/spanien/barcelona/forum/20471.aspx/spanien/barcelona/forum/20471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi#10
2008-09-07 20:57
tror pep har tänkt riktigt mycket den senaste tiden efter förlusten mot numancia och har säkert nått nytt på gång som en ny formation.

hoppas han testar 4-4-2 med offensiva yttrar så det blir 4-2-2-2.

Eller vill jag han testar 4-3-1-2 så henry etoo e på topp medans messi är släpande forward och så kan hleb vikariera där när messi behöver vila eller om han är skadad. mittfälltarna blir då xavi iniesta och yaya/keita.

vad tycker ni om den ´formationen (4-3-1-2
Barcelona KW
2008-09-07 20:48
Ämne: Messidinho_10

*Lä....
Gillar att han har klippt sig. Nu ser han ut som den lille påg han va när han blev uppflyttad till A-laget haha.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-07 19:44
Skulle hellre vilja se Guardado i Barça än Capel.
Barcelona FCB-messi
2008-09-07 19:43
Just nu spelar barca athletic match och vi har spelat ca 40 min i andra halvleken, 2-0 till barca är resultatet. Målen har gjorts av Sanchez och Xavi Torres.
Barcelona BlueRed.
2008-09-07 19:41
Messidinho_10

*Länktips
Barcelona Messidinho_10
2008-09-07 19:32
Ämne: Jag vill skriva någr....
Mycket bra skrevet jag instämmer helt och hållet med dig. Vet du vart man kan få se bilder på Messis nya frisa?
Barcelona Iniesta -
2008-09-07 19:24
Nae, men han kan ju alltid öva på sin spänst. =D

Barcelona barcadinho
2008-09-07 19:16
Och en sak till som jag glömde skriva nedan. Jag kollade extra noga igår och var förvånad att se Messi använder lite oftare sin högerfot. Han gjorde till och med två inlägg med högern(!). Högern blir också kanske bättre och då blir han nästan komplett (huvudspelet kommer aldrig vara tillräckligt bra pga naturliga skäl).
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-07 19:11
Sätter vi Henry Ensam i mitten på 4-3-3 då vet vi alla hur mkt mål han kommer göra. men visst . vi har ju Super Etoo och Bojan också . som ska spela . men då vore det bättre med 4-4-2 Med Henry och Etoo på topp . Messi och Hleb som offensiva yttrar . 4-2-2-2 hade också vart bra om ni fattar vad jag menar:P. Henry är skitgrym. De e bara att ge han chansen.
Barcelona barcadinho
2008-09-07 19:08
Jag vill skriva några ord om Argentinas match igår och egentligen om Messi. Jag njuter från varenda sekund av honom, varenda sekund. Även om han inte är strålande 90 minuter så är det otroligt att titta på honom. Han gör otroliga saker som är delikates för ögonen. Jag precis som publiken är helt hypnotiserad när han får bollen. Jag bara väntar på att se vad han ska hitta på. Ibland funkar det inte, men i det totala blir man inte besviken. Han är en konstner. Man orkar knappt vänta till nästa match för att se honom.
Vilken tur att han är i barca. Det är viktig att vinna titlar och matcher (viktigast), men att ha honom på plan är mums.

En del anser att Messi har inte nått än toppen. Jisses om det stämmer. Jag kan inte tänka mig hur det kommer att se ut om han blir ännu bättre. Kanske blir han bättre lagspelare och kanske blir han bättre på att göra avgörande passningar som igår till Aguero.
En delikates assist. Hela hans rörelse fram till passningen. Det är så jäkla vackert. Jag ber till alla santamarior att han inte blir skadad. Såna spelare ska vara på plan och inte på en rehabeliterings säng.

Jag ser att ni vill jämföra Capels spelsstil med honom.
Ok, det finns några likheter. De är ungefär lika långa och har samma kroppsbyggd, båda är vänsterfotade och är snabba.
Men Capel har inte den teknik som Messi har (som alla vet) och det gör mycket. Capel vinner dessutom ofta dueller mest på gruns av farten, medan Messi mest pga tekniken. Och det är en stor skillnad.

Men jag skulle gärna ha honom i barca. Jag tveckar inte en sekund. Han skulle sätta fart på spelet och han skulle sitta väldigt fint till vänster.
J.Janerique
2008-09-07 19:05
Arshavin? Ja, fan! Men vad händer med Henry då? Man City? Något måste hända, och framför allt, Bojan måste spela! Annars fungerar icke ekvationen, Einstein var början. Men Barca har så mycket brains, att dem vet vad de ska göra, under Januari. Men det går ju knappast att säga, att ni inte redan värvat. Jag menar, revolution eller nåt sånt, på gång eller?.......
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-07 19:00
Värvning i Januari måste nog bli arshavin . innan tottenham tar han . varför inte ta upp jeffren. jag gillar den killen skarpt.
Barcelona KW
2008-09-07 18:57
Ämne: Holly shit.
Kolla l....
Nu kommer någon storklubb signa honom för en sick summa och det slutar med att han inte blir något.
2008-09-07 18:32
Holly shit.
Kolla länken.
2008-09-07 18:00
Nån som skulle kunna skicka länk till Barceloma més que un club dokument, det var väl nåt sånnt, inte säker men det var nån som skickade länk till en dokument som handlade om barcelona.
Hemsida där man kunde ladda ner.

Skulle också uppskatta andra dokumentärer som handlar om Barcelona eller spelarna.
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-09-07 17:15
den killen är verkligen sjuk i huvudet!
Barcelona Smogen
2008-09-07 16:17
Vill tacka redaktionen och säga att jag tycker det är riktigt bra att man skriver om Barca Atletic och övriga ungdomar på La Masia.

Kul och intressant läsning, hoppas det fortsätter!
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 16:02
Den här videon är ett absolut måste för ALLA Barca fans. Den där killen är inte mänsklig fyfan! Ni måste se denna!
Delarocha RIP Puerta
2008-09-07 15:28
Jag har inte påstått att Capel är "jävligt bra" någon gång. Jag har bara sagt att jag tycker att Capels spelstil påminner en del om Messi's. Sen får ni göra alla tolkningar om att jag anser att han är bättre än Messi och sånt som ni är väldigt duktiga på. Allt jag sa var att jag tyckte Capel lik Messi i sin spelstil. Sen säger ni ju att han går utåt och Messi inåt, antagligen är väl detta för att de spelar på två olika kanter. Hade Capel lirat höger hade nog oftast också gått inåt i banan. Märk väl att jag inte anser att de spelar identiskt spel men jag tycker det är konstigt att påstå att de inte har vissa saker som påminner om varandra.

Sen Gud är Störst; tagga ner lite. Din åsikt blir inte tagen på mer allvar för att du säger fan. Om jag vill jämföra Capel med Messi får jag väl göra det om jag vill. Bestäm inte vad andra ska göra så är du oerhört bussig.

Btw, om regeln för att jämföra är att spelarna måste vara i samma klass kan ju alla som slutar jämföra Messi med Maradona med det. Kom tillbaka när Messi visar upp samma register som Maradona.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-07 15:05
Nice skills av denna grabb
Barcelona Rambla
2008-09-07 14:42
Ämne: Ingen har sagt att C....
Tyvärr, men jag anser inte att de har en liknande spelstil mer än att bägge är vänsterfotade.
Barcelona Iniesta -
2008-09-07 14:35
Ingen har sagt att Capel är i klass med Messi, eller att han är snabbare än Messi, eller har bättre vision. Bla bla bla.
Spelstil, bollen vid fötterna och använder snabba kroppsrörelser/vrickningar för att komma förbi försvararen. Både Messi och Capel spelar på det sättet. Sedan att Messi är bättre på det vet ju alla. Men fortfarande har dom en liknande spelstil när dom utmanar.
För att man har en liknande spelstil så säger man inte att dom är lika bra, get it?

Om jag sett Capel på högerkanten?
Nej, men jag vet att han skulle bli bättre på högerkanten. Han skulle inte bli lika lätt att läsa. Han är väldigt lättläst på vänsterkanten, det skulle Messi också bli.

PILMÁ//

Eftersom Capel verkar vara rätt beroende av sin vänsterfot, som Messi. Så är jag rätt säker på att Capel skulle spela på liknande sätt som Messi på högerkanten. För det finns väl inget annat sätt att använda vänsterfoten på högerkanten än att vika in i plan, söka skott eller vägspela sig fram..?
Eller har jag fel?
Hur ska han annars spela på högerkanten?

Rambla//

ALLA vet att Messi är mycket bättre än Capel, jiiissess. Men fortfarande kan man säga att dom har en liknande spelstil, trots att Messi är bättre.

Vi kan ju ta ett exempel. Folk jämför Nani med C.Ronaldo, betyder det att dom är lika bra?
Nej.

Barcelona Rambla
2008-09-07 14:19
Snälla, kom tillbaka och jämför när Capel ens är i närheten av Messis kreativa egenskaper. I stort sett varje match står Messi för en avgörande passning av världsklass som leder till mål. Som igår mot Paraguay. Messi är en kreatör med en fantastisk split vision som Capel inte ens kan stava till. Messi är också en dribbler ur guds nåde som kan åka slalom genom vilket försvar som helst.
Barcelona Cristocea
2008-09-07 14:06
Messi är mer kort i sina steg än Diego Capel. Messi är även kvickare än Capel. Nekar dock inte Capels värde.
2008-09-07 13:52
Ämne: PILMÀ //

Messi oc....Håller inte alltjämt med om den där spel stilen mellan Messi & Capel jämförelsen.

Iniesta -
På vilket sätt har de samma spel stil?
förklara? har du sett Capel på högra kanten än? gissar du att han skulle vara som Messi och skära in itu plan?
Svar=nej gissar är inte med i leken än? eller? :D

Som Gud är störst) redan förklarat så har Messsi alltid visat vart han är är att han dribblar på ett och samma sätt och kommer förbi sin man.
Vi har sett Messi på vänstra kanten båda i Lands/Klubb laget att han ett spel stil.
Har du sett Messi på vänstra kanten som slår sådana inläggar som Capel gör? nej då så där har vi svaret.

Och nej jag påstår inte att Capel inte duger på nåt sätt och kommer inte hellre göra det.
Jag tycker att Capel är en otrolig bra spelare men om jag säger att jag vill ha han i dagens Barça kan jag säga att jag är en lögnare.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 13:48
Robsons morsa är en farsa

Riktigt moget nickname.
Real Madrid Robsons morsa är en farsa
2008-09-07 13:42
Iniesta -

Messi va bland de bästa igår men han höll inte vanlig Messi klass. Blixtrade till då och då och skapade lägen men han kan bättre. Var anonym första 20 i andra halvleken. För övrigt gjorde han målpassen till Aguero.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 13:38
Ta det lugnt nu, jämför FAN inte Capel med Messi! Delarocha - Messi har visat flertal gånger att han kan gå åt båda hållen när han ska gå förbi motståndaren. Capel är redan nu överskattad fyfan förstår inte hur ni kan tycka han är så jävla bra. Man såg tydligt om man lägger en gubbe tajt på honom så kan han inte göra speciellt mycket. Han är bara 1 år yngre än Messi så skylla på åldern kan man inte. En filmare på högklass och såna behöver vi inte fler i fotbollen.
Barcelona little_master
2008-09-07 13:32
Håller faktiskt helt med Iniesta angående om Capel. Han har liknande spelstil, och det byter inte att han är lika bra som Messi men han har liknande spelstil. Sätter de in Capel på högeryttern då kan ni jämföra de lite.
Barcelona Iniesta -
2008-09-07 12:27
PILMÀ //

Messi och Capel har en liknande spelstil.

"Är inte Capel killen som slår fantasiska inläggar varje match från hörnflaggan? :P
Det sällan man ser Capel in itu på plan."

Kanske för att han är vänsterfotad? Och hans höger kanske inte är den bästa. Likt Messi. Hur tror du Messi hade varit på vänsterkanten?
Hade han använt sin höger och vikt in i banan ifrån vänsterkanten?
Nej. Det skulle jag inte tro. Ty hans högerfot är kass.

Om Capel spelar på högerkanten så tror jag vi kommer få se hans fulla potential. Jag menar, om man är vänsterfotad och spelar på vänsterkanten. Samt att ens högerfot kanske är väldigt dålig. Vad mer finns det att göra än att slå inlägg då?
Inte så mycket.

Capel var ju en av dom bästa igår. Visst han filmade på straffen. Solklart. Men några gånger blev han faktiskt fälld, det såg man klart och tydligt.

Kunde ju vara ett smart köp av Capel. Går Messi sönder och blir skadad, så kan man spela Capel på högerkanten. Och är Messi skadefri så spelar Capel på vänstern.
Skulle vara ett smart köp, om det hände i framtiden.

INIESTA var grym igår. Xavi också, men borde gjort mål på nicken.
Villa var ovanligt dålig, konstigt nog.
Men vilken show. Dock reagerade jag lite konstigt när kommentatorn sa "Carles, trött och gammal kanske" när han inte kom upp på en hörna.
A juste, Puyol var kung i försvaret.
Hoppas dom visar sån form i klubblaget med. Det behövs nu.

Varför tror ni det blir så att i landslaget spelar ex Iniesta riktigt grymt. Han har lekstuga, men i Barcelona är han inte riktigt lika grym. Även fast han spelar bra.
Likaså Puyol, i landslaget är han kungen i försvaret. I Barcelona är han ibland rätt lost, nuförtiden.
Rätt skumt..

Ps. Någon som såg Argentina - Paraguay? Läste att det blev kryss och att Messi var en av dom bättre spelarna på plan.
Mjoo, det var väl ingen överraskning att Messi skulle vara en av dom bättre spelarna iof.

Messi är kung! Världens bästa spelare utan tvekan.

Annons: