/spanien/barcelona/forum/20472.aspx/spanien/barcelona/forum/20472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 11:07
MADRID 1902

Va det inte Baptista som på såg till att ni vann på Nou Camp förra säs. Säg inte att Baptista är som Guddie ...Baptista var fan i mig mycket viktigare...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 11:04
Rambla

Anti-futboll borde istället kallas för anti-barca .... fan jag kan inte låta bli att undra hur Barcelona skulle vara om de spelade i Premier League
Real Madrid MADRID 1902
2008-09-14 11:02
ElDuroDeFCB
Igentligen inte för Baptista har varit lika viktig som Gudjenson har varit för er alltså inte så viktig spelare.
Robinho är en annan sak men vi fick istället Van Der Vaart och han kan både spela på kant och centralt så jag ser inte att vi har "svagat" ner oss.
Sen om vi hade behövt en till anfallare det är en annan sak.

Barcelona Smacked
2008-09-14 11:01
Ja,det är liksom sånt jag förespråkar! Vore ett oerhört tryck,alla rör på sig konstant, finner löpvägar,finner den där ytan motståndarna inte trodde fanns men med lite magi uppstår en fin löpväg.
Barcelona Rambla
2008-09-14 11:00
Jag köper inte det här sönderlästa-skiten. Alla lag visste exakt hur Barcelona spelade säsongerna 04/05-05/06 och vad hjälpte det? De hade ändå inte en suck. Det spelar väl för fan ingen roll om Barça så hade spelat 4-4-2 eller whatever igår, Racing hade ändå parkerat bussen med alla 10 spelare bakom boll hela matchen och bara vänta på misstag.
Spanien Luis (SCP-Red)
2008-09-14 10:59
En intervju med en av eran redaktions medlemmar inför CL matchen på tisdag.

Mvh
Luis
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:58
Smacked

Jag har sagt att vi borde speal 4-4-2 offensiv, med Henry och ETOO på topp, höger mitt Messi och vänster mitt Hleb/ Iniesta.
När vi anfaller så blir spelet istället 2-4-4, där yttermittfältarna går upp i anfall och ytterbackar går upp på mittfältet. Tänk dig då vilket tryck vi skulle ha på motståndarna. Och alla måste då löpa fram i straffområdet och ut... hela tiden löpningar... då skulle det funka. FAN LÅT MIG TA ÖVER TRÄNARPOSITON I BARCA :-P hehe
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:52
MADRID 1902

Vi vet hur viktiga Deco och Dinho var, men de trivdes inte längre i Barca så tyvär måste vi sälja de. Men glöm inte att även madrid har tappat spelare som ni inte ersatt till 100%. Det kan komma att kosta er hårt i slutändan. Ni värvade egentligen bara 1 offensiv spelare och blev av med 2 viktiga spelare.
Barcelona Smacked
2008-09-14 10:50
Deco på g går itne att ersätta. Ronnie var det nog bäst för alla att han drog,men tackar oerhört för tiden:)

ElDuroDeFCB
Ja,sönderlästa var vi förra året. Testa köra en 4-2-2-2,4-1-2-1-2 eller 4-4-2 diamant,vad som helst vid detta läge och kom igång med AVSULTEN. Varför fan ska alla försöka sig på EN fint för mycket när man just kunde ha lagt ett placerat skott,stör mig så mycket på det.
Real Madrid MADRID 1902
2008-09-14 10:48
Vill inte provocera men jag tror verkligen inte ni har förståt hur viktig Deco och Ronnie var för er.
Förstår ändå att ni sålde dessa herrar för dom behövde miljöbyte.
Det här har inget med gårdagens förlust och göra såna macther ska ni bara vinna.

Barcelona Der Afro
2008-09-14 10:48
En snabb fråga till er som vill ha ett annat spelsystem:
Om vi skulle spela tex 4-4-2 istället, på vilket sätt är det bättre mot ett handbollsförsvar som de vi mött i våra två ligamatcher?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:45
Smacked

Vi är sönderlästa...alla vet hur spelar och det finns ingen plan B. Men om det fanns något positivt igår att ta med sig, så var det att Pep ända vågade satsa med ett speal som såg ut att vara 2-4-4. Alltså 2 i försvaret 4 mittfältare och 4 anfallare. Han har ideer men de funkar inte riktig ännu.

Förresten var va Henry igår?
Barcelona Palle Kuling....
2008-09-14 10:45
Ämne: nån som vet hur barc....
Kolla länktipset.
Barcelona Smacked
2008-09-14 10:38
När var det senast vi vann 3matcher i rad med över 1 mål? 05-06 var the golden year. Tror helt seriöst att vi aldrig mer kommer att se ett sådant spel där vi tar vara på våra chanser. Denna säsong är nästan körd innan den ens börjar,vi kan inte lägga allt hopp på Messi. För fan, kom på en ny plan guardiola,4-3-3 fungerar helt enklet inte efter diverse år.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:36
FC-Barcelona

Det handlar egentligen inte om vrede, inte till en början, utan det handlar snarare om att vi saknar något, nånting, jag vet inte riktigt vad det är. Det handlar även om att vi kan inte döda en match och det handlar om anti-jävla-fotboll. Jag är trött på lag som spelar med 11 man i eget straffområde, lag som får en chans på 90 minuter och ändå lyckas göra mål på det, jag är bitter, jag är trött, jag är frustrerad, men jag är även en Barcelonista och jag kommer att heja fram laget på tisdag och i all evighet...Jag är bara trött på lag som inte vill spela fotboll och nöjer sig med 1 poäng mot OSS Futbol Club Barcelona......
Barcelona FC-Barcelona
2008-09-14 10:31
ElDuroDeFCB

Jag förstår ditt vrede just nu, men bara så du vet deta är en hellt ny Barcelona som har börjat, nu revulution så som det blev 03-04 när Ronaldinho anlände, det tog 6 månader innan barcelona började spela, så om det är så att jag måste vänta 6 månader för att se barcelona börja spela jag väntar med nöje för ingen i världen spelar de spel som barcelona :D.
Det är bara att ta det lungt vi komer igång snart vi gör de
Barcelona FCB_armin
2008-09-14 10:10
Nee, det var verkligen inte roligt att vakna imorse....
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:06

Vilken jäv** dagen efter. Jag är så trött på att vi dominerar en match...äger 75% av hela matchen...har 25-1 i skott mot mål, men ändå vinner vi inte. DRA åt helve**, jag orkar inte med sånt. När ska VI lära oss att döda en match när? Och Racings mål....vilken bullshit...det va inte ens frispark!! Jag blir tokig på det här....för att jag har hela tiden varit positiv och sagt att Barcelona kommer inte att va samma Barca från förra säs. men det verkar fel fel fel fel. Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jag e så trötttttttt.....

fÖRLÅT MIG alla men jag har just nu svårt att se ljuset i slutet av tunneln....
Barcelona Criff
2008-09-14 09:42
Madridistan A, väldigt bra argument där. Ruud har vunnit skytteligan i 3 olika ligor.
Eto har bara spelat i den spanska ligan. Så hur kan du då jämföra dem på det?
Ser du inte själv att den parallelen är ganska omöjlig att göra?
Tänk till nästa gång innan du skriver.
Barcelona Messi#10
2008-09-14 09:36
nån som vet hur barcas säsong start va när barca vann cl å ligan 2006
Barcelona roggea
2008-09-14 08:49
Jag HATAR dessa landslagssamlingar. Det blåser sönder hela säsongen känns det som. Samma sak förra året. Det spelas 2-3 matcher sedan är det landslagsuppehåll och landslagsuppehåll för Barca är lika med att hela truppen är borta för att sedan komma tillbaka slitna och tröttkörda och då blir Barca-tränaren tvungen att vila några viktiga spelare och så blir det poängtapp i första matchen. Lägg ner landslaget. Det kommer bli likadant nästa uppehåll. Poängtapp i första matchen efter uppehållet. Kolla det själva.
Barcelona petersays
2008-09-14 07:12
Såg inte matchen, var på inflyttninhgsfest i sandsborg, men det verkar som att jag ite missade något särskilt. Det är ju nästan så att man blir lite orolig. En poäng på två matcher. Det håller verkligen inte om vi ska ligga i toppen.
Madridistan A
2008-09-14 01:31
Ruud har vunnit skytteligan i tre olika ligor. Har Eto'o gjort det? Ska jag fortsätta? Snacka skit om Eto'o? Nej. Men kritisera Eto'o? Ja. Jag har inte skrivit att är värdelös eller skit. Jag har inte skrivit att Eto'o skjuter dålig eller kan inget. Jag har skrivit att Barca behöver någon som är på rätt plats vid rätt tidpunkt och det(enligt min mening) är inte Eto'o.
Sen kan andra tycka vad de vill. Ja disskutera om fotboll kan man göra med sina rivaler och det är det jag gör. Om jag hade varit enögd hade jag sagt att Messi är kass för att han spelar för Barca, men det gör jag inte för att ÄR bra, om inte bäst. Så nej jag snackar inte "skit om Eto'o för att han spelar för Barca".
Real Madrid Dobber
2008-09-14 01:16
Canaletes tror inte han är ett bi som kan sticka.

Iaf,så tycker jag Barcelona borde vunnit med tanke på alla lägen och laget starta med bättre spelar på bänken en på plan, lite udda.

Otur denna matchen säger jag bara, Sen Madridistan A måste jag tyvärr säga att Etoo när han är frisk å hel är hyperfarlig, honom i form är en att frukta för alla.

Om real förlorar imorgon kan Barca fansen skriva "Ruud har ingen medfödd tallang osv" bara dumt att säga sånt ;) Dock håller jag med om att barcleona behöver en petare, trez i Barca skulle vara skoj, för er inte för madrid. Henry kommer visa iår att han är en av de bästa

Rivaler javisst, men man ska kunna diskutera fotboll
Canaletes
2008-09-14 01:12
Madridistan A

palla snacka skit om eto'o att han inte är medfödd med talang.. stick fan
Barcelona Barcelona!!
2008-09-14 01:12
Oavgjort mot Racing Santander e inte godkänt som ett spanskt topplag. Nu såg jag inte matchen och vet därför inte om Barca spelade bra, men i vilket fall som helst måste de vinna mot Racing.
Madridistan A
2008-09-14 00:59
Ämne: Haha killen inne på ....Brukar nästan alltid hända att jag stavar fle när jag skriver för fort och så tror de flesta att jag inte kan stava men ja jag ändrade:P

Eto'o inte sälja? Han är inte närheten av den gamla nivån han hade i sin 1:a och andra säsong i Barca. Han är inte i närheten av Ruuds kapcitet av att göra mål trots att Ruud är mycket långsammare och äldre. Det är en medfödd talang att vissa kan vara på rätt plats vid rätt tidpunkt och är där ENDAST gör att gör mål och hugga på allt, Ruud, Trezeguet, Huntelaar osv. Ni behöver en sådan spelare och det saknar ni just nu. Eto'o är inte en "nr9". Kolla på Ruud han är snart 35 trots det är han fortfarande så himla vass så Real köpte honom. Hade Ruud spelat för er idag tro mej han hade gjort 4 mål av de chanserna ni hade idag, minst 4 om inte fler. 1 chans är 1 mål för Ruud. ibland 2 chanser, 1 mål men sällan mer.
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 00:39
Jonathan

Poetiskt!:) fortsätt med det.

God Natt, nästa match tar vi! :D
Barcelona Jónathan
2008-09-14 00:32
Vi spelar bra. Vår motståndare, vår ENDA motstådandare, -är Fru Fortuna. Ett vinnande lag skjuter stolpe in, det gör verkligen inte vi. Vår trend har börjat gå så långt att världen står stilla med förundran. Vi försöker och försöker. Jag ger all heder åt spelarna och Guardiola; men vart är medgången? Det här är totalt galet. Vad händer? Det här sker inte i teorin. Så många chanser, så mkt vilja, så lite mål. När vänder det här? EN TIDSFRÅGA!
Barcelona Smogen
2008-09-14 00:22
A.Gaudi

Har också funderat på det där med utgångspunkten i anfallet, men förra säsongen backade man hem mycket mer innan man började pressa anfallande lag. Då var problemet snarare att det hela tiden gick så förbannat långsamt att anfalla varje gång man erövrade boll. Var alltid någon som stannade upp och väntade in övriga lagkamrater och lät därmed motståndarna sammla sig.

Det är ett stort problem att Barca nästan alltid anfaller mot ett samlat försvar som har lätt att hålla sina positioner. Samtidigt vet ju motståndarna numera att Barca nästan aldrig försöker komma till skott utifrån straffområdet, man passar hellre.

Tycker också det är för mycket kantspringande i dagens Barca, man borde försöka sig på ett mycket mer direkt spel in i straffområdet än vad man gör idag, och har gjort i tre år...
Annons: