/spanien/barcelona/forum/20519.aspx/spanien/barcelona/forum/20519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
12/21/2008 17:06
Okkapokka

Farligt. Men Sylvinho är så bra offensivt att han skulle kunna vara en ersättare till Henry:P
sebbaa
12/21/2008 16:48
Pep.G

Jopp, det är bara att slå en signal till Pep ikväll nudå..
200 mille, det är ju inte så farligt eftersom han har grym potential! Bale har ju styrkan också i sin längd, bl.a. skulle Pep kunna spela Cacares oftare i mitten iställe för Pique då, :)

EDIT: Läste just Bale har kontrakt till 2012. Kanske han inte vill lämna?
Barcelona Mojito
12/21/2008 16:46
Robben är bara bra då han kommer i fart.
Det han gör i fart gör Messi stillastående med 3 motståndare framför sig.
Han mötte en Del Horno igår som spelade fotboll i trätofflor.

Diskussion avslutad, punkt.
Barcelona Okkapokka.
12/21/2008 16:45
Pep.G

Cazorla bland annat. Eller Pires.
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:45
sebbaa

Det är det jag inte vet. Zhirkov skulle också vara en drömvärvning till sommaren. Men Bale känns ändå som en "säkrare värvning". 19 år är han bara. Så man kan skola in Barcelonas fotbollstänkande i han. Tror inte vi behöver lägga så mycket pengar på honom. 200 miljoner kanske ?
Barcelona Ciao-V
12/21/2008 16:42
Det ska bli intressant att titta på Arsenal-Liverpool innan vår match. Matchen börjar om ca 25 miinuter.

Arsenal och Madrid verkar ha liknande problem i år. Vad sägs om både Arsenal och Madrid slutar 5:a i tabellplaceringen när säsongen summeras?

Aston Villa och Atl. Madrid har chans att peta ner dem i placeringen.
Barcelona jost15
12/21/2008 16:42
Jag förstår inte att ni orkar bry er om att marängerna tycker robben är bättre än messi, vad spelar det för roll? Jag tykte robben var grym igår men jag skulle inte byta ut honom mot messi för allt smör i småland. Tycker det är synd för fotbollen att robben är skadad så mycket för när han är i form är han underbara att se på. Får man inte tycka det bara för att man är barca fan? Höj er en smula tack och försök vara den större i barnsliga disskutioner.
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:41
chonchocorito

Haha det är ju det jag menar. Hoppas Messi gör en "messi-match" ikväll så han kan tysta ner Kviborg.
sebbaa
12/21/2008 16:41
Pep.G

Han är också ett alternativ! Lyxigare än Zhirkov på det sättet också att han är 5-6 år yngre :D
Dessutom har ju Yuri inte spelat någon annanstans än i Ryssland. Men frågan är, skulle Tottenham släppa Bale, hur är läget med detta?
Barcelona Heywood Jablome
12/21/2008 16:40
Messi svarar Cruyffs kommentar: "I have very little interest in what Cruyff has to say."

Hear, hear, hear
Barcelona chonchocorito
12/21/2008 16:38
Ämne: chonchocorito

Ma....
Jag förstår dig. Men om du själv och alla andra cules vet att Messi är hästlängder bättre så varför bry sig. Ok, robben spelade bra igår, men säga att han är bäst på sin position så som han spelade igår är bara skrattretande.
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:38
sebbaa

Gareth Bale vill jag ha i Barca. 19 årig vänsterback som spelar i Tottenham =D
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:36
Okkapokka

Vilka har Villareal på sin högerkant !?
sebbaa
12/21/2008 16:33
Pep.G

Sant så sant. Personligen gillar jag nog inte någon av dem speciellt mycket, vet inte riktigt varför. En ny vänsterback är vad jag vill se nästa sommar, då Sylvinho antagligen slutar (?) och Abidal kan vi skeppa iväg nästan. Visst är båda bra men, det finns bättre alternativ, som just Zhyrkov!
Barcelona Okkapokka.
12/21/2008 16:33
Pep.G

Man kan vända på det och säga att det är ändå Villarreal vi möter. Alltså inget dussinlag.

Om Sylvinho spelar blir det att åka av på hans kant.
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:29
sebbaa

Ah, Abidal hade också funkat, men jag vill så gärna se att Pep ger Sylvinho chansen. Det är ändå sista matchen för året.
sebbaa
12/21/2008 16:27
Pep.G

Suck, my bad!
Kasta in Abidal på vänstern o Cacares i mitten då, lik dig bara att utan Sylvinho.

Sylvinho skulle i och för sig få spela istället för Abidal! Smaksak.
Barcelona true_barca_fan
12/21/2008 16:26
Låt dom säga vad dom vill om Robben vi alla vet redan att Messi är mycket bättre än Robben.

Orka bry sig
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:25
chonchocorito

Man blir ändå arg. Att säga att Robben är bättre på sin position än Messi är som att säga att Petter Hansson är bättre på sin position än Puyol:S
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:23
sebbaa

Marquez är inte med
Barcelona chonchocorito
12/21/2008 16:20
Varför bry sig om denna enögda maräng, kviborg då.
sebbaa
12/21/2008 16:20
Personligen tycker jag vi skulle få spela såhär:

Valdes; Dani Alves - Puyol - Marquez - Cacares; Xavi - Yaya Toure - Keita; Messi - Eto'o - Hleb.

Gudjohnsen skulle få hoppa in efter dryga timmen för att ta och visa att han kan bättre än mot Real, speciellt andra halvlek det han spelade. Om vi får in ett par strutar före halvtid skulle även Bojan kunna hoppa in istället för Eto'o. Busquets kanske också borde få göra inhopp igen. :)
Barcelona Ciao-V
12/21/2008 16:18
Jag tror också på en vinst ikväll.
Men ett kryss är också okej, då Villarreal är troligen det svåraste måtståndet vi möter denna säsongen.
Räknar inte med riktigt med Real i ligan, om inte någon dramtisk händelse inträffar(skador e.t.c.).
Den svåra perioden består av möte med Sevilla, Valencia, Madrid och Villarreal. Det är 12 poäng som står på spel. Vi har nu kasserat in 9 av dessa 12 poäng.
Vi kan ta alla 12 men 10 poäng är en också mycket bra prestation med tanke den betrygande gap vi har i ligan.

Så jag blir alltså inte besviken med ett kryss.
el capitano
12/21/2008 16:16
Kviborg är en pajas, han kan inget om fotboll. Real spelade kontringfotboll på hemmaplan mot Valencia igår men enligt honom är det teknisktspel och imponerande seger med 1 mål mot noll..!!
Robben skulle platsa bättre i någon hollywood film med tanke på hans talang på planen
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:14
En önskvärd startelva ikväll

Valdes

Alves--Puyol--Caceres--Sylvinho

Toure

Xavi--------------Keita

Messi----Etoó----Hleb
Villarreal Sorín
12/21/2008 16:11
Mojito///

Mycket intressant inlägg! Jag tänker precis i samma banor. Du verkar ha bra koll på Villarreal f.ö :)

Vore kul att få se Cáceres mot sitt gamla lag ikväll, även om han aldrig gjorde en match för Villarreal. Det är en sanslöst stor talang, så det vore synd om han fick ruttna bort på bänken. Vi plockar gärna tillbaka honom om det är så ;-)

Väl mött ikväll gubbar!
Barcelona Pep.G
12/21/2008 16:09
Asså denna Kviborg är nog den roligaste människan jag nånsin har stött på. Hur kan man säga att Robben är bäst på sin position !?
Han mötte Del Horno. Snälla jag som spelar junior-fotboll skullle göra bort han:S

Glöm inte att Messi gjorde bort Del Horno redan som 18-åring !!
Barcelona Unicef
12/21/2008 16:02
Håller med helt! han skulle vara klockren till vänster i våran om man kan säga 3backs linje, ni vet vad jag menar...
el capitano
12/21/2008 15:57
Jag tror att vi vinner ikväll, vi har bättre trupp o form i dagsläget än Villarreal.
Alla kritiker skulle få käftsmäll om vi vinner denna match då har vi tagit full pott mot alla "stora" lag med många gjorde mål o nästan inga insläppta.

VISCA EL BARCA I VISCA CATALUNYA!! VAMOS!!
Barcelona Rodriiguees
12/21/2008 15:54
Visst han är bara 20 år Caceres.
Men han har fått på tok alldeles för lite speltid, och som "barca" skrev så har han presterat varje gång när han spelat.

Jag tror att hna lämnar om inte i vinter så i sommar om inte pep ändrar på saker och ting.
Annons: