/spanien/barcelona/forum/20495.aspx/spanien/barcelona/forum/20495.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi-Lona
2008-09-02 22:11
Lion0..

Jag tror inte det spelar någon roll villken system Pep spelar med ,, Kör Pep G med samma 11 som förra matchen så kommer det se lika ut på plan
Barcelona Rambla
2008-09-02 22:07
Om inte Pep bänkar Henry när han spelar dåligt, så går ifrån sina egna ord och direktiv. Det samma gäller för Iniesta, han är också värd att bänkas i den form han befinner sig i just nu. Efter Em har han varit rent ut sagt usel jämfört med vad vi vet hur han kan prestera.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-02 22:04
Lion0

Gillar idén. Henry är enligt guardiola väldigt viktig denna säsongen, så jag tror inte han blir petad. Vi måste ha både Henry och Eto'o på planen. Håller med om att vi borde ha 3 mittfältare och Yaya bakom de.

Off topic: För övrigt så blir jag skithungrig så fort jag ens tänker på fastan. Tur att man är svensk :). Att kunna träna varje dag utan att dricka vatten osv är otroligt.
Barcelona Criff
2008-09-02 22:03
Jag har aldrig förstått det där med dessa rika nissar, om jag som Miljardär kommit in och ville köpa nåt lag, så hade jag hellre satsat på att köpa upp ett utav de verkliga topplagen så man sen kan locka till sig spelare, inte endast för pengar utan för det sportsliga.
Då faller väl också övergångarna och lönerna på avsevärt mindre summor också.
Jaja, som sagt, OM jag vore miljardär.

Men det måste vara väldigt roligt att ha ett FM i verkligheten som den där shejken har nu :)
Barcelona Lion0
2008-09-02 21:47
I och med att Barca ej köpte en vänsterytter tycker jag att man borde byta spelsystem. Vi är för lättlästa. Det här laget hade inte skadat enligt mig:

4-1-3-1-1

Valdes

Alves Puyol Marquez Abidal
--------Touré
Xavi Keita Iniesta
--------Messi
--------Eto'o

Alltså, 4 backar, 1 defensiv mittfältare, 3 centrala mittfältare framför Yaya och en Messi som har fri roll bakom forwards och Eto'o på topp. Tror att den här startelvan mot Racing hade varit mycket bra och den hade gett positiva vibrationer framöver. Allt enligt mig.
Barcelona Pep.G
2008-09-02 21:35
Delarocha RIP Puerta

Haha menade januarifönstret. Podolski har vart besviken på Bayern ett tag nu så vi kan köpa han vetö. 200 Miljoner för Podolski skulle väl vara rimligt? Eller?

Ah det kan du har rätt i när det gäller Man city. Dem kan säkert bygga upp ett dream-team som sen inte kommer att funka och då kmr Shejken sälja laget för han kommer ju inte vinna pengar på det:P
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-02 21:22
Länken kan ni läsa om de spelare som är registerade för Barças del i Cl tills vidare.
vet ej om nån har redan länkat men men.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-02 21:19
Delarocha RIP Puerta

Förra året gick det ju rätt så bra då Yaya imponerade och Diarra (rmadrid) och Kanoute var också grymma.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 20:58
Gött att Pep direkt kommer med lösningar och kritik till de spelare som inte sköter sig. Keita från start hoppas jag på i nästa match. Och sen ser jag gärna Bojan före Henry på vänsterkanten från start. Tyckte Bojan var riktigt pigg och skapade mer eller mindre mer än Henry under sitt inhopp än Henry gjorde under hela matchen.
Barcelona Messi#10
2008-09-02 20:57
mitt mål är att barca hänger med toppen av la liga och att dem går vidare till åttondel.

det är mina mål tills Januari.

åttondel klarar vi enkelt.

La liga kommer bli svårt men hoppas att real får en dålig start och att barca hänger med valencia atl madrid som kommer vara riktigt bra den här säsongen.

tror också villareal sevilla kommer hänga med men dem kommer ha en svacka i mitten av la liga så att de tappar.
Barcelona Rambla
2008-09-02 20:54
petersays:

Instämmer. Så förbannat skönt att det äntligen är stängt nu.

I dagens Sport kan man läsa att Pep redan efter 10 min av matchen i söndags insåg att spelarna inte agerade på plane så som man kommit överens om under hela försäsongen. Det var en stor överraskning för Pep, för under hela försäsongen oavsett var i världen de har befunnit sig så har man arbetat under samma mall och Pep har inte upptäckt några symptom som de under matchen mot Numancia. Då kan man ju undra. Lyssnar inte spelarna på Peps direktiv och om de gör det varför följer de inte dem på planen?

Messi drog sig in i planen alldeles för mycket och kombinerade inte så mycket med Alves på högerkanten, Xavi fick då färre spelalternativ och Iniesta var oftast bara felpositionerad.

Pep var väldigt missnöjd med detta och framför allt förvånad att spelarna inte uppträdde så som man kommit överens om att göra.

Det står också att Pep inte kommer att tillåtta att samma misstag begås igen. De spelare som inte klarar av sina uppgifter på planen de har blivit tilldelade, kommer att få syna bänken.

Jag kan bara instämma, en bra beskrivning över hur det mestadels såg ut under matchen.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 20:51
Vi får väl se hur bra de lyckas prestera.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-02 20:47
Det är Ramadan den här månaden ni som inte visste så 3 av våra spelare i vårt lag fasta den här månaden; Keita, Yaya och Abidal (stod med i "42 kilo tyngre" artikeln här på SF också). Helt fantastiskt att de kan klara av matcher och träning samtidigt. Jag fastar och spelar också men det är en helt annan nivå. Hehe.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 20:40
Hade för mig att han var född i Brasilien av mexikansk mor. Men men. Han är iaf partly brasse så jag anser inte att det var fel i det han sa men skitsamma.
Barcelona petersays
2008-09-02 20:39
Dags för redaktionen att sammanfatta silly season så att alla fattar att fönstret är stängt och kan sluta tjata om vilka vi borde värva och inte. Nu koncentrerar vi oss istället på vad som händer i Ligan, Cupen och CL. Ok?
Barcelona Rambla
2008-09-02 20:38
Ämne: Jo, men det är ju de....Det handlar inte om vad en madridista säger eller inte. Är du född av en mexikansk mor i landet Mexiko, är du då inte mexikan?

Precis som Bojan, född i Spanien av spansk mor. Självklart är han mer spanjor än serb då.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 20:36
Jo, men det är ju det inte fel att säga att han är brasse för det är han ju. Allt en madridista säger är ju inte falskt även om man gärna vill det.
Barcelona Rambla
2008-09-02 20:35
Ämne: Dos Santos är ju bra....
Nja, brasiliansk pappa och mexikansk mamma. Lika mycket mexikan med andra ord.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 20:33
Dos Santos är ju brasse från början. Så där har han inte fel.
Barcelona Rambla
2008-09-02 20:28
Ämne: Ämne: "B....
Alla tre spelar för övrigt i Uefa-cupen. Annars så yrar han bara.
Barcelona Karlssoooon
2008-09-02 20:19
Ämne: "Barcelona värv....
Han verkar även övertygad om att Dos santos är brasse
" Förra året skulle bli de "spanska" brassarnas år. Det skulle vara Giovanni dos Santos genombrottsår, Ronaldinhos comeback i den absoluta världstoppen och Robinhos slutliga steg i utveckling att bli bäst i världen. I höst spelar två i UEFA-cupen och den tredje i Englands mest underpresterande lag."

killen med kollen.
Barcelona Rambla
2008-09-02 20:11
A.Gaudi:

Det är skillnad när lag som City blir en storklubb nästan över en natt.

La Cibeles:

Jag försvarar absolut inte Chelsea när det gäller Robinho. Det skulle inte förvåna mig om de tog kontakt med honom utan tillstånd från Madrid. Jag har då inte läst att Madrid gav Chelsea tillstånd att förhandla med Robinho. Jag menade bara att det var lite flyt att snubbla över en rik knös som Citys nya ägare så där i elfte timmen och få så bra betalt.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-02 20:05
Bisarra rykten angående man city. ett bud på 135 miljoner pund

"Real Madrid were estimating his value at $160 million (roughly £90m) but for a player like that, to actually get him, will cost a lot more; I would think $240 million (£135m). But why not? We are going to be the biggest club in the world, bigger than both Real Madrid and Manchester United."

ett citat av Citys nya ägare Al-Fahim. enligt artikeln är han mer än 10 gånger rikare än abramovitch så han har pengar så det räcker. man blir ju faktiskt lite äcklad av pengarnas inflytande över fotbollen. Visst är barcelona en av de rikaste och köpgladaste klubbarna men det har gått för långt. Väldig tur att Platini är Uefa-president, då han är en stor motståndare mot det här.
Barcelona Rambla
2008-09-02 20:03
"Barcelona värvade ett halvt nytt lag - och spelade med ett nyförvärv i premiären. Som dessutom var bland de sämsta (Alves). Galacticos någon?"

Einstein, de har värvat 5 spelare och tappat några av nyckelspelarna under guldåren.

Alltså, vem är denna nolla Espitia?
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 19:37
Pep.G för att Podolski är anfallare och fönstret är stängt.

C.R gick ju inte till Real mycket på grund av att Ferguson tvingade kvar honom mer eller mindre. Hade han fått chansen hade han nog gått. Men City kommer ju iallafall lyckas bevisa hur giriga vissa spelare är och jag tvivlar inte på att en del av de spelare man tror spelar för mer än pengarna kommer vika sig för de extra nollorna på kontot.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-02 19:37
ska vi handla i vinter borde det vara någon som kan spela Champions league, så länge vi inte närmar oss någon superdeal.
Barcelona Pep.G
2008-09-02 19:33
Vi behöver ju en Vänsterytter så varför inte köpa Podolski ?
Barcelona Pep.G
2008-09-02 19:31
Delarocha RIP Puerta

Han vill nog bygga upp ett riktigt drömlag. Men aldrig att han får spelare som Torres, Fabregas C.R m.m. C.R gick inte till Real, ska han då gå Man city? Fabregas kommer aldrig lämna Arsenal och Torres är för bra för Man City. Men dock så tror jag att dom kan knipa en Cl-Plats.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 19:27
Fick precis den här länken skickad till mig. De här araberna verkar ju ha kapital för att mer eller mindre förstöra fotbollen i världen. Dessa fantasisummor är ju inte ens kul eller fascinerande. Bara skrämmande.

City planerar tredubbla Zidanes övergångssumma med ett bud på Zidane.

De har sagt att de vill köpa Villa, Torres, Cesc, Ronaldo etc. Det är ju ungefär som när man var liten och gav sig själv x miljarder i budget på FM/CM. Inte så kul i längden va.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 19:16
Barcadinho; du var aldrig medveten om hur otroligt mycket bättre Ronaldinho var? Eller hur mycket bättre Messi är? Båda dessa två gör minst lika spektakulära saker när de är/var som bäst. Och betydligt oftare än Robinho som blixtrar till tre gånger per säsong.
Annons: