/spanien/barcelona/forum/20497.aspx/spanien/barcelona/forum/20497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Clichy #22
2008-09-02 12:10
R.Quaresma (the Mustang)//

Vet inte hur det är med läsförståelsen hos dig, men DzJocke skrev ju klart och tydligt att han inte hoppades att City blir ett lag som bara värvar storspelare. Så vad är din poäng liksom?

FCB_Xavi//

Intala dig att det beror på det om det får dig att må bättre. För egen del är jag rädd att fotbollen kommer att tappa allt mer av sina rötter och bli en leksak för miljardärer.

DzJocke//

Ja säga vad man vill om Thaksin men i det hänseendet hade han en bra inställning.

Jag menar ju inte att era spelare är dåliga. Tvärtom är de väldigt bra. Men ägarna verkar ju vilja ha det bästa. Och när fansen vet det är det stor risk att t.ex. Johnson och Sturridge inte har råd att göra många misstag innan det börjar gnällas på de och fantasierna tar över. Men det blir ju att se vad som händer i januari. Som det är nu önskar jag er lycka till i matcherna mot topplagen, förutom mot oss förstås :)
DzJocke
2008-09-02 11:49
R.Quaresma:

Jag hoppas det slutar vid drömma, skrev typ att jag inte ville ha in en massa storstjärnor i Man City. Hoppas Shejken väljer att satsa hårt på egna leden. Barca´s unga spelare verka va lätta byten för utländska lag. Såna spelare har jag inget imot om man köper någon gång ibland. Jag vill inte ha alla dem du rabbla upp.

Quaresma, Cambiasso och en del andra står inte högt upp på min lista över stora spelare.
Barcelona FCB_Xavi
2008-09-02 11:45
Ämne: DzJocke//

Jag tyc....
Vadå bara för att Arsenal köper en dyr spelare per decenium
DzJocke
2008-09-02 11:44
Clichy #22: Det där lät som en riktigt bra idé.
Jag tycker det är helt ok att köpa en och annan stor stjärna. Som Robinho gjorde mig riktigt glad.

Det jag uppskatta med Thaksin var att han sa sig vilja få fram unga spelare från egna leden.

Johnson tycker jag håller hög PL-klass. Kan bli en av dem bästa mittfältarna inom 2-3år i ligan. Andra lag har ju sett hans talang och försöker köpa honom. Även varit rykten om att chelsea vill ha Sturridge, om man kollar på vissa matcher, ta den mot West Ham, han dribbla brallorna av spelarna. Och hans skott går sällan utanför målramen, även om dem kan träffa den ganska ofta...lol...
R.Quaresma (the Mustang)
2008-09-02 11:44
DzJocke
Ni City kommer varken få tunga spelare från Inter eller Barcelona.Våra klubbar kan hålla i sina spelare sen att ni fick Robinho få inte luft! Killen valde pengar inte att spela i Citys tröja. Nästa sommar drar han typ till Chelsea.

Ni kan drömma om!

Messi
Ibra
Etoo
Quaresma
Cambiasso
Xavi
Iniesta
Balotelli
Puyol
Zanetti
Alves
Maicon

City kan inte köpa de!
Spanien Clichy #22
2008-09-02 11:35
DzJocke//

Jag tycker också det är tråkigt om att City blir ännu ett köplag. Känns som att vissa lag borde få bjuda pengar på en egen titel och så kunde vi andra lag spela fotboll om PL-titeln.

Om City skulle fortsätta satsa på egna spelare är det verkligt hedervärt. Men tyvärr kommer det inte dröja länge innan även fansen vill ha någon lite vassare än Johnson och pålitligare än Sturridge osv. Bara att hoppas jag har fel.
DzJocke
2008-09-02 11:27
Iniesta: Jisses, du är ute och cyklar. Nye ägaren i City har stora ambitioner. hört talas om Abramovic? Han är ingenting mot den här killen. Inom 3 år vill han att City vinner CL.

Han kan tänka sig att slänga ut 30miljoner euro på 18st spelare, alltså styck. det betyder alltså att han kan tänka sig spendera £540miljoner.
Så bäst ni håller i era bästa spelare, för en ny Roman är i stan!:P

Dock tycker jag det är riktigt tråkigt, då vi har ett bra lag med riktigt bra spelare på många positioner. det är mest vänsterback och någon anfallare som egentligen behövs för att vi riktigt ska kunna utmana top 4 i englans. Jag vill gärna att man fortsätter satsa på egna spelare såsom Johnson, Richards, Sturridge mm för dem kan bli riktigt bra och är riktigt bra nu.
Barcelona Iniesta -
2008-09-02 09:01
Haha, den sista dagen blev ju nästan mer intressant än dom senaste två månaderna av T-fönstret, nästan.

PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)//

Hahah. Smart idé. Fast, ja kolla hur mycket cash City hostade upp för Robinho. Dom är inte att leka med längre. SWP,Zabaleta,Robinho,JÔ. Sedan har dom spelare som Richards,Elano mfl.
Förmodligen har City värvat bättre än alla STORlag i Europa. Vi får se vad det blir av dom den här säsongen.
Men jag gillar din idé =D. Vi får hoppas. Hoppas dom gör en dålig säsong och missar UEFA cupen, resp CL. Då kanske några spelare vill flytta därifrån. Jag tror inte Robinho klarar för mycket motgång. Dvs spel utan CL, eller för den delen UEFA Cupen. Så om Barcelona kommer med ett bra bud på honom nästa säsong, så tror jag faktiskt att han kan komma.
Men vad jag tror så går Robinho till City, för att sedan byta till Chelesa i januari/nästa sommar. Då blir det inte lika svårt för Chelski att ro hem Robinho.
Tycker man ska gå för Elano, annars. Härlig spelare.

Förövrigt grabbar. Nu verkar det vara lite, ja vad ska man säga, strul i Real. Tappa Robinho, ingen ny spelare kom in. Spelare skadade. Spelare ur form(verkar som Raul verkar vara det). Schuster lite missnöjd på bänken, och såg sur/ledsen ut hela matchen mot Deportivo.

ÄR det inte NU som man ska ta vara på den chansen och försöka rycka i ligan. Iallafall med tanke på statusen i Real. För jag kan inte tro att laget är i full harmoni just nu.
Barcelona Smacked
2008-09-02 08:25
Robinho till City,waste of talent asså.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-02 08:20
Nu kan vi värva Robinho. hoppas att vi värvar han Januari transfer.

hahaha Robinho gjorde enda rätta saken i sitt liv, LÄMNA MADRID.

jag tror att han ville gå till Ma City sen till ett stort lag där efter, tror ej att han stannar där Cariären ut, hahah.'
Robinho come to Barça now.
Barcelona Criff
2008-09-02 07:32
Gött att Robinho lämnar, efter hela den C.Ronaldo soppan som Real ställde till med så är det lika gott att Robinho ger dem sin egen medicin.
Barcelona Messi#10
2008-09-02 07:18
fan va gött, robinho har lämnat men tror han stannar där 1 säsong sen går han tillbaks till La Liga. Hoppas han går till barca :D.

nu kommer vår högerkant döda reals vänsterkant.

Barcelona Kim
2008-09-02 03:53
Ämne: Kim //
Ska jag va ä....
Ok, tycker du på allvar att jag har skrivit något annat? Jag skrev att Robinho själv har valt City och accepterat situationen, när deras bud var det enda som godkändes av Real.
Så... Läs om, läs rätt!
Barcelona haeger
2008-09-02 02:33
Jag tror att han verkligen ville bort från Real och när Calderon nekade Chelseas bud så var den ända utvägen City.
Han kommer nog bara stanna där 1 säsong för att sedan gå till en storklubb (Chelsea?).

Föresten, har bytt namn från Kimmpa_fcb.
Spanien Ichi
2008-09-02 02:18
92000pund tror jag nån tidning skrev...saftig veckolön även i shitty.
Barcelona tribente_magico
2008-09-02 01:25
Caperuza// jo men ja snackar om hans lön, många säger ju att han ville till chelsea bara för att han skulle få sån otroligt lön där, vet nån hur mycke han skulle få i lön i city?, det tyder ju på att han inte är så pengarkåt som alla säger.
om han nu får mindre pengar i city.

ja att han ville bort fram real madrid så fort som möjligt, och sen dök city upp med ett bud, fast han kanske inte ville dit, så accepterade han kanske det istället för att va kvar hos real. KAN va så.
Caperuza
2008-09-02 01:11
Ämne: TROR SÅHÄR.

kan d....
"... utan att han han ville bort från real till nästan varje pris."

Ja, och till vilket pris sen. :) Calderon skrattar hela vägen till banken.
Håller med om att fotbollen håller på att ta död på sig själv...
Barcelona tribente_magico
2008-09-02 01:02
TROR SÅHÄR.

kan det ha vart så att chelsea la ett för lågt bud, som inte madrid accpterade,
och då sa robinho att han skulle strejka eller dra till brasilien som han ska ha sagt, o då kom city med ett jättebud, och madrid accepterade det,
och robinho kanske inte riktigt ville till city men hällre det än att va kvar i real madrid så han tackade ja.
Så inte alls säkert att det handlade om bara pengar i hans fall, utan att han han ville bort från real till nästan varje pris.
Barcelona Jay-z
2008-09-02 00:51
Delarocha RIP Puerta //

Nee men Chelsea hade en enorm själ va ett utav dem stora lagen utan att igentligen vinna några titlar. De har haft riktigt stora spelare utan att lyckas. Har alltid tyckt att Chelsea har vart ett utav de 4 stora.

2002 respektive 2001 så hade Chelse lika bra lag som både Man U och Arsenal.

Det jag vill komma fram till att Chelsea hade en grund som Ryssen kunde bygga upp på. Men citys grund är inte lika bra. Men visst kan det gå bra om allt flyter på.

City har ju Richards, en intressant Jo, Phillips, och nu även Robinho. Så man vet alldrig.
Barcelona II Barça II
2008-09-02 00:50
Shi:
Tyvärr är fotbollen på väg neråt. Det är pengar som styr nu, det har gått till nya nivåer. Att ett lag som City kan slänga upp 42 miljoner Euro är för mig overkligt. För några år sen så skulle dem inte ens kunna drömma om det. Mycket tråkigt att det har blivit så här och mycket tråkigt att Robinho lämnar. Hade han gått till Serie A så hade man kanske haft förståelse men att gå till PL och spela rugby-fotboll är obegripligt. Han passar inte in där helt enkelt.
Real Madrid Shi
2008-09-02 00:46
Ämne: Shi:

Du vet väl i....
Kanske det men du känns det ganska så meningslöst och diskutera OM. Jag tycker personligen det är otroligt imponerande utan och kunna alla detaljer i hans kontrakt.
Barcelona tarrak
2008-09-02 00:46
Shi

Den där Citytwisten var onekligen oväntad. Visst förstod man att Robinho var ute efter pengar, men jag trodde att han hade ett genuint intresse av att jobba med Scholari och vinna titlar. Jag tycker inte att ni skall sörja alltför mycket, då han är grymt överksattad. Det finns nog minst fem spelare i erat lag som jag fruktar mer.
Barcelona Rambla
2008-09-02 00:44
Shi:

Du vet väl inte vad Pepe har blivit lovad när han omförhandlar sitt kontrakt om något år? Du kan vara säker på att han lika gärna hade skrivit på för Barça, Chelsea, Milan eller Juventus utan att blinka, om de klubbarna visat intresse istället.

När det gäller Robinho så har jag aldrig riktigt gillat honom. Han är en grinolle på plan. Men nu sjönk han ju än mer i och med det klubbvalet. Fattar inte hur han resonerar. Kolla på Ronaldinho, han vägrade City in i det sista. Fast han hade kanske ett annat utgångsläge i och med att han redan hade en hög lön i Barcelona jämfört med vad Robinho hade i Madrid.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 00:40
Sorry dubbelpost.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 00:40
Jay-Z; hade Chelsea någon som helst vinnarkultur innan en viss ryss kom dit? De var ju i sämre klass än City är förtillfället och hade skulder som slår det mesta.
Real Madrid Shi
2008-09-02 00:39
tarrak

Se Pepe, sänka sin Porto lön för att gå till Real Madrid, hur stort är inte det?

Har en fråga till alla er då det är kallabalik inne hos oss.

Hur i h*e kunde Robinho dra till Man City, inte att jag ville behålla honom, men seriöst, vad tänker killen med? kan man verkligen vara så pengakåt? Har inte sett på maken.
Barcelona Rambla
2008-09-02 00:37
II Barça II:

Jag kan bara instämma.

tarrak:

Det kanske var att hårddra det lite, men ingen spelare spelar endast för peanuts i alla fall.
Barcelona tarrak
2008-09-02 00:36
Rambla

Håller inte med där. En spelare som får lön för att spela fotboll är ett proffs. En pesetero är en spelare som gör vad som helst för högsta möjliga lön. Jag anser att både Xavi och Puyol, genom tidigare lönesänkningar, bevisat att de tillhör den förra kategorin.

Shi

Man skall akta sig för spelare som strejkar och åbäkar sig. Gör de det en gång, gör de igen. Minns Cassano som strejkade sig ifrån Roma och sedan erbjöd sig att gå till fots tillbaka. ;)
Barcelona II Barça II
2008-09-02 00:31
Rambla:
Hela den här Adebayor såpan var ju bara pinsam. Han kanske är bra, men inte fan ska man enbart koncentrera sig på honom som den enda lösningen offensivt. Det lades ner alldels för mycket tid på Adebayor.
Barcelona Jay-z
2008-09-02 00:29
Shi //

Om jag ska värlig så tror jag Robinho är en snubbe med ett stort huve. Han vill bli bäst han verkar vara en sån lirare han tror mycke om sig själv verkar de som. Skulle man säga till Robinho att Dhinho va bättre än han 05-06. Så skulle han blå neka hoppas du förstår min poäng.

Delarocha RIP Puerta // Nej Det handlar inte bara om spel matrialet själva laget City har ingen vinnar kultur. Kolla på Spurs dom är hur grymma som hällst på pappret men lyckas endå alldrig. Ett lag kan vara Dåliga på pappret men har laget en vinnar kultur bra historia så vinner de endå. Arsenal är ett Exmpel som alla trodde skulle floppa förra säsongen men va några poäng i från att vinna hela ligan.

Atletico Madrid är väl en jämförelse här i Spanien. Men det varker änligen vara på G i år.
Annons: