/spanien/barcelona/forum/20543.aspx/spanien/barcelona/forum/20543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
el capitano
12/14/2008 13:00
I Puertan är det en massa skitsnack om schuster att allting har varit hans fel hittills! hehe
Plus att maränger är stolta över att "grabbarna" som visade klass igår i försvarsspelet..jo det gjorde gubbarna =)
Hoppas att Real får ett grislag i CL så att de blir behandlade på samma sätt, blir ner sparkade och backar hem med hela laget och satsar bara på kontringar...vänta nu, finns det verkligen lag som spelar på det sättet som Real gjorde igår? Svar nej eftersom Ljungskile är inte med i CL..
Barcelona Barca-nist
12/14/2008 12:56
jag minns vår redaktion ödmjuka artikel förra året när vi förlorade!
är det bara jag som är barcafan som tycker så eller är det allmänt?
Barcelona Skalk Skåning
12/14/2008 12:56
Måste ändå säga att jag blev imponerad av Drenthe igår, det var flera gånger han höll på att bryta sig loss, men Puyol eller Marquez avvärjde i sista stund. Fast det var kanske Alves offensiva löpningar som lämnade luckor åt Drenthe, som fuskade i defensiven.

Yaya Toure vilken klippa, bäst på plan igår!
Barcelona Messi är Messias
12/14/2008 12:55
Ämne: jag blev jätte oroli....
Marängerna satsade systematiskt på att störa eller skada Messi. Fula hälsparkarna ingick i en plan. Hade domaren hittat kortleken redan i samband med den första fula hälsparken hade vi sluppit att de nästkommande.

Jag håller med El Capitano om jämförelsen mellan BP och Real. Inte för att jag håller på BP (men tycket inte heller illa om dem) men de försöker oftast vara ett spelande lag.
Barcelona Der Afro
12/14/2008 12:54
Är det någon som vet ifall Joakim Brobergs artikel är ironisk eller på allvar? Jag tror han måste skämta, annars är det förstås synd om honom.

Om gårdagens match var hedersam för Real, undrar hur det ser ut när dom förlorar ohedersamt :D
Barcelona Barca-nist
12/14/2008 12:54
det va exakt samma provikation från reals redation som det va på reals spelare ( spela fult)
fan det känns som de är kusin-gifta från samma planet hahah
Barcelona Barca-nist
12/14/2008 12:52
om det finns nåt som heter hedersamt förlust så får real ha den med all ära haha
Flames
12/14/2008 12:48
Komiskt att läsa på Madrids forum, vad alla verkar vara nöjda med Real igår. Gillar man att parkera bussen framför mål och med nöd och näppe ta sig in på motståndarnas planhalva 2-3 gånger per halvlek då kan man lika gärna titta på Serie A. Kan förstå att de är nöjda med inställningen för den var det inget fel på men kom igen. Real har väl något högre krav än så. Att kämp och få en hedersam förlust
sebbaa
12/14/2008 12:48
Ingen jävla skillnad hur mål 1 kom, vi förtjänar det? Andra målet sedan var ju bara för genialt :)
Borde kanske posta nerladdningslänken i deras forum så de också får se matchen? Aj men, just de är ju instängda.
el capitano
12/14/2008 12:45
Joakim Broberg Puerta skriver i sin krönika "Vi borde hålla våra huvuden högt".
"Vi möter ett Barca i hysterisk form och förlorar på ett skräpmål."

Har Joakim sett samma matchen som vi alla andra eller har han drömt? Vi vann matchen med TVÅ(2) MÅL dessutom snygga mål, världsklass mål mot ett lag som försvarade sig med 11 spelare.
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
12/14/2008 12:42
Liooneel10Messsii
Sök på barcelona så kommer den upp.
Länktips: www.mininova.com
Barcelona Barca-nist
12/14/2008 12:42
jag blev jätte orolig igår för messi!
Jag såg vad real spelarna va ute efter, deras frustration och ilska!jag såg hur myckte casillas hatade barca och svor åt spelarna.
domaren va tvungen att hålla huvudet kallt annars hade det slutat med minst ett rött kort för real. samt så vet han hur real klagar på domaren. en äcklig raul som filmar och snackar skit med domaren för att ge gult kort till oss.alla som säger att han är en gentellman snälla såg ni matchen!?
Barcelona Barca-nist
12/14/2008 12:39
så skönt och vakna efter en sådan kväll, match , vinst och total kall dusch för madrid:)
Barcelona Liooneel#10Messii
12/14/2008 12:39
Vet någon vart man kan ladda ner matchen från igår? Tacksam för svar.
el capitano
12/14/2008 12:27
Just nu är det bättre klass på brommapojkarna än Real. Real har glömt hur man spelar fotboll och Ramos gör inte saken bättre, han försöker skapa ett italiensk lag i spanien, försvara, skada viktiga spelare och försöka vinna med ett skit mål bara.
Inte så jävla konstigt att han fick foten i Tottenham.
Jag är glad att Messi inte blev skada pga Realspelarnas grisfotboll. Sergio Ramos, vilken jävla pajas, sämsta spelaren, killen saknar allt.
Och gubben med blöjan Salgado tror att Real vinner ligan..hehe...aprilskämt el?
sebbaa
12/14/2008 12:23
pedramo

Tifot regnade bort
Barcelona pedramo
12/14/2008 12:22
ojoj Grym match igår ,vilken stämning på camp nou fast undrar fotfarande vad som hände med tifot nån som vet?
Barcelona pedramo
12/14/2008 12:22
ojoj Grym match igår ,vilken stämning på camp nou fast undrar fotfarande vad som hände med tifot nån som vet?
Barcelona Ghazza
12/14/2008 12:20
El Flaco,

Kanonkrönika. Kunde inte sagt det bättre själv ;)
Barcelona Messi är Messias
12/14/2008 12:06
Tre poäng var skönt men det är bedrövligt att se att ett av Europas klassiska lag, länge känt för sitt artisteri, förvandlats till ett gäng som systematiskt sparkar motståndarnas storstjärna på hälen.

Det var rätt intressant att när vår tränare protesterade efter den tredje fula hälsparken på Messi utan gula kort. Domaren sprang ut mot linjen och jag trodde att det var dags för en varning eller till och med rött kort för vår tränare. Istället stack domaren in på planen utan åtgärd. Fast de nästa gång marängerna attackerade Messis häl blev det kort. Och gången därefter. Domaren gav helt enkelt Barcastaben rätt.

Hade inte hälsparkningen beivrats med kort hade matchen urartat.
barca löver
12/14/2008 12:01
Fan vilken härlig känsla det var att lägga sig igår .vi körde över dom totalt

barca4ever
Barcelona Smacked
12/14/2008 11:55
Underbar kväll! Barcelona kör över och vinner med 2-0! Barca hade matchen under total kontroll och den enda som är värd att nämnas i madridlägret är Casillas,grym målvakt. Alla spelarna i Barca är värda att nämnas,Puyol speciellt! Vilken ledare mannen är,krigare från mars!
el capitano
12/14/2008 11:54
Så jävla skönt att pajasen Kviborg tippade matchen 0-1 till Real och som vanligt hade han fel. När ska tönten lära sig att Real suger och han ska sluta ha höga förväntningar?
Puerta har inga maränger kvar..hehe...medgångfans

Barcelona LaBarca
12/14/2008 11:53
Messii_10

Det betyder något i stilen med: Farväl Madrid, 12 poängs försprång =)
Barcelona Rey Etoo
12/14/2008 11:53
Criff//
Criff vem sa de? det är så j**** rätt.
Barcelona Der Afro
12/14/2008 11:46
Real spelar-för-att-skada?

Dom skämde ut sig totalt igår iaf. Pinsam insats av dom, tränare Ramos och deras mutdomare. Hela laget borde stängas av för fult spel, tänk om dom lyckats sparka av Messis hälsena :o(

Men vilken skön och rättvis seger, säsongens höjdpunkt! Tur man håller på världens vackraste och stoltaste klubb!
Barcelona M79
12/14/2008 11:43
Real Ljungskile?
Barcelona Criff
12/14/2008 11:40
"Real Madrid Played the kind of games that bother us, a small team strategy applied by the club of the century, as nominated by that FIFA– they had their reasons to apply this system but its not my concern- may be they were surprised of what they achieved – complicating the game for Barcelona – but for us Barcelona fans we have seen this happening again and again when we played against teams like Numancia, Sporting, Malaga, and you can name at least ten more teams in la liga who park the bus, close spaces and live to defend, trying to steal a point or rub a goal, the only difference was that the mentioned teams do not have quality players like Canavaro, Ramos, Gago… So this bus was more complicated, a little."
el capitano
12/14/2008 11:29
EL FLACO

Grym krönika as always =)
Barcelona Messii_10
12/14/2008 11:27
En fråga till, vad betyder "Adiós, Madrid... ¡a doce puntos!"?? Det enda jag fatta var Adiós, Madrid. E kass på spanska!
Annons: