/spanien/barcelona/forum/20486.aspx/spanien/barcelona/forum/20486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB :)
2008-09-04 20:46
Visca_Barca

länktips, bra och billig sida, du väljer själv vad som står på.
Barcelona SaM__-
2008-09-04 20:31
Shii:

Du har både rätt och fel. När vi snackar summor uppe mot en 2 miljarder kronor bör det vara en självklarhet att sälja. Men samtidigt måste man se vilka man kan ersätta med. Kan någon i nuläget ersätta Messi? Knappast!
Barcelona Rambla
2008-09-04 20:11
Criff:

Jag kan inte påstå att jag gillar den här utvecklingen men det finns tyvärr inget vi kan göra någonting åt det. Dessutom, de som gnäller mest är de som är rädda att tappa spelare och de som är avundsjuka att den klubb de gillar inte kan matcha de summorna som bjuds för spelarna.
Barcelona Criff
2008-09-04 20:01
Shi, jag tror aldrig i hela mitt liv Laporta & gubbarna hade släppt Messi för ens 10 Miljarder kronor.
Dem hade blivit utjagade ur klubben utav supportarna illa kvickt.
Men tro du vad du vill.
Sen måste dem inte ens lägga 2 Miljarder, dem behöver bara övertala Messi att vilja gå, och sen lägga utköpsklausulen.

Sen om du inte ser att dessa miljardärer förstör fotbollen i helhet är väl upp till dig, men Robinho för 42 Miljoner Euro är ett fantasi pris.
Han är på sin höjd värd max 30 Miljoner euro.
Vänta bara tills Januari fönstret då han lär köpa andra spelare för överpriser och vips så kommer alla lag börja sälja dyrt som fan.

Vi säger att Barcelona är sugna på Ribery, Man City lägger ett 50 Miljoners bud på Ribery, och så säger Bayern till Barcelona, toppa det budet.
Stor risk.
Barcelona Visca_Barca
2008-09-04 20:00
tja grabbar.
tänkte bara fråga om nån kune veta en hemsida där ja kan köpa matchtröja med eget namn på?
Tacksam för ett svar
Real Madrid Shi
2008-09-04 19:41
Alla culés här inne som fått fnatt för att en till miljardär köpt in sig i fotbollen, det skadar inte Barca på något sätt, tror ni verkligen på fullaste allvar att han kommer komma in och "sno" Messi från er, Messi har lite mer heder än Robinho och skulle inte göra något sånt om inte Barca vill det, och om han nu lägger 2 miljarder på Messi, klart som fan man accepterar de budet, även om det var Jesus själv som spelade.
Barcelona Rambla
2008-09-04 19:30
Clichy:

Det du föreslår är just ett kommunistiskt tankesätt inom fotbollen. Alla måste se likdana ut, ingen får tjäna mer än någon annan osv.

Vill fotbollsklubbar leka företag, introducera sig på aktiebörsen mm, så får de snällt följa de ekonomiska lagar som finns. Tillgång och efterfrågan är det som gäller. Dessutom, det du föreslår tror jag EU skulle förkasta.
Real Madrid Shi
2008-09-04 19:14
Clichy #22

Utvecklingen går framåt, man kan inte sätta käppar i hjulet för det, alla fotbollslag är samtidigt företag förutom de som ägs av mångmiljardärer som har dem som hobbyer.

Ett lag som investerar 30 mil. € i en spelare gör det efter noggran planering och en plan man följer.

Fotbollen har mer pengar i sin än någonsin, man kan inte ständigt leva i det förflutna.

Dessutom är dessa miljardarer som Abramovich och sultanen, dem förlorar pengar varje år på sina klubbar, det är inget dom gör för att bli rikare, speciellt Abramovich som varje år förlorar pengar på Chelsea.

Dom flesta som klagar håller på lag som värje silly-season inte spenderar något så det är inget konstigt.
Barcelona Tompa
2008-09-04 18:27
Clichy #22 och A Guadi:
Jag stödjer era tankar till 100 % om lönetak, begränsningar av antalet utlänningar mm. Desvärre tror jag det är omöjligt att genomföra. Dels kommer motståndet från storklubbarna i allmänhet och nyrika P.L klubbar i synnerhet vara massivt. Dessutom tror jag EU skulle stoppa sådana reformer med hänvisning till fri rörlighet, avtalsfrihet mm.

Barcelona A.Gaudi
2008-09-04 17:35
ja Sedan bör man göra det till lag att ha inhemska spelare i laget. på det viset minskar man ju också risken att klubbarna "köper ett helt lag".
Spanien Clichy #22
2008-09-04 17:28
A.Gaudi//

"Ja men t.ex chelsea skapar ju sin historia just nu. dom har vunnit statusen "storklubb" genom mer än bara pengar. Deras titlar och framgångar har cementerat in dem bland "the big four""

Å andra sidan finns det många, inte minst i england, som anser att deras PL-titlar är köpta pokaler.

Jag hoppas och tror inte enda alternativet till att halka efter är att själv köpas upp. Ett tredje alternativ är att införa begränsningar och riktlinjer kring spelartransfer- och löner. T.ex får en klubb högst gå 20 miljoner euro på minus netto på spelartransfer under en säsong, en enskild spelare får inte kosta mer än 20 miljoner, och varje spelare kan högst tjäna 60 000 i veckan i lön. Med den typens riktlinjer inom hela Europa skulle spelarmarknaden stabiliseras och alla (ligorna, lagen, supportrarna) förutom de allra rikaste skulle tjäna på det.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-04 17:27
Mja tyckte det var bättre än innan iaf, men det är väl knappast för messis sinne för det estetiska man beundrar honom.
Barcelona Iniesta -
2008-09-04 16:28
Han passar bättre med längre hår. Men spela roll.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-04 16:22
Antagligen har någon redan postat det, men iallafall, kolla Messis nya frisyr. Tycker han passar i den, liknar lite Agüeros frisyr. Länk.
Barcelona Messi#10
2008-09-04 15:47
A.Gaudi//

håller med dig, barca borde låna ut jeffren och pedro.

nästa säsong så kommer de tillbaks och är mycket bättre.

tycker man ska göra så med Gai Assulin nästa säsong så är han i barcas A-Lag om 2-3 år
Barcelona A.Gaudi
2008-09-04 15:44
Det är ju det här som får en att undra varför barca känns så tveksamma till utlåning. alla unga spelarna som vill ha mer speltid i en högre liga, varför inte bara låna ut dem till andra La Liga klubbar?

det brukar ju också ge en bra indikation om vilka spelare som har det lilla extra att erbjuda på toppnivån. De bästa talangerna sparar man eftersom de är a-lags material medan man lånar ut de andra lovande spelarna(som inte är nöjda).
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-09-04 13:35
Ämne: Henk Ten Cate - El M....
Förstår din poäng absolut.

Exemplen som finns i Barca är iofs unga talanger som inte riktigt får plats högre upp i A-Blagen. Då väljer dom hellre att spela i ett A-lag än Juvenil-laget i Barca. Det är förståerligt med tanke på deras utveckling. Det är oerhört svårt för unga spelare att slå sig in i Barcas relativt unga A-trupp. Tror bara klubbkänslan riktigt kan visas upp på A-lags nivå då ungdomsspelare i största mån tänker på sin egen utveckling som spelare. Spelare som Iniesta, Xavi och Puyol skulle aldrig lämna Barca, oavsett pengar. Tror jag.
Barcelona Tompa
2008-09-04 13:07
Henk Ten Cate - El Mister:
Om det ändå vore så bra som du säger...

Det är som sagt inte araberna i City som jag ser som det stora hotet mot fotbollens framtid - alla världsspelare kan omöjligt hamna i samma klubb. Det som verkligen oroar mig är är att vi (troligen) bara sett början på en karusell där superrika individer köper upp fotbollsklubbar. Och det kommer rimligtvis att skapa ett enormt tryck uppåt på såväl transfersummor som löner. En medlemsägd klubb som Barca kommer helt enkelt inte ha resurser att bjuda emot, inte marängerna, Milan, Inter, Juve heller så länge de inte tar hjälp av liknande figurer.

Vad gäller ditt exempel med Ronaldinhos val att gå till Milan för Manchester City litar jag inte ett dugg på att han valt Milan om ägarna av City redan då varit Adug. Pengarna får mer och mer betydelse samtidigt som klubbkänsla för spelarna minskar i rask takt. Inte ens spelare som är fostrade i de egna leden är garanti för klubbkänsla längre. Det finns ju exempel på även i FC Barcelona.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-04 12:56
Ja men t.ex chelsea skapar ju sin historia just nu. dom har vunnit statusen "storklubb" genom mer än bara pengar. Deras titlar och framgångar har cementerat in dem bland "the big four".

Men ingen av klubbarna kommer nog aldrig kunna konkurrera med Barca och Real angående mystik och känslor. det finns en viss aura av storhet runt dessa klubbar som har tagit 100 år att bygga upp.
2008-09-04 12:48
Ämne: Captain Fantastic:
....
Jag tror du överdriver lite.
Storklubbarnas historia, fans osv. kommer mycket väl spela stor roll hos de bästa spelarna. Även om det på ytan kan se ut som om de handlar mkt om pengar så är fortfarande en stor klubb mkt mer än bara pengar. Visst, Robinho gick för pengarnas skull men hur stor är han? Ronaldinho gick till Milan för klubben och fotbollens skull. Är helt övertygad att de allra bästa spelarna ändå kommer välja storklubbarna för småklubbarna, även om de får mer pengar i småklubbarna.

Fan, låt dessa ryssar o araber leka lite, till sist vinner än klubbarna som har historia och kärlek.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-04 12:44
Det enda jag oroar mig är väl att city kommer komma efter messi någon gång i framtiden. Dock har jag svårt att se att barca skulle släppa iväg honom, även om dom erbjöd en miljard.
Barcelona petersays
2008-09-04 11:02
Men slappna av litegrann nu hörrni. I TV-intervjun på sporten igår sa han att han inte planerar att lägga 100m dollar eller mer för en spelare utan att han ville köpa 3-4 spelare i 30m dollar-klassen. Det är det enda jag hört komma direkt från honom. Resten är säkerligen rena jäkla spekulationer från skräptidningar som expressen.
Barcelona Tompa
2008-09-04 10:52
Captain Fantastic:
Du har naturligtvis en poäng i att fotbollen är oerhört viktig för människorna i Sydeuropa och italienarna i synnerhet. Självfallet skulle det svida rejält hos Milanistas, Interistas, Romanistas etcetera om deras favoritlag blev uppköpta av någon krösus från Mellanöstern, Ryssland, Kina...

Men jag tycker du bortser från en viktig sak. Allt fler klubbar i P.L köps upp av personer som är ofattbart rika (och Adug gruppen är mycket rikare än så). Ta City som exempel nu. Deras nya ägare har pengar att betala utköpesklausulen på vilken spelare de vill i spanska ligan, det är kaffepengar för dem. Om Barca eller Real Madrid och City vill köpa samma spelare har vi inte skuggan av en chans i ett budgivningskrig och samma sak gäller klubbarna i Italien.
Men det riktigt allvarliga är inte Citys nya ägare utan att jag är övertygad om att fler personer med osannolika tillgångar kommer köpa P.L klubbar. Är t.ex 99 % säker på att Glazerfamiljen så småningom säljer M United tiill någon sjejk eller superrik kines, ryss eller indier. Och inom en snar framtid kommer även många ryska klubbar att ha ekonomiska muskler som mer än väl matchar klubbarna i Sydeuropa.Den ekonomiska maktbalansen i fotbollseuropa förskjuts därmed allt mer norrut.

Följden blir naturligtvis att klubbarna i Spanien och Italien får allt svårare att locka till sig de stora stjärnorna och än mindre behålla dem. Kommer t.ex en stolt Madridista, Milanista etcera finna sig att deras favorit lag mer eller mindre bli en farmarklubb åt P.L klubbarna? Jag tror inte det.

Spelarna har en viktig roll här, vill de absolut ite flytta så spelar det ingen roll hur mycket pengar City eller någon shejk eller nyrik ryss, indier, kines etc erbjuder. Desvärre är väl ca 90 % av spelarna egoister som bara vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Barcelona, Real Madrid och de italienska storklubbarna kan gentemot utländska multmiljardärer som är beredda att satsa enbart konkurrera med sin historia och det kommer troligen inte räcka i många fall.

Tro inte jag gillar den här utvecklingen, jag avskyr den! Men det är den bistra verkligheten. Utvecklingen går desvärre i riktning mot att enda chansen för de syeuropeiska klubbarna att konkurrera ekonomiskt i framtiden med P.L och troligen även ryska ligan är att sälja ut klubbarna till multmiljardärer. Alternativet är att man får finna sig i att spela andra fjolen i Europa i framtiden. Själv är jag f.ö i framtiden beredd att sänka ambitionsnivån för Barca hellre än att låta någon bottenlös shejk ta över vår favoritklubb!
Barcelona Pep.G
2008-09-04 10:45
A.Gaudi

Haha eller hur, såg det inte ens, Israel är t.o.m bättre än Egypten,Ghana,Elfenbenskusten och Mexiko på listan. Och det är verkligen inte sant.
Barcelona petersays
2008-09-04 10:43
Dessutom finns det såklart inte en suck att madrid skulle vilja ha etoo, eller att han skulle vilja dit. Bara marca-ljug, as usual.
Barcelona petersays
2008-09-04 10:39
240 miljoner dollar = 1.56 miljarder, inte 2 miljarder. Faktiskt rätt stor skillnad.

Marca skriver att barca funderade på att byta etoo med robinho. Inget jag alls skulle vilja, etoo har visat att han är en krigare, men ändå tyckte jag att det var kul att leka med tanken på Robinho - Henry - Messi som anfallstrio. Det hade bidragit till en hel del balans rent positionsmässigt, och Binho, tillsammans med Pepe, är som jag sagt tidigare de enda två madridspelarna jag skulle kunna tänka på i våra färger.
2008-09-04 10:12
Ingvar Kamprad har mer än 31 miljoner dollar. Snarare 31 miljarder dollar. 31 miljoner dollar är "bara" 180 miljoner kr ungefär, vilket inte är speciellt mkt. 31 miljarder där däremot ungefär 180 miljarder, vilket är troligare.

Iaf. kan vi inte diskutera Barca här istället för pengar, araber och MAN CITY? plzz..
Barcelona Myrran
2008-09-04 10:07
heager

Att Ingvar Kamprad och hans familj är värda runt 31 miljader dollar är inget osannolikt. Kan du tänka dig hur mycket alla IKEA hus runt om i världen drar in på en dag? Och tillägg då att Kamprad inte slösar i onödan.
Barcelona kluivert_nr9
2008-09-04 08:01
Ämne: Essienesque

Att I....
haeger:

Bra där!
Billion betyder miljarder...
Vilket blir ca 200 miljarder kronor.
Nu vet du det.
Barcelona haeger
2008-09-04 03:41
Essienesque

Att Ingvar Kamprad har 31 biljoner Dollar tror jag inte ett dugg på.
Annons: