/spanien/barcelona/forum/2052.aspx/spanien/barcelona/forum/2052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heisenberg
2015-08-18 11:43
DM1982

Jag tycker inte man kan beskylla Pique för något i den situationen. Vilken domare tar ett rött direkt för något han inte ens hört men släpper allt som har med spelförstörelse att göra? Bara skönt att Pique visar det alla oss andra ville. Seriöst, när man ser den spanska domarkåren så kan man tro att fascismen lever vidare - fullständigt totalitära och omöjliga att ifrågasätta med utan att man får reprimander direkt.
Barcelona Nesto
2015-08-18 11:28
Awymard

1) Han gör en del amatörmässiga grejer ibland. Roterar allt för vilt när han väl ska rotera tex.
Sen en grej som uppkommit vid flertalet matcher förra säsongen är att när man leder mot ett storlag så väljer han att bjuda in motståndaren genom att göra defensiva förändringar. Byta in en Mathieu istället för Pedro eller liknande.
Helt värdelöst. Det har alltid slutat med av vi blivit pressade som fan och släppt in flera bollar.
Istället borde man satsa på att kontrollera matchen på mittfältet*, något Lucho inte tänker på.

2) Sparka Enrique ska man absolut inte göra men trippeln ska man nog tacka MSN för. även om han ställde upp med konstiga uppställningar så räddade ändå MSN alltid upp det.

I år har jag verkligen svårt att se att vi vinner CL och kommer ha det tufft i ligan.
Vi har 11 bra spelare och dom kan visa upp europas bästa spel men på bänken sitter 7 gatuluffare. Vi har antagligen den sämste bredden av samtliga europas topplag och det är där det kan fallera.

*Oh.. juste Lucho blundar ju för allt vad tiki taka betyder idag.
Rätta mig om jag har fel men visst var Lucho mer av en kämpande mittfältare som spelade på de flesta positioner än en tiki taka spelande mittfältare?

Det avspeglas ganska bra i spelet nu tycker jag. Samper, Halilovic och (kanske) en värvning av Veratti blundar han för och vänder sig till spelare som är tuffare och spelar rakt. Rakitic,Arda,Rafinha.
Hade Iniesta inte spelat för Barca idag och varit tillgänglig på marknaden så hade vi inte köpt honom.

Jag gillar Rakitic och mittfältare som går in i dueller och inte kladdar så mycket på bollen men man måste ha båda typerna i laget. Iaf i Barca.
Snälla låt inte Tikin dö ut (för ett tag) med Xavi och Iniesta.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-18 11:27
the cameroonians Vem som ska spela vänsterback? Vi har Grimaldo som fan nu borde få chansen. Men Lucho spelar väl hellre Roberto som vänsterback än att ge chansen till en talang som Grimaldo. Lite surt är det :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-08-18 11:27
[QUOTE=Rambla~]Om ni tittar på bilderna så är domaren på väg att dra fram det röda kortet långt före han är framme hos Piqué. Kanske lipade den assisterade domaren i headsetet och bad domaren skynda sig då han kanske fruktade för sitt liv? Det är samma domare som en gång tidigare har visat ut Pique efter att ha hotat honom med rött kort redan i spelargången under halvtid. Klubben får fan betala ett högt pris för sitt ställningstagande till den katalanska själständighetskampen. Det blir bara värre hela tiden. Varför helt enkelt inte bara lämna den här ligan? Personligen är jag väldigt trött på den spanska fotbollen där precis allt verkar korrumperat. [/QUOTE] Jo domaren hade halat upp det röda kortet innan Pique var framme hos linjedomaren. Sjukt onödigt av Pique men gjort är gjort. Tippar på 4-5 matcher för Pique, ännu mer onödigt eftersom matchen mer eller mindre var körd. Ok om man tar en frilägesutvisning för att rädda poäng men att snacka till sig rött är bara löjligt.
Barcelona Soda Popinski
2015-08-18 11:19
Helvete vilken krönika om Pedro. Sjukt bra skriven. Big ups Ruben Baron!
Barcelona Rambla~
2015-08-18 11:13
@Awymard:

Jag ropar inte efter Luchos huvud på ett silverfat och sparken. Dock är hans rotationer alldeles för naiva. Rotera ja, men gör det lite smartare och mer taktiskt för tusan.
Awymard
2015-08-18 11:08
Jag ser att det är många som är irriterade på Lucho, men det jag inte fattar är varför tränaren ska få skulden när spelarna inte gör sitt jobb på plan? Jag förstår att 0-4 borta mot athletic är dåligt, men det jag inte förstår är varför man ska sparka Lucho när han har tagit trippeln förra säsongen?
Barcelona Rambla~
2015-08-18 11:02
@Neymar N11:

Japp, onödigt att besudla hans moder. Det hade varit bättre och mer värdigt att bara sänka honom med en bensax.
Barcelona Rambla~
2015-08-18 10:58
Om ni tittar på bilderna så är domaren på väg att dra fram det röda kortet långt före han är framme hos Piqué. Kanske lipade den assisterade domaren i headsetet och bad domaren skynda sig då han kanske fruktade för sitt liv? Det är samma domare som en gång tidigare har visat ut Pique efter att ha hotat honom med rött kort redan i spelargången under halvtid. Klubben får fan betala ett högt pris för sitt ställningstagande till den katalanska själständighetskampen. Det blir bara värre hela tiden. Varför helt enkelt inte bara lämna den här ligan? Personligen är jag väldigt trött på den spanska fotbollen där precis allt verkar korrumperat.
Barcelona Rambla~
2015-08-18 10:54
@451:

Japp, synd bara att han inte sänkte linjedomaren med en vänsterkrok. Det hade varit värt att ta en avstängning halva säsongen.
Barcelona Kröjf
2015-08-18 10:37
the cameroonians

Du funderar över vem som ska spela vänsterback i frånvaro av såväl Alba och Adriano. Eftersom Iniestas nedflyttning i planen för att skapa utrymme åt framförallt Neymar Jr,, av vissa pekats ut som ett genidrag vilket tillskrivs L.E,, så kanske det vore värt att även pröva honom på den platsen?

Att "Lucho" sen med sitt drag tyvärr troligtvis bidragit till att ta udden av den främste offensiva mittfältaren i mannaminne, är en annan historia.

451
2015-08-18 10:29
Klart Pique skall stängas av, länge :( Vilken skitsnackare. Sälj!
Barcelona enkos
2015-08-18 10:15
Det kommer att bli extremt hårt att vinna ligan och cupen i år då regimen från Madrid vill hämnas för alla katalanska flaggor m m. Det har redan varit så ifjol och åren innan men blir år efter år allt mer aggressivt där Barca behandlas illa med alla domslut och provokationer från domarna som i exemplet igår, samme idiot assisterande vinkade av Barca 10 gånger i första medan med flit släpper en meters offside. .så det är omöjligt att alla 11 spelare ska bara hålla sig lugna. Huvuddomaren visste inte ens vad Piqué sagt men valde att visa det röda direkt. . Har aldrig hänt tidigare för samma händelsen.. och ser man på AD han bara tittade på Piqué och inte sa ett ord till HD..
Så det blir extremt svårt att slås mot både motståndare och domarna..
Vi får satsa allt på att försvara CL titel
Barcelona LennyRomario
2015-08-18 10:15
@Mr. Dashir:
Eller så var han så nära att få sparken i januari att han helt enkelt blev tvungen att sluta rotera. Det finns inget i hans system som gör de 11 på planen bättre än vad de egentligen är inviduellt. Men när han ställer bästa laget på planen så behöver de inte bli bättre som lag, det räcker ändå. En sak är i alla fall säkert. Han har inte utvecklat tiki-takan. Spelet under Enrique har absolut inget med tiki-taka att göra.
Barcelona Neymar N11
2015-08-18 10:08
Barnsligt agerande av Pique igår och nu snackas det om avstängning i 12 matcher. Domarna var dåliga nu när man har sett reprisen från matchen och det var inte ens offside så man förstår Pique som får hjärnsläpp. Han kunde ha skött det på ett bättre sätt istället för att snacka skit om linjedomarens mamma.
Flavía
2015-08-18 10:05
För ett par år sedan, fick Sergio Ramos 5 matchers avstängning när spanjoren ska ha sagt att domaren var en "skamlös skurk".

Med tanke på att Piques kommentar är betydligt grövre, är jag tyvärr rädd att han lär få en betydligt hårdare straff för det.... :(
Barcelona enkos
2015-08-18 09:19
"Ibland är det bra att förlora för att förstå hur svårt det är att vinna" - LE
Barcelona the cameroonians
2015-08-18 09:16
Som om avstängningen gällande Piqué inte var nog kommer det uppgifter på att även Mathieu missar första ligamatchen pga kort som hänger kvar från förra säsongen.

Om detta är bra eller dåligt återstår att se, men vi riskerar alltså att behöva stoltsera med i princip samma backlinje som i första mötet mot Bilbao. Och vem ska spela vänsterback med Adriano och Alba skadade? Roberto?
Barcelona xdssdf2
2015-08-18 02:58
BARCELONA VS ATHLETIC BILBAO 17/8/15 HIGHLIGHTS
Flavía
2015-08-18 02:13
Liunil Masse Som jag tidigare förklarade, kan Pique bli avstängd i 12 matcher.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-18 02:10
Pique could receive a 4 match-ban. He'll miss: Bilbao (A) Malaga (H) Atletico (A) Levante (H) Allting går bara så bra just nu.
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 02:01
Ali G Tycker rotationen i bortamatchen var väl motiverad med tanke på att vi spelade 120 min i Georgien någon dag tidigare. Tyvärr floppade våra reserver rejält och Ter Stegens misstag på första målet visade sig vara kostsamt. Är av uppfattningen att vi gärna kan rotera i dessa mindre viktiga matcher, klart att det handlar om en titel, men är ju relativt oviktig matchserie. Får hoppas att LE lär sig av dessa erfarenheter och tar klokare beslut i framtiden. Vill också påstå att han är olämplig som coach för Barca för att han tidigare spelat i Real, är som att hävda att Figo inte skulle träna Real för att han lirat i Barca. Är ganska tydligt vilka de sympatiserar med.
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 01:54
Heisenberg

Gött, kan fortfarande inte förstå logiken i att han ska kickas. Han är kanske inte är något geni lik Pep, men den potential han tillslut lyckades få ut ur sin trupp var väldigt bra gjort och på sättet vi vann CL imponerad iaf på mig.

Håller helt med om att våran trupp ser onödigt tunn ut, men samtidigt vann denna truppen trippeln förra året. Klart att vi hade tur som inte fick skador på nyckelspelare, men tycker generellt att de trupp- och rotationsspelare vi har skötte sig rätt bra förra säsongen.
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 01:54
Lugna er, vi kan vara oroliga i januari ifall det inte har fungerat Dessa 3 tävlingsmatcher har varit SI sådär 1: våra sydamerikaner anlände väldigt sent 2: neymar och Alba skadade 3: det sinnessjuk schemat 4: all drama kring presidentvalet, pedro, la masia Visst Bilbao matcherna var fruktansvärd dåliga, men vi får inte glömma dom 60 minuterna mot Sevilla som var magnifika för den delen heller. Visst jag hade hellre sett att vi gör klart med en mittback redan nu så står han klar i januari för det kommer behövas Jag tror inte pique orka hålla ihop den här backlinjen själv ytterligare en säsong. Jag vet den flesta här inne hyllar maskens "ledarskap" en aning för mycket men den riktiga ledarna är Messi och pique. Tycker han har gjort sig förtjänt av att vara åtminstone 3:e kapten Dem flesta fördömer piques beteende ikväll det gör inte jag, det var en solklar offside som linjedomaren medvetet blunda för. T om Aduriz stannar upp för han vet att han är offside Dags att börja väsnas och inte fortsätt tillåta det här Förra säsongen blev vi totalt blåsta på mål efter mål efter mål någon gång räcker det ---------- Suarez måste gå ner kg det här fungerar inte samt så kan han börja stå på bena. Det är bara pinsamt när han faller ihop för minsta lilla Jag nöjer mig inte med den här vesionen av honom jag vill ha Liverpool versionen och han har tillräckligt med frihet från tränarn och spelarna att vara det
Barcelona Ali G
2015-08-18 01:37
Mr Dashir

Skulle inte kalla Lucho taktiskt skicklig men visst har han infört ett mer rakt spel och gjort oss mindre förutsägbara. Angående rotationen tycker jag att han ibland överdriver, förra säsongen var de 29 olika startelvor på de första 29 matcherna.

Visst var spelarna mer fräscha för den andra halvan av säsongen men han tar en risk med dessa överdrivna rotationer, han kunde lika väl ha tappat många poäng på grund av det och fräscha spelare hade varit till ingen nytta. Deta dubbelmöte med Athletic är ju ett bra exempel, han roterar vilket leder till förlust skulle han spela med starkaste elvan hade vi nog vunnit. Varje fördel har en nackdel .
Barcelona Heisenberg
2015-08-18 01:34
Mr Dashir

Jag tycker inte heller att vi ska sparka Lucho, men låt oss se det för vad det är: han är inget geni och han lever lite väl mycket på sin topptrio. Så länge som alla är medvetna om sin egen kapacitet tror jag det kan bli bra, men när Lucho tror att han är Pep och att Munir är 'the next Messi' så blir utsikterna genast sämre. Och det är vad som är alarmerande. Och kanske ännu mer alarmerande är att vi har exakt 11 spelare vi kan förlita oss på. Går någon av dessa sönder, eller vi byter i slutet av en match som vi inte leder betryggande kommer det rassla till i felkasse.
Barcelona S.Eto'o
2015-08-18 01:27
Riiio!! Hahaha hade du tänkt ha 5 försvars spelare av 7 i bänken ?
Barcelona Barca4life98
2015-08-18 01:25
Bravo Ter stegen Masip Alves Vidal Pique Mascherano - ny mittback - ny mittback Alba Grimaldo Busquets Samper Rakitic Verratti Iniesta Denis Suarez Rafinha Messi Neymar Suarez Arda Sandro Halilovic ------------ Vad tycker ni om denna trupp?
Awymard
2015-08-18 01:23
@Ali G:

Vi vet att Adama har lämnat för Aston Villa, hur kan vi då vara säkra på att det var Luis Enrique som ville ha honom bort och att det inte var Adamas egna vilja att lämna Barcelona? Roberto har spelat några matcher i A-laget, hur kan vi vara säkra på att han får en större roll i laget när det finns spelare som Busquets, Rakitic, Iniesta, Rafinha och Arda som mittfältare? När det gäller MSN så kan jag förstå att de öste in med mål och att Barca vann trippeln, men hur kan MSN vara ett självspelande piano när det gick dåligt för Barcelona under höstsäsongen 2014-2015? Vi vet att han inte lyckades i Roma, men på vilket sätt skulle han få sparken för att han bänkade Totti, när Totti själv hävdar att han inte hade något otalt med Luis Enrique?
Barcelona Ali G
2015-08-18 01:17
Awymard Kolla hur han behandlar de mest talangfulla spelarna. Adama och Halilovic skeppas iväg medans medelmåttor som Roberto, Gumbua och Munir får spela A laget. Samper och grimaldo ska spela i segunda b nästa säsong när de skulle kunna platsa i A laget framför Adriano respektive Roberto. Pinsamt. Lucho är den spanska versionen av David Moyes, de lyckas i mindre lag men misslyckas i större lag. Att han lyckats i Barca? Vilken vettig människa som helst hade lyckats i detta självspelande piano med MSN på topp. Att han ville straffa Messi visar bara att han är en trångsynt människa. Han lekte boss i Roma genom att bänka deras ikon Totti vilket ledde till att han senare fick sparken. Men i Barca fick kaptenerna vädja med att inte straffa Messi, annars hade han åkt ut med huvudet före.
Annons: