/spanien/barcelona/forum/20506.aspx/spanien/barcelona/forum/20506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2008-08-31 10:45
Inte många timmar kvar till premiären nu...

Numancia ska definitivt inte underskattas, det kan man inte göra med något Lag i La Liga. Men jag tror ändå vi får se ett Barca som bjuder på riktigt bra fotboll och vinner med 2-0, eller
3-1.

Canaletes
2008-08-31 10:35
Hoppas och tror på att Henry gör 2 mål!!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-31 10:22
korta kommentarer.
Bara vinst som gälleer.
Hleb måste få speltid.
Messi måste vara på humör.
Etoó måste näta.
Henry måste koma igång idag om han startar.
Valdés måste sluta med sina tabber.
Försvaret måste förbättras.
Vi ska inte undersktta Numancia, de är trots allt Segunda winner förra året.
Barcelona KW
2008-08-31 08:58
Matchdag, äntligen! Tror vi spelar ut och vinner med 3-0.

Om alla spelare som är med i truppen är tillgängliga tror och hoppas jag på denna elva:

VV
Alves, Marquez, Puyol, Abidal
Touré
Xavi, Iniesta
Messi, Eto'o, Hleb

Piqué, Keita, Gudjohnsen, Henry och Bojan HUNGRIGA på bänken.

Visca Barca, Visca Catalunya!
Barcelona Milbona
2008-08-31 08:45
Ok culés upp till grabbarna på plan idag att visa att det är vi som tar hem ligan iår, längtar innerligt nu till denna match efter att serie A och PL börjat!!!

Visca barca!!!
Barcelona BlueRed.
2008-08-31 02:07
Jag undrar (förmodligen ni med) hur Pep ställer upp imorgon, vill gärna se Keita från start så han också kan visa vad han går för, ett byte kanske 15-20 min in i andra (Touré). Henry o Eto'o på topp och Messi bakom dem.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-31 01:33
Ciao-V: Lite samma grej för Tottenham i PL; efter två raka förluster ska de nu möta Chelsea och sen Liverpool har jag för mig. Kan ha varit Man U dock. Men det är ju inte omöjligt och antagligen rätt troligt att de kommer ha 4 förluster på de första 4 matcherna. Stackars Spurs.
Barcelona Ciao-V
2008-08-31 01:14
Nästan synd om nykomligen Numancia. De möter Barca sedan Real Madrid och sedan Villarreal. Det är tufft i La Liga denna säsong.
Barcelona Hetfield
2008-08-31 00:34
Bernie

Rijkaard gillade dessutom lite ganja ;), han är trots allt från Holland
Barcelona Bernie
2008-08-31 00:32
PuyolTheLegend

Ja, det stämmer. Rijkaard bjöd dessutom in några av spelarna kvällen innan match till sitt kontor där han erbjöd de vattenpipa och bärs. ;)

L.Messi#19

Vi har alla spelare tillgängliga till spel, ifall vi lyckas hålla ett bra tempo under hela matchen och lyckas vara effektiva så ska vi nog inte oroa oss över att inte ta hem alla 3 poängen till Barcelona.
Barcelona L.Messi#19
2008-08-31 00:23
Tjena, vad tror ni matchen slutar imorgon? själv så tror ja blaugrana vinenr de här med 2-0, där messi och xavi gör mål !
Barcelona PuyolTheLegend
2008-08-31 00:18
Stämmer verkligen detta (se länk), om bl a "under Rijkaard räckte det ofta med fem minuter" "under Rijkaard åt spelarna aldrig ihop" "samlas på förmiddagen när man spelar hemma, för att hinna med en taktisk genomgång – under Rijkaard hade man i princip aldrig någon sån" osv?
Barcelona Hetfield
2008-08-30 23:54
Men resultatet blir ändå detsamma, har man ingen lust eller motivation att spela fotboll så blir man dålig, det är enkel logik
Barcelona Gud är störst!
2008-08-30 23:41
Skönt att se Vicente göra mål, diggar killen. Man tycker ju fan synd om honom ibland, han måste vara den mest skadedrabbade spelaren i världen.

Valencia startar ligan utmärkt!
Delarocha RIP Puerta
2008-08-30 23:40
Hur kan du jämföra Ronaldinho med Robinho?
Ronaldinho satte ju sig själv i sin situation. Robinho har enligt mig blivit illa behandlad av Real. I Ronaldinhos fall var det ju tvärtom. Barcelona som blev illa behandlade av Ronaldinho.
Barcelona Hetfield
2008-08-30 23:36
Real borde verkligen sälja Robinho, annars så blir det som Ronaldinho, en spelare som har tappat lusten och motivationen att spela lär knappast bli bättre och det är just nu som hans pris är som högst, de lär knappast få mer nästa år
Barcelona barcadinho
2008-08-30 23:31
Det blir inga nya värvningar imorgon sista dag.
Men Pep kommer att fylla upp truppen från barca atletic. Det står nånstans (jag kommer inte ihåg nu var) att Victor Vazquez kommer kansle flytta upp. Jag personligt hoppas fortfarande på Jeffren. Det verkar inte att han kommer lämna nånstans och då tycker jag att han kan komma med i a-truppen.
Jag förstår inte riktigt varför just Jeffren fick så mycket speltid under försäsongen. Han spelade ju alla försäsongsmatcher om jag minns rätt (mycket iaf). Han har en mycket bra vänsterfot och kan vara en bra backup till vänster (bland annat). Pep kanske gör så till slut i alla fall.
Jag vet inte. det är kanske bättre att han spelar med atletic istället för att nöta bänken.

två små saker innan jag lägger mig:

Båda Pedro och Vazquez kan spela som offensiva mittfältare om det är för många skador. Sen kan man alltid ropa på Gai om det är verkligen stora problem.

Jag har en känsla av att Robinho skriver imorgon för Chelsea. Han är inte med i reals trupp till morgonmatchen och det luktar lite misstänksamt. Joaquin kommer kanske till Madrid, vad vet jag.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-30 23:24
FC-Barcelona

Du ser väl att han har redigerat sitt inlägg. Dvs han ändrade om till "track".
Barcelona FC-Barcelona
2008-08-30 23:14
sorry för dubbla inlägg
Barcelona FC-Barcelona
2008-08-30 23:13
sorry för dubbla inlägg
Barcelona FC-Barcelona
2008-08-30 23:12
Gud är störst!

PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
skrev Valencia back on track, inte back on truck. haha
Barcelona FC-Barcelona
2008-08-30 23:12
Gud är störst!

skrev Valencia back on track, inte back on truck. haha
Barcelona Gud är störst!
2008-08-30 22:58

Haha inte "Back on truck" Back on track ska det vara. ;)
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-30 22:57
Valencia back on track.
leder med 2-0 mot Mallorca första halvlek slut.
Kanske onödigt och skriva men men.
Lukas.RP
2008-08-30 22:54
Den långa väntan är i morgon över, fan vad skönt. Hoppas på en bra start i ligan och motståndet gör det ju verkligen möjligt att börja säsongen på bästa möjliga sätt.

Allt annat än tre poäng vore ett misslyckande. Imorn börja La Liga på riktigt! :D
Delarocha RIP Puerta
2008-08-30 22:46
Hetfield; ändå är du orolig för att vi bara har 3 offensiva mittfältare?
Barcelona Hetfield
2008-08-30 22:30
Svårt för Hleb att få speltid när man har spelare som iniesta och xavi
Barcelona Messi#10
2008-08-30 22:17
jag tycker "pep" ger hleb och caceres för lite speltid
Barcelona Ciao-V
2008-08-30 22:00
Ämne: Klint:

Angående i....
Moreno verkar dessuttom vara ordinarie spelare.
Barcelona FCB_Alex
2008-08-30 21:50
ska starta en hemsida om fotboll någon som har något bra förslaf till vad den kan heta?
Annons: