/spanien/barcelona/forum/20478.aspx/spanien/barcelona/forum/20478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta -
2008-09-05 14:40
J.Janerique//

Okej.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-05 14:12
Ok.
J.Janerique
2008-09-05 13:53
Faktum kvarstår att Barca skulle ha varit världens rikaste klubb, om dem hade fått Becks. Jag menar, det var ju inte som så att ni inte, försökte få han. Det var tider det, Beckham ska faktiskt jag som Madridista säga, var den enda som sprang en enda meter på plan, när vi hade ökenvandring i fyra år. Och ja, ni vann mer titlar. Men vi var vackrast.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-05 13:20
Bojan.
Barcelona FC-Barcelona
2008-09-05 13:14
Jag tippar nog mer på Valdes =)
Barcelona Exclusive
2008-09-05 13:04
Lätt Puyol ;-)
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-05 12:55
Ämne: Hej grabbar, detta k....
Yáya :S
Barcelona Iniesta -
2008-09-05 12:50
Hej grabbar, detta kanske är en ganska konstig fråga. Men vem tror ni är starkast i Barcelona på armbrytning?

Delarocha RIP Puerta
2008-09-05 12:28
_Barca_; Trots det har Real vunnit ligan två gånger i rad. Trots alla våra storstjärnor. Good on paper terrible on grass skulle man ju kunna säga om vårt lag än så länge.
Barcelona _Barça_
2008-09-05 11:04
Hej allihopa, skönt att man är tillbaka från semestern :)

J.Janerique

Vi har världsspelare som bla Messi, Alves, Eto´o och Henry. Varför skulle vi vara avundsjuka på Becham? Han är mer fotomodell än fotbollspelare.

Va har ni i Real? van nistelrooy, Raul och Guti som har sett yngre dagar och går snart i pension! Ni är avundsjuka på oss.

Barcelona Tompa
2008-09-05 09:41
FCB_armin:
Ronaldinho 2003-2006 spelade på en helt annan nivå än Beckham, det var verkligen klasskillnad. Beckham hade säkert genererat massor med pengar via prylförsäljning mm men på planen hade han aldrig blivit det lyft för laget som Dinho var.
Barcelona Tompa
2008-09-05 09:39
"Och en sak till, jag är säker på om Kun Aguero skulle välja att spela för mellan Barça & Real så skulle han välja Barça. riktigt riktigt säker på det."

Jag har också svårt att se Aguero flytta till marängerna. I ett val mellan Barca och Real Madrid väljer han Barca.
Barcelona FCB_armin
2008-09-05 09:36
Tompa

Håller med grovt. Iofs, vem vet vad Beckham hade åstadkommit, men med Ronnie var vi synnerligen lyckliga.
Barcelona Tompa
2008-09-05 09:26
"Barca är fortfarande avundsjuka på att de icke fick den gode David"

Det var bland det löjligaste jag hört på länge. För egen del är jag (tillsammans med många andra Barcavänner) väldigt glad att vi INTE fick Beckham utan Ronaldinho istället...
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-05 09:07
Ämne: Aguero vore definiti....
Shit alltså hur kan visa av marängerna vara så där blinda?
Avundsjuka för att ni fick Beckham?
Vad fick för han?

vi fick för Ronaldinho= 2 Primera Division 1 Cl utsätts även gånger som världens bästa fotbollspelare 1 gång guldboll vinnare.
Vad mer begär man av en ådan spelare?

Det är ni som borde vara avundsjuka på att vi fick Dinho och inte tvärtom.

Och en sak till, jag är säker på om Kun Aguero skulle välja att spela för mellan Barça & Real så skulle han välja Barça. riktigt riktigt säker på det.
Så gå runt med det Janerique.
Barcelona Criff
2008-09-05 06:58
Vi fick också 2 ligasegrar & 1 CL titel, medans Real fick? 0.
Nej tack, vi är glada att ni fick Beckham :)
Barcelona Koeman_4
2008-09-05 06:41
Ämne: Aguero vore definiti....
"Barca är fortfarande avundsjuka på att de icke fick den gode David"....

Nej vi Fick världens bästa Ronaldinho istället.
Så jag tror inte det finns någon här inne som skulle byta.
J.Janerique
2008-09-05 01:53
Aguero vore definitivt ngt att satsa pengar på. För inte fan hamnar han i Real Madrid? Det vore värre än Figo. Om Figo fick ett grishuvud, så skulle Aguero få ett får! Men slakta den som slaktas ska, fan det är sent, men icke om vi lever i Los Angeles tid. Och ja, Barca är fortfarande avundsjuka på att de icke fick den gode David, när det begav sig. Ja, vi vet att ni försökte. Men lycka till denna säsong!
Delarocha RIP Puerta
2008-09-05 01:15
Pep.G. Håller med dig, hade varit en drömvärning och den känns defintivt inte orealistisk. Messi/Aguero och kanske Eto'o hade inte smakat illa. Aguero hade ju lätt kunnat ta hand om vänsterkanten på samma sätt som Messi har högerkanten i dagsläget. Det hade varit drömmen och inför nästa säsong hoppas jag att ledningen (förhoppningsvis en ny) försöker köpa Kun.
Barcelona Pep.G
2008-09-05 00:05
Skulle det inte vara härligt med o se Aguero med Barca tröjan nån dag. Det vattnas i munnen bara av tanken. Atlethico har haft en sådan tur med och ha dom kanske 2 bästa anfallarna just nu. Fernando Torres och Kun Aguero. O han har ju sagt att han aldrig skulle spela för Real Madrid så varför inte försöka locka över han till Barca nån dag.
Barcelona Tompa
2008-09-04 23:06
Captain Fantastic!:
Jag sover bra på nätterna med, så illa är det inte.

Men vad gäller pengakåta spelares inställning. Vill de absolut flytta så är klubbarna ändå mer eller mindre tvingade att sälja - hur många klubbar vill betala kanske 1 miljon spänn eller i veckan till en spelare som vägrar att spela? Inte många tror jag i alla fall.

Det ryktas om att araberna vill köpas Messi Jag tror Messi har så mycket klubbkänsla att han inte lockas av den fantasilön han skulle få. Skulle emellertid jag och (troligen) alla andra Barcafans ha fel om Messi är vi chanslösa. Vill sjejkerna absolut ha Messi och han vill flytta till City betalar de utköpesklausulen (tror den är 150 miljoner euro) och Barca kan inte göra ett dyft.

Men jag tror och hoppas att det inte blir verklighet vad gäller Messi. Om det FÖRMODAN blir så skulle bli väldigt besviken om han väljer arabernas pengar före Barca.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-09-04 22:53
Tompa/

Spelarnas inställning ser jag som sekundärt. Oavsett hur mycket Robinho grinade illa så sket Calderon i det till sista stund, hade han jävlats med Robinho och behållt honom på bänken i ett halvår (och kanske även vägrat att sälja honom i Januari) så skulle Robinhos marknadvärde minska drastiskt och Shejken skulle efter ett år av att inte ha sett Robinho spela en fotbollsmatch ha minskat sitt intresse avsevärt.

Det beror helt enkelt på hur presidenterna vill göra och hur förjävliga de är. För man kan trots allt förstöra helt en fotbollsspelares karriär om man är tillräckligt sadistisk att göra det, man behåller honom endast på bänken till dess att hans kontrakt går ut, och för att inte riskera att spelaren köper ut sitt kontrakt så sätter man klausulen väldigt högt.

Men detta är då ett extremfall som jag tror att ingen president i världen skulle göra, inte ens Del Nido.

Och visst har vi sett exempel på superstjärnor som lämnar endast för pengar, men vi har även sett många som aldrig skulle göra det. Carrager, Zanetti, Raul, Puyol och många många andra.

Det är klart att denna utveckling är oroande, fotboll är en sport och en religion i många fall för världens befolkning, då en Billjardär kommer och ska leka Monopol med det hela så kommer många lida, det är ingen behaglig utveckling. Men jag tror att många kommer att stå emot denna utveckling, så det är inte som om jag står uppe om nätterna och fasar för det :D
Barcelona Tompa
2008-09-04 22:41
Captain Fantastic:
Helt avgörande för shejkernas möjligheter att lyckas är spelarnas inställning. I den bästa av världar säger alla etablerade superstjärnor nej, jag vill inte flytta till Manchester City. Då spelar det ingen roll hur mycket de än bjuder.

Visst kommer flera stjärnor att göra så (det tror jag absolut) men LÅNGT från alla och då är Barca, Milan, Juventus, Real Madrid etcetera chanslösa. Vi har redan sett exempel på superstjärnor som flyttat enbart för pengarnas skull - Sjevsjenko är det mest uppenbara exemplet.

Men som sagt, det är ine Citys araber jag orar mig mest för - det är istället att allt tyder på att de kommer följas av många fler.
Barcelona Tompa
2008-09-04 22:33
Shi:
"Det är inte fel bara för det möjligtvis är Madrid eller Barca som inte längre kommer kunna kontrollera marknaden, med andra ord vi kanske möter vår överman."

Grejen är ju det att det just inte bara slår mot Barca och Real Madrid. Multmiljardärernas (Adug nissarna är t.om BILJONÄRER) inträde slår mot ALLA lag som inte råkar ha sådana finansiärer. Och ju fler de blir desto värre inte bara för de berörda klubbarna utan även för sporten fotboll som jag ser det. Sportens själ urholkas totalt.

Jag är inte emot att dessa Krösusar bara för att det missgynnar Barca. Jag är framförallt emot dem därför att jag tycker:
1) Det är direkt osmakligt att superrika personer leker med miljardtals kr medans hundratals miljoner människor inte har mat för dagen.
2)De förstör fotbollen
3)Det är fullständigt orimligt att en klubb som Manchester City med en historia som är ljusår från Barcas, Real Madrid, Milan, Liverpool etcetera över en natt blir jordklotets överlägset rikaste klubb pga att ett antal ofattbart rika shejker med sitt jättelika investmentbolag bakom sig får för sig att de vill ha en engelsk fotbollsklubb som lekstuga.
Barcelona Duda
2008-09-04 22:31
Om man införde ett "lönetak" skulle det nog bli bättre tror jag. För om två klubbar erbjuder lika mycket i lön till en spelare skulle vi nog få fler spelare som valde att lyssna på hjärtat istället för plånboken. Just nu känns det som att spelare går till klubbar där dom får mest pengar. Allt fler skiter i karriären som proffs bara dom säkrar sin ekonomiska framtid. I alla fall händer det nog ofta.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-09-04 22:23
Man City kan ändå inte köpa upp alla toppspelare i världen, de har ju trots allt endast 11 positioner att fylla ut. Dels så tror jag starkt inte på att Ibra, Ronaldo, Messi, Kaka, Robinho och alla andra superstjärnor skulle villja spela i samma lag. De skulle nog inse att deras speltid skulle blir väldigt knapp och antagligen säga nej.

Jag skulle inte sälja Messi för 200 Miljarder kronor, finns ingen jävla chans! Och Real ser på saken på samma sätt då Shejken (eller vad han är) erbjöd Real en blank-check för Nistelrooy att fylla ut själva, och Real tackade nej (de kunde ha fyllt ut den med 100 Miljoner euro, men sket i det) så kommer många klubbar att göra när de ska förhandla med dessaa milljonärer.

City och liknande klubbar kommer inte att kunna dra till sig alla de bästa spelarna, klubbarna som äger de kommer att vägra sälja deras viktigaste och mest kära fotbollsspelare och marknaden kommer att jämna ut sig.

Jag är knappast orolig för någon Shejk dominans inom fotbollen.

Och kom ihåg, att oavsett hur pengarkåt spelaren är så kan han aldrig dra till laget som betalar bäst om han klubb inte vill sälja. Det är omöjligt för honom att bestämma hans klubbadress ensam. Om Real verkligen ville jävlas med Robinho så hade de endast behållt honom på bänken i ett halvår och pissat på vad Shejken vill ha.

Man Citys ägare kan tacka skyarna att Calderon inte kunde motså Robinhos "puppy dog eyes", och faktumet att han fann det onödigt att betala Robinhos lön i ett halvår och endast ha honom på bänken...en man som Del Nido och Aulas skulle aldrig ha gjort det om de personligen velat jävlas med Robinho, oavsett om Shejken erbjöd all Kung Midas guld.
Barcelona Criff
2008-09-04 22:14
Shi, Den stora skillnaden är då att våra klubbar är där dem är idag genom historia och framgångar.
Båda klubbarna började på 0 och har sakta men säkert slagit sig in i toppen.
Barcelona & Real omsätter så mycket pengar för dem har byggt ett intresse i sina klubbar.
De spelar fin fotboll, har stora ikoner i sina lag osv..
Medans Manchester City är ett medellag just för dem har aldrig haft det där intresset som gjort dem till en storklubb.
Det är väl det hela fotbollsgrejen går ut på?
Om du är i en klubb där intresset inte är så stort måste du göra smarta värvningar istället? För att då kanske få framgångar och genom det ökar intresset.
Titta på Sevilla. De spelar underhållande fotboll och har värvat riktigt smart, vips så drar dem in mycket större summor än för några år sen.
Det är ingen som PUMPAR in oljepengar i klubben, utan pengar från souvenirer, tröjor, spelarförsäljningar osv som formar klubben ekonomiskt.
Real Madrid Shi
2008-09-04 21:28
Allt hänger samman, ju högre spelarpriserna blir desto mer pengar kommer in på andra håll och de då som köper spelare för dyra pengar och inte klarar och få in pengar på andra håll kommer att förstöras, se på Lazio några år sedan när man värvade alla möjliga spelare för 40 miljoner € med mera.

Priserna på marknaden har redan gått upp rejält senaste 2-3 åren, det går i perioder, så det är inget man borde skrämmas ifrån.

Criff

"Vi säger att Barcelona är sugna på Ribery, Man City lägger ett 50 Miljoners bud på Ribery, och så säger Bayern till Barcelona, toppa det budet.
Stor risk. "

Det är som både Madrid och Barca gör, vi säger Juventus vill ha Keita och erbjuder 12 miljoner €, men då ni har större spendingpower går han till er för ni kan erbjuda en högre summa. Det är inte fel bara för det möjligtvis är Madrid eller Barca som inte längre kommer kunna kontrollera marknaden, med andra ord vi kanske möter vår överman.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-04 21:24
FCB :)

Är tröjorna äkta?
Barcelona Visca_Barca
2008-09-04 21:11
FCB :)

en fråga . skickar de tröjan med frakt eller ska man betala o sen skickar de tröjan?
Annons: