/spanien/barcelona/forum/2048.aspx/spanien/barcelona/forum/2048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2015-09-29 09:24
Deulofeu med en bra match igår, kanske var det bättre att sälja honom än att låna ut honom. Nu har han fått en ärlig chans att få en plats Vad jag har läst så finna det en buyback på honom med. Men det är mycket som ska ske innan jag ska vilja ha tillbaka honom Halilovic fortsätter styra i gijon och få 90 minuter Adama fick hoppa in efter skadan och direkt blev det fart på afton villa Denis däremot verkar redan ha tankarna hos Barcelona. Något säger mig att vi tar tillbaka honom redan i januari
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Socrates
2015-09-29 09:09
@the cameroonians:

4-4-2 är faktiskt inte så obeprövat. Barca har framför allt i tuffare matcher, när de behövt spela lite mer organiserat lägre försvarsspel, konsekvent spelat 4-4-2 där Neymar har fallit ner på sin kant och Rakitic har blivit högermittfältare. Kanske att det denna gång offensivt blir tre stycken mittfältare framför Busquets, där Raktitic och S. Roberto kliver inte. Defensivt kan det säkert vara 4-4-2, om nu uppställningen skulle vara den som skrivs av Radio Catalunya.
Flavía
2015-09-29 07:42
Mascherano är åtalad för skattebedrägeri...........
Barcelona Abirey
2015-09-29 02:40
Tjena forumet! Flyttar ner till Barcelona imorgon för att jobba under 3 månader ungefär och undrar om det är någon som bor där nere just nu som kan tänka sig att ses och kolla Barca-Sevilla ute på lördag? Hör av er om ni har tid! Peace!
Barcelona Gio Style
2015-09-29 01:50
Vi borde verkligen värvat in Gabigol från Santos som vi har första tjing på när Pedro lämnade. Hade glömt bort att vi förhandlat fram en sån i och med Neymars övergång. Gabriel har verkligen fortsatt utvecklas och pangar in mål för Santos trots att han spelar på kanten. Han kan också spela centralt (kanske där han är bäst egentligen) vilket gör att han kan spela på alla positioner i anfallet. Hade mått ganska bra om vi haft honom nu när Messi är skadad istället för Munir...
Barcelona Barcelonistas
2015-09-28 23:36
Kan ni fatta att det var snart 7 år sedan Pep kom till klubben? Snart 3-4 år sen han lämnade. Jag glömmer aldrig hans blick på Camp Nou när Torres satte 2-2 målet i Semifinalen i Cl.

Chelsea 2012 kmr för evigt vara ett djupt sår. Ett tillfälle som vi gick miste om, att försvara Cl titeln. Nej, vi gjorde allt bra i dubbelmötet mot Chelsea vi spelade helt perfekt förmodligen den bästa matchen vi gjorde under Peps sista år. Finns inget att kritisera, förutom att vi kanske spelade med en 3 backslinje. Pep ville gå turbo där han förväntade sig att vår offensiv samt vårt mittfält skulle göra jobbet och han hade rätt, men vad han glömde var att högre makter inte var på vår sida de året.

Jag är som ett lejon jag vill ha den där köttbiten ( försvara cl titeln) man kan nästan känna den. Inget lag har lyckats med att försvara titeln men är det något lag som ska göra det så är det vi känns det som. 4Cl titlar på 9 år gör ju att vi har otroligt bra möjligheter.
Barcelona Gio Style
2015-09-28 23:26
@the cameroonians:

Känns som att Alba och Alves får sköta kantlöpandet i en sån uppställning.
Blir säkert någon sorts 3-5-2 när vi anfaller med en Busquets strax framför mittbackarna.

Suarez smäller in 2!
Barcelona the cameroonians
2015-09-28 23:22
@Liunil Masse:

Skulle inte förvåna mig om det blir dessa 11 spelare från start, men ett 4-4-2 känns som en alltför tidig och icke genomarbetad lösning. Då tror jag nog mer på 3-4-3 (är Alba verkligen spelklar?). Samtidigt verkar ju Lucho ha fullt förtroende för Munir, så...
Barcelona enkos
2015-09-28 23:21
Min elva mot Leverkusen

Ter stigen
Alves – Piqué – Mascherano – Alba
Rakitic – Busquets – Roberto
Iniesta – Suárez – Neymar
Barcelona Bentley King
2015-09-28 23:16
[QUOTE=ElRaval]Utan att ha läst artikeln gissar jag på att det handlar om att han vill ha löpande mittfältare och att spelet inte längre ska kretsa kring mittfältet. Kan inte hjälpa att känna vilken identitetskris vissa delar av klubben måste ha just nu. Tränare så väl som spelare. Först får man höra i alla år att man ska spela på ett speciellt sätt FÖR ATT det kommer gynna dem att komma in i spelsystemet som spelas i a-laget. Sedan när man väl är redo för att axla diverse roller så får man höra att vi ska spela på ett annat sätt. Tur att den här generationen inte är något vidare. Annars hade det känts som ett enorm slöseri av talang. Det är endast Samper (och eventuellt Grimaldo, som dock som ytterback inte påverkas lika mycket av spelsystemet) som jag är orolig över utav de kvarvarande spelarna. [/QUOTE] Läs hela artikeln för att förstå, men här är ett litet stycke. Among these promising youngsters, Adama and Deulofeu were victims not only of the Wall that competing for the same position as Messi represents, but also of problems with their Space within the playing system built around the Argentine star. Coming in from the right, Messi is a de facto complete footballer who is, at once, the creator and the finisher of play, who is much more likely to line up a diagonal ball infield than to get chalk on his boots. Adama and Deulofeu, however, are good, old-fashioned wingers who like to hug the touchline and make the difference on the wing. This means that even during the few minutes when the guy from Rosario let them play, their inclusion in the team forces a change in system which is not necessary when the person occupying Messi’s place is someone like Rafinha, whose characteristics are more similar to that of a traditional number 10. In other words, Adama and Deulofeu have suffered from the double-edged sword of being in Messi’s shadow and being used just as a tactical plan B. Another jewel who could end up being a victim of Space is Sergi Samper. Although many people consider him a possible successor to Busquets, the truth is that his style of football is more like that of Guardiola himself in his heyday, or like what Pirlo represented while at Juventus: an organizer of play who converts midfield position into a watchtower from which he can direct the team’s operations, combining short passing with long, pinpoint passes capable of overcoming opposition lines on their own. The problem with Samper is that, ever since Rijkaard moved Xavi closer to the goal, Barcelona’s play isn’t organized by the midfielder, but the interiores, or, in their absence, by Messi himself when he moves deeper. This implies that one of the main requirements from a midfielder continues to be good passing ability and a high technical capability, but this is not his main task, rather it is to be the team’s focal point in transitions from attack to defense. If Busquets, who came from the third division and, in his first year in the footballing elite, was able to climb the wall represented by Touré, it is because he fit into this Space perfectly. The guy from Badia is a player who stands out for his tactical intelligence and reading of the game, something which enables him to always be in the right place at the right time in order to gather up any loose balls or to anticipate the opponent’s first pass and cut it out as they attempt to counterattack. Samper’s ability makes it easier for him to carry the team’s baton and he is better at long-range passing, but his defensive ability is not his strong point, and that is something that is required in Barça’s midfield nowadays. Hence why Luis Enrique has called Gumbau up to the first team much more regularly, although he is not as technically or tactically gifted as Samper, his physique enables him to deal with the situation more effectively when it comes to defending.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-28 23:13
The cameroonians Dat pace på kanterna... Nä så dum är väl inte Lucho.
2015-09-28 23:10
Jag trodde att Gerard Lopez experiment med 4-4-2 i B-laget förrförra helgen var en once in a lifetimer i Barcelona, men nu när jag ser Radio Catalunyas tänkbara startelva inser jag att så kanske inte är fallet;

Possible line-up (vs Leverkusen):

TerStegen
Alves Pique Mascherano Alba
Rakitic Busquets Iniesta S.Roberto
Suarez Neymar
Barcelona Barcelonistas
2015-09-28 22:55
Bayer Leverkusen mötte vi 2012 och vi vann med 8-1 på 2 matcher om jag inte minns fel. Messi gjorde 5 mål.
Flavía
2015-09-28 22:44
Yevhen Konoplyanka: "If I didn’t know how to control a ball then I may have gone to England".
2015-09-28 22:43
[QUOTE=enkos]Är det bara jag som är orolig för matchen imorgon att vi inte ska vinna och i värsta fall förlora matchen... Det snurrar i huvudet att det inte räcker med alla skador så vi ska också missa att ta oss vidare från gruppen också. . [/QUOTE] Drömscenariot är ju att laget spelar som i första halvlek mot Atlètico kombinerat med Suarez effektivitet från mötet mot Las Palmas. Men vi får se vad Lucho kan göra taktiskt för att laget ska prestera kreativt sett utan Leo. Iniesta kommer vara en nyckelperson i det avseendet.
2015-09-28 22:38
Deulofeu assisterar återigen Lukaku som sätter 3-2 till Everton med bara minuter kvar.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-09-28 22:36
@Barca4life98:

Annars Gundogan, hade gärna velat se honom i Barca. Vilken fantastisk mittfältare det är och hade varit billigare än både Verratti och Pogba.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-28 22:36
enkos -"Det snurrar i huvudet att det inte räcker med alla skador så vi ska också missa att ta oss vidare från gruppen också. ."

Haha lugn nu. du kan inte mena allvar?
Barcelona enkos
2015-09-28 22:32
Är det bara jag som är orolig för matchen imorgon att vi inte ska vinna och i värsta fall förlora matchen... Det snurrar i huvudet att det inte räcker med alla skador så vi ska också missa att ta oss vidare från gruppen också. .
Barcelona Barcelonistas
2015-09-28 22:29
Att inte se Messi spela fotboll är det jobbigaste som finns. Känns som fotbollsvärlden stannar till varje gång Messi blir skadad och sen går allt i slowmotion.

Angående matchen i mon förväntar mig inget propaganda fotboll men en bra match förväntar jag mig att vi ska kunna göra. Matchen mot Las Palmas var under all kritik, trött på skitmatcher. Dags att leverera nu.

I mon vill jag se Iniesta-Busi -Alves på mittfältet.
Barcelona enkos
2015-09-28 22:26
Oj vilken filmning i PL ikväll. Evertons spelaren gör årets försök men som tur att han togs på bar gärning. . Folk som snackar att det inte filmas i PL , det här var för Oscar galan :)
Barcelona enkos
2015-09-28 22:23
Tack för svar, hade inget koll på honom därför förvånad att han är i b laget
Barcelona Liunil Masse
2015-09-28 22:17
enkos Han har varit skadad och blev nyligen spelklar. Gjorde ett litet inhopp mot Liverpool senast. Innan han ådrog sig skadan så gjorde han mål i sin PL-debut.
2015-09-28 22:17
[QUOTE=enkos]Vad gör Adama i b laget? Spelar inte han för a laget och skulle göra livet surt för pl backarna som någon skrev här när han värvades? [/QUOTE] Han var skadad under nästan tre veckor och fick bara 20 minuter senast med A-laget. Därför får han nu lite extra minuter i benen med B-laget.
Barcelona enkos
2015-09-28 22:11
@the cameroonians:

Vad gör Adama i b laget? Spelar inte han för a laget och skulle göra livet surt för pl backarna som någon skrev här när han värvades?
2015-09-28 22:10
Deulofeu med ett underbart inlägg till Lukaku som reducerar för Everton.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-28 22:08
If we win comfortably tomorrow, media will be like: Barça is better without messi If we play bad or lose: Barça is nothing without Messi Visst är det så haha? :P
Barcelona Nesto
2015-09-28 22:06
ElRaval

Spelet idag speglar hur han själv var som spelare. Slitvarg som kan spelare på flera olika positioner och som spelar relativt rakt.

Arda,Rakitic,Rafinha och nu Gumbau istället för Samper.

Pep o andra hand var en tiki taka spelare och det såg man tydligt i hans filosofi.
Hade Thiago lämnat under Pep så hade han antagligen dragit in Isco direkt och han hade valt Samper före Gambau varje dag i veckan.

Jag tror på att en hybridform är den bästa för Barca.
Tittar vi på Celta matchen så lät man Celta spela som de ville och man hade endast 52% bollinnehav! Varför?

Pep var så mycket bättre när de kom till matchcoaching och taktik.
Han hade kontrollerat matchen med 70% vilket skulle pressat tillbaka Celta till eget mål.

Nåväl, bara blicka framåt.
Barcelona Barca4life98
2015-09-28 22:01
Är det någon typ utav mittfältare vi ska köpa så är det en "Xavi" typ. Verratti t.ex. Istället för att slänga iväg 1 miljard på Pogba... Lägg 1 miljard på Verratti och få hit honom istället. Arda, Iniesta, Rakitic, Verratti, Busquets, Rafinha blir bra. Denis och Halilovic kommer att utvecklas och säkerligen återvända också.
Barcelona ElRaval
2015-09-28 21:53
@Bentley King:

Utan att ha läst artikeln gissar jag på att det handlar om att han vill ha löpande mittfältare och att spelet inte längre ska kretsa kring mittfältet.

Kan inte hjälpa att känna vilken identitetskris vissa delar av klubben måste ha just nu. Tränare så väl som spelare.
Först får man höra i alla år att man ska spela på ett speciellt sätt FÖR ATT det kommer gynna dem att komma in i spelsystemet som spelas i a-laget.

Sedan när man väl är redo för att axla diverse roller så får man höra att vi ska spela på ett annat sätt.

Tur att den här generationen inte är något vidare. Annars hade det känts som ett enorm slöseri av talang. Det är endast Samper (och eventuellt Grimaldo, som dock som ytterback inte påverkas lika mycket av spelsystemet) som jag är orolig över utav de kvarvarande spelarna.
Annons: