/spanien/barcelona/forum/2055.aspx/spanien/barcelona/forum/2055.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-11-04 20:39
Haha bra av klubben!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-11-04 20:39
Nu lär det väl bli böter för buandet också.
Barcelona Andresito
2015-11-04 20:38
Haha så snyggt på läktaren med UEFAs "Respect" och massa katalanska flaggor
Barcelona Rambla~
2015-11-04 20:38
Jaså, Klopp och Liverpool vill ha ter Stegen. Det var bara en tidsfråga innan det ryktet skulle ta fart.
Flavía
2015-11-04 20:33
Off-Topic: Hazard är tydligen bänkad när Chelsea tar emot Dynamo Kiev på Stamford Bridge. Tror att han lämnar det blå plastlaget efter säsongen.
Barcelona Z_Z
2015-11-04 20:29
@Liunil Masse:

Hoppas kan man alltid men med största sannolikhet används nog dessvärre Alves som högerback.
Barcelona the cameroonians
2015-11-04 20:26
@papillon:

Tyvärr inte :(
Barcelona Canaletes
2015-11-04 20:26
Du måste skriva något i meddelanderutan!
Barcelona Liunil Masse
2015-11-04 20:11
Ter stegen Roberto-Masche-Vermaelen-Adriano Alves-Rakitic-Busquets-Iniesta Suarez-Neymar Kan det se ut så här idag på plan tro? Hoppas.
Barcelona papillon
2015-11-04 20:09
the cameroonians

Har du möjligtvis en Youtube länk till kvällens Barca-match?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-04 19:48
När UEFA Ooch FIFA mutas av länders ledare för att hålla mästerskap i respektive länder så har politiken stor roll i fotbollen. Var är yttrandefriheten och demokratin när t o m Tyskland mutar till sig VM? Det handlar om folkrörelse här och de som demokratiskt och fredligt och utan hets driver sina frågor. De dumma böterna är de som berör Neymar och som är pga fusk. Böter som berör klubbens historia och integritet är 1. Värda att ta, 2. Pissummor jämfört med de som klubbens styrelse orsakat på sistone.
Barcelona Deulofeu
2015-11-04 19:47
Känns som man kan få se fotbollsgodis ikväll med en fin elva.

Hoppas vi till skillnad från andra matcher kan ta ledningen innan halvtid.

Dags för Neymar att näta i årets upplaga.Hoppas Suarez fina form håller i sig mål i två av tre cl matcher.

Vill se Bartra få ett inhopp idag så masken kan flyttas upp på mittfältet.
2015-11-04 19:43
@Mido:

Fast för tillfället har UEFA, i avvaktan på Barcelonas överklagan om yttrandefrihet, meddelat att det inte blir några sanktioner förrän denna överklagan är behandlad.

Dessutom jobbar Manifest Blaugrana, en av klubbens medlemsfalanger, på att ta upp frågan i det europeiska parlamentet.

Politik och fotboll går hand i hand, spelar ingen roll om det handlar om självständighet, sponsorer eller presidentval. Sen är det inte alltid ett lyckligt äktenskap - men i nöd och lust...
Barcelona Mido
2015-11-04 19:32
[QUOTE=Barcelonito / Lucho Enrique 21]Och i detta nu delas 30 000 katalanska flaggor gratis till folk. Ikväll kommer UEFA få sig en läxa. [/QUOTE] Tycker att det är idiotiskt, de borde förstå att klubben kan få hårda konsekvenser. Man ska inte blanda politik med fotbollen.
Barcelona Junta Dimision
2015-11-04 19:28
@Andresito:

Hade föredragit att Busken eller Rakitic vilar idag för vår tuffa söndagsmatch mot Villareal, nåväl en rolig elva hursomhelst!
Barcelona Andresito
2015-11-04 19:27
TerStegen - Alves Mascherano Vermaelen Adriano - Rakitic Busquets Iniesta - S.Roberto Suarez Neymar

Precis som vi ville ha det inför El Clasico, Sergi Roberto och Alves på högerkanten!
2015-11-04 19:19
Och i detta nu delas 30 000 katalanska flaggor gratis till folk. Ikväll kommer UEFA få sig en läxa.
2015-11-04 19:07
PSG:s vd är alltså ordförande för Qatar Sports Investment, QSi, som sponsrar Barca. Undrar varför Barca hotades av PSG när de var efter Silva och Marquinios och varför de jävlas med Barca i förhandlingarna. Helt oseriöst. Ta bort reklamjäv... och börja om utifrån klubbens värderingar!

Igår satt deras VD på Perez knä, gick en sväng med Butragueno runt arenan, träffade Cristiano och de blinkar mot varandra... Rena hångelfesten.

Allt som Real rör bör Barca undvika. Real har de senaste åren lagt mer resurser och energi på Barca än deras egna led. Det har kostat dem titlar och kostat oss pengar.

Kör upp pengarna, PSG, Real, FIFA och QSi tillsammans.
Barcelona enkos
2015-11-04 19:06
I La liga får man alltså gå emot domare och radera kort men inte straffa dolk för saker man gjort och som domare missat...
Barcelona Kröjf
2015-11-04 19:06
Katalano

Tyvärr. Du har missat hela poängen. Men det är smällar man får ta ibland.
Barcelona Katalano
2015-11-04 19:00
Kröjf

Vem bryr sig om likes på ett forum ändå? Oavsett så ska man inte jaga sådana. Jag kan ärligt säga att jag inte ens sneglar ner dit på inläggen jag läser och därför är det många bra inlägg som kanske oförtjänt inte får min extralike här och där, speciellt inlägget du nämner.

För övrigt, jag hoppas vi vilar lite spelare ikväll just för att inte riskera skador på nyckelspelare. visst är CL viktigt att säkra, men El Classico är viktigare i just detta läge. Vi ska kunna plocka hem de viktiga poängen mot BATE ändå trots en mindre stark startelva.
Barcelona Kröjf
2015-11-04 18:51
Jag kan inte riktigt släppa Lion24 och Xaviestas inlägg från den gångna natten, trots att det snart drar ihop sig till match på Camp Nou, i Champions League. Att Lion24 får massor av "likes" för sitt nattliga inlägg, är mer än välförtjänt. Men att Xaviesta i skrivande stund har fått ynka tre mer än min replik på deras inbördes meningsutbyte, är faktiskt lite skämmigt. Inte minst som jag misstänker att det beror mycket på att jag avslutningsvis och "traditionsenligt" slängde skit på Ronaldo. Sånt lönar sig alltid (liksom att dissa Messi till inkräktande "marängers" förtjusning). Men att som Xaviesta faktiskt få mig att känna outsägligt stolthet att tillhöra Barcas skara anhängare, hör inte till vanligheterna härinne. Men stoltheten kommer sig samtidigt av att jag tror det är långt mer ovanligt för att inte säga omöjligt, att hitta något liknande inlägg på säg Manchester Citys eller Real Madrids forum. Jag ber er, läs nedanstående stycke och se sen till att rätt person får all credit. @ Xaviesta:
Så vad är det Xaviesta beskriver? The big bang? Nej, något långt större än så. Det är ju själva essensen i devisen més que un club. Nästa gång någon frågar mig vad den betyder, ska jag inte nöja mig med att översätta orden till svenska. Jag ska be vederbörande ta fram sin smartphone, gå in på Les Rambles och skriva Xaviesta i sökrutan samt leta upp ovanstående stycke. Som säger det mesta! Barca är mer än en klubb. Det är vår måne, som ingen lyckats plocka ned på jorden. Utan i "bästa" fall förmått att trampa på vid något enstaka tillfälle.
Barcelona Blaugrana91
2015-11-04 18:44
Jag hoppas verkligen Roberto startar idag, Rakitic har inte imponerat och bör dessutom vilas med tanke på hur mycket han spelat...
2015-11-04 17:06
Och där kommer tvåan! återigen är det Chendri som assisterar Aleña!
Barcelona Liunil Masse
2015-11-04 17:06
Alena madre mia. Startar anfallet och avslutar det. 2-0, hans andra nu :)
2015-11-04 17:04
Andra halvlek inleds med två bra lägen för Morer och Perez, båda gångerna framspelade av Aleña. Än så länge bara 1-0, måste sätta dit tvåan snart så att inte vitryssarna får vittring.
2015-11-04 16:55
FIFA har ff återkommit med några svar på det klagomål Barcelona presenterade när det gäller registreringen av Arda för långtidsskadade Rafinha.

Eftersom klubben inte fått något svar har de inte kunnat ta fallet vidare till CAS - just eftersom de inte har något underlag/dokument att presentera.

FIFAs diktator-fasoner fortsätter alltså.

Lite ironiskt att Bartomeu 2013 trodde att han skulle kunna fixa allt med "ett samtal".
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-11-04 16:43
Dem spelar riktigt bra ynglingarna. Underhållande att se
2015-11-04 16:41
Ohhh så nära en utökning för Barça. Dubbelchans för Chendri och Perez men först är stolpen i vägen sen gör målvakten en fin räddning på returen.
Flavía
2015-11-04 16:39
Breaking: Real Madrid's Karim Benzema has been taken into police custody surrounding Valbuena-blackmail-sextape-gate. Nog för att principen "oskyldig till motsatsen har bevisats", men det vore förjävligt om Benz visar sig vara inblandad i skandalen. Edit: Fast iofs, man kanske inte ska vara värst förvånad när det gäller honom. Fransmannen har trots allt knullat med en minderårig flicka och fällt kvinnokränkande kommentarer bland annat.
Annons: