/spanien/barcelona/forum/20492.aspx/spanien/barcelona/forum/20492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-08 11:55
Messi Liknar sig själv som när han spelade 2005/06
Delarocha RIP Puerta
2008-09-08 11:47
Dem har ju inte lika bra spelare längre. När de var överlägsna hade de ett betydligt bättre lag. Idag är det ju få av dem i landslaget som tillhör den absoluta världstoppen. Möjligen Kaka och en Ronaldinho i superform, men det är han inte.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-08 11:32
jag gillar inte Dunga . han har förstört brasiliens landslag. Det som en gång var överlägset bäst i världen. e inte det längre.
Barcelona Palle Kuling....
2008-09-08 09:45
Ämne: Ämne: Mr Balo....
Dunga tycker väl att Alves är för offensiv :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-09-08 09:15
Ämne: Mr Baloo-Gonzalez.
....
Det stämmer. Dani Alves är inte uttagen i Brasiliens trupp. Väldigt konstigt beslut av Dunga.
Barcelona Pep.G
2008-09-08 06:54
Mr Baloo-Gonzalez.

Han var inte uttagen till Brasiliens trupp tror jag, men är inte hundra på det.
@kon
2008-09-08 01:28
Jag kan förstå många härinne saknar Dinho och som borde vara oerhört tacksamma över allt han gjort för er. Han var under många år en lysande stjärna " gud som kunde gå på vatten " nästan.

Det blev till slut för mkt både för honom och er, någonting hände. Vet vi hela sanningen om dinho, det är frågan? Tror faktiskt inte det om jag ska vara helt ärlig. Han kommer alltid att vara en väldigt stor profil och en utav de allra största inom den moderna världsfotbollen och det hoppas jag att vi alla kan vara överäns om oavsett nuvarande klubb han spelar i. Han va ingen giri spelare, han lämnade inte för det utan lämnade för att han själv kanske hade insett att jag måste vidare i karriären och detta funkade inte längre. Sånt som verkligen kan hända en fotbollsspelare och även den bästa.

Folk som fortfarande envisas om att Dinho inte håller en tillräckligt högnivå, kan bara tillrätta visa er " ta en titt på honom "
Kanske inte samma driv i steget, men hjärnan och tekniken kan iaf ingen ta ifrån honom. De snabba stegen kanske kommer, då han innan kanske vart något ringrostig som ett männskligt tecken på att något har fattats. Kanske två saker, träning och hård matchning?

Om inte världens bästa, så en utav dom 3 absolut bästa spelarna i världen. Tack för Dinho och nu är det denna gång vår tur att göra historia med honom. Peace!
Delarocha RIP Puerta
2008-09-08 01:12
Förhoppningsvis Dunga.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-09-08 00:57

Nån som vet om Daniel alves spelar ikväll?
Barcelona Pep.G
2008-09-07 23:59
Delarocha RIP Puerta

Henry är en spelare som kan skära in med sin högerfot. Men vad gör han ? Han skär alltid ut med sin höger fot tills han får en dålig vinkel sen skjuter han.

Tyvär så finns det ingen bra Vänsterytter för tillfälet. Många kommer nu käbbla om Arshavin. Och jag hade gärna sett han i Barca mer än gärna. Men på nåt sätt känns det som ett osäkert kort. Robinho hade vart en dröm, men han har spelat i Real Madrid så nej tack. Känns så konstigt med en svag vänsterkant fan. Förut så byggdes hela vårt anfall från Vänsterkanten och nu är den hur svag som helst. Abidal är för ojämn och Henry är helt enkelt för dålig på Vänsterkanten. Varför inte lägga Sylvinho på vänsterkanten ? Eller helt enkelt köpa Zhirkov som är faktist hur bra somhelst:D
Delarocha RIP Puerta
2008-09-07 23:27
Den som inte saknar en Ronaldinho form är ju bara korkad så det är väl inte någon direkt mening i att diskutera det. Vad jag däremot mer generellt saknar är överhuvudtaget en högerfotad spelare på vänsterkanten som kan utmana sin försvare och göra det oväntade såsom Ronaldinho kunde göra med chippar, instick, gå på utsidan, gå på insidan. Messi är inte riktigt likadan i sin spelstil då han inte är riktigt lika oberäknelig. Dock växer ju inte spelare av Ronaldinhos slag på träd. Men vänsterkanten ser otroligt svag ut.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-07 23:20
Hade inte bytat ut någon på vårt mittfält mot Wesley tbh.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 22:22
Kolla den här artikeln om Sneijder och Van der vaart.

Henk ten Cate: "Det var lite konstigt... jag förstod att Ajax inte kunde hålla fast vid Sneijder och när han önskade att få lämna, så tipsade jag Barcelona. Men de var inte intresserade. Jag är säker på att de tänkt ett par gånger på mitt telefonsamtal den senaste säsongen."

Vi kunde alltså fått Wesley.
Barcelona LeoMessi10
2008-09-07 22:04
jag saknar ronaldinho faktiskt det känns som om det saknas en pusselbit i barca idag och det är han som är den biten. Fast hoppas bara att det går bättre nu för barca inga förluster mer på borta plan mot bottenlag som numancia komigen nu!
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-09-07 22:03
hur kan man glömma ronaldinho? herregud..
J.Janerique
2008-09-07 21:50
Ronaldinho - Var - På både gott & ont i Barca. Emot slutet för mycket fest? , för lite boll. Men jag diggar folk som festar, så vad säger det oss? Att endast ett geni vet frestelsernas vägar? Ånyo? I Milan. Vi får se. Personligen och då är jag ingen, så tror jag han "kommer tillbaks" i Milan, han hade dock inte gjort det i Barca. Fan, ni har ju Bojan.
2008-09-07 21:42
Klart man saknar Ronaldinho, he was out of this world. Jag är bara glad att jag fått uppleva denna varelse spela fotboll under min livstid.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-07 21:27
Är de nån som fortfarande saknar ronaldinho ? jag gör de som fan.. han var den Perfekta VänsterYttern.
Barcelona Kim
2008-09-07 21:21
Ämne: tror pep har tänkt r....
Jag tror faktiskt inte att Guardiola är så kortsint att han låter en match påverka honom till att byta spelidé. Fortsätter resultaten att utebli i fyra-fem omgångar så lär det säkert börja tisslas och tasslas en hel del på träningarna, men i dagsläget kan vi nog fortsätta titta på ett offensivt 4-3-3 ett tag till.
2008-09-07 21:12
Spot on! :)
Barcelona Kim
2008-09-07 21:08
Jag vet inte om ni har läst Madrids nyhet om Podolski, så jag tillåter mig att citera Freddy Espitia.

Att vi behöver en anfallare/ytter för att täcka upp för Robinho är ett faktum. Frågan är om vi vill ha en spelare som går ut i media och bölar över situationen i klubblaget. Det hela känns som déjà vu.

Jajamänsan! Déjà vú är precis vad det är. Men säg mig ni vise, är det Robinho eller C.Ronaldo han syftar på?
Barcelona Barcelona #7
2008-09-07 20:58
Messi#10

Jag tror att 4-2-2-2 skulle passa Barcelona bäst av dom 3 Formationerna.
Barcelona Messi#10
2008-09-07 20:57
tror pep har tänkt riktigt mycket den senaste tiden efter förlusten mot numancia och har säkert nått nytt på gång som en ny formation.

hoppas han testar 4-4-2 med offensiva yttrar så det blir 4-2-2-2.

Eller vill jag han testar 4-3-1-2 så henry etoo e på topp medans messi är släpande forward och så kan hleb vikariera där när messi behöver vila eller om han är skadad. mittfälltarna blir då xavi iniesta och yaya/keita.

vad tycker ni om den ´formationen (4-3-1-2
Barcelona KW
2008-09-07 20:48
Ämne: Messidinho_10

*Lä....
Gillar att han har klippt sig. Nu ser han ut som den lille påg han va när han blev uppflyttad till A-laget haha.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-07 19:44
Skulle hellre vilja se Guardado i Barça än Capel.
Barcelona FCB-messi
2008-09-07 19:43
Just nu spelar barca athletic match och vi har spelat ca 40 min i andra halvleken, 2-0 till barca är resultatet. Målen har gjorts av Sanchez och Xavi Torres.
Barcelona BlueRed.
2008-09-07 19:41
Messidinho_10

*Länktips
Barcelona Messidinho_10
2008-09-07 19:32
Ämne: Jag vill skriva någr....
Mycket bra skrevet jag instämmer helt och hållet med dig. Vet du vart man kan få se bilder på Messis nya frisa?
Barcelona Iniesta -
2008-09-07 19:24
Nae, men han kan ju alltid öva på sin spänst. =D

Barcelona barcadinho
2008-09-07 19:16
Och en sak till som jag glömde skriva nedan. Jag kollade extra noga igår och var förvånad att se Messi använder lite oftare sin högerfot. Han gjorde till och med två inlägg med högern(!). Högern blir också kanske bättre och då blir han nästan komplett (huvudspelet kommer aldrig vara tillräckligt bra pga naturliga skäl).
Annons: