/spanien/barcelona/forum/20499.aspx/spanien/barcelona/forum/20499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Karlssoooon
2008-09-01 23:27
haha och nu arshavin klar, vilken cirkus.
Barcelona barcadinho
2008-09-01 23:25
Otroligt, till city. Jag trodde inte mina ögon men det stämmer nog. så skriver Marca.
En till ikon försvinner från Spanien.
Pengarna styrs mer och mer fotbollen och det är trist. Inga gränser.
Och vi kan inte klaga på andra. Barca har också varit inblandad i den här utvecklingen redan från 70-80 talet.
Pengarna styrs och åldergränsen för det skjunker ocj skjunker. Idag försöker man locka 11-13 åringar med pengar (deras föräldrar och agenter men det är till slut samma ska).
Så är det.
Inga gränser. Han/Hon som har pengar härskar.
Barcelona Rambla
2008-09-01 23:24
Klint:

Kan bara instämma. En del klubbar uppträder korkat och riktig ogenomtänkt. Visst är det lite trist att vi inte köper en spelare till så här i eflte timmen, men det skulle i så fall vara en spelare man har förhandlat med under sommaren. En del klubbar verkar slänga iväg bud på spelare de tidigare ej ens har förhandlat med.

Canaletes:

Jag tror heller inte att de lämnar men sen Figo-såpan så litar jag inte på någonting längre när det gäller klubbhjärtan.
Barcelona Bernie
2008-09-01 23:23
Personligen så tror jag Messi stannar karriären ut i Barcelona. Klubben hjälpte han ekonomiskt med hormonsjukdomen han var drabbad av och hjälpte även hans familj att hitta bostad i Barcelona. Han är en gud i Barcelona och älskad av folket. Det som hade fått oss att vara lite oroliga är om Barcelona kanske inte lyckas vinna något på många år. Inte så stora chans dvs ;)
Barcelona Klint
2008-09-01 23:22
Den sista dagen under silly season börjar bli lite som en lussevaka.

Jag undrar hur alla involverade är funtade egentligen? Varför väntar man till sista dagen för att göra klart med värvningar? Gillar de den upphaussade stämningen som råder denna dag eller vad är det frågan om? Måste ge Barcas ledning lite cred för en gångs skull som inte är med och slänger iväg pengar för sakens skull. Panikvärvningar a la FM har en tendens att inte fungera i verkligheten.
Barcelona Koeman_4
2008-09-01 23:16
Ämne: Alltså, snart drar j....
Du kan vara lugn, Laporta säljer inte spelare för stora pengar, så kommer jätte buden på Messi kan vi känna oss säkra ;P

Men jag håller med dig om vad du skriver, skit trist är ordet!
Canaletes
2008-09-01 23:15
Rambla

Messi lär aldrig gå för pengar tror jag, samma som Puyol, Xavi, Iniesta... alla har hjärta för klubben
Canaletes
2008-09-01 23:13
OJ!! vilken BOMB!! till City... det borde mena att han troligen går för pengarna + att madrid behandlade han som skit!!!
Barcelona Rambla
2008-09-01 23:13
Alltså, snart drar ju varenda storstjärna i Spanien till PL vad det verkar. När små skitklubbar som City köps upp av stenrika oljearaber så är allt möjligt. Det lär väl inte dröja innan jättebud också lär hagla över Messi. Jag tycker det är trist.
Barcelona Koeman_4
2008-09-01 23:10
23.05: "Marca rapporterar också att Robinho är så gott som klar för Chelsea. Det återstår dock fortfarande en klausul innan övergången är spikad"

den som lever får se vad det hela slutar med
Barcelona Klint
2008-09-01 23:09
Rambla

Svaret är nog pengar. Att Robinho var så sugen på Chelsea stavas nog endast pengar. Killen verkar skita i allt vad klubbkänsla och dylikt handlar om. När City slängde upp plånboken så var det bara att skriva på för Robinho.
Barcelona tribente_magico
2008-09-01 23:08
jo kanske det, då är nog bojan mogen till en given startplats, om han utveckas på rätt sätt.
iaf om 3 år.
Barcelona FCB :)
2008-09-01 23:07
Fasen , synd med Iago..hoppas han återvänder hem om några år
Barcelona Koeman_4
2008-09-01 23:07
Ämne: Om Robinho är klar f....
Nja, enbart för pengarnas skull tror jag inte han gick dit för, han liksom vi har väl läst att City har sålts och ska köpa sig till en plats bland dom 4. Han kanske såg sin chans att få vara med från början i vad som kan bli Englans Nya Chelski?
Barcelona barcadinho
2008-09-01 23:05
Och nu till spelarna. Jag ser att ni kritiserade Henry/Abidal/alves och ni har rätt med kritiken.
Jag vill bara försvara Alves lite. Han var otroligt nervös. Man såg på honom under hela matchen. Han var förlamad pga nervositet. Det släpper nog snart.

Jag vill kritisera en annan sak och inte alla kommer att gilla det.
Xavi och Iniesta på plan tillsmammans är inte bra, särskillt när man dessutom har tre anfallare. Den ena briljerar ibland och den andra också och ibland funkar det för båda som i EM. Men totalt sett om vi tänker också förra säsongen, så är det ofta en dålig variant.

Båda Yaya och Keita är mycket bättre defensivt och de är faktiskt inte så dåliga offensivt som man tror. Vissa matcher kan t ex Yaya visa kreativitet, minst lika bra som iniesta.

För mig är Yaya + Keita är den optimala i mitten, oavsett motståndarna.
Barcelona Rambla
2008-09-01 23:03
Om Robinho är klar för City blir jag besviken. Då är han bara ute efter pengarna. Han var ju så desperat att få spela i Chelsea med Scolare. Varför denna kovändning nu? Är det bara för att han gjort sig omöjlig i Madrid?
Barcelona Koeman_4
2008-09-01 23:01
Ämne: haha och bara hoppas....
Hehe, ja chansen finns ju. Men frågan är om vi inte hellre vill se Bojan?
Barcelona tribente_magico
2008-09-01 22:56
haha och bara hoppas att han blir barca spelare om 1-2 år, robinho,etoo,messi.
Barcelona Koeman_4
2008-09-01 22:52
Robinho till Man-CITY! :D
Barcelona barcadinho
2008-09-01 22:44
Nästan alla lag som vi kommer att möta på bortaplan kommer att spela på ungefär som Numancia. Väldigt låg förvsar med 7-10 som täcker runt straffområdet och har tålamod. Och två stycken snabba spelare som väntar på ett tillfälle att dra en kontring. Samma sak som förra året. Det var matcher då vi hade ca 70 procent bollinnehav men vi förlorade typ 4-1.

Man behöver inte vara en geni för att förstå det och Pep fattar det också, hoppas jag verkligen.

Frågan är nu så: hur kan man bryta isär ett totalt försvar?
Det finns inte en lösning som fungerar alltid, men det finns enkla ideer som kan hjälpa.
Oavsett vem som spelar eller vilket spelstystem, så krävs det 2 enkla saker (och man behöver inte heller här vara geni för att förstå det):

1) Rörlighet - det finns inte så många öppna ytor när överallt är motsåndarspelare, men man måste TROTS ALLT försöka röra sig in/ut/lite upp/lite ner osv. Och jag pratar om rörleser UTAN boll. När spelarna rör sig mycket blir också tempot och passninsspel snabbare.

2) Hög press av barcas anfallare och mittfältare: man måste försöka vinna bollen högre upp på plan, samt stressa motståndarna. Vinner man boll vid en högpress så är motståndrans försvar inte lika organiserd. Chansen till en målchans ökar.

Om barcas mittfältare och anfallare kommer att fortsätta vara stillastående och kommer att fortsätta vara hjälplösa med att vinna boll och stressa uppe, då kommer vi hamna i problem.

Alla ska hjälpa tll och vinna boll överallt och beydligt mer rörelser.
Den som inte orkar ska sitta på bänken.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-09-01 22:31
Ciao-V

Ja, David Villa har skrivit nytt kontrakt.
Men kolla på Nasri, han skrev nytt med Marseille, sedan blev han klar för Arsenal.

Så även om man skriver nytt kontrakt så kan man ändå bli såld.
R.Quaresma (the Mustang)
2008-09-01 22:28
Ciao-V
Neej det är inte ett dugg konstig. Real tror alltid att de kan få vem de vill fast än det slutar med 4 valet... Real kommer aldrig kunna köpa en världstjärna med hjärta.Utan kommer stjärnan kommer han pga pengar.. Det är inte som Barca,Inter,Man utd osv... De e som Chelsea tror pengar är allt!
Delarocha RIP Puerta
2008-09-01 22:03
Jag tycker nog vi borde släppa Ronaldinho. Han spelar i Milan nu och det känns ganska onödigt att rapportera allt han gör i Milan.

Och btw, tror inte han log så mycket i matchen. han ser alltid sådär ut ju. Kan inte stänga munnen ordentligt.

Barcelona Palle Kuling....
2008-09-01 21:52
EMD hävdar att Barcelona vill avsluta sommarens shoppingtur med en “bomb” och spelare som Drogba, Torres och Tevez har nämnts.

Den där bomben verkar inte smälla :(
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-09-01 21:45
ronaldinho på spelhumör, men inte ett dugg i närheten av de han gjorde i barca!
Barcelona Rambla
2008-09-01 21:37
Ämne: Rambla:
Det konstig....
Man vet aldrig med Madrid. De är galna nog att go bananas om några när det gäller att betala överpriser. Det skulle inte förvåna mig om de försöker med ett jättebud. Det är illa annars att de inte kan respektera att Valencia har förlängt kontraktet med Villa. Det skulle heller inte förvåna om det är Marca som hittar på allting som de så ofta gör.
Barcelona Ciao-V
2008-09-01 21:34
Rambla:
Det konstiga med det är att de fortfarande tror att de kan få loss Villa! Killen har precis skrivit under ett nytt kontakt. Ett nytt kontakt betyder att han inte kommer att lämna Valencia just nu i alla fall.
Det är inget annat än media påhitt. Dream on, säger jag bara.
Barcelona Latino#10
2008-09-01 21:33
Är det inte dags att byta backlinjen och ändra mittfältet och anfallet? Vi starta med samma lag från förra säsongen förutom Alves. Det är tid att ändra D.Alves Caceres Pique Sylvinho sen mittfältet Xavi Toure Keita och i anfallet Iniesta Eto'o Messi. Sätt in Bojan mycket tidigare. Sen kommer dem äldre alltså Puyol och Marquez vakna och börja spela bra. För just nu ser dem sig som första valet.
Barcelona kluivert_nr9
2008-09-01 21:32
Ämne: Jag skulle vilja se ....
tack!! en som äntligen fattat vilken supervärvning han skulle bli!!
Barcelona Rambla
2008-09-01 21:25
Visserligen så har Iago knappt någon chans att slå sig in i A-laget på flera år då han har spelare som Messi, Bojan, Gai, Thiago och några till framför sig, men det svider i alla fall. Speciellt när man släpper honom gratis och till en klubb som Juventus.

Madrid, transferzone timme för timme. Herregud, hur desperata får man bli. Endast i Madrid. :)
Annons: