/spanien/barcelona/forum/20464.aspx/spanien/barcelona/forum/20464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2008-09-15 22:13
Nu måste ju Sylvinho få starta, och säkerligen kommer det göras ett backbyte så vi får se Caceres också. Grymt. Barca tar ledningen i 35e minuten efter hörna av Sylvinho - vem som nickar in den ger jag blanka fan i. Kommer bli en grym match, synd att behöva följa den på stream bara.
Barcelona petersays
2008-09-15 22:06
Truppen:
Valdés, Pinto, Henry, Márquez, Xavi, Piqué, Iniesta, Puyol, Cáceres, Sylvinho, Bojan, Eto'o, Messi, Alves, Keita, Gudjohnsen, Touré and Pedro

Ingen Abidal alltså - YESSSS!
Barcelona Messi#10
2008-09-15 21:39
hoppas dem ställer up så här.

Valdes
alves Puyol Caceres Abidal
Xavi Iniesta Yaya
Messi Etoo Pedro

pedro har visat vad han går för och jag tycker att han ska få spela.

jag tror den här matchen kommer vara viktig för barca för att om dem vinner den här så får dem bättre självförtroende och vinner la liga matcherna.

henry vill jag ska petas igen för att han inte presterar men tror ändå att han startar med henry på vänsterkanten.

Angående Caceres så tycker jag att pep inte satsar på honom. Han är riktigt bra och är till och med bättre än Pique men pep går säkert på rutin och spelar med marquez där.

Barcelona DaniAlves
2008-09-15 20:48
Hoshiar

Det är den lätta delen på pappret i alla fall, för om du kollar på slutet av den här säsongshalvan (dvs innan december uppehållet) så möter vi alla storlag på raken! förutom atletico madrid.
Spanien Luis (SCP-Red)
2008-09-15 20:48
Ämne: Danialves
kom ihåg ....
Nja Blackburn och Benfica var på neutral plan faktiskt. Men sedan så har goal.com varit snäll att ta bort förlusten i Madrid med 5-3.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-15 20:47
Danialves
kom ihåg att sporting spelade 5 hemmamatcher av dom 6 matcherna.
Barcelona Hoshiar
2008-09-15 20:14
BlueRed.

Vi får väll se om det e de lätta delen.
Vi vet ju hur det går med bottenlag och nykommlingar
Barcelona BlueRed.
2008-09-15 20:11
Hoshiar

Det där är den lätta delen, Atl Madrid är svårast av dem 5 men är ett lag som Barca ska slå.
Barcelona Hoshiar
2008-09-15 19:56
Det känns som att det kommer att bli riktigt tufft i början av ligan.

Sporting gjion. (B)
R.Betis. (H)
Espanyol.(B
Atl Madrid.(H)
Atl Bilbao. (B)
Barcelona Hoshiar
2008-09-15 19:40
Är toure skadad elr vadå? Det e konstigt om han nu e petad.
Barcelona DaniAlves
2008-09-15 19:02
Sporting verkar vara på bra form, så de blir ingen lätt match imorn.

senaste matcherna för båda klubbarna..

Barcelona

13/09 H 1-1 Racing Santander
31/08 A 0-1 Numancia
27/08 A 0-1 Wisla Kraków
16/08 H 2-1 Boca Juniors
13/08 H 4-0 Wisla Kraków
06/08 A 6-2 New York Red Bulls

Sporting Clube

01/09 A 1-0 Braga
23/08 H 3-1 Trofense
09/08 H 2-0 Sampdoria
02/08 H 1-1 PSV
27/07 H 2-0 Benfica
26/07 H 2-1 Blackburn
Barcelona LeoMessi10
2008-09-15 18:51
haha den gula borta tröjan är faktiskt riktigt fin :D har köpt den hehe
Barcelona Smacked
2008-09-15 18:19
Faen,känns nästan som att det enda bra med Barca detta år är våra bortatröjor:p
Barcelona Myrran
2008-09-15 17:08
Fuorigioco

Nej han är inte skadad. Kom tillbaka till Barcelona i fredags och var därför inte uttagen till matchen i helgen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-09-15 16:32
Fuorigioco!// Nej
Fuorigioco!
2008-09-15 16:08
EN fråga, är Marquez skadad?
Barcelona lundell
2008-09-15 16:02
Ingen reklam. Nästa gång blir det spärr. // RED
Barcelona Heywood Jablome
2008-09-15 15:45
Vilken överraskning att Hleb är skadad. Nu väntar vi på att Henry ska få ont i ryggen och att Messi skadar sig. Ledningen sparkar nog sig själva att de inte lyckades värva någon vänsteryttermittfältare.
Barcelona Barcelona #7
2008-09-15 15:21
Off Topic

Kan alla som spelar FM skicka meddelande till mig?
Jag har några frågor!
Barcelona The Legend
2008-09-15 15:08
Anpassa bredden efter spelsystemet... det håller jag absolut med om. Gör man det bäst med 37 spelare i truppen. Jo, visst man lär väl hitta någon som kan spela på den "lediga" positionen. För övrigt tycker jag att det är just bredden som är positivt i dagens Barcelona. För mig handlar bredd som sagt att ha bra ersättare när startspelarna blir skadade, eller skapa kokurrens. I Barca har vi flera högklassiga spelare som kan spela på flera olika positioner (Hleb, Iniesta tex) och det är för mig en bred trupp.

Visst är det även bra att ha rotationssystem. Men det kan inte gälla en trupp på 37 spelare. Det måste finnas kontinuitet också, annars är det lätt att spelarna spelar sämre, detta varierar från spelare till spelare.
Barcelona Saman.
2008-09-15 14:57
The Legend

Det handlar om att anpassa bredden efter spelsystemet och Barca har inte gjort det. Det är självklart att kvalitén räknas men de flesta spelarna håller en rätt hög kvalitet redan på denna nivån åtminstone tills själva startspelarna är tillbaka från sina skador/vila.

Anledningen till att Man U vann både ligan o CL var nog just för att de hade en stor bred. Som vi också hade under perioden då vi vann ligan och CL. Sen är det givetvis en gnuta tur, skicklighet osv osv som spelar roll. Men ja att ha en stor och bred trupp med en någorlunda standard gynnar en i de flesta lägen, då ingen blir ingjuten i startelvan om man inte presterar samt att laget kan hantera skador på nyckelspelare mycket bättre.
Barcelona FCB_Xavi
2008-09-15 14:49
Är det någon som vet hur många mål Barca har gjort?
Barcelona The Legend
2008-09-15 14:38
Saman/

Hur kan du inte räkna kvalitén i frågan om hur bra bredd man har? Isf har vi helt olika definitioner på det. Barca kan också skaffa megatrupper, bara att plocka från b-laget, precis som du ser att United har gjort. 5 av dom spelarna på mittfältet är födda efter 1987, tex. Och om du nu ska räkna antalet spelare enligt svenskafans trupperna så har Barca 23 spelare, alltså inte speciellt mycket färre än de stora i England.

Vad skulle Barca vinna på att ha en jättetrupp om spelarna inte är tillräckligt bra? Ingenting enligt mig, men tydligen mycket enligt dig.

Ang. hurvida Barca-spelarna är dåligt tränade eller ej är självklart mycket svårt att svara på. Men något måste det bero på, man kan inte ha "otur" varje år och få mest skador i hela Europa...
Barcelona Saman.
2008-09-15 14:23
The Legend

Med bättre bred menar jag antalet spelare i truppen. Sen hur bra dom är spelar ingen roll för mig då tränarna tycker att de är tillräckligt bra för att ta upp en plats i A-laget.

Arsenal 26 spelare
Chelsea 24 spelare
Liverpool 27 spelare
Manchester United 35 spelare (?)

Fick fram detta, räknade antalet spelare i truppsektionerna i respektive lagdel här på svenskafans. United siffra ser lite konstig ut dock...

Sen tror jag dock inte att Barcas spelare är dåligt tränade. Speciellt inte de nyanlända spelarna. Skador sker tyvärr i vissa lag oftare än andra.
Real Madrid RaulMADRID!.!
2008-09-15 14:20
Ämne: Saman//

Håller me....
Det kan nog ha att göra med deras fysik, men då kan man egentligen bara syfta på typ Iniesta, Xavi och Messi eftersom de är lite mindre eller kortare spelare, annars tycker jag också att det är ett litet mysterium.

Kanske tränarstaben gör som Madrids gjorde för några säsonger sedan. Att frisk-förklara spelare trots att de kanske har känningar i kroppen. Det är så Real gjorde 04/05 och 05/06. Men när Capello kom så var han så pass tålmodig att han inte spelade med en skadad spelare till denne var 100% frisk och dessutom hade tränat tillbaka sin kondition.

Om jag hade varit tränare för ett så stort lag så hade jag också velat ha tex Messi tillbaka till spel så fort som möjligt.
Barcelona The Legend
2008-09-15 14:07
Saman//

Håller med om att det är sjukt tråkigt att Hleb är borta och självklart inte bra för laget. Men att påstå att engelska klubbar har bättre bredd? Visst, att Chelsea har det kan jag gå med på, men i övrigt? Vad har United när någon skadar sig? Nu har dom värvat Berbatov vilket gör att bredden på anfallet är otroligt bra. Men mittältet är fortfarande bara startspelarna som funkar. Fletcher och O'Shea får spela otroligt mycket och det kan man inte kalla bred trupp. Samma sak i Arsenal och Liverpool. Arsenal har knappt tillräckligt med spelare på mittfältet. Och Liverpool har gjort sig kända för att gå bra tills storspelarna går dåligt/blir skadade och skyllder det på en inte tillräckligt bred trupp.

Det man istället borde vara orolig över är värför Barca spelarna drabbas av betydligt fler skador än övriga lag. Dålig tränade? Jag vet inte men ett stort problem är det iaf.
Barcelona Saman.
2008-09-15 13:53
Hleb borta i 3-4 veckor, TOPPEN! En ännu tunnare trupp är vad vi behöver när vi vill slåss om guldet i ligan och CL.

Man borde sträva efter att ha den sorts bred som de engelska klubbarna har. Sjuk skillnad enligt mig.
Barcelona KW
2008-09-15 13:14
La Cibeles,

ärligt talat - han sparkar han rakt på hälen. Helt utan chans på bollen.

Blir förbannad när jag ser det.
Barcelona KW
2008-09-15 12:25
Ämne: Barça-fan//

Du n....
Den tacklingen av Ramos minns jag. Riktigt ful, borde blitt rött kort.
Barcelona Barca Barca
2008-09-15 12:21
Barça-fan//

Du nämner något riktigt intressant, en detalj som jag verkligen stört mig mycket på senaste säsongerna.

"Dessutom vill jag ha lite mer skrik i omklädningsrummet och en påminnelse om vilken klubb spelarna spelar för och vilken historia de blir en del utav."

Och jag måste hålla med. Allvarligt talat, såg ni tacklingen på Hleb? hur ful var inte den. Missförstå mig inte nu, men medspelarna får reagera lite i sånna lägen. Gå fram mot spelaren skrik, hojta till, gör nånting. Jag minns en sekvens i El Classico matchen för några år sen, när Ramos sparkade ner Ronaldinho, det kunde ha slutat hur illa som helst, men vad gör Xavi, Iniesta, Puyol, o resten av laget, joggar runt, hämtar bollen, o försöker slå frisparken, fan lite känslor skadar inte heller, ett tecken på att man bryr som om spelarna i laget och skyddar dom, vilket gör att man känner sig som hemma och älskar klubben mer för man har lagkamrater som alltid e bakom en. Bara en sånn grej får
spelarna att gå upp i varv och springa mycket mer. Deco var oftast en sånn spelare.
Annons: