/spanien/barcelona/forum/20527.aspx/spanien/barcelona/forum/20527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Gudi y Messias
2008-11-25 23:13
Vad tror ni om att värva Chiellini? Spelar ju mittback nu i Juve, men vore perfa efter vänsterflanken hos oss.

Pålitlig offensiv/defensiv!
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-11-25 23:08
Varför nämner alla Valdes i Champions League 2006? Det är väl gammalt nu, det är ju samma sak med Ronaldinho han var världens bästa då. Finns rätt många bättre än Valdes även om jag tycker vi borde behålla honom fast köpa en annan rätt duktig målvakt så han kan ge valdes lite konkurrens.
Dom jag tycker är bättre är; Buffon, Casilias, Frey, Julio Cesar, Chech, Vaan der saar.
Barcelona Barcanist
Gudi y Messias

Men snälla..
Om vi ska värva en målvakt ska det vara en ung sådan som kanske kan ta efter Valdés, som t.ex Valladolids målvakt.. Men än sålänge tycker jag Valdés ska stå i Barcelonas mål, han är riktigt bra och har vart det den här säsongen..

Så du menar att Espanyols försvar var 10 gånger bättre mot Barcelona än vad det var mot Racing? Naah, skulle inte tro det..
Barcelona Barca o Mort!
Gudi y Messias

Snälla Valdes har ju vart bra iår?

Han ser dålig ut ibland men det är för att det tar 5-10 min ibland före motståndarna kommer på anfall, och då är det rätt svårt att vara 100%ig.

Skulle han ha mer att göra i matcherna kan jag garantera att han skulle se bättre ut.
Gudi y Messias
2008-11-25 23:05
Barcanist(FREE YASSIN!)

Försvaret gjorde *
Barcelona Barcanist(FREE YASSIN!)
2008-11-25 23:01
Btw, Kameni släppte in 3 mål mot Racing.. Snälla!??!
Barcelona Pep.G
2008-11-25 23:01
Canaletes

Haha goda tider asså:D
Gudi y Messias
2008-11-25 23:00
Barcanist(FREE YASSIN!)

Men inte konstigt att han släpper in en del mål då försvaret är så splittrat som det är mot oss.

Han har antagligen bättre räddningsprocent än Valdes, aja, köper vi inte honom så tycker jag Akinfeev i CSKA Moskva vore något, eller möjligtvis René Adler i Leverkusen. Två extremt talangfulla målvakter!!
2008-11-25 22:59
Kameni har släppt in 18 mål, Valdés har släppt in 9.. Kameni har släppt in dubbelt så många mål som Valdés.

Du tänker såhär
-"Ahh Frey var jävligt bra IDAG.. OBS: IDAG.. Barcelona borde värva honom.. Valdés var dålig i söndags då han släppte in ett mål & ett mål nästan kom när han tappade bollen.. OBS: SÖNDAGS!

Se vad Kameni gjort för Espanyol och se vad Valdés gjorde för Barcelona så får du svaret på vem som är bäst av dem
Canaletes
2008-11-25 22:59
Pep.G

Haha! Jag gick också i 8:an. Kollade nyss din profil, vi är lika gammla :P
Barcelona Pep.G
2008-11-25 22:58
Barcanist(FREE YASSIN!)

Kunde inte ha sagt det bättre=)
Barcelona san_miguel
2008-11-25 22:58
Ämne: Ämne: Hej.
....
Har resan klar behöver bara biljetter.
Barcelona Pep.G
2008-11-25 22:57
Gudi y Messias

Som sagt, dem enda bra matcherna han gör är mot oss, och det är väl dem enda matcherna du har sett med Espanyol ??
2008-11-25 22:57
Ämne: Pep.G

Du såg själ....
men komigen.. Kameni var skit bra mot oss.. Men resten av matcherna?

Espanyol har ju förlorat dem flesta vilket betyder att Kameni släppt in jävligt många.. Ska visa dig hur många mål Kameni har släppt in samt hur många Valdés släppt in lilla gubben
Barcelona Pep.G
2008-11-25 22:56
Canaletes

Hahaha kommer ihåg att jag gick i 8an då. Så mycket vi krigade dagarna innan finalen asså. "Henry är så, Ronaldinho är så". Sen kommer Henke och avgör allt. Herregud vilka minnen. Nee men asså tillbaks till saken. Att folk säger att Kameni är bättre än Valdes är riktig dåligt. Dem enda bra matcherna han gör är mot Barcelona=P
Gudi y Messias
2008-11-25 22:55
Pep.G

Du såg själv vad Kameni gjorde mot oss. Frågar du mig så har jag bara en sak att säga: Köp.
2008-11-25 22:54
Ämne: Hej.

Vart får jag....
Kolla

www.airtours.se

jag beställde mina biljetter till Barcelona-Valencia där.. Matchbiljett, flyg tur & retur + hotell 3 nätter för 5400 kronor per person.. Riktigt billigt :)
2008-11-25 22:53
Ämne:
Men för f-n...
Sl....
.....

Jag klagade inte?
Canaletes
2008-11-25 22:53
Pep.G

Kommer speciellt ihåg när Henry kom 1 mot 1 mot Valdes! Snacka om hjärtattack då!! Valdes räddade lägget och ca 15 minuter senare gjorde vi 2 mål. OCH NU SPELAR HENRY FÖR OSS!! :)
Barcelona san_miguel
2008-11-25 22:52
Hej.

Vart får jag tag i två biljetter till Barcelona-Valencia?
Har tittat på hemsidan men man kan bara köpa en på vissa sektioner.köpa en på vissa sektioner.
Barcelona Pep.G
2008-11-25 22:52
Gudi y Messias

Menar du allvar när du säger att Frey och Kameni är bäätre ?
Gudi y Messias
2008-11-25 22:51
Pep.G

No offence, men har du verklighetsuppfattning då du säger att Valdes är top 5?

Jag gillar Valdes för hans hjärta, tycker även han har förbättrats, men han är inte den spektakulära keeper som t.ex Buffon, Casillas, Kameni eller Frey.

För att vara realistisk så vore Kameni en finfin värvning. Jag tycker han förtjänar att agera sista utpost i en storklubb.
Barcelona kallesiete
2008-11-25 22:51

Men för f-n...
Sluta klaga på real och deras forum om värvningar o.s.v. Vi har minst lika många 11åringar här inne som vill göra sig av med Bojan och Hleb och köpa Benzema och halva världen.

Inse att det aldrig kommer hända.
2008-11-25 22:48
Real bara pratar så mycket..

Dem vill värva Benzema, Podolski, Arsjavin, Oliveira, Crespo, Vágner Love samt Klaas-Jan Huntelaar .. Snälla, haha!!
Gudi y Messias
Det som gör att Valdes kan dölja sin svaghet är just att han haft så lite att göra, dock känns det inte som att han håller i längden då vi med tiden kommer stöta på än mer kvalificerat motstånd i framförallt Championsleague.

Jag tycker vi bör åtgärda de få brister vi har i laget med målvaktsposten som en bra början.
Barcelona Pep.G
Vettefan varför ni klagar på V.Valdes. Han är lätt bland topp 5 i världen enligt mig. Hade det itne vart för han, så hade vi inte vunnit CL 2006. Kommer ihåg hans drömräddning på Henrys skott i början av matchen. Han har gjort så många bra grejer för oss och så ändå klagar vi. Han har gjort några tabbar, men gör man inte det så är man inte mänsklig. Glöm inte att Casillas leder "tabb-ligan" den här säsongen efter hans otroligt dåliga muruppställning.
Barcelona Mes Que un Club ! 3
2008-11-25 22:44
Namn: Gudi y Messias » Svara inlägg
Sänt: 2008-11-25 21:45
Laporta måste bara värva Benzema nu, vi har inte råd att låta real ta en så bra spelare!

Även Frey vore en spelare som kunde lösa våra målvaktsproblem eller vad tror ni?

Målvaktsproblem? lol, är du 10 år eller, verkar inte vara den mest insatta. Vilka målvaktsproblem..Vi vann CL tack vare Valdes.
Barcelona Dedeffo
2008-11-25 22:38
Ämne: Laporta måste bara v....
Vilka målvaktsproblem? Vi har inga målvaktsproblem och Valdes har varit bra.
Barcelona Dani
2008-11-25 22:35
"Stor säkerhetsrisk"?

Nu överdriver du å det grövsta... Ok att han gjorde en och annan Rembrandt härom året, men med tanke på hur lite han får göra i de flesta matcher (bollinnehavet tll vår fördel) och i vilka situationer han hamnar (oftast kontringar eller åtminstone i anfall där försvaret inte hunnit samla sig) anser jag att han varit riktigt stabil de senaste säsongerna.

Fast det är klart, hade han räddat senaste målet hade vi vunnit. Eller helt enkelt att Oleguer markerat målskytten bättre.

Summa summarum, jag ser ingen som helst anledning att köpa en ny målvakt. Valdés har visat att han håller en hög nivå - t.ex. helt magnifik i CL-finalen då han hindrade Henry att göra mål ett par gånger.
Canaletes
2008-11-25 22:16
Vi var nära att värva han innan han kom till Lyon, med den är historia nu. Benzema är grym btw!
Annons: