/spanien/barcelona/forum/20542.aspx/spanien/barcelona/forum/20542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DaniAlves
2008-08-25 17:58
Zenit har köpt danny för 30M Euro, de kanske är bevis på att han ska ersätta arshavin som kommer lämna i år?
Barcelona BchampioN
2008-08-25 17:48
Sorry om någon redan sagt det, har ej sett det. När är lottningen till CL gruppspelen?
Barcelona Hetfield
2008-08-25 17:32
Ride_the_big_one

Tack o lov att du fattar iaf, Delarocha RIP Puerta verkar inte fatta nått...
Barcelona Messidinho_10
2008-08-25 17:00
Dizzy

Messi äger allt och alla det kvittar vart han spelar han är den bästa spelaren som världen har utskådat sen Maradona!
Barcelona Dizzy
2008-08-25 16:32
Låt Messi spela i en friroll så han kan köra lite slalom med alla:)

Imorn är det match! Gött:)

Visca Barca!!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-08-25 16:26
Hetfield

Ingen risk för att han är kvar på samma kant det kan vi nog hålla med om, av det man sett i landslaget så kommer han nog att skifta lite hur han vill om han tillåts av sina medspelare.

Jag köper inte riktigt att han bara kan spela på högerkanten, Messi är farlig vart än han spelar i anfallet, så varför ska han begränsas?

Messi kommer ha en fri roll!
Barcelona Hetfield
2008-08-25 16:18
Ride_the_big_one

Jag försöker ju säga just det, han kan byta kant föratt röra om i grytan, men det betyder inte att det ska vara hans naturliga position
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-08-25 16:06
Delarocha RIP Puerta/Hetfield

Blandade åsikter angående Messis position, självklart ska han spela på kanten han trivs bäst på "högerkanten". Men jag frågar er spelar Messi verkligen på en och samma kant under hela matchen?
Det är rätt jobbigt att hålla reda på en spelare som ständigt byter rörelsemönster, trivs han inte på vänster så kan han ju alltid göra så som han gjort tidigare, att röra sig mot etos yta och de byter kant helt enkelt.

Ganska sällan som Messi står kvar vid en och samma kant under en hel match.

Döm inte hans aktioner ifrån fjolåret då hela laget visade noll rörelse, döm hans aktioner och rörelse mönster i helhet.

Han är ingen Figo som flaxar från kant till kant men han är sällan på samma kant en hel match.
Barcelona Señor Hadi
2008-08-25 15:41
Nån som köpt biljetter från fcbarcelona.com? Verkar bara vara members som kan köpa, jag vill ha biljetter till barca - betis 24 sept :)
Barcelona Rambla
2008-08-25 15:17
Barça har släppt fler spelare än vad de har köpt in. 8 sålda och 6 inköpta, där Henrique gick på lån direkt.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-08-25 15:11
Visca Barca!
Madridistan A
2008-08-25 15:09
Ciao-V

Ja jag gick tillbaka i tiden men jag skrev längre ner att det är ointressant för mej att gå bak i tiden. Jag gick i tiden för att visa dej att vem som helst kan gå tillbaka i tiden och påstå saker sedan skrev jag att det är nuet det gäller och man kan inte leva på gamla meriter. Så jag menar: Och om ni har vunnit Cl för några år sen? Hur bra är ni nu? För det är väl nuet det gäller och inte det förflutna? Vi har inte gått vidare från åttondel på 4 år det är inte heller bra för oss men vi vann ligan förra året och ni vann inget förra året. Vi vann hemma och borta i El Clasico och slog rekord i ligan, då är vi bättre än er, för tillfället. Ni blir bättre än oss när ni slår oss, men inte än. Man blir inte bättre bara för att man har köpt ett halvt lag(Som ni), menar inte att ni har gjort fel när ni köpt så många spelare för det gjorde vi också innan, man blir bättre när laget spelar bra och presterar sitt maximala kapcitet(Det har ni inte lyckats göra i två år nu). När ni gör det och blir bra som ni var innan och slår oss då är ni bättre än oss.

Vampíro

Det är skillnad på att ha vunnit ligan 2 i rad och gå och försvara den än att inte vinna något och försöka vinna när man har köpt massa spelare. Vi var i samma sits som ni för 2 år sedan när vi handlade ett halvt lag och vi hade varit titellösa i 3 år. Nu är det omvänd läge. Så i ligan är det mer press på er men i europa sammanhang är pressen mer på oss för där har vi inte lyckats på ett bra tag nu.

Var jag vill komma är att: Båda lagen har en viss press på sej, den ena mindre den andra mer beroende på ligan/Cl.
Barcelona Vampíro
2008-08-25 13:40
Madridistan A:

I ditt förra inlägg säger du att pressen är mer på Barça än på Real, förstår inte riktigt hur du resonerar. Visst, Barcelona har varit titellösa i två år och fansen är hungriga efter nya framgångar men laget har gjort en generationsväxling med nya spelare och med en ganska orutinerad tränare. Det är ju Real Madrid som har vunnit ligan två år i rad, det är dem som ska försöka försvara ligatiteln och sammtidigt komma långt i CL. Enligt mig så har Real minst lika mycket press på sig att prestrera om inte mer.
Barcelona Ciao-V
2008-08-25 13:35
Madridistan A:
Gå inte titta bakåt säger du samtidigt som du tittar på det och redogör för mig saker som tillhör i det förflutna.
Du förstår inte min poäng förresten.
Vad jag menar är enkelt sagt, att ni vann två liga titlar på fem år. Vi leder den statistiken om du förstår poängen.
Sen om ni är bättre än oss, vi får väl se som sagt. Säsongen har inte riktigt börjat än.
Spanska superkupen räknas inte riktigt. Vi vann också den 2006.

Slut diskuterat om den saken med dig, från min sida. Lycka till.
Madridistan A
2008-08-25 13:33
Kimmpa_fcb

Ja skrev fel borde ha skrivit säsonger och inte år. Ni vann den för tre säsonger sen. Nya säsongen börjar nu. Förra året vann United, året innan Milan och året innan Ni. Tre säsonger innan.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-25 13:30
Madridistan A

Vann CL för 3 år sedan? Jag visste inte att vi vann CL två år irad. :)
Madridistan A
2008-08-25 13:12
Ämne: Madridistan A:
Vi f....Applåderar! Om det var det du ville?

Det är sant det du säger. Men jag säger så här: Man kan inte leva på gamla meriter. Visst ni vann Cl för 3 år sen men hur bra är ni nu? Inte så bra va? Senaste El Claiscon visade vem som var bäst. Och senaste 5 mötena mellan oss och er har slutat i 3 vinster för oss och 2 oavgjorda. Det säger väl mer om vilka som är bättre mellan oss och er? Ni har haft Världens s.k. bästa spelare Messi men hur långt har laget kommit i dessa två åren? Vi slog t.o.m er rekord förra året. Fast om vi ska prata titlar så kan jag också gå tillbaka till 98, 00 och 02 för då vann vi 3 Cl titlar på 5 säsonger starkt va? Lägg därtill 2 liga titlar, En Supercup och 1 Intercontinental(Den har ni aldrig vunnit).

Men det är onödigt att prata om massa titlar när allt som har hänt hänt. För mej är det ointressant att gå tillbaka i tiden för då kommer det aldrig ta slut. Istället blickar jag framåt för där ser man vem som är bra och vem som är dålig, för tillfället. Och just nu är vi bättre än er, finns mycket som talar för det.

Men men väl mött i El Clasicon nu framöver;D Hoppas det blir en trevlig tillställning, så som Supercupen blev igår kväll på Bernabeu.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-25 13:05
ser man på spelschemat bör vi ta iaf 4 raka vinster direkt. femte matchen är mot espanyol och av någon anledning blir Kameni alltid en mur när han möter barcelona, så där är jag inte säker på nån vinst.

annars verkar det vara en rätt skön inledning;
numancia
racing
Betis
Sporting Gijón
Espanyol
Barcelona Mot Nya Tider
2008-08-25 11:38
Finns det någon som känner till priserna för matchbiljetter utanför Nou Camp? Tacksam för svar.
Barcelona Hetfield
2008-08-25 11:14
Delarocha RIP Puerta

1. Det är din åsikt, men de är världens bästa metal band (efter sabbath ;)

2. Jag sa aldrig att det ska vara hans naturliga position, jag sa bara att man kan rotera så att det inte blir alltför lättläst ,med andra ord att messi kan spela centralt och till vänster då och då under matchen, OM spelet låser sig
Barcelona Dizzy
2008-08-25 10:44
Imorn är det match fi fan vad härligt att se Barca igen! Nu på Torsdag är det Ch L. lottning:)
Barcelona Barcelona #7
2008-08-25 09:03
Robinho buades ut innan supercupfinalen

Robinho satt kvar på bänken när Real Madrid vann supercupfinalen mot Valencia med 4-2 - trots att laget fick både Rafael Van der Vaart och Ruud Van Nistelrooy utvisade.

Och brasilianaren buades ut av delar hemmapubliken inför matchen. Anledningen är förstås att han förklarat att han vill lämna klubben för Chelsea.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-25 08:06
Hahahahaahahhahahaha
Ronaldinho flörtar alltämt.
Kolla Länken.
Hahhahahahahahahahaah.
Det borde faktiskt ske mellan de, fantastiskt.
Skit i Adam. Sorry. my godness.
Real Madrid Fredrik R
2008-08-25 03:18
Ämne: Kan någon ge mig sin....
I min mening så, med nuvarande spelsystem hos Barcelona, så gör sig Bojan bäst som vänsterforward, han är för klen för att vara ensam central striker. Det optimala borde väl vara att ha honom som en "second striker" i ett 4-4-2 med en target bredvid sig, men jag har svårt att se Barcelona tillämpa ett 4-4-2.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-25 02:32
Kan någon ge mig sin åsikt angående Bojan. Jag gillar nog Bojan mer än någon annan men jag ser verkligen inte någon naturlig position för honom att ta över:/ Vart ska han in om några år. Är rädd för att han kommer bli en spelare som får hoppa mellan kant och centralt anfall alldeles för mycket.
Någon som har någon annan idé, aning eller tanke? För det vore förjävligt om vi inte kunde använda oss av en av fotbollsvärldens största talanger på rätt sätt. Han lär väl vara nummer ett i 90:a kullen i världen.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-25 02:22
Även om detta är lite gammalt.

Hetfield; kan inte ta dina åsikt på allvar på grund av två grejer.

1: Du heter Hetfield, antagligen döpt efter James Hetfield, sångaren i ett av världens mest överskattade band.

2: Du tycker att Messi ska spela på vänsterkanten.

Kan inte förstå hur du kan tycka att han hör hemma på vänsterkanten helt ärligt.
Barcelona Ciao-V
2008-08-25 01:03
Madridistan A:
Vi får väl se hur blir. Jag vill också som du, ha ett stakt motstånd. Jag tar ingenting för givet till skillnaden från dig.

Kan vara värt att påminna dig och andra likasinnande, under de senaste fem åren har vi vunnit ligan två gånger. Vi har vunnit CH L.
Vad har ni att skryta med? Två liga titlar;-)...
Barcelona Mot Nya Tider
2008-08-25 00:57
Barca-fan

Real Madrid har visat upp större vilja än oss de senaste två säsongerna. Vi har alltid visat upp ett bättre spel, men inte lyckats ja senaste tiden. Det känner man till, det är just det ja påpekar. Visar Barcelona upp samma inställning som under försäsongen, då behöver vi inte bry oss om något annat lag.
Barcelona Barça-fan
2008-08-25 00:38
Mot Nya Tider.
Vilja och uppoffringar är något som ingår i fotbollen om man vill lyckas. Real Madrid har en riktigt bra trupp enligt mig och blir nog svårslagna kommande säsong. Detsamma gäller Barcelona. Samtidigt som det känns som det är något som saknas i vår trupp, aningen för tunn kanske. Vänsterytter, någon?
Madridistan A
2008-08-25 00:29
Skönt att folk här inne erkänner att dagens vinst handlade om lagmoral och inte tur. Hoppas att ni spelar också såhär nästa år så blir ligan roligare. Inte att vi vinner utan några som helst motstånd. Pressen är dock mer på er än oss, ni har ny tränare och många nya spelare, ny spelsystem och ny spelide får se om ni kan spela ihop er fort och komma igång, exakt samma läge vi var i förra sommaren. Upp till bevis. Men att vi vinner till slut såklart;)
Annons: