/spanien/barcelona/forum/20521.aspx/spanien/barcelona/forum/20521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-29 23:03
Valdes, Pinto, Jorquera

Alves, Puyol, Marquez, Pique, Caceres, Milito, Abidal, Sylvinho

Toure, Keita, Xavi, Iniesta, Hleb, Gudjohnsen

Messi, Pedrito, Eto'o, Bojan, Henry

+ Sanchez.

Känns verkligen för tunt.

Snälla Txiki och Laporta, in med en vänster anfallare som kan slicka kanten.
Barcelona Dizzy
2008-08-29 23:01
Imorn börjar La Liga fan vad skönt!
Barcelona Rambla
2008-08-29 23:00
Bojan, Piqué och Pedro uttagna till U21. Är det första gången för Pedro?
Barcelona barcadinho
2008-08-29 22:53
Det var en liten överaskinig att barca tippats som ettan. Jag själv känner inte riktigt så säker och är lite nervös inför säsongen.
Men det är kanske bra. Inför förra säsongen kände jag så jäkla säker. Vi fick Henry och vann svåra försäsongmathcer mot Inter och Bayern men det slutade inte bra.

Det är flera saker som jag är orolig för. Jag kan sammanfatta mina tankar kort:
1) truppen är för tunn. 23 spelare (tre är målvakter) brukar anses som en liten trupp i den här nivån (och Milito är redan borta länge).
2)Det fattas fortfarande en dominant playmaker i mittfältet (en sån som Deco var förut). Hoppas att Xavi fortsätter med formen.
3) brist på yttrar som kan springa på kanten gör att spelet (anfallet) blir långsammare. Jag hoppas att Pedro fortsätter överaska oss.
4) kommer försvaret att vara tätare än i fjol?
5) Oerfaren tränare. Nya spelare
6) Henrys form.
7) Abidals förmåga.
8) Om Hleb hittar rätt i sitt nya lag.

Men jag är optimistisk också.
Vi har kvalitetsspelare i truppen i många positioner och en del spelare har inte vunnit något än. Motivationen kan vara MYCKET bättre än förra säsongen. Kvalitet och motivation tillsammans är en bra mix. Alves och Messi kan lyfta upp hela laget och Eto'o har blivit mognare som person.

Mina förhoppningar siktar också mot vår största konkurrent. Marängernas trupp är ganska lik ifjol och det kommer att springa på gräsmattan duktiga spelare som har vunnit två ligaguld i rad. Det är per automatik att man får en mättnad känsla. Jag tror inte att Raul och RVN kommer att fungera lika bra en säsong till.

Att marängerna har blivit en holländsk trupp är en nackdel!
Den holländska gruppen i truppen är för stor och kan leda till grupperingar i gänget. De som snackar höllandska osv. Raul och Ramos kommer att känna sig som "främlingar" i Bernabeus omkläddningsrum.

De andra konurenterna: Jag tror inte att Villareal, Valencia, Atletico eller Sevilla kan gå hela vägen, men jag kanske har fel.

Snart börjar der. Spännande!

Tänk om vi hade Arshavin i truppen. Tänk!
Helsike, vi kunde spara de 18-20 milj nästa sommar istället.
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 22:52
Ämne: Ciao-V

Arhawin? H....
Ja,ja, jag vet, jag skrev fel, Arshawin heter han.
Barcelona Rambla
2008-08-29 22:50
Ämne: Messis hand syntes i....
Nej jag vet. Den handen såg mer ut som en reflex från Messi. Han trodde säkert inte att domaren skulle godkänna det. När han nu gjorde det så tänkte säkert Messi: Äh va fan, det är ju mot los pericos, de kan gott ha det. :D
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-29 22:48
Ciao-V

Arhawin? Hahaha :)
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 22:48
Messis hand syntes inte ens. Det går inte att jämföra.
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 22:47
Rambla
Txiki kan vara i Monaco, man vet aldrig. Arhawin är ju ändå en sån spelare som Pep gillar. Han kan spela i flera positioner.
Barcelona Rambla
2008-08-29 22:46
Ämne: Scholes gjorde ett ä....
Messi gjorde ju likadant även om han maskerade sitt mycket bättre. Visserligen så firade han inte lika mycket kanske.
Barcelona Rambla
2008-08-29 22:44
Messi var just tillbaka från skada och blev ubytt redan efter 60 min på Camp Nou. I returen var han som sagt sjukt bra medan resten av anfallet var alltför passivt. Henry fick inte ens starta den matchen, dåligt val av Rijkaard kan tyckas så här i efterhand.

Txiki, ring upp Zenit i kväll och gör din plikt.
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 22:44
Scholes gjorde ett äckligt försök till att fuska till sig ett mål. Att han vågar börja fira målet innan domaren kom fram med kortet? 33 år?
Barcelona Messi(as)
2008-08-29 22:41
Det kommer jag ihåg faktiskt, speciellt när manu fansen trodde att Evra skulle "äta upp" Messi ;)

Men vad jag minns gjorde vi ingen bra match hemma pga att vi inte hade någon/några spelare som var skadade..

Minns också att Zambro lyckades med en galen pass till maradona-wannabe Scholes :(
Villarreal SkilledFíll | Messi #10
2008-08-29 22:30
Messi(as)

Messi var iallafall med i returen på Old Trafford där han gjorde en sjukt bra match och underhöll Uniteds försvarare så gott som ensam.

Barcelona Dizzy
2008-08-29 22:19
Tevez sliter som ett djur! Fi fan
Barcelona Messi(as)
2008-08-29 22:15
Är det någon som har koll på vem mittfältaren är som Zenit nyligen köpt in? Ska tydligen vara en från Portugal?
Vart är Danny boy ifrån?

Vilka anfallare hade vi mot Man U när vi mötte de i semin? Var det inte så att Messi var skadad? Dåligt minne..
Barcelona Barca_PXM
2008-08-29 22:12
Skönt att se Manchester United få stryk av sämre lag, underbart kan jag säga. Man U lever på sina kross bollar och gör inget annat, de varken kan rulla boll eller exe skära genom försvaret. Förresten de verkar tappa greppet när DIVAN C Ronaldo e borta, bra för han. HAHHAHA:)
Barcelona Messi(as)
2008-08-29 22:10
Hur kan man inte vilja ha hit en kille som verkligen lever för att kunna spela i Barca :(
Det är ju inte som att det är vilken lirare som helst, alla vet ju vad han kan!

Hur många tror att Laporta och Tixi är här inne och läser?
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-29 22:09
wooooooooow Danny han är faktiskt väl värt 30 mille vilkeb kille viket mål.

Hit med Arshavin.
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 22:06
Arshawin var delaktig i det andra målet. Han beredde ytan för målgöraren.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-29 22:04
Snyggt mål av Zenit.
Canaletes
Arshavin har gryym teknik, hans tempo, shit!!
Barcelona Ciao-V
Ajajaj, Zenit leder med två mål nu.
Barcelona Dizzy
2008-08-29 22:03
Ojoj 2-0 härligt!
Barcelona Messi(as)
2008-08-29 21:55
Det är nästan ett skämt att Barca inte lägger ner pengar på en spelare som Arshavin :( Vi behöver ju verkligen en sådan spelare i anfallet! Tänk att se honom börja på vänstern...vilken dröm.
Verkligen synd.

Heja Deco
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 21:44
Arshawin lär säkert komma in i andra halvleken som början om en liten stund.
Barcelona Ciao-V
2008-08-29 21:42
Zenit leder i titelmatchen mot Man United. Det står 1-0 för Zenit.
Matchen går på Viasat Sport 2.
Barcelona Barca_PXM
2008-08-29 21:39
Det e kul att Barca räknas som etta enligt svenskafans, det e egentligen rätt ranking. För att real har inte visat sig 100% stabil i tränings matcherna. Jag kan ha fel, så rätta mig gärna. Men jag förväntar mig att truppen visar vad de går för och vinner enkla samt svåra matcher. Punkt slut.
Barcelona RobelSamsoon_
2008-08-29 21:15
Barcelona 1a iår =)?
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-29 21:03
Nämen titta, Svenskafans tippar Barcelona som etta i La Liga i år.

Dom hade rätt om tredjeplatsen i fjol så man vet aldrig;)
Annons: