/spanien/barcelona/forum/2050.aspx/spanien/barcelona/forum/2050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2015-08-22 17:31
1-0 crystal palace... Suck nu blir det parkera bussen svårt för adama med inga ytor nu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soda Popinski
2015-08-22 17:27
Adama Traore på väg in för att göra sin PL-debut. 19 år gammal. Han får 20 min plus stoptid. 0-0 i matchen borta mot Crystal Palace.
Barcelona S.Eto'o
2015-08-22 17:26
Adama Traore ska göra debut nu!!!
Barcelona Vampíro
2015-08-22 15:37
Vilken kämparinsats av Newcastle, 0-0 borta mot United som verkligen hade kunnat behöva en ettrig ytter. Såg förresten att Newcastle spelade med Thauvin som är oerhört talangfull. Varför kunde inte Barça ha klippt en spelare som honom?
Barcelona Canaletes
2015-08-22 15:29
Vart i Stockholm kan man köpa bortastället? Riktiga så inget från Punkt Shop eller så.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-22 15:18
@Flavía:

Gumbau.
Barcelona Neymar N11
2015-08-22 14:55
Wagner Ribeiro (agent Neymar): "Man United? The usual summer rumours. There's nothing. He has a contract for three more years." [ge uol] Case closed
Barcelona Barcelonistas
2015-08-22 13:17
Erik Satie - för tok för ojämna också om du frågar mig. Sen har dom problem när dom ska ställas mot kompakta försvar och det fick vi se mot Juventus där deras anfallspel var helt neutraliserat. Ronaldo,Bale, Benzema klarar inte av att spela på småytor så som MSN gör det är fakta.

Vårt anfallspel är mycket mer komplett där vi använder alla strängar som går att använda.

Papillon - och du har redan börjat med att klaga på mina inlägg.
Barcelona Blaugrana91
2015-08-22 13:13
Enrique sa på PK inför matchen imorgon att klubben undersöker möjligheterna att värva januari. Jag tror dock inte vi gör någon monstervärvning som typ Verratti/Pogba som vissa verkar tro, blir till sommaren isåfall. Däremot en eller två värvningar som breddar truppen samt att vi då även kan börja använda Turan och Vidal. Så länge vi klarar oss utan större skadeproblem under hösten så ser jag oss som klar favorit till ligan. Möjligt att spelet inte kommer se perfekt ut, men tror vi gasar på från januari likt förra säsongen. CL blir nog svårare att försvara, många lag har förstärkt och statistiken är inte på vår sida. Men hade varit underbart att bli första lag att vinna CL två år i rad! Trots att vår bredd kunde vara bättre är jag ändå positiv inför säsongen.
Barcelona Erik Satie
2015-08-22 13:09
Jag tror vi skall vara försiktiga att uttala oss om en eventuell fiaskosäsong för real. Försvaret har varit det enda problemet de har haft de senaste åren, och det ser ut som om de har fixat till det rätt bra i år. I alla fall på försäsongen. Jag räknar inte bort dem för fem öre.
Barcelona papillon
2015-08-22 13:01
Barcelonistas

Ligan har knappt börjat och du har redan börjat med dina jobbiga inlägg om real hit och real dit...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2015-08-22 12:55
Barclasico - Benitez är en fish and chips älskare som är otroligt inkompetent som tränare. Med det sagt så kmr ju Real inte vara något skitlag den här säsongen man kmr vara på ungefär samma nivå som föra säsongen där det kmr gå upp och ner under hela säsongen för dom. Skulle Real göra en bra säsong så kmr det inte vara tack vare Benitez. Han kmr glida på räkmakan som förgående tränare tillagade.

Ligan kmr va stenhård i år med ett Atletico som menar allvar.

Jag räknar inte ut Real men jag tror absolut inte att Benitez kmr vara en långsiktig lösning för deras del.
Barcelona Barclasico
2015-08-22 12:38
haha fyfan vad ni ögar tränaren, bara för det kommer han göra succe i år... believe my words guys!
Barcelona Barcelonistas
2015-08-22 12:34
Valencia tiden finns ingen anledning att ta fram då det är över 10 år sen. Benitez kurva har bara pekat neråt känns som han hade sin prime under just Valencia - Liverpool tiden. Under den tiden tillhörde han ju faktiskt en av europas bästa tränare.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-22 12:30
Zamboza - Benitez är en favorit alltid roligt och se hur han skämt ut sig själv genom åren. Jag hade kunnat skriva en bok. Liverpool tiden så hade han bara tur att han lyckades vinna Cl, där hans lag gjorde historiens turligaste vändning mot Milan och utöver den Cl titeln så vann han inte ett piss i Liverpool

Sen tog han över Chelsea misslyckades där han var så dålig att tom Chelsea fansen buade ut honom konstant, man hade massa budskap runt omkring arena. Inter tiden blev ännu värre där han lyckades med bedriften att förlora med stora siffror mot Schalke 04 i åttondelen. I Napoli gjorde han det helt ok varken mer elr mindre.
Barcelona Zamboza
2015-08-22 12:12
@Barcelonistas:

Håller med i det mesta. Förhoppningsvis blir Benitez en välsignelse för oss. Sen hoppas jag att spelarna inte tappar humöret likt Pique sist, för domarna verkligen väntar på ögonblicket då dem kan visa upp ett rött kort för våra spelare och förstöra våra chanser. Tala med fötterna så att inte ens domarna kan stoppa oss.
Barcelona Blaugrana91
2015-08-22 12:07
[QUOTE=MrKnowledge]vi är en säljande klubb det är inte real... [/QUOTE] Jag hoppas du driver, Real har sålt betydligt mer än oss dem senaste åren...
Barcelona Barcelonistas
2015-08-22 12:04
Zamboza - att spelschemat är uppgjort så att Real ska kunna vinna ligan osv fattar ju vem som helst. Men faktum är att vi är stora favoriter Real är alldeles för ojämna för att vinna ligan dom har inte en tydlig ide som vi har. Spelar vi ut korten rätt så kan vi vinna ett par titlar minst 2. Vi har en breddtrupp jämfört med tidigare säsonger, för kollar vi under Pep så hade vi aldrig någon jättebrud under han förutom när vi möjligtvis köpte Cesc och Alexis och den säsongen blev Guardiolas sämsta rent titelmässigt.Nej det ända som kan stoppa oss från en dunder säsong igen är långvariga skador på vår trio. Elr om domarna väljer att göra ett skitjobb likt 11/12 säsongen där man serverade Real oändligt många vinster på ett putsat silverfat.

Angående Lucho så är han en bra tränare men han är en riktig gambler och ibland står inte allt rätt till i hönsgården. Jag kräver att vi får se ett jämnare spel nu under hösten där vi helt klart visar att vi är bättre än föra säsongen.
Barcelona Barclasico
2015-08-22 11:53
Jag skrev det här förut, men skriver det här igen så att alla vet: Så här är det: I nu läget är det Ingen svensk tv-kanal som har säkrat rättigheterna till VARKEN Serie A eller La Liga. Eftersom avtalet med Premier League går ut efter den här säsongen så vill alla "Tv-kanaler" vara med i racet om att ta över PL de kommande åren, så jag tror att det nog drf ingen har köpt rättigheter till varken La liga eller Serie A..!
Barcelona I.Cuenca
2015-08-22 11:42
[QUOTE=B-Guden]C- more Vi är med och förhandlar om dessa fotbollsligor. Vi hoppas att vi kan säkra rättigheterna till La Liga och Serie A. Vi kan tyvärr inte garantera något eftersom förhandlingarna fortfarande pågår men vi hoppas ha besked nu snart. [/QUOTE] okej tack för svar och info
Barcelona Barcelonistas
2015-08-22 11:37
neymarjr - låt mig också lägga till ett skratt,hahahahahha.

Den klubben har fan tappat all heder sen saf lämnade.
Barcelona LeoMessi
2015-08-22 11:36
Måste klargöra en sak, jag förespråkar inte att vi ska kicka Lucho. Jag vill ha kvar honom men önskar bara att han kunde bli bättre på att välja rätt talanger.
Barcelona LeoMessi
2015-08-22 11:35
En sak är säker och det är att Lucho skulle vara den sämsta talangscouten. Även om jag gillar att han höll laget i bra fysisk form och att han implementerade en snabbare typ av fotboll där vi skapar många chanser även motståndaren ställer upp bussen. Men det stör mig bara att talangerna han satsar på är dom som uppenbarligen har minst talang. Jag köper inte skitsnacket "Aaaaaa men dom kanske gör bra ifrån sig på träningarna? Han ser något hos dom vi inte gör". För jag skiter i hur dom gör på träningarna för det kan jag inte se. Men jag kan se hur dom gör ifrån sig på matcherna och det är väl för fan det som räknas?? Jag kan slå vad om att pedro kämpade mycket mer än Neymar på träningarna men inte fan skulle han gå före honom för det.
Barcelona Krabban94
2015-08-22 11:27
@Delfi:

Med tanke på uttagningarna så blir det väl Roberto-Gumbau-Camara..

Bravo
Alves Masche Bartra Alba
Busi
Iniesta Rakitic
Messi Suarez Rafinha
Barcelona Arda-Turan
2015-08-22 11:20
[QUOTE=Flavía]Eftersom att Pedro inte längre tillhör truppen, vem kommer att ta 7:an tror ni? [/QUOTE] Arda Turan
Barcelona Zamboza
2015-08-22 11:16
Jag tittade nyss på kalendern och det är rätt sjukt att våra 4 första borta matcher är mot Athletic Bilbao, Athletico Madrid, Celta Vigo och Sevilla. Lägg därtill att vi möter både Real och Valencia borta innan årets slut. Sen möter vi Betis den 30:e december pga vm för klubblag. Såvitt jag minns behövde inte real spela sista veckan av förra året. Det känns så uppenbart upplagd för att real ska ta detta i år. Jag kanske låter pessimistiskt, men jag är nöjd om vi bara är 4,5 poäng efter real/Athletico vid årets slut. Efter nyår kör vi all in precis som förra året.
Barcelona Delfi
2015-08-22 10:53
Vilka tror ni startar på söndag?
Barcelona Delfi
2015-08-22 10:50
o
Barcelona neymar JR
2015-08-22 10:49
Haha yeah real är inte en säljande klubb.....
Barcelona Yellow cake
2015-08-22 10:41
@MrKnowledge:

Tack och lov har ändå Chelsea betalat rätt bra för Pedro och Fabregas, annars kan man ju vara lite besviken på Barcas affärer
Annons: