/spanien/barcelona/forum/20509.aspx/spanien/barcelona/forum/20509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tribente_magico
2008-09-01 22:56
haha och bara hoppas att han blir barca spelare om 1-2 år, robinho,etoo,messi.
Barcelona Koeman_4
2008-09-01 22:52
Robinho till Man-CITY! :D
Barcelona barcadinho
2008-09-01 22:44
Nästan alla lag som vi kommer att möta på bortaplan kommer att spela på ungefär som Numancia. Väldigt låg förvsar med 7-10 som täcker runt straffområdet och har tålamod. Och två stycken snabba spelare som väntar på ett tillfälle att dra en kontring. Samma sak som förra året. Det var matcher då vi hade ca 70 procent bollinnehav men vi förlorade typ 4-1.

Man behöver inte vara en geni för att förstå det och Pep fattar det också, hoppas jag verkligen.

Frågan är nu så: hur kan man bryta isär ett totalt försvar?
Det finns inte en lösning som fungerar alltid, men det finns enkla ideer som kan hjälpa.
Oavsett vem som spelar eller vilket spelstystem, så krävs det 2 enkla saker (och man behöver inte heller här vara geni för att förstå det):

1) Rörlighet - det finns inte så många öppna ytor när överallt är motsåndarspelare, men man måste TROTS ALLT försöka röra sig in/ut/lite upp/lite ner osv. Och jag pratar om rörleser UTAN boll. När spelarna rör sig mycket blir också tempot och passninsspel snabbare.

2) Hög press av barcas anfallare och mittfältare: man måste försöka vinna bollen högre upp på plan, samt stressa motståndarna. Vinner man boll vid en högpress så är motståndrans försvar inte lika organiserd. Chansen till en målchans ökar.

Om barcas mittfältare och anfallare kommer att fortsätta vara stillastående och kommer att fortsätta vara hjälplösa med att vinna boll och stressa uppe, då kommer vi hamna i problem.

Alla ska hjälpa tll och vinna boll överallt och beydligt mer rörelser.
Den som inte orkar ska sitta på bänken.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-09-01 22:31
Ciao-V

Ja, David Villa har skrivit nytt kontrakt.
Men kolla på Nasri, han skrev nytt med Marseille, sedan blev han klar för Arsenal.

Så även om man skriver nytt kontrakt så kan man ändå bli såld.
R.Quaresma (the Mustang)
2008-09-01 22:28
Ciao-V
Neej det är inte ett dugg konstig. Real tror alltid att de kan få vem de vill fast än det slutar med 4 valet... Real kommer aldrig kunna köpa en världstjärna med hjärta.Utan kommer stjärnan kommer han pga pengar.. Det är inte som Barca,Inter,Man utd osv... De e som Chelsea tror pengar är allt!
Delarocha RIP Puerta
2008-09-01 22:03
Jag tycker nog vi borde släppa Ronaldinho. Han spelar i Milan nu och det känns ganska onödigt att rapportera allt han gör i Milan.

Och btw, tror inte han log så mycket i matchen. han ser alltid sådär ut ju. Kan inte stänga munnen ordentligt.

Barcelona Palle Kuling....
2008-09-01 21:52
EMD hävdar att Barcelona vill avsluta sommarens shoppingtur med en “bomb” och spelare som Drogba, Torres och Tevez har nämnts.

Den där bomben verkar inte smälla :(
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-09-01 21:45
ronaldinho på spelhumör, men inte ett dugg i närheten av de han gjorde i barca!
Barcelona Rambla
2008-09-01 21:37
Ämne: Rambla:
Det konstig....
Man vet aldrig med Madrid. De är galna nog att go bananas om några när det gäller att betala överpriser. Det skulle inte förvåna mig om de försöker med ett jättebud. Det är illa annars att de inte kan respektera att Valencia har förlängt kontraktet med Villa. Det skulle heller inte förvåna om det är Marca som hittar på allting som de så ofta gör.
Barcelona Ciao-V
2008-09-01 21:34
Rambla:
Det konstiga med det är att de fortfarande tror att de kan få loss Villa! Killen har precis skrivit under ett nytt kontakt. Ett nytt kontakt betyder att han inte kommer att lämna Valencia just nu i alla fall.
Det är inget annat än media påhitt. Dream on, säger jag bara.
Barcelona Latino#10
2008-09-01 21:33
Är det inte dags att byta backlinjen och ändra mittfältet och anfallet? Vi starta med samma lag från förra säsongen förutom Alves. Det är tid att ändra D.Alves Caceres Pique Sylvinho sen mittfältet Xavi Toure Keita och i anfallet Iniesta Eto'o Messi. Sätt in Bojan mycket tidigare. Sen kommer dem äldre alltså Puyol och Marquez vakna och börja spela bra. För just nu ser dem sig som första valet.
Barcelona kluivert_nr9
2008-09-01 21:32
Ämne: Jag skulle vilja se ....
tack!! en som äntligen fattat vilken supervärvning han skulle bli!!
Barcelona Rambla
2008-09-01 21:25
Visserligen så har Iago knappt någon chans att slå sig in i A-laget på flera år då han har spelare som Messi, Bojan, Gai, Thiago och några till framför sig, men det svider i alla fall. Speciellt när man släpper honom gratis och till en klubb som Juventus.

Madrid, transferzone timme för timme. Herregud, hur desperata får man bli. Endast i Madrid. :)
Barcelona A.Gaudi
2008-09-01 21:22
Ja Luis enrique måste göra VÄLDIGT bra ifrån sig för att ta igen mitt förtroende. det är sjukt att vi kan släppa iväg spelare sådär, speciellt efter att vi sett hur Fabgregas utvecklades i Arsenal. han var ju med i en bytesaffär men fortfarande väldigt dumt.
Barcelona Rambla
2008-09-01 21:14
Det är fan en sorgens dag när man släpper en spelare som Iago Falqué. Nu är det väl bara en tidsfråga innan Gai Assulin tröttnar och drar han också. Han var inte ens uttagen i går när Barça Atlètic spelade på Ibiza. Förhoppningsvis berodde det på att han spelade U21-landskamp med Israel tidigare i veckan.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-01 21:03
Jag hoppas på att Keita får spela mer framöver. då och i en mer offensiv position. jag tror han kan bidra med mycket i offensiven typ löpningar, skott, nickar, styrka och kraft. han har ju ett jävulskt skott också, kanske det bästa i laget.
Barcelona Messi#10
2008-09-01 20:48
är keita vänsterfotad??

om han är det så har vi 2 stycken som skjuter frispark från höger sida,Messi,keita och så har vi alves som kan lägga inlägg därifrån.

från andra sidan har vi många som Xavi,Marquez,Alves mm
Barcelona Messi#10
2008-09-01 20:45
Ciao-V/

jag håller med dig, man blir extra spend när man spelar debut i la liga och så köptes han för 30 milj euro så om några matcher kommer han släppa nerverna och inte tänka på det utan bara spela.

Har ni märkt att vi har en ny hörnläggare som heter

DANI ALVES
Barcelona Daniele Alessandro Josef Vitali
2008-09-01 20:45
Falque Silva Yago signs 4 year-contract with Juventus
Barcelona Ciao-V
2008-09-01 20:26
Ämne: Dani har nått de hög....
Det var hans debut. Väldigt mycket nerver. Du kommer att få se han när netrverna har släppt.
Real Madrid Robson_#10
2008-09-01 20:24
Dani har nått de höga förväntningarna som han hade enligt mig . underbara inlägg från den mannen.
Barcelona Ciao-V
2008-09-01 20:16
Ämne: Bojan är uttagen til....
Tror du att han kommer att debutera då? Det vore bra om han gjor det. Bäst vore också om han målar vilket inte alls är omöjligt med tanke på motståndet.
Barcelona Rambla
2008-09-01 20:08
Bojan är uttagen till landslaget. Han ersätter skadade Torrés.

Visca Bojan!
Barcelona fcs
2008-09-01 19:42
Jag gillade hur Ranieri spelade 4-3-3 med Parma. I Barcas fall det skulle se ut så här

Alves.Marquez.Puyol.Abidal

..Iniesta..Xavi..Keita

..........Messi......
....Eto'o......Henry
Barcelona Hetfield
2008-09-01 19:40
Ja det är lite försent just nu, men till Januari eller nästa sommar så..
Delarocha RIP Puerta
2008-09-01 19:06
Hetfield, Ajax har gått ut och sagt Huntelaar inte kommer bli såld innan detta transferfönstret.
Vet dessvärre inte exakt var jag läst det. Tror det också stod på DN:s silly season granskning. Real verkar inte heller få in nån intressant spelare då budet på Berbatov tydligen inte hade lagts.
Barcelona Hetfield
2008-09-01 19:00
Jag skulle vilja se Hunteelar i Barca, en tung och giftig striker av klass

Värva honom innan Real värvar ännu en holländare!
Barcelona KW
2008-09-01 18:59
Ang. matchen igår så spelade vi inte speciellt bra men det är tråkigt att se ett lag spela med 11 spelare i eget straffområde. Hur mycket jag än försöker ha förståelse för det så kommer jag aldrig att acceptera den typen av fotboll - aldrig !

Nya tag mot Racing. På Nou Camp är vi alltid starka men vi MÅSTE hitta ett sätt att komma igenom dessa enorma köttmurar.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-01 18:56
Det händer grejer i England; City har gett bud på Mario Gomez, Villa och Berbatov t.ex.

Sjukt om City lyckas komma in och sno åt sig Berbatov framför United:P

Väldigt tråkigt att inte Barcelona är med in i det sista vad gäller värvandet. Arshavin-dealen är dock 100% closed nu enligt Zenit.
Går att läsa på DN:s eller the guardians minut-för-minut silly season rapport.
Barcelona BlueRed.
2008-09-01 18:02
Iniesta -

Exakt, och det var ju så det var tänkt också i början av silly season då Txiki o Co; försökte sälja Eto'o och dem började leta efter en Drogba typ, Adebayor. Alla spelare har sina fördelar, Eto'o joggar snabbare än vad Drogba springer, men Drogbas lillfinger är starkare än Eto'o, även om Eto'o krigar minst lika mycket som honom. I luften är det inget snack om vem som är bäst av dem två.
Annons: