/spanien/barcelona/forum/20493.aspx/spanien/barcelona/forum/20493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2008-09-03 14:29
Det ända som skulle funka i längden för fotbollen, i och med att PL har blivit en FM-liga nu, i Europa är att skapa en Europa liga. Med lönetak etc likt det som finns i NHL, NBA och NFL. Annars kommer det laget med största investerare få alla spelare nästan. Aja vad jag tycker men kommer aldrig hända...
----Messi----
2008-09-03 14:14
Vi borde ha väntat med att sälja R10 och Deco. Shejken hade nog betalat stora summor för dem.

De ryktas om att han bjöd hej vilt på alla spelare runt om i världen.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-09-03 14:10
Varför är inte Dani Alves borta med Brasiliens landslag nu?
Barcelona Messi-Lona
2008-09-03 13:45
Tompa

Om citys ägare har ensam överlägset mest pengar att spendera på spelare så är det inte någon garanti att han får flera stora spelare och även om dom skulle få det så har vi redan sätt att det inte fungerar med hur många stjärnor som helst i ett lag utan det måste finnas balans .. Det finns ett talssätt som jag inte minns riktigt men det är något med om förr många kockar i ett kök blir bara fel eller nåt.. Jag menar det finns gränser och någonstans kommer det att gå snett.. Men jag förstår vad du menar att spelar priserna kommer att höjas och många lag kommer ha svårt att köpa..

Jag läste precis om Araben/ Araberna , dom verkar vara många att dom har en förmögenhet på
-----SJU TUSEN MILJARDER KRONOR------ Kan det stämma plus att varje olje fat som höjs med En dollar så får dom en dags inkomst på 3 Miljarder

Men jag tror inte att det stämmer
Barcelona Tompa
2008-09-03 12:49
Messi-Lona:
Jag förstår din poäng men jag är som sagt mer pessimistisk än du.

"Men om du har rätt kan det bli så att t ex om ca 5 år kanske real ,barca, milan , inter mf oxå ägs av multimiljadärer.. Om inte vi får in en rik ägare så har vi ingen chans ekonomiskt att få hit stora spelare."

Det är det jag är rädd för. Fortsätter den här utvecklingen kommer Barca som en medlemsägd klubb inte ha en chans att hävda sig, såvida man inte sänker ambitionsnivån och nöjer sig med att vara en klubb strax under det absoluta toppskiktet i Europa.

vad beträffar Citys nya ägare så framstår alla andra superika personer som köpt fotbollsklubbar som rena fattiglappar i jämförelse och desvärre tror jag de kommer följas av fler ofattbart rika figurer från Mellanöstern.

Vart är fotbollen på väg?
Barcelona Klint
2008-09-03 12:37
Motta är klubblös för närvarande. Hade varit kul om han hade återvänt till Barcelona. Alltid var lite av en personlig favorit hos mig.
Barcelona Messi-Lona
2008-09-03 12:08
Tompa

som du sa jag hoppas oxå att jag har rätt för fotbollens skull.

Men om du har rätt kan det bli så att t ex om ca 5 år kanske real ,barca, milan , inter mf oxå ägs av multimiljadärer.. Om inte vi får in en rik ägare så har vi ingen chans ekonomiskt att få hit stora spelare.

Jag menade bara att det KANSKE inte är lönsamt att öppna en returang precis där det redan finns 4st..

Men du har rätt att dom där miljadärerna kommer att förstöra fotbollen men bara om dom börjar splita på sig och hammnar i italien , spanien, frankrike.. ähh jag är tröt på dom orkar inte skriva om dom hoppas att det går dåligt för city
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-09-03 10:12
Det enda man kan säga är.

Dom har gjort fotboll till ett levande Football Manager :(
Barcelona Tompa
2008-09-03 09:49
Vi vet fortfarande inte om Citys nya ägare verkligen gör allvar av sina planer men med tanke på hur mycket Abramovitj pumpat in i Chelsea blir jag inte det minsta förvånad om han menar allvar.

Blir det verklighet kommer tranfersummorna trissas upp till nivåer vi inte varit i närheten av än, marängernas köp av Zidane kommer framstå som förhållandevis billigt... Vill shejken kan han betala utköpesklausulerna på varende spelare i La Liga som han vill ha. Det enda Barcelona och Real Madrid kommer kunna konkurrera med är det faktum att klubbarna har en historia som City är ljusår från att matcha. Samt förlita sig till att spelarna visar lite klubbkänsla.
Barcelona Tompa
2008-09-03 09:37
Messi-Lona:
Jag önskar verkligen du har rätt men desvärre ser jag mer pessimistiskt på utvecklingen. Faktum är att det inte är så många klubbar som går plus, Chelsea läcker som ett såll (Abramovitj insatser är företagstekniskt lån till klubben), men så länge han pumpar in pengar där kan pengarullningen fortsätta. Problem blir det först om han tröttnar på att investera men vad är det som säger att han inte säljer till en ägare som är ÄNNU rikare?

Att gå med vinst verkar underordnat här. Låt oss säga att shejken snabbt tröttnar och säljer Manchester City. Den EVENTUELLA vinst som han i framtiden gör på försäljningen är rena fickpengar gentemot vad han tjänar på olja, fastigheter, börsspekulation mm. Följaktligen kan han också "ta en förlust" på ett antal miljarder kr när han pumpar in pengar i Manchester City utan att det påverkar hans bankkonton nämnvärt. De pengarna tjänar han snabbt in på mer vinstgivande aktiviteter.

Först kom Abramovitj och nu börjar BOTTENLÖST rika sjejker ge sig in i "leken". Nästa steg blir troigen att nyrika kineser och Indier köper fotbollsklubbar (är ju redan på gång i QPR).
Delarocha RIP Puerta
2008-09-03 08:47
Problemet med den här shejken uppstår väl först då om det visar sig att han verklien bara gör det för skojs skull. Är det en investering säljer han väl klubben förr eller senare. Har han det som hobby vet man ju inte hur många miljarder han kan bränna på spelare.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-03 07:50
Sorry dubbel post.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-03 07:50
Nån som kan hjälpa mig till ett ställe där jag kan skaffa egen hemsida till ett riktigt bra pris? tack.
Skulle sannerligen uppskatta det otroligt mycket.
Tsck i förhand.
Barcelona Messi-Lona
2008-09-03 02:10
Tompa

issåfall måste det vara en hobby för miljard ägarna för att dom ska riskera 5-6 miljarder på bara spelar köp plus 1-2 miljarder för att köpa cluben alltså ca 6-8 miljarder kronor för att kanske vinna pl lr cl, det låter inte lönsamt specielt nu när det är minst 5 rika ägare i PL som har samma mål och några kommer garanterat att floppa för någon måste vinna och några måste förlora..

Om ägarna inte har det som hobby utan investering då kommer dom att säja cluben om dom inte går med vinst..

Anledningen att jag tror så är för att jag tror inte att man bara kan komma och köppa clubbar och tjäna massa pengar när man lägger ut 5-8 miljarder kr. Om det vore så enkelt så hade dom flesta rika investerare ivesterat i en club.

det är vad jag tror men ni kan ha mer rätt än jag. Jag har ingen aning om hur mycket pengar en club kan dra in plus att det varierar år till år och sen har dom clubarna utgifter som t ex löner mm.
Barcelona tribente_magico
2008-09-03 01:44
det är ju helt sjukt om det blir så som citys nya ägare säger, att han ska spendera massor av miljarder på spelare, tänk er, då kan han slänga upp 2 miljader för c.ronaldo, och då måste man united acceptera, likadant kan de bli med flera osäljbara spelare just nu, att klubbarna tvingas sälja. Fan sjukt, för han verkar ju ha oberänsat med pengar. så han skulle ju inte märka ifall han slängde några miljarder hit o dit, så jävla illa är det att dom ska blanda sig i fotbollen.
J.Janerique
2008-09-03 00:28
Vet att jag svär i kyrkan nu, men.

Framtiden för spanska klubbar kommer troligen också ligga i att sälja sina klubbar, till troligen utländska ägare. Om vi ska fortsätta i denna takt så hinner vi inte med de engelska lagen. Förutom Barca och Real Madrid då. Dem två gigantiska spanska klubbarna är alldeles för stora för att ett Chelsea, eller Man Utd ska bli större. Eller City för den delen.

Resten av La Liga är dock i fara....
Barcelona Beguiristain
2008-09-02 23:52
Angående Nurmancia-Barca tycker jag att det är märkligt hur barca alltid hamnar i hanbolls anfall. Varför inte släppa upp motståndarna på egen planhalva för att därefer med rappt tica taca, vägga sig upp till avslut.

Om motståndarna parkerar på egen planhalva kan man ju stå och rulla boll i egen backlinje till publiken tröttnar och börjar bua, då tvingas motståndarlaget att anfalla och det blir mer utrymme.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-02 23:41
Birro är ju inte min favorit precis ;). Enligt han så är ju allt med Italien och Serie A så j*vla perfekt. Stör mig på sånt :).
Barcelona BlueRed.
2008-09-02 23:20
En bra nyhet är ju att Birro blir programledare på Euro Talk! 50% (delat med David Fjäll). Älskar Birro, så klockren.

Barcelona Tompa
2008-09-02 22:52
Messi-Lona:
Du glömmer bort att någon av dem kommer ändå kommer dra en vinstlott och därmed kommer även andra ofattbart rika personer känna sig frestade att försöka göra samma sak.
Barcelona Tompa
2008-09-02 22:49
Faktum är ju att de personer som numer äger Manchester City har så mycket pengar att de utan vidare kan pröjsa 5-6 miljarder spänn för en spelare utan att det gräva särskilt djupt i plånboken... Och den där Indiern som har eller håller på att ta över QPR är även han MYCKET RIKARE än Abramovitj. Man blir mörkrädd av den här utvecklingen...
Barcelona Tompa
2008-09-02 22:44
Hetfield:
Det kommer givetvis att bli som du säger och den utvecklingen oroar mig. Och det handlar inte bara om fotbollen i stort utan faktiskt om en medlemsägd klubb som FC Barcelonas möjligheter att hävda sig på transfermarknaden i framtiden.

Fortsätter den här utvecklingen tror jag faktiskt det tyvärr bara är en tidsfråga (högst 10 år) innan Barca bolagiseras och hamnar på börsen. Såvida inte medlemmarna och fansen är beredda att sänka ambitionsnivån och sätta klubbens traditioner före framgångar på planen.

Barcelona Hetfield
2008-09-02 22:36
Jag blir så jävla sur på rika idioter som kommer in och slänger in en massa pengar, för tänk själva, OM de köper C.Ronaldo för 125 milj eller liknande så kommer alla andra lag att höja priset på deras spelare, det blir ju liksom : Om C.Ronaldo är värd över 1 miljard kronor, varför inte vi då höja priset på denna spelare"

Det blir en jävligt äckligt domino effekt om alla lag höjer priset..fyfan
Barcelona Tompa
2008-09-02 22:35
Det är trist för fotbollen att så många mer eller mindre suspekta multmiljardärer tar över klubbarna och då i synnerhet i P.L. Den där shejken och konsortiet bakom honom som tagit över Manchester City lär förfoga över tillgångar så gigantiska att Roman Abramovich framstår som ett fattiglapp...
Gör han allvar av det han säger sig vilja göra kommer vi kommande år få se en karusell där transfersummorna trissas upp till hysteriska summor.

Barcelona Messi-Lona
2008-09-02 22:22
Ämne: Jag har aldrig först....
Araben kanske satt och spelade FM och gillade spelet sen så bestämde han sig att göra det i verkligheten oxå.. hahaha

Det är så många som har snackat om Araben idag och om hans pengar och att han vill köpa dom största spelarna..

Han kanske lyckas köpa ett stort namn men alldrig att det kan hålla i sig att så måga miljadärer i en och samma liga kan bara slänga så mycket pengar utan att förlora ,, så det blir ingen investering i slutändan och vad gör man när man går - , jo då säljer man och det är precis vad som kommer att hända .. Alla kan inte vinna PL samma år.. Det finns gränser men vissa ser inte dom på en gg..

dumt att araben inte provade sinna ider i frankrike, italien, spanien eller nåt
Barcelona Lion0
2008-09-02 22:16
Messi-Lona

Jag håller inte med. Med ett nytt spelsystem så kan Barca spela fotboll på ett annat sätt. Inte passa bollen till Messi och låta han göra ''jobbet''. Nytt spelsystem tror jag skulle bli väldigt nyttigt för laget.

westinhoblaugrana

Du har rätt, men Pep måste tänka annorlunda nu, inte spela på samma sätt som vi gjorde förra året och då får han välja mellan Henry & Eto'o och jag väljer Eto'o före Henry.
Barcelona Criff
2008-09-02 22:16
Rambla, sen tycker jag heller aldrig Xavi & Iniesta funkat på plan tillsammans. Inte från start iaf. Dem funkade tillsammans då Iniesta var inhoppare, men ibland var då Deco på planen.
Hoppas Pep ser sånt här så han mixtrar lite.
Hade varit kul med Hleb & Xavi brevid varandra.
Barcelona Messi-Lona
2008-09-02 22:11
Lion0..

Jag tror inte det spelar någon roll villken system Pep spelar med ,, Kör Pep G med samma 11 som förra matchen så kommer det se lika ut på plan
Barcelona Rambla
2008-09-02 22:07
Om inte Pep bänkar Henry när han spelar dåligt, så går ifrån sina egna ord och direktiv. Det samma gäller för Iniesta, han är också värd att bänkas i den form han befinner sig i just nu. Efter Em har han varit rent ut sagt usel jämfört med vad vi vet hur han kan prestera.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-02 22:04
Lion0

Gillar idén. Henry är enligt guardiola väldigt viktig denna säsongen, så jag tror inte han blir petad. Vi måste ha både Henry och Eto'o på planen. Håller med om att vi borde ha 3 mittfältare och Yaya bakom de.

Off topic: För övrigt så blir jag skithungrig så fort jag ens tänker på fastan. Tur att man är svensk :). Att kunna träna varje dag utan att dricka vatten osv är otroligt.
Annons: