/spanien/barcelona/forum/20456.aspx/spanien/barcelona/forum/20456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
J.Janerique
2008-09-08 18:45
Dunga spelar för offensivt för mitt tycke. Vad Barca däremot alltid gjort, och gör? är att spela holländskt. Cruyff, vad är exakt hans roll nu igen? Gudfader? Det är inte "alla" klubbar i världen som har en gudfader. Maradona spelade "i rätt klubb" . Men Zidane var bäst? Smaken är som smaken, den skiljer dig åt. Vad vi vet är att Ronaldo var bäst i Barca och bankade helvetet ur försvarare.......
Barcelona OkkaPokka1
2008-09-08 18:42
Smogen// Jag tror nog han menar mittfältarna i startelvan, och inte våra kära bänknötare.
Barcelona Smogen
2008-09-08 18:20
westinhoblaugrana

"Hade inte bytat ut någon på vårt mittfält mot Wesley tbh"

Eh....hade du inte hellre haft Snejider på mitten än gudhjonsen? Då är du nog lite snurrig. :)
Barcelona BlueRed.
2008-09-08 17:35
Det finns ju fördelar med att Alves inte spelar i landslaget. :)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-08 17:33
Maicon eller Alves är hugget som stucket egentligen. Är väldigt imponerad av Maicon, så han kan mycket väl få starta. Men att inte ens Dani Alves är uttagen i truppen? Jaja, bara bra att han inte sliter ut sig visst? :).
Real Madrid Shi
2008-09-08 17:09
Messi(AH)

Vinner man Copa America med Brasiliens B-lag, medans Argentina har bästa möjliga lag med, Messi, Tevez, Riquelme, etc, etc. Så kan man inte va så kass. Bara för att han bänkar Alves är han inte helt inkompetent för det.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-08 16:55
Milans bänk slår till igen. Ny skada tack vare deras avbytarbänk. Dida fick ryggskott när han satt obekvämt förra året. Nu Gattuso.

Visserligen var det nu landslagets bänk som skadade Gattuso men stackars milanspelarna som verkar vara extra känsliga för bänken.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-08 16:34
Messi(AH)

Jag kan hålla med om att Dunga inte är världens bästa coach hittills....men jag måste säga att Maicon är bättre än Alves i Landslaget...Jag följer alla matcher som Brasilien spelar och Maicon är grym...inga misstag backåt och är bäst i anfallet. Förresten så ligger Brasilein på andra plats i VM kvalet så Dunga måste göra nånting rätt iallafall, trots att jag tycker att Scolari borde ha tagit över jobbet Igen...men Chelsea langar säker mycket mer pengar....
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-08 16:34
Messi(AH)

Jag kan hålla med om att Dunga inte är världens bästa coach hittills....men jag måste säga att Maicon är bättre än Alves i Landslaget...Jag följer alla matcher som Brasilien spelar och Maicon är grym...inga misstag backåt och är bäst i anfallet. Förresten så ligger Brasilein på andra plats i VM kvalet så Dunga måste göra nånting rätt iallafall, trots att jag tycker att Scolari borde ha tagit över jobbet Igen...men Chelsea langar säker mycket mer pengar....
Barcelona Messi(AH)
2008-09-08 16:04
Dunga är en skam. Han borde ha blivit kickad för länge sen. Han har gjort väldigt många fiaskon hittills.Hellre Alves än Maicon.
2008-09-08 15:04
Brasilien vann med 3-0 över Chile i natt och de hade show. De spelade underhållande och vann enkelt. Ronaldinho missade en straff dessutom, ganska ovanligt. Iallafall så verkar inte Brasiliens landslag vara förstört, bara U23-laget.
Barcelona Suñol
2008-09-08 15:02
Gud är störst!: Gai är på landslagsuppdrag.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-08 14:49
När börjar matcherna i CL?
Barcelona Gud är störst!
2008-09-08 14:32
Är inte Gai Asulin med i Bárca Athletic? Isåfall varför fick han inte spela i segermatchen mot Gramenet? Konstigt.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-08 11:55
Messi Liknar sig själv som när han spelade 2005/06
Delarocha RIP Puerta
2008-09-08 11:47
Dem har ju inte lika bra spelare längre. När de var överlägsna hade de ett betydligt bättre lag. Idag är det ju få av dem i landslaget som tillhör den absoluta världstoppen. Möjligen Kaka och en Ronaldinho i superform, men det är han inte.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-08 11:32
jag gillar inte Dunga . han har förstört brasiliens landslag. Det som en gång var överlägset bäst i världen. e inte det längre.
Barcelona Palle Kuling....
2008-09-08 09:45
Ämne: Ämne: Mr Balo....
Dunga tycker väl att Alves är för offensiv :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-09-08 09:15
Ämne: Mr Baloo-Gonzalez.
....
Det stämmer. Dani Alves är inte uttagen i Brasiliens trupp. Väldigt konstigt beslut av Dunga.
Barcelona Pep.G
2008-09-08 06:54
Mr Baloo-Gonzalez.

Han var inte uttagen till Brasiliens trupp tror jag, men är inte hundra på det.
@kon
2008-09-08 01:28
Jag kan förstå många härinne saknar Dinho och som borde vara oerhört tacksamma över allt han gjort för er. Han var under många år en lysande stjärna " gud som kunde gå på vatten " nästan.

Det blev till slut för mkt både för honom och er, någonting hände. Vet vi hela sanningen om dinho, det är frågan? Tror faktiskt inte det om jag ska vara helt ärlig. Han kommer alltid att vara en väldigt stor profil och en utav de allra största inom den moderna världsfotbollen och det hoppas jag att vi alla kan vara överäns om oavsett nuvarande klubb han spelar i. Han va ingen giri spelare, han lämnade inte för det utan lämnade för att han själv kanske hade insett att jag måste vidare i karriären och detta funkade inte längre. Sånt som verkligen kan hända en fotbollsspelare och även den bästa.

Folk som fortfarande envisas om att Dinho inte håller en tillräckligt högnivå, kan bara tillrätta visa er " ta en titt på honom "
Kanske inte samma driv i steget, men hjärnan och tekniken kan iaf ingen ta ifrån honom. De snabba stegen kanske kommer, då han innan kanske vart något ringrostig som ett männskligt tecken på att något har fattats. Kanske två saker, träning och hård matchning?

Om inte världens bästa, så en utav dom 3 absolut bästa spelarna i världen. Tack för Dinho och nu är det denna gång vår tur att göra historia med honom. Peace!
Delarocha RIP Puerta
2008-09-08 01:12
Förhoppningsvis Dunga.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-09-08 00:57

Nån som vet om Daniel alves spelar ikväll?
Barcelona Pep.G
2008-09-07 23:59
Delarocha RIP Puerta

Henry är en spelare som kan skära in med sin högerfot. Men vad gör han ? Han skär alltid ut med sin höger fot tills han får en dålig vinkel sen skjuter han.

Tyvär så finns det ingen bra Vänsterytter för tillfälet. Många kommer nu käbbla om Arshavin. Och jag hade gärna sett han i Barca mer än gärna. Men på nåt sätt känns det som ett osäkert kort. Robinho hade vart en dröm, men han har spelat i Real Madrid så nej tack. Känns så konstigt med en svag vänsterkant fan. Förut så byggdes hela vårt anfall från Vänsterkanten och nu är den hur svag som helst. Abidal är för ojämn och Henry är helt enkelt för dålig på Vänsterkanten. Varför inte lägga Sylvinho på vänsterkanten ? Eller helt enkelt köpa Zhirkov som är faktist hur bra somhelst:D
Delarocha RIP Puerta
2008-09-07 23:27
Den som inte saknar en Ronaldinho form är ju bara korkad så det är väl inte någon direkt mening i att diskutera det. Vad jag däremot mer generellt saknar är överhuvudtaget en högerfotad spelare på vänsterkanten som kan utmana sin försvare och göra det oväntade såsom Ronaldinho kunde göra med chippar, instick, gå på utsidan, gå på insidan. Messi är inte riktigt likadan i sin spelstil då han inte är riktigt lika oberäknelig. Dock växer ju inte spelare av Ronaldinhos slag på träd. Men vänsterkanten ser otroligt svag ut.
2008-09-07 23:20
Hade inte bytat ut någon på vårt mittfält mot Wesley tbh.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-07 22:22
Kolla den här artikeln om Sneijder och Van der vaart.

Henk ten Cate: "Det var lite konstigt... jag förstod att Ajax inte kunde hålla fast vid Sneijder och när han önskade att få lämna, så tipsade jag Barcelona. Men de var inte intresserade. Jag är säker på att de tänkt ett par gånger på mitt telefonsamtal den senaste säsongen."

Vi kunde alltså fått Wesley.
Barcelona LeoMessi10
2008-09-07 22:04
jag saknar ronaldinho faktiskt det känns som om det saknas en pusselbit i barca idag och det är han som är den biten. Fast hoppas bara att det går bättre nu för barca inga förluster mer på borta plan mot bottenlag som numancia komigen nu!
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-09-07 22:03
hur kan man glömma ronaldinho? herregud..
J.Janerique
2008-09-07 21:50
Ronaldinho - Var - På både gott & ont i Barca. Emot slutet för mycket fest? , för lite boll. Men jag diggar folk som festar, så vad säger det oss? Att endast ett geni vet frestelsernas vägar? Ånyo? I Milan. Vi får se. Personligen och då är jag ingen, så tror jag han "kommer tillbaks" i Milan, han hade dock inte gjort det i Barca. Fan, ni har ju Bojan.
Annons: