/spanien/barcelona/forum/20466.aspx/spanien/barcelona/forum/20466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-09-14 15:46
Jag orkar inte snacka idag om barcas match. Jag får ladda igen imorgon tilll cl-matchen. Just nu är jag så jäkla besviken och är orolig för framtiden.
Men jag vill gärna skriva om två saker -
först Sevilla - jäkla vad jag gillar att titta på deras hemma matcher i Ramon Sanchez. Det är nästan alltid snabb, fysisk och teknisk fotboll. Precis som fotboll ska spelas. Och publiken är aktiv hela matchen. Jag tror att jag har sett de flesta av deras hemmamatcher i de sista tre åren, de som visas på tv:n.
Varmt rekommenderat för fotbolls älskare.

Om Bundesligan - det är otroligt hur de har lyckats med ligan i Tyskland. Det är enormt publik succe. Alla ligor måste fundera på hur de har lyckats med vad många andra ligor kämpar hårt med. De har lyckats en del pga av minskning av huliganer och en del pga fina arenor.
Men många tycker att det beror på den offensiva och attraktiva fotbollen. Folk vill se en vacker fotboll.
Några exempel från omgången igår:
köln - B Munchen: 50 000.
Hamburg - Leverkusen: 55 000
Dortmund - Schalke: 80 552 (!!)

(uppgifterna är från DN)

Enormt stort publiks intresse och med knappt några superstjärnor.
Alla måste lära sig av det.
Barcelona Messi-Lona
2008-09-14 15:34
Det kanske är bra att det går dåligt ibland för att sedan fixa till det och vinna mer i slutändan. Det är för tidigt att dömma Pep. Dom mindre lagen är vassa i början och dom större lagen blir vassare efter några matcher, ni såg Sevilla matchen igår och även Atletico M fick stryck.

Bättre tider kommer
Barcelona Ciao-V
2008-09-14 14:28
Barcelona Ciao-V
2008-09-14 14:25
Messi(as):
Ursäkta men tror du att det gör något om du ger Pep 10 matcher till eller inte? Det kvittar.

Att Deco och Ronaldinho lämnade var det bästa som kunde hända förresten så mätta som de var.
Hoppas att de får tillbaka sin motivation där de är.
Vinsterna kommer att komma, det är bara en tidsfråga. När de väl kommer, ska det gå som tåget, ska du se.
Pep har just haft sin andra match i ligan.
Han bör ses som ett långsiktig projekt. Ha tålamod!
Barcelona Messidinho_10
2008-09-14 14:07
Ge mig Arshavin nu!! Fan vad dumt av Barca att inte värva honom när dom hade chansen kolla hur det går nu åt helvete och nu är Helb skadad ännu mer problem.

Kort och gott Barca har ingen bredd trupp längre vi har en GRYM elva men inte mer än så tyvärr. Nåt måste hända!
Barcelona RQ7
2008-09-14 13:58
Messi(as)

"Jag tror att jag personligen ger honom 10 matcher"

Så du vill byta tränare mitt i säsongen?
Och vem vill du ha in då?
Barcelona FCBarcelona!!Barca!
2008-09-14 13:58
test
Länktips: test
Barcelona J.Gamper
2008-09-14 13:37
jag håller med vi behöver en centertank... haha pep borde testa sätta Yaya toure som en anfallare nån gång.
Barcelona T#11
2008-09-14 13:35
vi behöver en centertank!!!!!!

vi behöver en riktig target player en som är stor, en som vi kan slå våra inlägg på när vi kommer runt på kanterna!
Barcelona Messi(as)
2008-09-14 13:33
Nä nu är jag allt trött på att höra om att ge chanser osv. Pep har fått hela försäsongen på sig att hitta ett system som ger resultat, vilket han än så länge inte lyckats med. Jag tror att jag personligen ger honom 10 matcher, sen tror jag inte jag har lust att ens kommentera..

Det är ingen hemlighet att lagets största problem är bollinnehavet. Det har vi sett nu i två säsonger, vi är otroligt ineffektiva. Som jag ser det hade Frank gjort ett minst lika bra jobb som Pep gör för tillfället.

Fan, jag vill se en förändring. Alla lag kan vårt spel, komigen ge oss något nytt. En ny formation kanske? Ge Alves den roll han behöver han ser ju grymt "kopplad" ut, gör om mitt fältet så vi kan ha en spelare som kan ta djup bakom honom.

Visst hade vi samma spel system när vi vann ligan och CL men då ska vi inte glömma att vi hade världens bästa spelare på en position som var skräddarsydd för honom!! Varför utnyttjar vi inte spelare vi har, med det spel vi har nu kommer vi ingenstans. Hitta det bästa i spelarna ge de nya roller. Det var det vi gjorde när vi vann..

Några matcher till sen får det bli ändring.. Finns inte mycket att glädas åt längre förutom att gå runt med Messi tröjan.

Dröm: Deco saknar Barca, skriver på livstidskontrakt till jul och vinner ligan och CL åt oss x antal år framöver...
Barcelona RQ7
2008-09-14 12:45
Håller med dig Ciao-V. Man ska inte kräva titlar första säsongen ifrån Pep.
Men lite bättre spel, mer rörelse och så. Det tycker jag vi borde kräva den här säsongen. Sedan nästa säsong, då kan man kräva titlar. Om det inte vinns några iår.
Men det har ju bara gått 2 matcher på säsongen, många matcher kvar att ta poäng. Så man ska inte ge upp på en gång.
CL tror jag vi har stor chans att vinna också.
Tror vi kommer vara mycket bättre där.
Hoppas vi vinner gruppen relativt snabbt, och sedan kan vila några spelare.
Fördel Barca, kanske. Då Real har svår grupp och kan få kämpa mer för att ta sig vidare där.

Kanske lite off topic. Men Man.United började också förra säsongen väldigt dåligt i ligan. Tror dom låg efter med 6poäng redan efter 3 matcher i ligan, och vi såg ju hur det hela sluta för dom.
Så ge inte upp.

Barcelona Ciao-V
2008-09-14 12:36
Tompa:
Tror att det blir för mycket krav om man räknar med att Pep ska vinna titlar i sin första säsong som tränare i klubben. Hans uppdrag bör vara i första hand att bygga upp ett nytt lag med vinnarmentalitet som tar tillbaka klubben där den var innan.
Om han vinner titel på sin första säsong är det bara ett bonus och ett mycket bra betyg för honom och för truppen

Kom inte nu och säg att Schuster vann titel i sin första säsong! Han tog över ett lag som har vunnit ligan. Han byggde vidare på den förra tränarens bygge. Starkt gjort av honom men det skulle säkert Pep också kunna göra om han tog över ett vinnande koncept som någon annan har börjat bygga upp. Kraven borde ocks ställas på honom då.

Så var snälla, sänka era förväntningar. Var inte så bortskämda som fansen på Camp Nou som har tendens att vara det ganska ofta.
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 12:24
MESsi ThE bEsT

Fabregas hade väll sagt att hans far hade fått jobb i England och att han måste följa med honom...
Quaresma var helt enkelt för dålig och man böt honom + (?)€ mot Deco.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-14 12:21
vf lämnade quaresma och fabregas barca???
Barcelona Smacked
2008-09-14 12:17
du kan inte räkna med att abidal ska bidra med något positivt i en match:p
Barcelona Tompa
2008-09-14 12:13
BlueRed:
Läs vad jag skriver - jag har aldrig nämnt ordet sparka. Däremot skulle det vara så att spelet är like uddlöst framåt vårkanten, ja då känns det åtminstone för mig som att Guardiola inte är rätt man för jobbet.

Men sparka honom i det läget med bara några månader kvar av säsongen, ja det ska ENDAST övervägas om det är totalkris och vi befinner oss någonstans i mitten av tabellen. I annat fall ska Pep vara kvar säsongen ut. Sen får vi se vad vi hamnar när säsongen är färdigspelad. Självfallet hoppas jag att han får ordning på spelet och leder laget till en ny storhetstid.
Barcelona RQ7
2008-09-14 12:08
Nu MÅSTE dom vinna över Sporting, katastrof annars.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 12:02

Barca borde redan efter 15 minuter spela med bara två mittbackar...flytta upp alves och abidal direkt...men så blev aldrig fallet...
Barcelona RQ7
2008-09-14 11:51
Ja men det känns som att Alves får ut ca 70% av sin kapacitet. Han har mycket, mycket mer i sig.

Förövrigt. Tyckte att Busquets var riktigt bra igår. Spelade moget, enkelt och bröt några anfall ifrån Racing.

Barcelona A.Gaudi
2008-09-14 11:50
Nae jag tror inte heller att ifall vi ändrar uppställning som kommer vinster på bums. men däremot tycker jag inte det fungerar med att försöka ha tre anfallare längre.

Laget behöver spela mer direkt och ligga längre ner i banan. det är inte heller konstigt att det inte finns ytor när vi trycker ner motståndarna som vi gör. avsluten måste komma snabbare, innan motståndarna hinner bilda en köttmur av både backar och mittfältare. nu rullar vi runt lugnt och efter att ha passat bollen 15 gånger är vi utanför deras straffområde, men då fortsätter rullandet tills någon lyckas hitta ett instick till etoo/messi.
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 11:44
Ämne: Räkna inte bort säso....
RQ7

Har för mig att Barca har testat det där redan, då fick Messi spela centralt och Alves fick hela kanten för sig själv i stort sett.
Han kom fram flera gånger och gjorde det godkänt, men nackdelen med att ge honom hela kanten var att Messi inte fick lira där han ville och han fick definitivt inte ut allt centralt.
Barcelona petersays
2008-09-14 11:44
Såg som sagt inte matchen, men alltså. När Barcelona har bollinnehav och försöker punktera ett försvar, vad tusan gör Abidal på planen när vi har Sylvinho som kan slå matchavgörande hörnor och inlägg?
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 11:41
Ämne: Det jag inte förstår....
J.Gamper

Motståndet. Dem möter Ryssland som var riktigt offensiva, därav mycket ytor för dem offensiva lirarna.
Barcelona RQ7
2008-09-14 11:40
Räkna inte bort säsongen redan efter 2 omgångar. Okej Madrid lär vinna, men det är inte så att dom är 10poäng före då.

Det känns som att en Ronaldinho liknande spelare saknas på vänsterkanten. En som klackar, gör överstegare, viker in. Knorrar in bollen och så.
Nej. Jag säger inte lika bra, men en sådan spelare. Såna spelare lyfter sina kamrater, man blir glad när man ser det. Och jag tror det får medspelarna att bli bättre också.
Messi kan inte göra allt för oss.

Rörelsen är en annan grej. Det är bara Messi som rör sig hela tiden, och iom det så skapar han ju rätt många chanser.
Vill inte leka tränare, men repen på Alves måste bort. Han måste få spela som han gjorde i Sevilla. Där han ägde sönder varje match.
Han måste vara "fri" för att kunna göra sina magiska grejer.

All cred till Racing, gjorde en fantastiskt bra taktisk match.

Krossa Sporting nu.

Barcelona luis Enrique 21
2008-09-14 11:38
Ingen bra ursakt att man dominerar matcherna trots man inte vinner dom. Ibland ar jag radd for att spelarna kanner att vi borde vunnit och vi var det basta laget osv. Men det resonemanget funkar inte i langden.

Barcelona BlueRed.
A.Gaudi
Tompa

Tycker verkligen inte om att sparka tränare efter en halv säsong, och speciellt inte när det gäller Guardiola. Jag skulle Ge han en hel säsong att visa vad han kan som tränare.
Barcelona J.Gamper
Det jag inte förstår är.... Varför kan inte Barca spela lika bra som Spaniens landslag? De har liknande spelare och stort bollinnehav. Både Xavi o Iniesta känns vassare i landslaget och de vinner med Spanien gång på gång. Vad är det för skillnad? Variationen på spelet kanske?
Barcelona Rambla
A.Gaudi:

Pep har infört lite förändrignar trots att det inte har fungerat fullt ut ännu. Visst, det fungerade bra under försäsongen men det är ju en helt annan sak att spela tävlingsmatcher.

Vi spelade heller inget riktigt 4-3-3 igår, utan det var mer ett 4-1-4-1, precis som det spanska landslaget ibland spelar. Det jag menar är att det läggs för mycket fokus på spelsystemet när det ska hittas orsaker till vårt misslyckande. Jag är mer inne på luis Enrique 21 teori än att skylla på spelsystemet. Matchen igår ska vi bara vinna men det gjorde vi inte och det var mer otur, en målvakt med änglavakt och lite okoncentration vid frisparken (som inte ens var en frisspark).
Barcelona A.Gaudi
joo fast mot bättre lag brukar spelet bli helt annorlunda. Lag som är tillräckligt bra/modiga att försöka spela mot oss brukar bli enklare matcher. Chelsea är väl dock ett av världens bästa lag och det skulle bli tungt men jag ser det fortfarande som 50/50.
Barcelona Tompa
2008-09-14 11:37
A.Gaudi:
"störde mig på att guardiola gått ut och beskrivit matchen som "positiv". får hoppas att det bara är ett spel för medierna och spelarna får höra sanningen."¨

Ja, det får vi sannerligen hoppas att det var. I annat fall är det lite Lagerbäck varning på Guardiola, d v s avsaknad av självkritik.
Annons: