/spanien/barcelona/forum/20518.aspx/spanien/barcelona/forum/20518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-08-26 23:40
"Det är rätt logiskt att alla som är överlägsna i sina sporter hejar på Real Madrid, varför? Jo för att Real Madrid är den bästa klubben och överlägsna, så de känner igen sig själva där, de gillar att vara vinnare och se på vinnare.

När jag såg Bolt vara så överlägsen, så visste jag att han också var Madrista."

Från Real forumet, vad är det med dessa Madridistas? Storhetsvansinne?

Först den där krönikan, och nu sånt. Helt sjukt är det.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-26 23:35
Malouda? Varför? Han har verkligen tappat allt han nu en gång har haft. Han är förskräcklig i Chelsea och jag vill inte värva en spelare med usel form som "kanske" kan få en nytändning. Då värvar jag hellre Arshavin som antagligen är i sitt livs form, det senaste året iallafall.
Han är mitt val till vänsterkanten. Om Malouda kommer blir jag mycket besviken på ledningen.
Barcelona Dizzy
2008-08-26 23:34
Robinho kanske blir snart klar för Chelsea. Och då skulle säkert Malouda sitta på bänken utfryst. Så jag håller med dig hit med Malouda.

Bara 5 dagar kvar innan transfer grejen stängs:(
Barcelona decooo
2008-08-26 23:32
Som sagt, det måste verkligen bli en till värvning.. Men av vem? har en känsla av att ett sista bud på arshavin kommer läggas..Men ja ber till Gud, (lr kanske till Txiki) att göra ett sista försök på malouda....
Delarocha RIP Puerta
2008-08-26 23:25
Smolarek; synd bara att detta inte var gruppspel som Wisla nu missar.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-26 23:24
mjo det är uselt att allmänheten i sverige går miste om så mkt fotboll. itne så konstigt att det "allmänna" intresset är så lågt
Real Madrid Smolarek
2008-08-26 23:17

hala Wisla viva Victoria!
Barca 3p. hemma , Wisla 3p. hemma

haaha, lycka till i CL,var ser ni matchen?
jag tittar statlig polsk tv som brukar vinna budgivningen över den polska Canal+, de sänder även CL de bättre CL matcher + VM matcher i boxning,
och vad gör SVT...
Barcelona Klint
2008-08-26 23:14
Även om Henry gjorde en helt okej insats ikväll så behövs det ändå en ordentlig kantspelare. Vi kan inte vara så beroende av Messi som vi var förra säsongen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-08-26 23:02
Rambla

Läste nånstans att Txiki sa att Barca inte var klar me värvandet, en vänster ytter hade nog varit det optimala. Vi känns tunna just på den dära positionen.
Barcelona Rambla
2008-08-26 22:54
Jag hoppas verkligen på en värvning innan fönstret stänger. Agera Txiki!
Barcelona Ciao-V
2008-08-26 22:52
Det var nyttigt att den första förlusten kom i kvalet. Blir det en till så kan det bli utslagsmatchen. Förra året kom den första förlusten i semifinalen, om jag inte minns fel.

Vi får räkna denna match som försäsongs-träning;).
Barcelona Rambla
2008-08-26 22:50
Ämne: Ja absolut. Men om M....
Där håller jag med fullständigt. Det är nog en av de saker som stör mig mest att både Rijkaard och Pep verkar nöjda med att spela Henry, Bojan och även Eto'o ibland som yttrar.
Barcelona Pep.G
2008-08-26 22:49
Jag är seriös nu, kan man inte ta kontakt med klubben eller Pep o säga att vi behöver en renodlad vänsterytter ??
Spinbad
2008-08-26 22:49
Messi är fortfarande den enda offensiva spelaren vars optimala utångspunkt är på kanten. Sedan har vi ett gäng spelare som kan spela där men som är bättre i en central roll. Vi behöver spelare som kan spela på kanterna. Det här känns inte jättebra just nu. Orkar inte ha Henry och Etoo alternera på vänsterkanten i år, då blir det nog inga titlar.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-26 22:48
Ja absolut. Men om Messi blir skadad. Vad har vi då? Henry, Bojan eller Iniesta? Ingen av dessa är speciellt effektiva på högerkaten elelr vänsterkanten heller för den delen, och nån av dem tre kommer ju vara mer eller mindre ordinare på vänsterkanten.
Taio
2008-08-26 22:48
Jag tror faktist att den här förlusten är en bra väckarklocka, under försäsongsmatcherna har vi bara kört över våra motståndare men det är en stor skillnad på träningsmatcher och tävlingsmatcher. Detta speciellt när några här som redan börjat ta liga- och CL guldet "förgivet" efter att ha sett oss göra många mål mot lag som Dundee. Men själv är jag inte orolig, tror Pep kommer ta till hårdhandskarna och få upp revanchlustan inför premiären.
Barcelona Rambla
2008-08-26 22:46
Delarocha:

Messi är allt annat än en ytter, snarare en fake-ytter. En renodlad ytter har vi inte haft sen Guily. Messi har en fri roll. Gör vad du vill men försök att kombinera med Dani Alves på högerkanten så mycket det bara är möjligt är nog direktiven från Pep.
Barcelona barcadinho
2008-08-26 22:45
vi är i CL och vi ser framemot många härliga fotbollskvällar ute i Europa.

Truppen är för tunn. Konstigt att Pep inte ser det. Man måste ha flera bra alternativ på bänken.
Matchen idag är en varningssignal. Det är några dagar kvar att värva minst en till.
Messi kommer att göra en skillnad, men vi kan inte vara så beroende av honom. Han kommer vara borta en del och kommer att ha dåliga matcher ibland.

Det finns en viss typ av spelare som gör ibland inte mycket nästan hela matchen, men de kan plötsligt avgöra matchen. Såna spelare ska vara på plan in till den absolut sista minuten. Man kan aldrig räkna bort dem. Eto'o är en sån spelare och jag gillade inte att han togs bort.
Pep måste inse att lejonet är mycket mer än vad han tror.
Barcelona Rambla
2008-08-26 22:44
Jag tror att det är ungefär som Ciao-V beskrev det. Vi var så gott som vidare till CL redan efter mötet på Camp Nou. Spelarna kämpade inte som djur för varje boll, de vill inte riskera skador. I kväll ville Pep låta Henry få 90 min i kroppen, vilket han även fick i landskampen förra veckan. Det gör honom bara gott att få mycket speltid. Positivt att han håller och ej blir skadad. Eftersom det är ligamatch i helgen så byttes både Xavi och Iniesta.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-26 22:43
Rambla, Messi kan väl räknas som ytter i det systemet vi använder oss av? Eller vad anser du att han är i vårt system? Visst, han är ju ingen klassisk ytter. Men har vi någon som är bättre från kanten? Och ok, om han inte är ytter då har truppen 0 yttrar. Vi kanske ska spela längs mitten hela tiden?

Ja Dani Alves är kreativ. Men han är högerback och en ytter får betydligt fler lägen att utmana än en högerback.
Barcelona FCB_Alex
2008-08-26 22:42
Rätta mig om jag är helt ute och cyklar men Xavi måste vara Barcas viktigaste spelare, när Xavi spelar bra då spelar Barca bra när Xavi spelar dåligt då krävs det mycket mycket mer för att barca ska spela bra.
Jag menar inte att Barca är kassa utan en bra Xavi men dom är sjukt ´mycket bättre när han har en bra dag. jag menar inte heller att Barca alltid spelar fantastiskt när Xavi har en bra dag men att det är större chans till det!.

En annan grej, jag tycker det är skit bra att Dani Alves kommer upp i anfallen längs kanten men han gör det för ofta och lämmnar stora luckor bakom sig, han borde fortsätta med det men inte i varje anfall och när han bestämmer sig för att gå upp i anfallen så får yaya touré elr ngn täcka upp för honom!.
Barcelona Rambla
2008-08-26 22:41
Messi renodlad ytter? Det är väl det sista han är. Dani Alves möjligen kreativ? Hm, har du någonsin sett honom de åren han spelade i Sevilla?
Delarocha RIP Puerta
2008-08-26 22:40
A.Gauda, ändå verkar de flesta på forumet här vara otroligt nöjda med truppen. Jag förstår inte hur folk kan vara det.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-26 22:39
om någon annan än du vet att vi inte har en vänsterytter?

haha det är väl det enda som har diskuterats halva sommaren.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-26 22:39
Ja ja ta deta som ett positivt inför premiären i lla fall.
CL here we come.
Yaya bästa på plan for barcas del
Barcelona Barca-nist
2008-08-26 22:38
Gud är störst !
vi får hoppas på det verkligen. men litte missnöjd blev man trost att vi är med CL ..
nu blir det läggdags för mig god natt alla glada
Delarocha RIP Puerta
2008-08-26 22:38
Grym match.

Situationen som den ser ut i Barcelona är ju ungefär som följer:
7 eller 8 spelare lämnade inför den här säsongen. Tre av dessa kan räknas till kreativa spelare, Ronaldinho, Deco och Dos Santos.
5 spelare har köpts in: Dani Alves, Pique, Caceres, Hleb, Keita.
Ingen av dessa är speciellt kreativa enligt mig. Möjligen Dani Alves.

Förtillfället har vi en renodlad ytter i truppen, Messi. Och han är den mest skadebenägne spelaren i truppen vi har.
Vi blev i år av med två renodlade yttrar som utmanade. Ronaldinho hade väl iofs lagt av med detta de senaste åren.
I den här matchen hade vi 0 kreativitet. Ingen utmanade, ingen vågade. Jag fattar inte hur vi ska göra en bra säsongen med endast Messi som vågar utmana. Det är helt uppenbart att vi behöver få in minst en till spelare. En vänsterkantsspelare. Vi har INGEN renodlad vänsterytter, vet någon mer än jag om detta?

Vi har typ 8 centrala mittfältare. Iniesta, Hleb, Xavi, Keita, Toure, Gudjohnsen, Marquez.

Vi har typ 3 eller 4 centrala anfallare. Eto'o, Bojan, Henry och möjligen Gudjohnsen.

Vi har 1(!) ytter i truppen. Som ska ta hand om två? positioner. Visst, Iniesta, Hleb, Henry KAN spela där. Men som ni märkte idag gör ingen av dessa ett speciellt bra jobb som kantspelare. Om det inte värvas in en till ytter har jag absolut ingen aning hur Barcelona ska vinna ligan.

Barcelona Jugador
2008-08-26 22:37
Konstigt vad många lägen laget missade idag, en kvittering vad vi nog värda. Tror själv att spelarna inte oroade sig så värst mycket eftersom man vann det första mötet med 4-0 och hade läget under kontroll.

Lite tråkigt med en första förlust, men vi är ändå vidare och det är det som räknas.
Barcelona Ciao-V
Rambla:
Håglöst och håglost, det var ett taktiskt spel. Man ville absolut undvika skador inför säsongen.
Resultat 4-1 = Väl utfört uppdrag av Barca.
Barcelona Rambla
Heh, Pep kommer inte att glömma den här insatsen i första taget. Var så säkra. Jag är inte det minsta orolig.
Annons: