/spanien/barcelona/forum/20505.aspx/spanien/barcelona/forum/20505.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 19:16
Barcadinho; du var aldrig medveten om hur otroligt mycket bättre Ronaldinho var? Eller hur mycket bättre Messi är? Båda dessa två gör minst lika spektakulära saker när de är/var som bäst. Och betydligt oftare än Robinho som blixtrar till tre gånger per säsong.
Barcelona Dinho, Messi
2008-09-02 19:09
Undrar om någon kan lista några bra fotbollsresebyråer samt ge lite användbar info om detta. Hade förutom fotbollen även tänkt hinna med lite golf och annat semestrande. Tack på förhand.
Barcelona barcadinho
2008-09-02 19:02
Alla här skriver vad de tycker om Robinho. Då vill jag också...

Robinho är inte effektiv spelare och inte en ledare som bär hela laget. Han är inte heller notorisk målskytt som t ex RVN eller Torres. Han är inte lika viktigt för sitt lag som t ex Gerrard eller Lampard.

Men han är annorlunda !!

Han har en egen spelstil, en Robinhos spelstil. Det finns inte många som spelar som honom. Och han kan göra ibland saker och ting som varken Lampard, Gerrard eller RVN kommer nånsin att göra.
Han gör fotbollen VACKERT, när han är på spelhumör och när allt funkar.

Jag kommer ihåg när jag var mer en aktivsupport och åkte på matcher (nu är det ganska sällan). Jag träffade många människor som betalade massa med pengar för att se såna konster på planen. De var helt hysteriska att få se annorlunda spelare. Vissa fans gillar si och vissa så.
Och vissa lag prioriterar vackert medan andra vill ha effektivt. Det är sällan det finns båda två hos en och samma spelare. Man måste vara lite "tokig" för att göra något annorlunda, som Robinho.

Men det var ett problem hela tiden. Han var en maräng och det var jobbigt. Det kommer att kännas lite lättare nu och njuta från hans konstgrejer och jag hoppas att vi får se såna saker.
Vi som älskar de "tokiga".

Barcelona FCB_Xavi
2008-09-02 17:46
Ämne: Rambla

Visst är ....
Hahahaha "håll hårt i lilla Messi". Messi skulle alldrig lämna Barca för City tillskilnad från vad en viss Robinho gjorde mot Real.
Real Madrid Sherko
2008-09-02 17:44
Haeger, dem som trott att han är bättre än messi måste varit 12 åringar :P
Men även ni får hålla med honom att han verkligen spelade grymt ibland.

Dubbelmoral finns överallt :P, kanske något mera i reals forum nu när han sagt sioså.
Personligen har jag aldrig tyckt att han varit så bra som vissa försöker få honom till men ibland kan han vara grym, men i helhet tillhör han inte messi/ronaldo/kaka klassen....

Barcelona Iniesta -
2008-09-02 17:35
haeger//

Du har 100% rätt dära.
Barcelona Smacked
2008-09-02 17:30
haeger fosho^^
Barcelona Barçelona
2008-09-02 17:22
Jag skiter fullständigt vad några här tycker om Robinho.Jag vill att han nästa år spelar för Barça.
Barcelona haeger
2008-09-02 17:12
Shi

Jag håller med dig, men ni på Real forumet har väldigt stor dubbelmoral även ni.
Innan var Robinho en av de bästa, vissa tyckte han var bättre än Messi för att sedan tycka att han är en sopa och en liten bebis som är överskattad.

Haha :)
Barcelona Smacked
2008-09-02 16:36
Vem fan bryr sig om honom? Seriöst,han ska alltid lägga in en kommentar vid varje jävla tillfälle,man börjar lacka på honom.
Barcelona Rambla
2008-09-02 15:42
Jag skiter fullständigt hur bra Robinho eventuellt kan bli i Barcelona, han ska inte hit. En spelare som har så lätt att ändra sig från dag till dag vad han vill och var han vill spela kan vi vara utan. Han ska inte komma hit och riskera spelare som Gai och Thiagos framtida platser i laget.
Barcelona tribente_magico
2008-09-02 15:25
om du spelat fotboll själv nån gång så vet du att man kan bli en helt annan spelare om man bara byter klubb från den klubben man inte trivdes i. Det kan bli sån enorm förändring så det inte är sant. Självförtroende är A och O i fotboll, och det kanske han inte hade i real madrid, och ett bra exempel är väl att han är riktigt jämn i landslaget, där spelar han bra nästan jämt, beror på att han trivs där.
Barcelona The Legend
2008-09-02 15:15
tribente_magico//

ok visst, svar på detta kan vi inte få, utom om han nu går till Barca. Men jag ser som sagt ingenting som tyder på att han skulle börja spela jämnare bara för att han gick till Barca. Nämn gärna något som talar för det....
2008-09-02 15:10
The Legend// okej det är din åsikt, ja håller inte med, jag att robino skulle passa utmärkt i barca, för dom spelar ett annat spel som passar honom mycke bättre, det är va ja tror, och när robino va i form i real så var han grym, och om han har den formen konstant i barca vilket ja tror han kommer ha, ja tror det va meningen att han skulle till barca från början.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-02 15:01
Cules och blancos ska vara separerade. jag struntar i att Enrique lyckades bra, jag är ändå emot det. det är (lite) OK ifall det var en klubb emellan bytena men en spelare ska aldrig få gå direkt mellan barca och real. om det inte finns ett hat mellan real och barca tappar la liga mycket av charmen, det måste finnas motsättningar mellan lagen helt enkelt.

annars håller jag med er om att det blir för mycket pengar i fotbollen. Speciellt premier league trissar ju upp priserna till rent bisarra nivåer. jag hoppas aldrig spanien dras med i den där vågen när miljadärer ifrån hela världen köper upp klubbarna i la liga.
Barcelona The Legend
2008-09-02 14:55
tribente_magico//

Kom igen nu! Daniel Tjärnström och Hanna Ljungberg har inte heller gjort något mot Barca, ändå vill man inte värva dom... Det handlar så klart (eller?) om fler aspekter än om han gjort något mot klubben eller inte.

Jag vet inte Ramblas argument för att inte värva Robinho men jag har iaf mina klara; 1) överskattad, en ojämnare spelare får man leta efter. Inte nog med det så är han en riktig medgångslirare. 2) attityden. Vad tyder på att den kommar att ändras för att han går till Barca? Känns som om vi haft å göra med tillräckligt pengakåta spelare... 3) pengarna, oavsett om man värvar honom från City eller via Chlsea kommer han att bli otroligt dyr. Pengar som man kan lägga på betydligt bättre spelare...
2008-09-02 14:42
Ämne: Komiskt och se att s....vilka syftar du på då om ja får fråga??, alla här vet hur bra han är när man spelar på toppen av sin förmåga, allt annat är skitsnack, själv har ja jämt varit en stor beundrare av robinho så hoppas du inte syftar på mig.
Barcelona Messi#10
2008-09-02 14:42
tänk er

Robinho.Etoó.Messi

dröm anfall.

och så vill jag att barca köper in en ny vänsterback om abidal fortsätter så här.

men nu ska vi inte prata om nästa silly season. Det är ju nästa 1 år dit så allt kan hända.

2008-09-02 14:39
Rambla// vad har du imot robinho?, han har väl inte gjort barca nåt?
Real Madrid Shi
2008-09-02 14:36
Rambla

Nej, haha, jag har märkt att du inte är ett fan av honom. Men man kan inte ta dem som helt plötsligt älskar honom nu på allvar, för om man vänder kappan efter vinden så snabb, så blir alla andra åsikter inte vära mer än en påse nötter.
Puyiii
2008-09-02 14:31
Robinho kommer aldrig att komma till Barcelona. Vi har Messi det räcker. Plus om vi ska värva in någon på vänsterkanten så borde det självklara valet vara D.Capel alternativ D.Silva.

Barcelona Hyder
2008-09-02 14:26
Barcelona Rambla
2008-09-02 14:23
Till skillnad mot några här så hoppas då inte jag att Robinho hamnar i Barcelona. Jag vill inte se fanskapet i vår klubb. Det behöver jag nog heller aldrig oroa mig för. Tack vare att han kostade City så mycket, för de pengarna kommer Barça aldrig att ens överväga att betala.

La Cibeles:

Det var ren och skär tur att Madrid fick så bra betalt för Robinho. Det är inte varje dag man snubblar över en galet rik oljeshejk. Barcelona ville till varje pris bli av med Ronaldinho och Deco, då kan man knappast diktera villkoren. €25m för Ronaldinho är galet bra enligt mig. Deco kanske var lite billig och så även Giovani. Nu fick de ju själva välja sin destination vilket knappast Robinho fick. Gör det Barcelona till mer medmänskliga?

Shi:

Inte jag. :P
Real Madrid Shi
2008-09-02 14:21
Komiskt och se att samma personer som sa att Robinho är värdelös och inte platsar i Barca samt skulle göra vad som helst för at undvika och se honom i Barcas tröja vill nu värva honom, mer blåögda fans finns inte.
Barcelona FCB :)
2008-09-02 14:05
test
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 14:05
FCB_Xavi; antagligen det med. Ronaldinho fick ju gå mycket på grund av att han dessutom fått två hela säsonger på sig att bättra sitt beteende. Att träna regelbundet, festa mindre etc. När han inte följer direktiven han får går det inte att behålla en sån spelare.
Barcelona Barcelonista! :D
2008-09-02 14:04
Ämne: Ämne: Hmm.. V....Aa sant att vi fick mycket mindre pengar för våra spelare men till skillnad från er så lät vi våra spelare gå vart de ville. Vi kunde ha sålt dinho dyrare till man c men hans önskan var att gå till milan och då lät vi honom gå dit. Kallas repsekt och tacksamhet. Något ni inte kan så mycket om.
Barcelona Barçelona
2008-09-02 13:46
Jag hoppas att Robinho kommer till Barça nästa år.City kan få 20 mil euro + gudjonhsen och abidal.Har inte gillat Robinho innan men nu gör jag det.Maj 09 ska real spela uefacup final mot Milan,då ska Dinho sänka dom.Força Barça!
Barcelona Dizzy
2008-09-02 13:15
tribente_magico

Jo vå får hoppas Robinho kommer och sänker Real.

Han kommer väl spela i City i ett år sen lämnar han för Chelsea/ Barca:)
Barcelona FCB_Xavi
2008-09-02 13:04
Ville man inte ha bort dom så fort som möjligt på grund av de höga lönerna. ( Deco o Dinho )
Annons: