/spanien/barcelona/forum/2046.aspx/spanien/barcelona/forum/2046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-11-04 16:55
FIFA har ff återkommit med några svar på det klagomål Barcelona presenterade när det gäller registreringen av Arda för långtidsskadade Rafinha.

Eftersom klubben inte fått något svar har de inte kunnat ta fallet vidare till CAS - just eftersom de inte har något underlag/dokument att presentera.

FIFAs diktator-fasoner fortsätter alltså.

Lite ironiskt att Bartomeu 2013 trodde att han skulle kunna fixa allt med "ett samtal".
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-11-04 16:43
Dem spelar riktigt bra ynglingarna. Underhållande att se
Postat via SvenskaFans-appen
2015-11-04 16:41
Ohhh så nära en utökning för Barça. Dubbelchans för Chendri och Perez men först är stolpen i vägen sen gör målvakten en fin räddning på returen.
Flavía
2015-11-04 16:39
Breaking: Real Madrid's Karim Benzema has been taken into police custody surrounding Valbuena-blackmail-sextape-gate. Nog för att principen "oskyldig till motsatsen har bevisats", men det vore förjävligt om Benz visar sig vara inblandad i skandalen. Edit: Fast iofs, man kanske inte ska vara värst förvånad när det gäller honom. Fransmannen har trots allt knullat med en minderårig flicka och fällt kvinnokränkande kommentarer bland annat.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-04 16:39
Soldado's card is removed and he'll be allowed to play aganst Barça. Same thing happened with Celta's LB before they faced us. Disgraceful. Så uppenbart allting.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-04 16:29
Börjar bli väldigt trött på den här Balague som först snackar en massa om att Neymar vill lämna Barca för United och nu är Messi tydligen aldrig varit så nära på att lämna Barca för PL som nu. Äckligt Espanyol-fan.
2015-11-04 16:19
GOL de Aleña :-) Assist av Chendri. Juvenilerna spelar verkligen dom ett lag med snabbt passningsspel och bra press.
Barcelona Nemesis 10
2015-11-04 16:07
Lion24

Jag är precis som du, finns inget som slår old-school konsoler. Jag kan sitta och spela Nintendo 64 hur länge som helst utan att tröttna, mina favoriter är Mario 64, Super smash bros, Banjo kazooie. Dock är Zelda - Ocarina of time för mig det bästa spelet som någonsin gjorts, spelar det än idag!
Kul att se att det finns fler geeks i det här forumet :)

Sorry för OT
2015-11-04 15:34
Katalano

Vill inte jinxa någon... men yttrarna Carles Pérez och Theo Chendri är riktigt bra!

Annars är det värt att kolla extra på samspelet mellan vänsterbacken Cucurella och mittfältsgeneralen Aleña. De har gjort det bra och producerat mycket i ligan denna säsong när det gäller assist/mål.
Barcelona Katalano
2015-11-04 15:26
the cameroonians

Är det någon spelare som är värd att hålla ett extra öga på?
2015-11-04 15:25
I samma grupp vann Roma tidigare idag mot Leverkusen med 4-0 och gick upp på samma poäng som Barcelona (5).

Vinner Barcelona idag (vann ju borta med 3-0) så går de upp i ledning en poäng före tyskarna. Blir två spännande avslutande matcher som väntar sen.
Men först måste alltså vitryssarna slås tillbaka på Mini Estádi.
2015-11-04 15:21
16.00 är det match i UEFA Youth League mellan Barcelonas Juvenil A och BATE. Startelvan 1 Andreu 2 Morer, 3 Juanma, 23 Montes, 5 Cucu 8 Carbonell, 6 Ferran, 10 Aleñá 11 Theo, 9 Rio, 19 Pérez Bänk:13 Dennis, 4 Vilanova, 7 Enric, 16 Busquets, 17 Blanco, 21 Chumi, 22 Collado Matchen visas på Youtubekanalen i länktips.
Barcelona Katalano
2015-11-04 14:22
Barcelonistas

Läs igen vad jag skrev. Du får kritisera andra lag hur mycket du vill, det är inte detta jag reagerade på utan på hur du skrev. Du skrev att anledningen till att de inte kommer kunna vinna CL är för att de missar för många chanser i en match och jag svarade att vi är precis lika dåliga vissa matcher och att det i sig inte är en anledning till att inte kunna vinna titeln i slutändan. Jag skrev även min egna åsikt om vad anledningen kommer vara till att de trots allt inte kommer att vinna CL.

Hur du uppfattade mitt inlägg så fel förstår jag inte, jag tycker att jag var väldigt saklig.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 14:13
Katalano - men mannen snälla du jag pratar om PSG vrf tar du upp oss? För man inte kritisera andra lag? Ja jag vet att vi inte är bra just nu men det betyder inte att jag inte kan kritisera andra lag. PSG ska bara inte förlora när man är så mycket bättre. 0 gjorda mål mot detta Real på två matcher.
Barcelona Katalano
2015-11-04 14:06
Barcelonistas

Men snälla, du har ju sett våra egna matcher i början på denna säsong. Om det är något lag som kan sumpa målchanser så är det Barca. Jag skulle vilja påstå att vi ändå kan gå och vinna CL. Det som talar emot PSG är att de inte har spelarna som kliver fram när det gäller och levererar i offensiven. Detta är ingen pik riktad mot just Zlatan utan det gäller även Cavani, Lavezzi och Lucas. Di Maria gör ändå vad han ska genom att skapa målchanser åt sina medspelare.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 14:02
En anledning till att PSG inte kmr vinna Cl är för att dom missar för tok för mycket. Hur i helvete kan man förlora gårdagens match? Man hade bollinnehavet och chanserna i första halvlek. För dåligt av dom. Nu vips så kan man ställas mot Barca,Bayern osv redan i åttondelen.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-04 13:58
Neymars psyke är så sjukt starkt. Många spelare går under när man har enorm press på sig, Neymar tar det med en klackspark.
Barcelona Katalano
2015-11-04 13:41
the cameroonians Sådana artiklar tycker jag är väldigt intressant. Det är inte dålig press han har på att leverera heller. "From when he exploded at Santos FC in 2010, at just 18, a project was organised around him to give him the fundamentals to go on and win a Ballon d'Or." Edit: Här kommer en översättning på svenska för de som behöver det. "Från när han exploderade i Santos FC under 2010, då bara 18 år, så organiserades ett projekt runt om honom för att ge grunden till att kunna gå vidare och vinna en Ballon d'Or"
Barcelona Kröjf
2015-11-04 11:15
Lion 24 / Xaviesta

Ni gav mig med flera er natt och då är det inte mer än rätt att jag ger er min "morron".

Minst sagt läsvärt, tänkvärt och vackert. Kanske finns det såna fantastiska reflektioner, tankar och beskrivningar även på Facebook, vad vet jag? Själv håller jag nämligen envist fast vid min Sony Ericsson Walkman på min fritid. Där musiken tar stor plats vid sidan om fotboll i allmänhet och FC Barcelona i synnerhet.

Xaviestas beskrivning av inloppsbanan till vår egen lilla galax, borde tonsättas Men alla som skulle kunna ta sig an uppgiften med den äran är döda sen länge.

Och jag önskar verkligen att Lion 24 avstått att nämna mitt "nick" eftersom jag verkligen vare sig kan eller vill "tävla" med honom i konsten att ge uttryck för äkta känslor, med hans fantastiska reseskildring tillbaka i tiden i färskt minne.

Nu förstår jag fullt ut vad min sambo vill ha sagt när hon "antyder" att jag själv skriver på ett sätt som påminner om en polisrapport från fyrtiotalet, angående stöld av ett fortskaffningsmedel. Har vi bildat en klubb för inbördes beundran nu? I så fall får väl jag och Lion 24 börja överväga att göra Xaviesta sällskap i
smartphonens underbara värld. Förutsatt att Xaviesta gör avkall på sin princip att inte "sysselsätta" sig med sociala medier förutom vårt forum Les Rambles Där det ska skrivas om fotboll och åter fotboll, samt helst då på ren svenska.

Så:

Fy fan vad värdelös Cristiano Ronaldo var igår! Evigt viftande med armar i ren jävla frustration, varvat med övermåttan fjantiga överstegsfinter. Till ingen som helst nytta. Världens bäste fotbollsspelare? Penaldo? Kyss mig högaktningsfullt i pastejköket!
2015-11-04 10:54
En artikel på engelska om hur Neymar anpassat sig till den europeiska fotbollen och hur han bland annat tvingats ändra sin diet på uppmaning av Barcelonas hälsocoach.

Det är nu inte bara "ris och bönor" i brassens kost.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-11-04 10:15
Benz in jail. Eller som Perez skulle säga: han är "skadad". :D
Barcelona neymar JR
2015-11-04 09:04
Halilovic fick priset för månadens spelare i gijon för oktober med. Så jävla kul att det går så bra
Barcelona Zyzz
2015-11-04 07:54
Jag vet att man inte får skriva om puertan...men vad har hänt med El Pasillo? Han är ju en av väldigt få där inne som verkligen ser hur Ronaldo bara bidrar med mål och hur dålig han är spelmässigt.
Barcelona Gio Style
2015-11-04 03:42
Lion24

Underbart skrivet :)
Barcelona Xaviesta
2015-11-04 02:26
Lion24 Såhär på nattkvisten har MOD säkert överseende med ett sånt inlägg, iaf inbillar vi oss det tills vidare ;) Tänkte bara replikera snabbt på ett par saker, jag tycker hands down att det bästa spelet någonsin, oavsett konsol, är Zelda III - A link to the past. Den hade precis allt ett spel borde ha och att den släpptes tidigt nittiotal gjorde det hela än mer imponerande. Jag har aldrig häpnats över ett spel mer än jag gjorde till tredje versionen av Link och hans äventyr. Möjligen blev jag fullständigt mind blown över grafiken i Donkey Kong till snes när den först kom ut då det inte borde vara möjligt med så kristallklar grafik med ett 32 bits system. Själv äger jag flera konsoler av den klassiska varan, tex min gamla Gameboy som varit med mig sen jag var 8 år gammal, mitt nes och snes och min första Playstation. Vad jag vill säga med detta är att ditt nostalgiska tänk är du inte ensam om, vi är säkert många här som tänker tillbaks och reflekterar på saker som har varit mellan varven. Efter det hann livet ifatt mig och det var dags att börja betala skatt och räkningar mm. Samhällskraven tog över så småningom och utgjorde nu mitt hela personliga solsystem och det fanns helt enkelt inte utrymme för "fun". Men så fann man Barca längs vägen också och kärleken till klubben växte säsong för säsong, spelregler för spelare, legend efter legend och idag är det Barca som är min safe spot, mitt sanctuary och min egenzon. My space! Me time. Min fristad. Barca är min måne om jag vore en planet och samhället och dess dagliga skoningslösa krav vore solen. Den hjälper mig att hålla balansen och inte hamna ur omloppsbanan helt enkelt. Jag är ju förvisso starkt övertygad om att Barcelona är en oerhört stor del av ditt liv men märker nu att du även lagt till andra komponenter som får dig att flyta ovanför vattnet om dagarna. To each their own och det var med ett leende på mina smultronröda läppar som jag läste din rant om gamla konsoler och spel :) För att återknyta till roten av våra inlägg, telefoner; Jag förstår din tanke och den är väldigt fin men samtidigt kan jag inte alls förstå hur du klarar av att, helt sonika, leva med en gammal Nokia i fickan som enda "vapen". Häftigt måste jag säga! Jag har inget emot apps, eller snabb information med hjälp av dagens teknologi osv. Mitt huvudsakliga problem är istället sociala medier som jag verkligen hate with a passion. Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat osv. Dom degraderar och nedvärderar människor och destabiliserar hela samgällsstrukturen. Dom tömmer lekplatser på barn, dom särart på nära vänner över ett fikabord och dom hjärntvättar människor till att tro att dom är sociala när dom är "inloggade". Snarare borde det heta Osociala Medier om vi ska vara tekniska. Ett klassiskt exempel är när en vän skrockar stolt " kolla här, jag kan kolla vädret LIVE just just nu med den här appen" och man lyfter hans haka mot himlen och svarar "det kan jag också". Människan har glömt bort hur man lever i den riktiga världen, hur man använder alla sina sinnen ute i den riktiga naturen och det är lika tragiskt att konstatera varje gång. Men, och här kommer ett stort men: Man kan bortse från all den där skiten och göra det man anser vara mest sunt för ens egen vardag, tex skaffa sig en modern lur, ladda ner SF-appjäveln och plita ner härliga matchanalyser och annat godis för sina fellow Barcamaniacs då vi vill se mer av den varan! Så sluta vara så jävla Nokia och kom över to the dark side, om så endast för forumets skull ;)
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 01:29
Lion24 - har inget med fotboll att göra men fantastiskt inlägg. Var riktigt underhållande att läsa.
Barcelona Soda Popinski
2015-11-04 01:23
Lion24 .. Tack för ett grymt härligt inlägg!
Barcelona Lion24
2015-11-04 01:07
@ Xaviesta:

Tack så mycket, det värmer. Kan säga att jag också saknar att dela med mig mina idéer. App? Jadu Xaviesta, sanningen är den att jag inte har någon iphone, ipad, touch eller galaxys för att ladda ner appen.. Det har inte o göra med ekonomi eller någon annan orsak. Grejen är den att jag är kraftigt (!) old school. Tider som denna så nördar jag fortfarande på Nintendo 64. Jag spelar Super Mario i stort sett varenda dag, trots att jag klarat ut spelet minst 50 gånger, utan överdrift jag lovar. Jag kan blunda och spela men hittar fortfarande alla stjärnor (120). För att inte tala om Mario Kart, Zelda, Goldeneye (som jag precis klarat), Mario Party 1 & 2 m.fl.

Men jag måste vara sjuk i huvudet. Jag menar, varför skriver jag om N64 spel på ett fotbollsforum? En make och en pappa på N64 konsol? Spel överhuvudtaget? Varför skriver jag att jag inte har någon iphone, ipad o hela den högen? Grejen är att jag gillar ''flyga'' tillbaka i tiden, minnas tillbaka. Lämna denna problemfyllda värld ett tag och bara få känna tillbaka på ett liv utan problem. Ett liv där man inte behövde tänka på misären, krigen, konflikten i sitt eget land. Eller denna känslokalla, hatiska samhälle som vi bevittnar i vårt avlånga land. Eller personliga problem som man inte kan ta upp. Det var bättre förr tills vi blev börja likna robotar, utan känslor. Hat fanns i samhället men i mindre utsträckning. Ett hat som man inte ens kände eller såg som barn.

Med iphone eller något av den högen så skulle jag personligen tappa mig själv mer än vad jag gjort hittills. Kom ihåg att detta enbart gäller MIG och ingen annan. Vi går för fort framåt, människan hänger inte med i utvecklingen. Istället för att titta upp tittar folk ner på skärmar och dylikt. Trots min relativ unga ålder (24) så har jag en klocka, en riktig klocka. Istället för att rota i fickan kan jag bara slänga upp armen och se vad tiden är, utan frestelser. Men att inneha en iphone behöver inte per automatik innebära katastrof, problem och såna saker. Alla individer är olika. Man kan göra bra saker med en sån telefon.

Däremot kan jag säga att jag ibland blir extremt frestad på att köpa en. T.e.x när jag ligger i sängen och vill läsa lite snabba nyheter angående vårt kära lag eller bara kolla genom mitt favoritforum men sedan så tvingar jag mig själv att lämna den frestelsen och tänka på nåt annat. Frugan däremot tycker att det är pinsamt när jag går runt med en gammal Nokia men jag är mer än stolt. Jag gillar att hallucinera (nej jag tar inga droger), jag gillar att lämna det här och försvinna tillbaka. Jag är extremt stolt över min fina familj och skulle inte byta ut detta ögonblick mot något annat i livet, vill inte att det ska se ut som att jag är deprimerad, tvärtom!

Stackars dig Xaviesta, du frågade en sån jäkla enkel och simpel fråga men fick det här tillbaka. Men jag kände att jag ville gå lite personligt denna gång. Härma Kröjf, Gabriel eller Coach Pep (för att nämna några) och skriva lite poesi och romantik även om jag är LÅNGT ifrån att vara lika begåvad som dom, tål att upprepas: LÅNGT.

Ber om ursäkt för att jag blandade in telefoner, spel och liknande på ett fotbollsforum. Jag är mer än säker på att alla har kommit hit för att läsa om FC Barcelona eller fotboll generellt.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-04 00:41
Vi är inte speciellt bra nu men seriöst hur bra är Real? Vi kan vinna Clasicot trots vår usla form. Kände mig väldigt orolig på förhand men efter att ha sett hur PSG kört över Real så tror jag nu på vinst. Tror Neymar sätter två bollar mot Real.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-11-04 00:29
barcastuff
?@barcastuff
Messi is running without big problems since a few days. Not yet ruled out for clasico, player won't take risks but is optimistic. [cope]
Visa översättning
Annons: