/spanien/barcelona/forum/20490.aspx/spanien/barcelona/forum/20490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cristocea
2008-09-07 14:06
Messi är mer kort i sina steg än Diego Capel. Messi är även kvickare än Capel. Nekar dock inte Capels värde.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-07 13:52
Ämne: PILMÀ //

Messi oc....Håller inte alltjämt med om den där spel stilen mellan Messi & Capel jämförelsen.

Iniesta -
På vilket sätt har de samma spel stil?
förklara? har du sett Capel på högra kanten än? gissar du att han skulle vara som Messi och skära in itu plan?
Svar=nej gissar är inte med i leken än? eller? :D

Som Gud är störst) redan förklarat så har Messsi alltid visat vart han är är att han dribblar på ett och samma sätt och kommer förbi sin man.
Vi har sett Messi på vänstra kanten båda i Lands/Klubb laget att han ett spel stil.
Har du sett Messi på vänstra kanten som slår sådana inläggar som Capel gör? nej då så där har vi svaret.

Och nej jag påstår inte att Capel inte duger på nåt sätt och kommer inte hellre göra det.
Jag tycker att Capel är en otrolig bra spelare men om jag säger att jag vill ha han i dagens Barça kan jag säga att jag är en lögnare.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 13:48
Robsons morsa är en farsa

Riktigt moget nickname.
Real Madrid Robsons morsa är en farsa
2008-09-07 13:42
Iniesta -

Messi va bland de bästa igår men han höll inte vanlig Messi klass. Blixtrade till då och då och skapade lägen men han kan bättre. Var anonym första 20 i andra halvleken. För övrigt gjorde han målpassen till Aguero.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 13:38
Ta det lugnt nu, jämför FAN inte Capel med Messi! Delarocha - Messi har visat flertal gånger att han kan gå åt båda hållen när han ska gå förbi motståndaren. Capel är redan nu överskattad fyfan förstår inte hur ni kan tycka han är så jävla bra. Man såg tydligt om man lägger en gubbe tajt på honom så kan han inte göra speciellt mycket. Han är bara 1 år yngre än Messi så skylla på åldern kan man inte. En filmare på högklass och såna behöver vi inte fler i fotbollen.
Barcelona little_master
2008-09-07 13:32
Håller faktiskt helt med Iniesta angående om Capel. Han har liknande spelstil, och det byter inte att han är lika bra som Messi men han har liknande spelstil. Sätter de in Capel på högeryttern då kan ni jämföra de lite.
Barcelona Iniesta -
2008-09-07 12:27
PILMÀ //

Messi och Capel har en liknande spelstil.

"Är inte Capel killen som slår fantasiska inläggar varje match från hörnflaggan? :P
Det sällan man ser Capel in itu på plan."

Kanske för att han är vänsterfotad? Och hans höger kanske inte är den bästa. Likt Messi. Hur tror du Messi hade varit på vänsterkanten?
Hade han använt sin höger och vikt in i banan ifrån vänsterkanten?
Nej. Det skulle jag inte tro. Ty hans högerfot är kass.

Om Capel spelar på högerkanten så tror jag vi kommer få se hans fulla potential. Jag menar, om man är vänsterfotad och spelar på vänsterkanten. Samt att ens högerfot kanske är väldigt dålig. Vad mer finns det att göra än att slå inlägg då?
Inte så mycket.

Capel var ju en av dom bästa igår. Visst han filmade på straffen. Solklart. Men några gånger blev han faktiskt fälld, det såg man klart och tydligt.

Kunde ju vara ett smart köp av Capel. Går Messi sönder och blir skadad, så kan man spela Capel på högerkanten. Och är Messi skadefri så spelar Capel på vänstern.
Skulle vara ett smart köp, om det hände i framtiden.

INIESTA var grym igår. Xavi också, men borde gjort mål på nicken.
Villa var ovanligt dålig, konstigt nog.
Men vilken show. Dock reagerade jag lite konstigt när kommentatorn sa "Carles, trött och gammal kanske" när han inte kom upp på en hörna.
A juste, Puyol var kung i försvaret.
Hoppas dom visar sån form i klubblaget med. Det behövs nu.

Varför tror ni det blir så att i landslaget spelar ex Iniesta riktigt grymt. Han har lekstuga, men i Barcelona är han inte riktigt lika grym. Även fast han spelar bra.
Likaså Puyol, i landslaget är han kungen i försvaret. I Barcelona är han ibland rätt lost, nuförtiden.
Rätt skumt..

Ps. Någon som såg Argentina - Paraguay? Läste att det blev kryss och att Messi var en av dom bättre spelarna på plan.
Mjoo, det var väl ingen överraskning att Messi skulle vara en av dom bättre spelarna iof.

Messi är kung! Världens bästa spelare utan tvekan.

Barcelona LeoMessi10
2008-09-07 12:20
vet någon vf cassilias hade nummer 12 igår?
Delarocha RIP Puerta
2008-09-07 11:56
De har ju samma rörelseschema, samma sätt att gå förbi spelare etc. Okej Han går mot kanten och Messi går inåt men att förneka att de är ganska lika i spelstilen är ju bara väldigt weird.
Barcelona FCB_armin
2008-09-07 11:52
Delarocha RIP Puerta

Ja, han får onödigt mycket kritik. Är det för att han är ung? Och nej, hur kan du jämför honom med våran Leo? Pilmá har redan sagt det väsentliga, Capel rör sig mer ut på kanten, våran Leo går inåt. Ingen tvekan om att Capel skapar mycket, men inte så mycket jämfört med våran Leo.
2008-09-07 11:36
Delarocha RIP Puerta

Någon ring 112!:P
Nej skämtar bara, men tyckar att du överdriver detta nu, jag håller med Capel får oförtjänat kritik, men att påstå att Messi spelar som Capel är det dummast jag har hört på flera generationer. :-O

Messi & Capel är Långttttttttt ifrån varandras spelstil, kommer Capel förbi 5-8- mane mur varje match eller när det gäller som mest?
Är inte Capel killen som slår fantasiska inläggar varje match från hörnflaggan? :P
Det sällan man ser Capel in itu på plan.

Annars var Capel fantastiskt bra igår kväll och alltid nästan.

nej som sagt
Delarocha RIP Puerta
2008-09-07 11:22
Ni som gnäller på Capel och säger att han inte kan gå förbi nån på högersidan och inte gör några finter. Är inte det exakt så Messi spelar? Varför gnäller ni då inte på honom? Tycker Capel var helt okej i matchen. Fanns spelare som var betydligt sämre, Sergio Ramos t.ex.
2008-09-07 10:26
Ämne: tribente_magico//

.... Herregud Så rolig! :-O :S

Har ingenting emot att han kommer in Les Rambles men,Vad är anledningen till att han tar upp Eto´o när ämnet handlar Capel?
bara att skapa en onödig diskussion,eller provocera?

Man ser klart och tydligt att den här j.Janerique vill provocera på något sätt, att komma in hit och prata om att Beckham är snygg/ful (det är väl att ingen Hollywood forum eller? :-O eller att vi är avundsjuka på att Real fick honom antar jag är bara löjligt att skriva/prata om i en sådan forum som Les Rambles, och någon diskussion kan knappast skapas kring det. :S

Vi culés är absolut INTE intresserade av sådant.

(Blaugrana en mi corazón)
Spanien Clichy #22
2008-09-07 08:15
tribente_magico//

Ett litet tips från läktarplats. Frågorna blir inte lättare för att man använder flera frågetecken. Och att kalla någon för 'jävla fjant' och 'efterbliven' och sen försöka inta en överlägsen 'tycker synd om dig'-attityd brukar inte hjälpa heller.

Bara som ett tips från läktarplats.
Barcelona tribente_magico
2008-09-07 04:00
J.Janeriqu//, va fan är det du säger?, vad etoo sysslar med, har etoo uttala sig nåt om en övergång till real madrid??, har han det???,
svara ärligt din jävla fjant. kom inte med påståenden som inte finns snälla?, eller är du efterbliven?, isåfall är det väldigt synd om dig!
Barcelona Pep.G
2008-09-07 01:25
tarrak

Skulle du inte välkomna Capel om han kom till Barca för 150 mille..:D
ThierryHenry
2008-09-07 01:15
Varför skulle han vilja gå tillbaka till Real där han aldrig fick chansen?
Barcelona tarrak
2008-09-07 01:14
J.Janerique

Anledningen till att Eto'o (precis som Puyol, Iniesta och Xavi) befann sig i Uzbekistan var att Barcelona har ett utbyte med klubben. Eto'o har aldrig varit i närheten av en övergång dit eller till Madrid, vilket var och en med normal inteligens och läsförståelse inser. Att du missade det, är alltså i sin ordning.
J.Janerique
2008-09-07 01:05
Capel var bra. Annat finns inte. Han var bra, men inte redo? För Barca? Nästa sommar? Eller? Den som lever får se, brukar det sägas. Vad Eto´o däremot sysslar med, när han ska till Uzbekistan! och senare Real Madrid? undrar jag? Hur ligger moralen hos den gode Samuel till? Vill vi ha mer grishuvuden?
Barcelona Pep.G
2008-09-07 00:33
Det spanska landslaget har ungefär samma spelstil som Barca. Men ändå så lyckas dom göra mål, vad beror det på ? Vi har Xavi och Iniesta i mittfältet, Spanien har Xavi och Iniesta på MIttfältet, Dem har Villa, vi har Etoo. Vad är det som saknas ? Dessutom är vi nog ett snäpp bättre för vi har Messi !!
Barcelona Pep.G
2008-09-07 00:29
Vet inte vad ni snackar om när ni säger att Capel inte bra, Han e fan hur bra som helst. Kan hålla med om att han inte kan sluta kolla på bollen, men han e skit bra så sluta klaga. Hade gärna velat se han i Barca-tröjan nån dag. Han dominerade ju i Sevilla förra säsongen. Var helt bländad av hans spel, och jag e 100 % säker på att det gällde er också.
Barcelona Rambla
2008-09-07 00:06
Jeffren överglänste alltid Capel i U19-laget.

Det var nog inte läge att sätta in Bojan med tanke på att ledningen var så knapp. Dessutom, Capel håller sin kant och breddar därför Spaniens spel. Bojan kan få debutera mot Armenien.

Det är vackert att se Iniesta spela fotboll. Hoppas att han fortsätter så här även i klubblaget.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 00:03
Jay-z

Det var någon u19 turnering med spanien för några år sen jag såg honom i, sedan dess har jag ogillat den killen.
Barcelona Jay-z
2008-09-06 23:56
Faan del busque hur kan du lira med den fotbolls dödaren Capel. Sen låta en sugen kreativ ung Bojan sitta på bänken matchen ut.

Gud är störst! //

Tror nog de flesta tycker som vi efter den här matchen. Men jag däremot har alltid tyckt att han inte är märkvärdig. Snubben fösöker göra saker han inte kan sen tittar han aldrig upp. Hans blick är fast klistrad på bollen.

Han är lika bra som Messi va när han va 10 år gammal.
Barcelona kev
2008-09-06 23:54
vad var bollinnehavet?

Den där Diego Killen???+ Gud vad less man blir på honom. fattar inte ens att han fick spela.. uuusch
Barcelona Gud är störst!
2008-09-06 23:53
Rambla

HAHA!
Barcelona Rambla
2008-09-06 23:49
Vem gillar inte tuttar?
Canaletes
2008-09-06 23:47
vad spanskafansen är "tuttberoende" (!) blir galen av att höra hela matchen. tuuu!!!! tuu!!!
Barcelona Hetfield
2008-09-06 23:46
Iniesta är helt fantastisk i landslaget, men när han spelar i Barca så blir han helt osynlig ibland

Killen behöver fortfarande träna på att skjuta, annars är det 10/10 på allt
Canaletes
2008-09-06 23:38
fyfan va dåligt av Vicente.. INGEN BOJAN... IGEN!!!
Annons: