/spanien/barcelona/forum/20449.aspx/spanien/barcelona/forum/20449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2008-09-14 11:38
Det jag inte förstår är.... Varför kan inte Barca spela lika bra som Spaniens landslag? De har liknande spelare och stort bollinnehav. Både Xavi o Iniesta känns vassare i landslaget och de vinner med Spanien gång på gång. Vad är det för skillnad? Variationen på spelet kanske?
Barcelona Rambla
A.Gaudi:

Pep har infört lite förändrignar trots att det inte har fungerat fullt ut ännu. Visst, det fungerade bra under försäsongen men det är ju en helt annan sak att spela tävlingsmatcher.

Vi spelade heller inget riktigt 4-3-3 igår, utan det var mer ett 4-1-4-1, precis som det spanska landslaget ibland spelar. Det jag menar är att det läggs för mycket fokus på spelsystemet när det ska hittas orsaker till vårt misslyckande. Jag är mer inne på luis Enrique 21 teori än att skylla på spelsystemet. Matchen igår ska vi bara vinna men det gjorde vi inte och det var mer otur, en målvakt med änglavakt och lite okoncentration vid frisparken (som inte ens var en frisspark).
Barcelona A.Gaudi
joo fast mot bättre lag brukar spelet bli helt annorlunda. Lag som är tillräckligt bra/modiga att försöka spela mot oss brukar bli enklare matcher. Chelsea är väl dock ett av världens bästa lag och det skulle bli tungt men jag ser det fortfarande som 50/50.
Barcelona Tompa
2008-09-14 11:37
A.Gaudi:
"störde mig på att guardiola gått ut och beskrivit matchen som "positiv". får hoppas att det bara är ett spel för medierna och spelarna får höra sanningen."¨

Ja, det får vi sannerligen hoppas att det var. I annat fall är det lite Lagerbäck varning på Guardiola, d v s avsaknad av självkritik.
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-14 11:37
Ämne: ja jag håller med di....
Jag hoppas verkligen att spelarna fick höra nagot helt annat.
Barcelona Tompa
2008-09-14 11:34
Såg också Sevillas match direkt efteråt. Och vilken skillnad på anfallsspel gentemot Barca. OK, de ställdes inte mot en köttmur men det var ändå skillnad natt och dag.

Såg också Chelsea slå Manchester City. Även om det svider i Barcahjärtat är det bara och kostatera att vi troligen skulle vara chanslösa mot Chelsea i nuläget.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-14 11:34
ja jag håller med dig tompa i att ge honom till januari.

störde mig på att guardiola gått ut och beskrivit matchen som "positiv". får hoppas att det bara är ett spel för medierna och spelarna får höra sanningen.
Barcelona Tompa
2008-09-14 11:31
Ja, vi är ruggigt ineffektiva, troligen det i särklass mest ineffektiva av storklubbarna i Europa. Men säsongen är ung så vi ska inte resignera än tycker jag. Men, visst det måste till en rejäl förbättring om vi ens ska utmana om ligaguldet.

Jag vidhåller att vi ska ge Guardiola arbetsro under hösten men har det inte skett någon förbättring framåt senvintern så är det bara och konstatera att han inte är rätt man för jobbet.
2008-09-14 11:29
Allt som finns att saga om spel systemet och spelarmatrialet har nog sagts. Jag borjar mer och mer tro att det ar nagot psykologiskt som ligger bakom. So fart det verkligen galler allvar sa fryser alla till lite och ingen vill ta ansvar. Mycket stillastaende och vantan pa att ngn annan ska driva bollen och utmana eller sla avgorande passningar. Vi har tappat enormt mycket flair dom sista 2 sasongerna trots att vi har en mer teknisk begavad trupp en dom flesta. visst Xavi gorde fina grejer med bollen igar men man ska gora det i ratt lagen och da verkar ingen riktigt vaga.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-14 11:28
Klart det går att ändra spelstil och lyckas med det. Rambla är ditt förslag att fortsätta spela likadant fast försöka göra det bättre?

de två säsongerna när vi var som bsät var vi ledde av ronaldinho. han spelade bättre än någon spelare man sett sedan maradona, men när han vek ner sig var det kört.

Av alla storlag, menar då i de 3 stora ligorna, är vi dom som har klart störst taktiska problem. samma visa match efter match så det är helt klart att vi gör någonting fel.
2008-09-14 11:19
Truppen kanns väldigt tunn.
roshemback och motta saknades igar for lite ge igen slakt.
Och lite Luis enrique for djavla annama.
Real Madrid MADRID 1902
2008-09-14 11:14
Tror att imorgon när ni har lugnat ner er och fått förståndet tillbaka då förstår ni att det har inget med deras buss eller hockey tacklingar och göra snarare att ni inte trycker in den.
Om man ska vara rättvis så hade ni otur också igår några skott var självklart mål i normala fall.

Barcelona Rambla
2008-09-14 11:12
Hleb är borta 3-4 veckor. Han fick några avslitna ligament i sin ankel.
barca löver
2008-09-14 11:10
Ämne: Rambla

Hur länge....
henry var inte uttagen i truppen igår
barca löver
2008-09-14 11:10
Ämne: Smacked

Vi är sö....
han var inte uttagen i truppen
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 11:09
Rambla

Hur länge e Hleb borta? Och vart fanns Henry?
Barcelona Rambla
2008-09-14 11:07
Ämne: Rambla

Anti-futbo....
Tja, de hade antagligen blivit söndertacklade och spelarna hade legat kvar på gräsmattan och vädjat till domaren varför han inte blåser frispark.

Fan igår alltså, jag önskade att vi hade någon slaktare i laget som kunde gett tillbaka på de grisiga tacklingarna Hleb och Alves fick. Det ska vara rött kort på den tackligen bakifrån på Hleb.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 11:07
MADRID 1902

Va det inte Baptista som på såg till att ni vann på Nou Camp förra säs. Säg inte att Baptista är som Guddie ...Baptista var fan i mig mycket viktigare...
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 11:04
Rambla

Anti-futboll borde istället kallas för anti-barca .... fan jag kan inte låta bli att undra hur Barcelona skulle vara om de spelade i Premier League
Real Madrid MADRID 1902
2008-09-14 11:02
ElDuroDeFCB
Igentligen inte för Baptista har varit lika viktig som Gudjenson har varit för er alltså inte så viktig spelare.
Robinho är en annan sak men vi fick istället Van Der Vaart och han kan både spela på kant och centralt så jag ser inte att vi har "svagat" ner oss.
Sen om vi hade behövt en till anfallare det är en annan sak.

Barcelona Smacked
2008-09-14 11:01
Ja,det är liksom sånt jag förespråkar! Vore ett oerhört tryck,alla rör på sig konstant, finner löpvägar,finner den där ytan motståndarna inte trodde fanns men med lite magi uppstår en fin löpväg.
Barcelona Rambla
2008-09-14 11:00
Jag köper inte det här sönderlästa-skiten. Alla lag visste exakt hur Barcelona spelade säsongerna 04/05-05/06 och vad hjälpte det? De hade ändå inte en suck. Det spelar väl för fan ingen roll om Barça så hade spelat 4-4-2 eller whatever igår, Racing hade ändå parkerat bussen med alla 10 spelare bakom boll hela matchen och bara vänta på misstag.
Spanien Luis (SCP-Red)
2008-09-14 10:59
En intervju med en av eran redaktions medlemmar inför CL matchen på tisdag.

Mvh
Luis
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:58
Smacked

Jag har sagt att vi borde speal 4-4-2 offensiv, med Henry och ETOO på topp, höger mitt Messi och vänster mitt Hleb/ Iniesta.
När vi anfaller så blir spelet istället 2-4-4, där yttermittfältarna går upp i anfall och ytterbackar går upp på mittfältet. Tänk dig då vilket tryck vi skulle ha på motståndarna. Och alla måste då löpa fram i straffområdet och ut... hela tiden löpningar... då skulle det funka. FAN LÅT MIG TA ÖVER TRÄNARPOSITON I BARCA :-P hehe
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:52
MADRID 1902

Vi vet hur viktiga Deco och Dinho var, men de trivdes inte längre i Barca så tyvär måste vi sälja de. Men glöm inte att även madrid har tappat spelare som ni inte ersatt till 100%. Det kan komma att kosta er hårt i slutändan. Ni värvade egentligen bara 1 offensiv spelare och blev av med 2 viktiga spelare.
Barcelona Smacked
2008-09-14 10:50
Deco på g går itne att ersätta. Ronnie var det nog bäst för alla att han drog,men tackar oerhört för tiden:)

ElDuroDeFCB
Ja,sönderlästa var vi förra året. Testa köra en 4-2-2-2,4-1-2-1-2 eller 4-4-2 diamant,vad som helst vid detta läge och kom igång med AVSULTEN. Varför fan ska alla försöka sig på EN fint för mycket när man just kunde ha lagt ett placerat skott,stör mig så mycket på det.
Real Madrid MADRID 1902
2008-09-14 10:48
Vill inte provocera men jag tror verkligen inte ni har förståt hur viktig Deco och Ronnie var för er.
Förstår ändå att ni sålde dessa herrar för dom behövde miljöbyte.
Det här har inget med gårdagens förlust och göra såna macther ska ni bara vinna.

Barcelona Der Afro
2008-09-14 10:48
En snabb fråga till er som vill ha ett annat spelsystem:
Om vi skulle spela tex 4-4-2 istället, på vilket sätt är det bättre mot ett handbollsförsvar som de vi mött i våra två ligamatcher?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-14 10:45
Smacked

Vi är sönderlästa...alla vet hur spelar och det finns ingen plan B. Men om det fanns något positivt igår att ta med sig, så var det att Pep ända vågade satsa med ett speal som såg ut att vara 2-4-4. Alltså 2 i försvaret 4 mittfältare och 4 anfallare. Han har ideer men de funkar inte riktig ännu.

Förresten var va Henry igår?
Barcelona Palle Kuling....
2008-09-14 10:45
Ämne: nån som vet hur barc....
Kolla länktipset.
Annons: