/spanien/barcelona/forum/20441.aspx/spanien/barcelona/forum/20441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Otuga
2009-01-28 11:28
Ämne: Ja men Ronaldo får f....
Det var banne mig det dummaste jag hört på länge...får skylla sig själv ? Tål man inte blir uppsnurrad osv så har man inget på en fotbollsplan att göra...du tycker säkert det är okej att Etoo blir hånad för att han är svart oxå. Hijo de Puta , när fan blev Ronaldo spanjor !
Tycker om Messi & Barca ändå trots att en sådan som du håller på dom
Barcelona Rambla
2009-01-28 10:48
Ämne: Ämne: Pep.G. ....
Taktik och instruktioner från Juande Ramos. En feg sådan kan man tycka men vem kan klandra honom? Madrid var livrädda för att bli förnedrade av framför allt Messi.
Barcelona George Looney
2009-01-28 09:47
Ämne: Pep.G. Jag förstår d....
Jablome, tänkte bara påminna dig om matchen mot madrid där messi blir ner sparkad av 5 olika spelare, hur ofta händer det att just en spelare tas om hand av 5 olika? Till och med Guardiola flippade.
Barcelona Criff
2009-01-28 08:20
Ja men Ronaldo får fan skylla sig själv, han bygger upp detta runt omkring sig själv, ta bara gårdags matchen mot West Brom som exempel.
När han gjorde sitt första mål ställde han sig och skrek rakt ut för att följa upp det med att skrika hijo de puta på ett aggressivt vis, såsom jag uppfattade det så var det allmänt till publiken.

Tänk att se Messi göra något sådant? Skulle aldrig hända!
Barcelona Abbe_
2009-01-28 07:30
Jag tror det finns många spelare som har sån respekt för Messi, och väldigt gärna undviker att smälla på han rejält, trots att det är för lagets bästa. Messi är ödmjuk, då tror jag det är svårare att använda otillåtna medel mot honom. Sen finns det givetvis spelare som skiter fullständigt i sådant.

Ta en kille som Ronaldo istället. Där finns säkert det spelare som gärna offrar sin säsong bara de får dra in en ordentlig tackling på portugisen. Det var väl förra veckan han blev framröstad som Premier Leagues mest hatade spelare av fansen runt om i England. Vem är förvånad?
Barcelona Squez
2009-01-28 01:09
Frågan är ju hur seriös Espanyol tar dagens match. Deras största prioritet bör ju ligga på att ta sig ur nedflyttningsplatserna i ligan. Tycker jag iaf. Men hey, ett derby är alltid ett derby och jag hoppas på en underhållande match där Bojan får näta en gång eller två.
Utvandrad Guling
2009-01-28 00:52
Det känns som att Messi är på väg att bli lite som Gretzky och Lemieux, dvs untouchable. Sen så är han ofta så jävla snabb att motståndarna inte ens hinner sparka på honom...
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-28 00:41
Pep.G. Jag förstår dig, jag är livrädd varje gång man ser hur spelare försöker satsa. Men jag vet inte om det är försvararna som har blivit snällare eller om Messi har lärt sig undvika tacklingar?

Han har inte fått så många iår.
Barcelona Pep.G
2009-01-28 00:38
Heywood Jablome

Jag vill verkligen inte att Messi ska starta. Som sagt Espanyol har bara cupen att spela för. Om Messi är på spelhumör så kommer du se han med kryckor inom 2-3 dagar !
Barcelona Heywood Jablome
2009-01-28 00:36
Vi måste trots allt vinna på torsdag. Espanyol har bara CdR att spela för och kommer göra allt i sin makt för att vinna.

Starta med bästa laget, låt Messi göra 3-4 mål och byt ut honom mot Hleb.
Barcelona Pep.G
2009-01-28 00:35
ElDuroDeFCB

Haha det är la inte konstigt ? Brasiliansk fotboll brukar inte vara defensivt inriktad precis. Jag tror Lucio har t.ex bättre teknik och dribblingar än vad Van Nistelrooy har.

BlueRed.

Jag tänkte att om nu Yaya ska vila, som jag hoppas han gör så bör Keita gå in i privote-rollen.
Barcelona Napao
2009-01-27 23:51
Jag hoppas dom vilar mindre spelare mor espanyol. Kul bild på länken.
Barcelona Cape
2009-01-27 23:32
Barcadinho

Både Marquez och Keita var med på dagens träning. Marquez är ju inte 100 än men Keita vet jag faktiskt inte.
Barcelona Barcadinho.
2009-01-27 23:25
Jag tror att det blir en stark startelva på torsdag (utan tveckan starkare än första mötet).

Det finns inte en andra chans nu, om det går snett.

Messi kommer nog starta, samt Xavi.

Det är ett litet problem om man vill rotera på backlinjen. Cáceres är avstängd och Márquez är inte 100 procent fits för fight (tränade inte som vanligt än).
Alves kommer nog starta eller det kan hända att Sanchez tar nån position på backlinjen.

Keita är inte heller 100 än.

Kom ihåg att vi måste vinna den här matchen för att gå vidare (det räcker inte med oavgjort)
och Pep vill undvika en förlängning o straffar som tar på krafterna.

godnatt.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-27 23:20

Var det bara jag som tyckte att veckans Fantv sög? Noll snack om spanska ligan...sen så snor de 6 minuter av spanska tiden för att prata Moggi och Italien
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-27 23:09

Jag måste säga en sak om Brasilien bara, vi har en förmåga att producera topp yterbackar med sällan har vi haft riktigt riktigt stor mittbackar...Roberto Carlos, Cafu, Maicon, Alves är bara några namn som har dominerat eller dominerar sina positioner bättre än någon annan, men i mitten har Brasilien sällan en Puyol eller Terry eller Ferdinand typ, alltså komplett. Jag kan tänka på Lucio som kommer i närheten men han göra riktigt dumma grejer ibland, men jag kan inte komma på många fler spelare...Fast efter OS så såg jag ett par lovande grabbar, så jag hoppas snart på en riktig bra mittback, vem vet kanske Henrique kan bli den jag söker....
Barcelona Okkapokka.
2009-01-27 23:01
Jag tror vi får se Puyol,Alvés,Henry,Iniesta av dom mer 'etablerade' spelarna. Sen får vi se 'bänkvärmare' på de resterande positionerna.

Messi-Barca-10

Alla har fattat de nu, bara onödigt att dra upp ämnet upprepande gånger.
Barcelona Cape
2009-01-27 23:01
Henrique spelar med Barcelona nästa säsong enligt agenten.
Barcelona Messi-Barca-10
2009-01-27 23:00
Cape
Tror också att alves kommer få vila denna matchen för han har ju trots allt spelat mest i barca just nu. Pedro hade varit roligt att se spela.
Barcelona Messi-Barca-10
2009-01-27 22:59
Jag har en grej att lägga till om de här Religon snacket. För det förtsa så vet jag inte varför man ska börja snacka om Religon i Barca Forumet. För det Andra, har nån åsikter om olika Religoner kan jag säga att hålla det för er själva.
Lägg ner det är fotboll jag vill prata om vill inte ni det el?
Barcelona Cape
2009-01-27 22:58
Har en känsla av att Dani Alves får vila och att Bojan får chansen på topp igen. Hoppas att Pedro får några minuter på slutet, Messi och Hleb på kanterna. Guddy lär väl ta en av mittfältsrollerna.

Men skulle också vara kul som någon skrev att Hleb tar över Xavis roll.

Pinto i mål är väl det enda vi kan vara säkra på?
Barcelona el Flaco
2009-01-27 22:57
Ämne:
Hur många tror att....
Jag är nog inne i samma spår som Blaugrana93. Jag tror att Pep inte kommer ta några risker och ett par av de tunga namnen kommer starta mot Espanyol. Sen om avancemanget är klart kanske han börjar bytta ut de viktigaste spelarna.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-01-27 22:53

Hur många tror att vi kör med den starkaste start 11 mot Espanol??
Barcelona Blaugrana93
2009-01-27 22:52
Pep.G

Jag tror inte uppställningen kommer vara så pass
b-betonat. Cup-spels avancemang står på spel och någon av Etoo Messi eller Henry kommer förmodligen vara med. Matchen är förresten på torsdag inte imorgon ;D
Barcelona SaM__-
2009-01-27 22:51
Okkapokka:

Det var just det jag påpekade. Att man blir upprörd när folk bara häver ur sig massa åsikter utan att ha belägg för det man säger och framförallt inte kan argumentera för dem. Läser teologi på högskola och visst är det fel av mig att bli upprörd över en forum sak, men man blir irriterad när man fördjupar sig i olika religioner så finns det folk som kommer och säger massa annat som inte alls stämmer.
Barcelona el Flaco
2009-01-27 22:47
Angående Keita, kolla länktipset. Det verkar osäkert om han är fit for fight tills på torsdag.
Barcelona BlueRed.
2009-01-27 22:36
Vore det inte mycket enklare och bara låta bli och läsa inlägg där religion står med, så ni slipper svara? Det kanske får ett avslut då som tydligen många vill ha.

---------

Pep.G

Tror faktiskt inte att Keita blir den som får den defensiva rollen på mittfältet, det brukar inte och har heller inte varit hans uppgift hittills. Men det är ju bara vad vi tror, hur lätt är det egentligen och få till rätt startelva nu när det är Pep som styr? :)
Barcelona Okkapokka.
2009-01-27 22:35
SaM__-

Det gör väl du också om du drar upp det här igen?
Barcelona SaM__-
2009-01-27 22:32
Criff:

Och du vill lägga ner diskussionen med säga:

"Men om jag ska vara ärlig så är jag inte förvånad, för de flesta muslimer brukar fungera på detta viset. Frågan är bara varför. "

Du upprör ju bara mer när du skriver något sånt. Snacka om att dra muslimer över ett streck. Varför skulle dem fungera på det sättet? Herregud att man ska bli irriterad över att sitta på Barca forum. Fan vill man att vi ska lägga ner diskussionen ska man inte spinna vidare på saker och ting.
Barcelona Pep.G
2009-01-27 22:29
FCB_armin

Njaaa, Keita känns säkrare om du frågar mig.

Cape

Ah, och det var någon tabbe han hade gjort också som jag har glömt, men vet du hur det går för han i Ajax ?
Annons: