/spanien/barcelona/forum/20556.aspx/spanien/barcelona/forum/20556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Napao
2009-01-16 17:30
Barca kollar in Luis Suárez som spelar i Ajax.
Real Madrid Sherko
2009-01-16 17:28
Vad härligt, min bann är borta :)
Barcelona Miggee
2009-01-16 17:21
Vet någon om truppen till imorgon är uttagen?
Barcelona Okkapokka.
2009-01-16 17:15
En Gång Barca Altid Barca!

Det är inte så svårt att ta reda på själv, Men Yuri Zhirkov är hans namn.
Barcelona En Gång Barca Altid Barca!
2009-01-16 17:13
Vad heter Zhirkov i förnamn nu igen?
Barcelona abdulaziz
2009-01-16 17:12
Efter att ha funderat lite så undrar jag varför värvar vi itne robinho? okej killen är inte i närheten av messi men han är för bra för att spela i manchester city. Henry håller väl i högst två år och robinho passar perfekt i den rollen.
Barcelona Okkapokka.
2009-01-16 17:02
Gonzalo Pipita

Haha va rolig du är. Fortsätt gärna :)
Barcelona En Gång Barca Altid Barca!
2009-01-16 16:57
Gonzalo Pipita

Så du menar att ni hade lett ligan om inte era ''nyckel spelare'' va skadade?
Det är bara att inse fakta , vi är bättre än er vilket fall!
Jag kommer aldrig ta tillbaka mina ord, även om vi är på 20 plats i ligan, för att vi spelar fotboll som är så underbar så det inte bara går att jämföra ;) stick nu still Puertan o snacka om era 31-32 liga titlar!

Real Madrid Gonzalo Pipita
2009-01-16 16:55
Du tillför nada och blir därför vänligt men bestämt spärrad härifrån. /Red

Barcelona Cape
2009-01-16 16:52
Gonzalo Pipita

Vem har gjort dig något? Ta löjliga diskussioner på Puertan istället.
2009-01-16 16:50
Okey jag ber om ursäkt för att jag kanske gav er en obehaglig vinkel av sanningen. Ska inte komma hit och störa mer så ni kan fortsätta ert snack om att ni är bäst i världen utan att ha vunnit något på 2 år och hur vi endast vunnit ligan pga ni var i så dålig form, och nu helt plötsligt leder ni ligan för att ni är så duktiga inte för att vi är i så dålig form. HALA MADRID
Barcelona Cape
2009-01-16 16:44
Maränger

Men vi gör en deal nu då så alla blir glada.
Ni kommer inte och smutsar ner vårat annars så rena forum mer (om ni inte vill diskutera om normala saker) så håller vi oss till nutiden och ni kan diskutera gamla ligatitlar inne på Puertan, deal?
Barcelona Rambla
2009-01-16 16:43
Ämne: Barcalonawi //

Du....
Lägg ner drygheten, det har du ingenting för här inne. Vill du diskutera som normalt folk, fine, men ignorera då inlägg som ändå inte tillför något.
2009-01-16 16:42
Ämne: Ämne: Alla gå....
Var Ronaldo bra under EM? Nej, och vem gick Guldbollen och alla andra möjliga priser till? Ronaldo. Du och Barcalonawi borde utmana varandra i schack, vore kul och se.
Real Madrid Fernando Gago-King of Madrid
2009-01-16 16:40
Jespinho
Och ändå har vi vunnit två ligatitlar i rad. Undra vem det är som ska skämmas?
2009-01-16 16:37
Barcalonawi //

Du är tydligen helt ute och cycklar om du tror att vi hamnar i helvete för att fuskaren Calderon avgår. Det är nu vi är i helvetet kolla bara på tabellen. Hans avgång är ett steg i rätt riktning. Skåla för dina 2 hjärnceller istället innan alkoholen slukar dom med.
Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-16 16:17
Caldéron är en riktig clown.

* Schuster och mr Caldéron flirtar med Cristina Ronaldo.

* Caldéron lovar Cesc, Kaká och Cristina till Real men inget händer.

* Caldéron fuskar till sig en plats i den smutsiga klubben.

* Caldéron blir lurad av en wannabe Nicolas Cage.

Barcelona ¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!
2009-01-16 16:09
Varken Kun eller Fabregas behövs då vi har Henry och Iniesta.
Barcelona Napao
2009-01-16 15:59
Jag tror Barca köper smart och där det behövs just nu är det bara en vänsterback.
Personligen hoppas jag Kun eller Fabregas inte komer till Barca.
Barcelona Barcaholic
2009-01-16 15:55
Cape

Nej inte ryktats så många eftersom det har gått bra för barca, kanske blir någon/några förluster eller lika senare och då kommer väl rykten.

Men det jag vill säga är att hoppas det blir några små ändringar hur det än går, för jag vill inte se att man litar fullt på att talangerna utvecklas som man vill. Sen 1+ är också att om nu Messi skadas ( hoppas verkligen inte ) så kan om typ Agüero eller speciellt Ribery är på plan kanske det inte märks LIKA MYCKET, för självklart märks det när världens bästa spelare inte är på plan ;).
Barcelona Rambla
2009-01-16 15:50
Cape:

Nej, jag tycker inte vi behöver värva en superstjärna bara för att Gai ännu inte är mogen att axla den rollen. Vem vet, det kanske han är till nästa säsong. Det är inte säkert att jag har "rätt" på något sätt. Jag är bara tveksam till det. För mig får gärna både Pedro och/eller Jeffrén ta den platsen. Annars är jag svag för David Silva. Han hade varit perfekt i den rollen.
Barcelona Barcaholic
2009-01-16 15:48
el Flaco

Ja precis Sylvinho lämnar nog så en talang till vänsterbacken från Sydamerika hade nog vatt perfekt. Ja men samtidigt när man hör att spelare som Tevez, Ribery, Agüero & Silva ryktas till sitt eget lag så blir man klart sugen på att diskutera det, för det är inte vilka spelare som helst. Sen tror jag inte Ribery, Silva eller Tevez är såna spelartyper som hade kunnat förstöra stämningen i omklädningsrummet, Agüero tvekar jag på däremot.

Hehe förstår det inte var bara mot mig men eftersom jag skrev det typ precis efter du sa att du tröttnat så ville bara säga :).
Barcelona Cape
2009-01-16 15:45
Barcaholic

Som el Flaco sa: "Vilka man köper in beror ju mycket på vilka som lämnar (än så länge är det väl endast Sylvinho som med största sannolikhet lämnar)."
Barcelona Cape
2009-01-16 15:43
Rambla

Jo, så då kan vi ju lika gärna värva en superstjärna eller vad menar du?

Annars tycker jag att Pedro har visat klass när han varit på plan. Möjligtvis också Jeffren om man nu kan lita på försäsongsmatcherna.
Barcelona Barcaholic
2009-01-16 15:42
Cape

Ja, men sen ser det ju också lite tunt ut om nu Henry går dena sommaren. För bara Iniesta som enligt mig är tillräckligt bra på vänsterkanten duger inte,( som jag sa innan gillar inte hleb ;P ). Okej kanske Jeffren som jag tycker är bäst av dom 3 kan göra det ganska bra men samtidigt rätt långt ifrån Iniesta.
Barcelona Barcalonawi
2009-01-16 15:40
Jag fick nyss ett sms från min madridista polare som bor i madrid, där han bekräftar att Calderon HAR AVGÅTT. Imorse gav han upp sin position där han blev nedröstad av många i styrelsen.

Jag försöker inte vara "barnslig" som många här kommer att anklaga mig för, men måste ändå säga att jag inte är ett dugg ledsen för marängerna. Jag vet att de hade varit glada om vi hade hamnat i skiten. Sådant höll de på med så sent som i somras. Så ikväll ska jag skåla för ännu ett helvete period för marängerna.
Barcelona Rambla
2009-01-16 15:40
Cape:

Nu är det ju så att Gai knappast är redo för a-laget denna eller nästa säsong. Möjligtvis att han får göra några framträdanden som Victor Sanchez gjort denna säsong.

Det samma gäller Bojan fast han redan är med i a-truppen. Han är långt ifrån vuxen eller en färdig produkt. Det lär dröja minst 2 säsonger innan han slår igenom på allvar.

Det värsta som kunde hända att Calderón avgår. Nu lär väl Florentino Perez komma tillbaka. Han och hans lakejer kommer att svärma runt Camp Nou likt gamar för att försöka locka till sig en spelare som de gjorde med Figo.
Barcelona el Flaco
2009-01-16 15:39
Barcaholic/

Det är klart att Barcelona kommer bli tvungna att köpa in några spelare under hösten. Vilka man köper in beror ju mycket på vilka som lämnar (än så länge är det väl endast Sylvinho som med största sannolikhet lämnar). Det jag däremot är inte är så förtjust i är när alla börjar prata om att värva någon storstjärna bara för att de är just storstjärnor. Vem vet, de kanske inte passar in i den dynamiken som finns i omklädningsrummet eller att (som Cape var inne på) vissa unga talangfulla spelare ruttnar på bänken. Man får inte heller glömma bort den sociala aspekten när man ska värva spelare och eftersom jag inte dagligen umgås med spelare av den kalibern så låter jag bli att spekulera över spelarköp.

PS: Mitt första inlägg var inte enbart direkt riktat mot dig.
Barcelona Cape
2009-01-16 15:37
Barcaholic

Mycket möjligt, men bästa sättet att ta reda på det är väl att ge dom chansen? Kolla på Messi, Xavi, Puyol, Valdes... Och OM nu Jeffren & Co misslyckas, vad är det som säger att vi måste värva in en superstjärna? Barca utvecklar sina egna superstjärnor.
Barcelona Barcaholic
2009-01-16 15:34
Cape

Jo jag förstår vad du mennar, jag älskar också spec när egna produkter lyckas i laget. Men det är ju inte helt säkert att alla dom kommer lyckas? Okej vi säger dom lyckas så tror jag fortfarande ingen av dom kan bli lika bra som Agüero. Gai har jag sett 1 match spela så svårt och avgöra men Jeffren & Pedro tror jag inte kan bli lika bra.
Annons: