/spanien/barcelona/forum/20508.aspx/spanien/barcelona/forum/20508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2008-10-09 14:14
Alla länders Lagkaptener och förbundskapneter röstar på 3 spelare var. Och de ska även ranka de spelarna.
Barcelona Hetfield
2008-10-09 14:02
Tänkte bara fråga hur det funkar med FIFA grejen, "årets bästa spelare", är det fotbollspelare som röstar eller är det en spec. jury som bestämmer vem som får priset?

Jag hoppas att Messi får priset, det verkar som om många spelare är eniga om den saken. Det är faktiskt svårt att gilla C.Ronaldo, även om han är en bra spelare
Barcelona Rambla
2008-10-09 12:58
Tuttosport är den värsta dyngspridaren i Italien. Dessutom, det finns inte en chans att Juve skulle erbjuda Yaya nästan €4m i årslön.

Pep har valt att mest spela Yaya i CL tills nu. Ingen mittfältare förutom Xavi och Iniesta kan känna sig säker på sin plats. De får allt räkna med rotation och det har flera spelare sagt sig inte ha några problem med. Yaya är dessutom cup tied för CL, så där kan inte Juve spela honom. Sen har jag ju svårt att se de skulle gå efter Yayas spelartyp när de redan har Poulsen och Sissoko.
Barcelona Dizzy
2008-10-09 11:10
Nu verkar det som Juventus är intresserade av Toure. De ska lägga ett bud på han. Jag hoppas verkligen Pep startar med Toure istället för Busquet! Risken är han Toure lämnar hoppas jag inte har rätt:(

Barcelona Lucho
2008-10-09 11:10
Som Busquets spelat hittills får han gärna fortsätta före Touré för mig. Hittills denna säsong har spelet med Busquets blivit mer tempofyllt och mindre zzzidleds-trillande. Sedan gillar jag Busquets precisa krossbollar, en tillgång man inte haft på mittfältet sedan Decos glansdagar. Någon såg för övrigt Busquets som en ny Senna och det tycker jag är en ganska bra liknelse...
Las Palmas Pio pio
2008-10-09 10:59
Jag slutar aldrig att förvånas. Gago världens bästa mittfältare? Vad är Xavi Hernández då??
Barcelona Messi(AH)
2008-10-09 10:19
Pajasen Wenger kommer plocka Yaya. Han har dessutom bara spelat 2 matcher hittils. Yaya Toure ska gå före Sergi alla dagar i veckan. Sergi är en komplett lirare som läser spelet bra. Men har man en spelare som Yaya som är väldigt stark både tekniskt och fysiskt så går han före.
Barcelona Mojito
2008-10-09 10:06
Det har eg gått för kort tid för att se hur Pep tänker ang det defensiva mittfältet. Yaya är en klasspelare och hans stabilitet kommer behövas i matcehr där vi kanske inte skönspelar utan får kämpa för poängen, t ex matcher före CL och toppkonkurrenter. Sedan hans andra halvlek mot Betis då han blev utbytt (helt korrekt) har man bara hört spridda rykten om vad som ligger bakom att han inte spelar.
Yaya till Arsenal låter ju inte otroligt med tanke på att de sålde Flamini till Milan. Dessutom har ryktet gått sedan i somras.
----Messi----
2008-10-09 10:03
Yaya Toure före Busquet alla dagar i veckan. Skulle inte förvåna mig om vi förlorar honom till Arsenal, där han blir Viera/Flamini 2.
Barcelona Smacked
2008-10-09 09:31
Morgonens första ämne: Yaya Toure!
Har ni någon aning om vad det är som pågår i lägret med toure? Hörde det där med Ramadan och kan bara hoppas på att det är orsaken till att han inte har spelat på sista tiden. Jag hoppas och vill se honom som ordinare på pivote rollen då han onekligen är den bästa vi har. Visst,Busquets är bra,men inte så bra. Och fan,om det fortsätter som det ligger till nu tror jag att vi kanske mister vår kära yaya till Wenger i vinter eller nästa år:/
Real Madrid Shi
2008-10-09 01:10
Delarocha RIP Puerta

Jag är ingen som delar åsikten att Gago på något sätt är fantastisk, tycker han är en okej spelare som kan mixa riktigt bra insatser med väldigt dåliga sådana. Han o De La Red håller ungefär samma klass, så visst är Gago på sätt och vis överskattad, sett till hans prislapp och prestationer hittills kan jag utan problem köpa att någon tycker han är överskattad.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-09 01:00
Ne jag hävdar inte att han är värdelös eller medioker. Men han är inte så bra som man har fått höra ifrån Puertan. Med det menade jag att folk tycker väldigt olika och väldigt sällan objektivt om sitt eget och rivalernas lag. Jag har säkerligen Barca glasögon på mig när jag bedömer Gago men jag tycker han är väldigt överskattad och har sällan förstått vad som är det bra med honom.
Real Madrid Shi
2008-10-09 00:49
haeger, Delarocha RIP Puerta

Gago är varken världens bästa mittfältare eller så dålig som ni vill få det till. Många icke-madridistas baserar sin åsikt om honom på hans urusla inledning i den vita tröjan, men killen har faktiskt ryckt upp sig rejält och var en viktig kugge förra säsongen. Att jämföra honom med Redondo går inte men det är knappast första och sista gången vi kommer få höra att nya spelare jämförs med legendarer.

Gago är inte ens nummer 1 på det defensiva mittfältet när han kommer tillbaka efter sin skada då Diarra fullkomligt dominerat mittfältet i alla matcher han lirat denna säsong.

Ang. Dani Alves, killen har gjort det helt okej de matcher han spelat, men Sevilla klassen blir svår och nå upp till, når han bara upp till 2/3 delar så är han fortfarande en av världens bästa wingbacks.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-09 00:41
Sant, jag generalisera ju nåt otrolig här men väldigt många tror/anser ju att han är en gudomlig spelare vilket är långt ifrån sanningen både objektivt och subjektivt.
Barcelona haeger
2008-10-09 00:27
Bojano

När de jämför Gago med Redondo så är det något fel på de och de överskattar Gago rejält.
Jag har sett många skriva att Gago är en av världens bästa mittfältare.
Barcelona Bojano
2008-10-09 00:09
Delarocha RIP Puerta //

"De tycker ju Gago är världens bästa mittfältare." Nog väldigt få av dem som tycker de... Du överdriver när du säger de, som i alla madrid fans:p
Delarocha RIP Puerta
2008-10-08 23:58
Real Madrid fans ska man ju defintivt inte lyssna på. De tycker ju Gago är världens bästa mittfältare. Säger ju en del om deras trovärdighet.
Barcelona Barca Barca
2008-10-08 23:39
Delarocha RIP Puerta// Allt från Real Madrid fans till några här på forumet...
Delarocha RIP Puerta
2008-10-08 23:36
Vilka hävdar att han är en flopp? Han har spelat typ 5 matcher. Är det någon spelare som kan gå in och prestera på topp efter 5 matcher?
Barcelona Barca Barca
2008-10-08 23:35
Jag vill gärna komma in på det här med Daniel Alves. Många ser honom redan nu som ett flopp, vissa säger att han inte är värd pengarna andra nämner att han är överskattad. Låt oss säga så här, hade Alves varit en helt okänd spelare och köpt honom från ett brasiliansk lag för typ 7 milijoner Euro och spelat som han gör nu. Då hade vi istället fått höra,
"A men va de för en okänd lirare dom har hittat där, ser intressant ut, han jobbar fram o tillbaka, teknisk också, hans deffensiv är inte det bästa men det kommer med tiden"

och just det, det kommer med tiden, låt han få spela in sig i laget. Får ja fråga, hur bra va Ronaldinho i Barca under första halvåret?
Delarocha RIP Puerta
2008-10-08 23:07
Är en hon som har ganska medelmåttig engelska så har försökt använda den spanska jag kan och hon verkar inte överdrivet fotbollsintresserad men har väl fått ur henne lite grann. Får försöka snacka mer med henne nån gång:)
Barcelona etoo for capitan
2008-10-08 22:32
Rambla
Ja det är de två jag hört om innan därför jag börja tänka på om de har något slags fotbolls dna i sin släkt eller vad.

Delarocha RIP Puerta
Gangska coolt har han berättat om hur han är mot sina "gamla vänner" från sin hemstad? Kan tänka mig att du frågat en del om honom haha inte fel att ha en insider!
Barcelona Rambla
2008-10-08 22:23
Ämne: Jag har läst på någr....
Jag vet om två kusiner till Messi. Emanuel Biancucci, 20-åring som spelar i tyska andraligan för 1860 Munchen och dennes bror Maxi som spelar för brasilianska Flamengo.
Barcelona Smacked
2008-10-08 22:23
Aldrig hört tidigare att Toure ska lämna och tror verkligen inte det. Han skall fan vara ordinarie vid stora matcher då han är fit for fight,så hoppas det löser sig nu. Och ja,Benzema är _FÖR_ överskattad.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-08 22:21
Hoppas verkligen inte Yaya lämnar. Det vore isåfall rätt klantigt av Guardiola att inte matcha honom mer för det är ju en riktig kvalitétsspelare som han förfogar över.

Eto'o for capitan: Kanske inte är totalt on-topic, men har en kontakt via MSN som är från Rosario precis som Messi och som tydligen känner honom lite grann:) Vet inte om det är sant men känns rätt troligt. Lite småkul.

Pep.G
Vinner man skytteligan som 19(?) åring i Frankrike anser inte jag man är överskattad. Men visst, kanske finns bättre spelare för hans pris.
Barcelona Pep.G
2008-10-08 22:21
Alltså Benzema är riktigt överskattad. Jag förstår inte varför ni vill ha han i Barca. En mer överskattad fotbollspelare får man leta efter. Vi har Bojan som kan bli en bra center i framtiden, och vi har flet talanger på gång. Så varför lägga pengar a´la Al-Fahim på Benzema.
Barcelona etoo for capitan
2008-10-08 22:16
Jag har läst på några olika ställen att Messi har flera kusiner som också spelar proffsfotboll. Någon som har någon aning om hur många det rör sig om totalt i hans släkt som spelar? Skulle vara intressant att veta.
Barcelona Rambla
2008-10-08 22:12
Vilket i sin tur innebär att risken är stor att Yaya lämnar kanske redan i januari eller mer troligare till sommaren. Jag hoppas att jag har fel.
Barcelona Klint
2008-10-08 21:58
Busquets skriver nog på ett nytt kontrakt inom de närmaste veckorna. Han vill vara kvar, Barca vill ha honom kvar. Ser inte något annat scenario än att hans kontrakt förnyas.
Barcelona Rambla
2008-10-08 21:56
Sergi Busquets kontrakt går ut juni -09. Som tur är har Txiki och ledningen insett allvaret och man vill så fort som möjligt skriva ett nytt kontrakt med vår canterano. Jag kan tänka mig att flera klubbar nu har fått upp ögonen för honom. Han själv sa senast igår i en intervju att han inte tänker på annat än att stanna i Barcelona.
Annons: