure
Xavi Iniesta
Messi-Etoo-Hleb
Barcelona Pep.G
2008-08-19 23:50
Ämne: Pep.G

Om jag inte....
Hyder

Förlåt menade Sanchez.. Ah Vazquez är en mångsidig mittfälterae, men Sanchez är en ytterback o han är inte ens bra:S
Barcelona Mot Nya Tider
2008-08-19 23:22
Jag ställde en vanlig fråga. Själv så vet jag inget om spelaren eftersom jag knappt sett honom spela, vill veta mer information ang Di Maria. Tydligen så finns det de som har följt spelaren mer än vad jag har gjort. Arshavin har jag däremot följt ett bra tag, och jag anser att han är en man för Barcelona.
Barcelona Hetfield
2008-08-19 23:18
Mot nya tider

Är det inte ungefär samma sak med Arshavin som alla dreglar efter?

Han spelade 2-3 bra EM matcher, även om han är bra i klubblaget så är det samma sak när det gäller Arshavin som Di maria
2008-08-19 23:17
Mot Nya Tider // kom inte och säg hela tiden hur mycket har du sett av honom och hit o dit, svara på hans fråga istället om du sett di maria spela.

och förresten räcker det ibland och se en spelare 5-6 matcher för att man kan se att det är en riktigt bra spelare.

själv tycker ja di maria är en bra spelare. han skulle säkert kunna lyckas i barca. Han har drivet i steget.
Barcelona Antonio Puerta
2008-08-19 23:10
Mot Nya Tider

Jag har faktiskt sett honom spela flera matcher i Benfica och dte har sett minst lika bra ut,fördelen med honom är att han är ung och kan utvecklas hos Barcelona men men Capel är ingen dålig spelare,säger abra att Di maria är riktigt grym skulle inte klaga över vävningen om den hade gjorts.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-08-19 23:05
Antonio Puerta

Hur mycket har du sett av Di Maria? 3-4 matcher under OS, och du anser att vi ska värva honom?
Barcelona Antonio Puerta
2008-08-19 23:04
Grabbar jag vet inte vad ni kommer tycka om min åsikt men om jag skulle välja skulle jag välja Angel Di maria från Benfica spelar i Argentina ni har säkert sett honom spela.han är den spelaren som kan slicka kanten vindsnabb bra spelföråelse

Vad tycker ni kommentera gärna:D
Barcelona barcadinho
2008-08-19 22:50
Jaja, Jeffren stannar inte i A-laget.
Jag som hade en magkänsla om honom. Man har fel ibland.

V. Sanchez har inte imponerat på mig ett dugg, men klart. Det var inte många spelminuter egentligen. Pep har tränat alla de här grabbarna tidigare och han känner de bäst.

Med eller utan de - jag säger samma sak som hela tiden. Vänsterkanten är inte klart riktigt och man vill inte förstärka där för sisådär 15-20 milj.
Ok då, vi hoppas att det funkar.
Det kommer kanske nån till slut iaf.

Det finns förstås en del alternativ. Henry förstås, men sen Iniesta och Hleb kan också placeras där.
Man behöver inte ha egentligen en vänster anfallare, om man t ex spelar 4-4-2 eller
4-3-1-2. Men det är ett viktigt alternativ för att "öppna" en matchbild som blivit "låst".
Ett extra alternativ alltså.
Såg ni hur Arjan Robben drog på vänsterkanten i 2-2 målet mot Valencia?

Argentina - Brasil.
Jag såg inte matchen idag (var på jobbet) men läste matchrapport. Jag såg tidigare matcher och Brasilien var katastrof. Äcklig fotboll och kanon bra att de fick stryck (min favorit landslag är också Argentina, så det var extra skönt).
Men för att vara lite rättviss. Det var nästan precis ett år sedan Brasilien utklassade Argentina i Copa America med 3-0 (och med Dunga som tränare). Brasilien vann tom 3-0 mot Argentina i en träningsmatch i London lite innan.
Då var det med den oridinarie truppen.
Men nu fick de sin revanch.
Barcelona DaniAlves
2008-08-19 22:49
Messi & Ronaldinho på bild, skönt att se.
Barcelona Messi(AH)
2008-08-19 22:44
"Robinho#10"

Vi vet att du hatar Barca, men du behöver inte gå in här och snacka bullshit rent ut. Att köpa spelare och sälja är dagens fotboll, man får dock inte spelare gratis. Det kostar pengar.

Varför är det taskigt? Man tänker på sitt eget bästa i fotboll. Barcelona har inte skadat Sevilla eller något. Barca får spelare, de får pengar.
Barcelona Tibidabo
2008-08-19 22:36
Pep har bäst koll på B.Atletic spelarna, så man litar på att han gör rätt.
Det var så kul annars, på försäsongen, med alla ungdomar, speciellt Pedro och Jeffren:)

Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-19 22:28
Ciao-V

Japp, Alves får spela premiären mot Numancia :).
Annons: