/spanien/barcelona/forum/20457.aspx/spanien/barcelona/forum/20457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_
2008-09-14 22:40
Ämne: enligt mig anser jag....
Oj. Tack för en person som är ärlig och säger att en rival är bra. Cheers!
Burton
2008-09-14 22:38
gud är störst// Kan du nämna vilka spelare som lämnat Arsenal i förtid, spelare som lämnat Arsenal och sedan presterat bättre än vad de gjorde i den röda tröjan?

Det Wenger har gjort för Arsenal innefattar bl.a:
*Vart med och utformat London Colney (Träningsanläggning)
*Sett till att spelarna har en diet och inte dricker öl i halvtid (detta har de flesta av de brittiska topplagen nu annammat, även om spekulationerna kring Bolton fortgår)
*Han har en ekonomisk uppfattnig som få managers har i dagsläget vilket ger Arsenal en god ekonomisk grund för de närmsta 10-20 åren.
*Han har utvecklat spelare som Vieira, Henry, Fabregas (sticker lite i ögat va), Clichy, Adebayor, Eboue, Toure.
*Han har byggt ett lag som spelare en hel ligasäsong utan att förlora
*Han förändrat scoutingen för Arsenal vilket innebär att Arsenal har en av världens bästa ungdomsakademier (inge officiella siffror men jag har för mig att Arsenal är den klubb som har mest spelare i de engelska ungdomslandslagen)

Som sagt, listan kan göras lång
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 22:12
Dobber //

Vi kan väl åtminstone hålla oss till 2000-talet? Det räcker med att foolsen ska komma och berätta om deras storhetstid..
Real Madrid Dobber
2008-09-14 22:09
seriöst nu, helt säker på att du vill gå djupt in på saker som har hänt i England vs Spanien på läktarn å utanför som tillhör Fansen ..dvs huliganer..

My friend, dont go there

Och nu ska jag Respektera Barcelonas Forum med att inte skriva massa skit.
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 22:07
Dobber //

"ALDRIG bråk på läktarna ALDRIG, fansen visar respekt."

Varför skriver du då som du gör?

Jag har hört och sett fler incidenter än när Figo återvände till Camp Nou, bl.a. i derbyt mellan Svilla-Betis, eller har jag fel? Kan inte namnge varenda incident, men det har hänt fler saker..
Barcelona Beenzii
2008-09-14 22:06
Barca_4_lajjf//

Låt mig hjälpa dig med den Engelska start XI;

Cech
Sagna - Terry - Ferdinand - Evra
Ronaldo - Essien - Fabregas - Robinho
Torres - Adebayor
Real Madrid Dobber
2008-09-14 22:02
rasist attack finns överallt, du kan bara se i sverige, å här är de tallanglösfotboll. Kommer alltid finnas.. Kasta flaskor va senast och enda gången på Figo i real madrid, Gick till en super rival. sen va de inget mer med det.

Syftar väldigt mycket på 1-0 resultaen i Champ med engelska lag. Bara Arsenal som i mina ögon får respekt för att vilja spela gladfotboll, men se hur de går för dem. INTE bra, precis som med spanska lag, för de VÄGRAR spela fegt
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 21:58
Dobber //

"ALDRIG bråk på läktarna ALDRIG, fansen visar respekt."

Så det har aldrig hänt att det har kastats glasflaskor och andra föremål från läktarna i Spanien? Inte heller skrikits något rasistiskt till färgade spelare?

"inte 1-0 på nick varje match å spela tråkfotboll."

Nu skriver du faktiskt om dem lägre divisionerna i England, men England som England, right?
Real Madrid Dobber
2008-09-14 21:57
Barca_4_lajjf
Perfekt hur du visa de där

och gooner (Wilshere#19) prefekt hur du bytte ut en engelsman mot en utländsk =)

Bara se där, om man tar de bästa, Nästan alla som är bäst i spanien är spanjorer, eller vart där sen småbarn, som messi.

Englands största är ICKE engelsmän. Det säger vell en hel del.

sen skulle jag inte ta Rooney där, utan tevez, han är fan bättre för laget och så mer värdefull i mina ögon
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-14 21:56
helt rätt dobber! .. plus anledningen att jag inte tog me tex Sagna är att han än inte är utvecklad till en världsspelare. men fabregas skulle ha passat in där. precis efter Deco lr Gerrard.
Real Madrid Dobber
2008-09-14 21:53
Teknisk fotboll sa vi ;)

Ofta i svenska ögon blir ungdomarna hjärntvättade med att Engelskfotboll är bäst å roligast, se bara tablåerna å tidningar, det står 100saker om PL och 1sak om La liga. Media styr upp intresset. Men lär man sig fotboll å älskar själva fenomenet "fotboll" så ser man Spanien står för de finaste, ALDRIG bråk på läktarna ALDRIG, fansen visar respekt. Presidenterna sitter brevid varandra och beter sig mogna, inte som i england att de smuttskastar varandra konstant som småbarn. I spanien brinner man för fotobllen, de ska va vackert, inte 1-0 på nick varje match å spela tråkfotboll. de hör inte hemma där
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 21:50
Barca_4_lajjf //

Finns det någon anledning att inte spelare som Sagna, Clichy, Fabregas och Adebayor inte finns med?

Jag tror det skulle gå bättre med en högerback (Sagna) som högerback istället för en vänsterback (Evra) som högerback.
Sancho (AC Milan)
2008-09-14 21:50
Ämne: "Om det blir 6 ....
"säg mig en nykomling i England eller Italien som är kapabel av att spela så bra och teknisk fotboll som Numancia presterade"

Napoli.
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 21:48
Nr 5 Magic - Zidane //

Har tyvärr inte tiden nu, men gå gärna in på North Bank och fråga om det, om du är intresserad..
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-14 21:47
La Liga mot Premier League :

La Liga:
Casillias,
Alves-Puyol-Pepe-Ramos
Messi-Xavi-Sneijder-Silva
D.Villa-S.Aguero

:Detta e min version av La Ligas bästa.

Premier League:
Cech
Evra-Ferdinand-Terry-Cole
Ronaldo-Gerrard-Deco-Robinho
Torres-Rooney

Vem Vinner?
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
2008-09-14 21:46
enligt mig anser jag Realmadrid och Barcelona är bättre än de topp 4 i england men det är min åsikt asså då menar jag när både lagen är i form.
Real Madrid Dobber
2008-09-14 21:46
Spanska ligan har bäst bredd i europa. Nykomlingar som inte, alla kan spela fotboll, alla är tekniska. och de vågar spela. 1-0 i spanien är inge bra. Se bara, Real madrid sparka Don fabio för han spelade tråkig fotboll fast han vann titel. Händer det i England eller? haha tror inte det. England's stora klubbar är bättre just nu för de köper å snor spelare från spanien, Men när den bubblan spricker så kommer engelsfotboll komma tillbaka i träsket, tidsfråga. Spanien satsar på egna produkter,spelar fin fotboll. därför de åker ur champ, otur och de VÄGRAR spela som engelska lag (undantag arsenal) chans fotboll, de tjongar iväg bollen till en superstar som ska göra allt, inget spel igenom mitten
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 21:44
Barca Barca //

Jag kan inget annat än att hålla med dig.

Anledningen att man charmas av nykomlingarna i England är att det är i princip fullsatt på en kokande arena, med läktarna ca 5 meter ifrån planen och vrålande, feta engelsmän! Inte så mycket av spelet alltså, det är nästan supportrarna som styr spelet, då spelarna bara flyter med tempot och intensiteten.

..men det är en smaksak vad man gillar. Jag gillar båda det och Numancias vågande offensiv mot Real, precis som Almeria spelade ifjol(?) när dem var nykomlingar i La Liga.
Real Madrid Nr 5 Magic - Zidane
2008-09-14 21:37
gooner (Wilshere#19)//

Istället för att leka smart kan du ju förklara vad Wenger har åstadkommit med något som vi andra tydligen har missat?
Barcelona Barca Barca
2008-09-14 21:34
gooner//

Skillnaden mellan La Ligas och PL bottenlag är,

PL bottenlag, spelar fortfarande gamma engelsk, sparka o spring, tjongar iväg bollarna. Om du tittar på La Ligas bottenlag, så brukar dom oftast hålla hög standard i sitt passningsspel, vilket gör att det går undan när dom anfallar och gör det svårt för dom större lagen att försvara sig. Det är lättare att hålla koll på långbollande lag än kortpassningslagen som alla lag spelar i La Liga.

Men dom top fyra i england, Chelsea, Man U, Liverpool o Arsenal spelar utan tveka äckligt bra fotboll o är nog dom äckligaste att möta just nu tror jag.
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 21:31
Gud är störst! //

Hur många här inne eller på SvenskaFans överhuvudtaget håller med dig och ditt påstående att Wenger inte har åstakommit något med Arsenal?

Gör den undersökningen, sedan kan du komma in på North Bank med resultatet, tack!
Barcelona Gud är störst!
2008-09-14 21:26
gooner (Wilshere#19)

Jasså? Så varför kan du inte svara på mina påståenden då isåfall? Du vet att det jag säger är sanningen så kom inte med bullshit som brist på fotbollskunskaper. Pajas!

Have a good night cules!
gooner (Wilshere#19)
2008-09-14 21:24
Shi //

Vi kan säga såhär..

- Spaniens nykomlingar är bättre än Englands.
- Englands topplag är bättre än Spaniens.
- Mittenlagen är ganska jämnbördiga enligt mig.

Så.. ligan är jämnare i Spanien, men jag vet inte om den är bättre för det?
Real Madrid Shi
2008-09-14 21:03
"Om det blir 6 mål efter 39 minuters spel så måste man väl för tusan få ifrågasätta klassen på ligan eller åtminstone försvarspelet."

Eller den logiska förklaringen att vi spelar med Salgado, Metzelder och Marcelo i backlinjen som inte är de direkt bästa försvararna i världen.

Klassen på ligan är det inget fel på, snarare tvärt om, säg mig en nykomling i England eller Italien som är kapabel av att spela så bra och teknisk fotboll som Numancia presterade?
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 20:53
Om man kunde köpa vilja så hade varenda lag varit efter Numancia. Vilket lag och viljan, den har dem!
Barcelona Ciao-V
2008-09-14 20:51
Ett självmål räddade poängen för R Madrid.
Barcelona Smacked
2008-09-14 20:49
vilken match av Numancia!
Barcelona Smogen
2008-09-14 20:47
Det är jobbigare att försvara än att anfalla, Barca anföll ungefär 80% av matchen, så det var nog inte trötthet på slutet. Snarare stress....

Anledningen att motståndarna spelar "handbollsförsvar" mot Barca är som redant nämnts, att Barca har så otroligt tekniska spelare, så gör man något annat blir man snabbt straffad.
MEN, det finns andra lag som också har galet tekniska spelare, vad gör dom när motståndaren samlar sitt försvar?

antingen låter man motståndaren anfalla, när de fyller på med folk och man erövrar bollen attackerar man blixtsnabbt.

Eller så börjar man ta skott utanför straffområdet, kan bli returer eller styras in i mål. Det gjorde Barca Ca 3 gånger igår vilket är ungefär tre gånger så ofta som man brukar göra, det. Men man måste skjuta ännu mer, panga på bara.

Eller så låter man några långa spänstiga spelare springa in i straffområdet och så slår man inlägg på dom. Ofta är det bara Etoó som är i straffområdet eller så är han där med någon som är under 170. Låt t.ex. Keita komma in oftare för att nicka, han hade några riktigt vassa nickar igår.

Det finns ju fler alternativ, men Barca behöver göra något för att kunna vinna mot dessa handbollsförsvar, och man behöver göra det nu.
Barcelona Jay-z
2008-09-14 20:40
Skämmigt att vårat mål ska komma på en straff, det visar att laget inte är avslappnat.

Tråkigt att Hleb blev skadad, tror nog vi skulle vunnit med han på plan. Helb är en sån spelare som tröttar ut backarna han är aktiv hela tiden.
Barcelona Jay-z
2008-09-14 20:27
Har läst lite här och folk fattar fortfarande inte.

Om man spelar mot Barca duger 1 poäng gott och väl. Och Peps spelide går ut på att erövra bollen så fort som möjligt. Hög press och ett stort bollinnehav och de passar alla små lag utmärkt.

Det mäks att Pep är oerfaren han tror att man kan gå och dominera sig genom hela La liga. Snällla nån bjud in motståndar laget låt dom ha lite boll öppna ytorna ha tålamod. Pep spelar en fotboll som man ska göra under de sissta minuterna. Varför ska man stressa i början, andas ut Pep målen kommer ha tålamod låt andra laget spela.

Märktes att barca inte orkade de sissta minuterna. Inte konstigt fan alla ernergi gick åt i början. Det är i sista minuterna man ska pressa för de är då nerverna i motståndar laget sviker.
Annons: