/spanien/barcelona/forum/20473.aspx/spanien/barcelona/forum/20473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-13 04:51
Jag skulle vilja se Keita från start idag, men har ingen aning om vem han skulle bytas mot.
Om det inte blir från för hans del så hoppas jag ett tidigt inhopp.

Även om allt kan hända inom dagens fotbolls världen så hoppas jag 3 poäng.

Visa el Barça Y Visca Catalunya.
Keyten (Racing Red.)
2008-09-13 02:31
Snart är det matchdags, det ska bli skönt att kolla på riktig fotboll igen, i vm-kvmatcherna får man inte den där riktiga gnistan.

Matchdags snart, som sagt. Vi får hoppas på en mycket sevärd match.
Barcelona petersays
2008-09-13 02:19
Deco utsedd till månadens spelare i Premier League. Ingen dålig start alltså det + två mål och två assist på tre mtacher.
"Robinho#10"
2008-09-13 00:17
jah, vi får se i framtiden! det är inget vi kan förutspå nu. men Bojans karräir just nu ser väldigt ljus ut.. tror ändå inte han kommer bbli lika bra som Rvn llr Raul1
Barcelona Criff
2008-09-13 00:16
"Robinho#10", ja det återstår som sagt att se. Det vi däremot kan jämföra idag då RVN varit 17 år och Bojan är idag 18 år är hur dem var vid respektive ålder.
Eller du tycker inte det går heller? Jag menar det ger väl ungefär samma rätt?
Sen om Bojan blommar ut är väl en annan grej, men en sak som är säker iaf är att RVN var en late bloomer.
Vid 17 års åldern visar Bojan BETYDLIGT mycket mer potential än vad RVN gjorde vid 17 års åldern.
Barcelona barcadinho
2008-09-13 00:09
Menmen, är det tjafs idag?
Vi behöver nog riktigt fotboll allihop. Vi väntade för länge. Men imorgon dras det igen.

Båda Bojan och Higuain har nog spelat alldeles för kort tid i A-trupp för att man ska dra slutsaser om under/överskattning.
Vi kan titta om ett/två år vad de har presterat. Då vet vi bättre.
Ang Higuain - jag var lite förvånad när Real värvade honom och Gago. Båda hamnade i Real som unga spelare (runt 18-19 år) och de var inte precis kända/meriterade namn då.
Jag var förvånad att man värvade unga okända från sydamerika, istället för unga från spanien eller från runt Madrid-trakten. Jag gissar att de hade några scouter eller något sånt.
Med Gago verkar det funka bra, bättre än Higuain ännu så länge, tycker jag.

Bojan var en av de största måltjuvar som ung i LaMasia. Och man hoppas och räknar med att bollkänslan och målkänslan överförs vidare också till en vuxen karriär.

Men bara en sak till - jämför inte nån av dessa tre ungar med RVN. RVN är en av de absolut farligaste måltjuv under de sista 10 år.
Han har redan bevisat sin storhet och han har en tjock bunt med kvitto och meriter. Han gör det kanske inte så snyggt, men det är målen som räknas och inte dribblingarna. Och han har varit på en hög nivå i säsong efter säsong i många år.

Ungarna har mycket kvar att bevisa.

(god natt)
"Robinho#10"
2008-09-13 00:00
Criff //

spelar ju ingen roll vart han startade som 17 åring. kolla vart han är nu.. en utav europas mest fruktade anfallare.. top 5 målsykytar i CL, 26 mål i debuten i la liga. nästa bästa målskytten i sin debutsäsong efter torres i PL.. vi får se fall bojan lyckas me den bedriften
Barcelona Ciao-V
2008-09-12 23:51
Robinho#10":
Bra, nu fattar du det.
Man kommer ingenstans att jämföra spelare och spelare. Man tycker olika ibland.
Barcelona Criff
2008-09-12 23:51
Van Nistelrooy started his professional career in 1993 with Dutch second division side FC Den Bosch, where he was converted from a central defender to centre forward after playing part-time for Nooit Gedacht and Magriet. After netting twelve goals in 31 games in the 1996-97 campaign, he transferred for €350.000 to SC Heerenveen the next year, and scored thirteen goals in 31 matches in his only season with the club. He was then signed by PSV Eindhoven the next season for €6.3 million, a then-record transfer sum between two Dutch teams.

Rätt kul fakta, RVN debuterade i Hollands ANDRA division 1993(då 17 år), år 1996-1997 blev han uppmärksammad för sina 12 mål på 31 matcher.

Bojan debuterade i Spanien första liga, i Barcelona. Han spelade 31 matcher och gjorde 10 mål.
Snacka om klasskillnad vid 17 års åldern iaf.
"Robinho#10"
2008-09-12 23:49
Jo det är bra det! klart ni ska tycka bojan är bättre, dt är ju självklart man väljer isn egen spelare. alla ska ha sina åsikter
Barcelona Ciao-V
2008-09-12 23:47
Robinho#10":
Du, det är din åsikt. Själv skulle jag inte byta ut Bojan mot Higuain + RVN.
Det är inte lönt att försöka att övertyga mig nu. Håll dina åsikter för dig själv, jag håller mina.
"Robinho#10"
2008-09-12 23:44
du kan ju inte jämföra dem två. bojan är ju bara 18 år. ruud har mer rutin o allt, och att du sägger att ruud inte är så beroende av sina medspelare, hoppas det var ett skämt!
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-12 23:44
Världens mest underskattade spelare måste nog vara Jesus Navas, man hör hans namn 1 gång per år.

messt överskattade måste vara Raul nu för tiden, inte 99 vi pratar om, utan 2008.
Ruud och Raul en STOR skillnad mellan dessa herrar mn ändå tycker många att Raul håller hög klass alltjämt.
Barcelona Criff
2008-09-12 23:43
Nr 5 Magic - Zidane, RVN är väl 13 år äldre än Bojan?
Var va RVN när han var 17?
Han spelade absolut inte i ett utav världens bästa lag iaf, och han debuterade inte med Holland.
Snacka om 13 år vem som mvar bäst mellan RVN & Bojan.
Barcelona SaM__-
2008-09-12 23:40
Ämne: westinhoblaugrana //....
Förstod inte ett ord av vad du menade där. Men visst!

Lägg ner penislängd tävlingen nu!
"Robinho#10"
2008-09-12 23:39
Higgan är bättre än bojan.. men bojjan är också bra.. ok då kan vi inte jömmför helb drenthe som nån gjorde för nån dag sen. dä är de ju mer år att ta igen.. så du kan inte skriva så
Barcelona SaM__-
2008-09-12 23:27
Ganska intressant att alla madridstas kommer in och bli rosenrasande då jag framförde min åsikt om Higuain. En sak jag inte förstår vart ni får in BOjan i bilden?

Jag sa att jag ansåg att Higuain är överskattad, och genast kommer det inlägg " MEN VAFAN ÄR INTE BOJAN DÅ". Har inte sagt något om Bojan ens. Min personliga åsikt, oavsett vad ni andra anser om Bojan, så är Higuain överskattad i min mening. Han är en duktig spelare men som jag sa, sätt honom i ett mittenlag och wips försvinner han.

Dessuom om ni så gärna vill jämföra Bojan med Higuain så har Bojan några år att ta igen va?
Real Madrid Nr 5 Magic - Zidane
2008-09-12 23:18
westinhoblaugrana //

Syftade mer på matchen mot er men jaja :)

Skillnaden är att RVN inte är så beroende av sina medspelare som Bojan är vilket man såg när Caoello ledde oss till guldet när han var ensam forward. Dessutom finns det så mycket mer klass i Ruud än hos Bojan och Ruud gör det på ett "bättre" sätt, lite svårt att förklara men tror ni fattar.
2008-09-12 22:46
på tal om överskattning va fan säger du då inte om bojan?

Lägg ner attityden om du skall fortsätta skriva här!/ RED
Barcelona RQ7
2008-09-12 22:41
"Robinho#10"

Vem är "skämtet" ?

Ingen har sagt att Bojan är bättre än någon anfallare i Madrid?
Bara att Higuain är överskattad, so what? Man får tycka vad man vill.
"Robinho#10"
2008-09-12 22:27
vikket skämt du är! Bojan är inte bättre än nån anfallre i madrid
Barcelona Bernie
2008-09-12 22:25
För en första besök på Camp Nou så är jag lite osäker om vart jag ska hämta upp mina beställda biljetter som jag ordnade via fcbarcelona.com. På hemsidan så stod det något om en ticket office, vet någon vad som stämmer? Mycket tacksam för svar.
Barcelona RQ7
2008-09-12 22:24
Tror också faktiskt att Barca slår Racing. 3-0. Spelarna kommer vara taggade till 100 för poängtappet mot Numancia.
Canaletes
2008-09-12 22:18
Vi kommer krossa Racing imorn.. övertygad!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-12 22:08
Nr 5 Magic Zidane

Det var mot Bilbao borta..

Du klagade på att bojan bara klarar av att göra mål precis framför målet, det är precis vad ruud gör ju..och han klagar ni inte på.
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-12 22:03
Jag hade garna sett att man spelade Etoo i liga matcherna och henry i cup och champions league matcherna.
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-12 21:56
Ämne: En fråga jag har frå....
Blasphemy!
Men trots att etoo ar den basta strikern i varlden i mina ogon sa ar jag tyvarr beredd att halla med. Spela Hleb eller iniesta dar ute. Att envisas med att spela med Henry kommer kosta oss bade ligan och europa cupen.
Barcelona Pep.G
2008-09-12 21:46
En fråga jag har frågat mig själv på sitone är varför inte Hleb får starta ? Han kan nog vara mycket bättre än Henry på vänsterkanten. Dessutom så har vi Bojan som kan skära in med sin högerfot. Och om du Pep gärna vill låta han spela så spela han Centralt och bänka Etoo. Bara vårt spel funkar. Jag vet att många av er kommer tjata m.m. Men ska vi spela bra så kan vi inte ha Henry på vänsterkanten, så enkelt är det. Hellre låta Etoo O Henry skifta på Centralanfallet än låta Henry spela som vänsterytter.

P.S Hoppas Pep tar med Sylvinho imorn. Tycker att Sylvinho är mycket bättre än Abidal.
Barcelona Pep.G
2008-09-12 21:41
FCB_Alex

Haha jag var nog lite för ung när Pep spelade. Men har sett några av hans matcher. Dem har ju nästan identiska spelstilar eller vad säger du ?
Barcelona FCB_Alex
2008-09-12 21:31
Pep tycker att Xavi är bättre än vad han själv var när han var som bäst kolla länken

Vad tycker ni vem av de är/va bäst?
Annons: