/spanien/barcelona/forum/20439.aspx/spanien/barcelona/forum/20439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SaM__-
2008-09-19 02:11
Hm att ni ens orkar prata med CFC när han kommer hit och försöker provocera med att Alves har floppat. Hallå, säsongen har knappt börjat.

Dessutom tkr jag Alves var riktigt bra mot Racing i 1-1 matchen och även mot sporting. 1 blek match, det var första mot Numancia då hela laget var helt under isen.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-19 00:03
Sköna bilder där :)
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 23:38
Gud Är Störst; haha oj då. Aja dem skitlagen heter ju samma sak hela bunten typ.

Btw, diggar den bilden där Caceres och Messi står och posar och Dani Alves har smugit sin i bakgrunden. Kul för Messi o Caceres o se den bilden o se Alves se ut som en mördare över axeln på dem:)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-18 23:34
DaniAlves

För övrigt så fick alla spelarna i Barca var sin Audi Q7 när de var där. Fin present, speciellt för Bojan antar jag :).

FC-Barcelona

Vår högerback heter Alves, inte Alaves.
Barcelona FC-Barcelona
2008-09-18 23:34
CFC-God

Bowsinga är en riktigt bra högerback, men alves är bättre, men ifall du vill gå djupare och vill gemföra vem som är en av dem bästa högerbackar, i den listan så har vi inte Bosingwa eller Alves, Maicon från Inter är världens bästa högerback, så kan du sluta bete dig som en jävla liten unge, och stick till ditt forum istället för i deta forumet så är alves vår bästa högerback i världen :D

Så där nu ska det vara lite bättre
Celta Vigo CFC-God
2008-09-18 23:23
Delarocha RIP Puerta// Ah! Exakt! Ner i fosterställning och börja lipa.=)

Don't you wish your right back was bos-ing-wa
don't you wish your right back was bos-ing-wa
Don't ya Don't ya.
Barcelona Gud är störst!
2008-09-18 23:23
Delarocha RIP Puerta

Basel?, HALLÅ! Basel är faktiskt i barcas grupp i CL. Milan mötte Zurich.
Barcelona DaniAlves
2008-09-18 23:08
Om någon inte tidigare har nämnt det så var laget idag på sin ledia dag hos en av sponsorerna Audi.

finns lite bilder att se på länktips.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 23:05
Även om det inte var det du menade, vad var syftet med ditt inlägg? Att vi skulle bli ledsna för att vi har köpt Alves eller?
Barcelona Messi(AH)
2008-09-18 22:58
2 matcher och ni kallar det flopp. Vad mycket ni kan haha..
Celta Vigo CFC-God
2008-09-18 22:52
Delarocha RIP Puerta//Du missförståd mitt inlägg. Det är däremot vi som skall vara tacksamma för att vi inte köpte alves. Alves har inte floppat dock så har han inte levt upp till förväntningarna ännu. Tids nog kan man kalla honom för en flopp.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-18 22:52
Delarocha RIP Puerta//Du missförståd mitt inlägg. Det är däremot vi som skall vara tacksamma för att vi inte köpte alves. Alves har inte floppat dock så har han inte levt upp till förväntningarna ännu. Tids nog kan man kalla honom för en flopp.
Barcelona Dizzy
2008-09-18 22:47
Alves äger! Och kommer visa det snart.

vISCA Barcaaaa
Taio
2008-09-18 22:40
Förstår mig inte på folk som påstår att Alves floppat efter två matcher. Alves har varit mer än godkänd hittils.

CFC-God//

Gubben var det inte Chelsea som erbjöd 36 milj € för Alves förra säsongen?
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 22:27
CFC-God; ska vi tacka för Bosingwa? Njea. Föredrar nog Alves. Bosingwa spelar för Chelsea så jag är inte ett dugg tacksam för honom.

Sen om du är Chelsea supporter och tycker det är kul att Alves var dyr och floppat är det väldigt ironiskt.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-18 22:25
Nej men han Gillar tydligen Klubben riktigt mycket.
Barcelona marcus
2008-09-18 22:24
lät ganska bittert. vi får hoppas Henry vänder det hela och visar vem han är. Ser fram emot nästa ligamatch.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 22:23
Kärlek vinner tyvärr sällan några titlar ensamt.
Celta Vigo CFC-God
2008-09-18 22:22
Alves i all ära men tacka för Bosingwa!
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-18 22:22
Nej men har visar Mycket kärlek åt klubben!
Barcelona marcus
2008-09-18 22:20
Nja, Henry kom med en väldigt hög prislapp, han hade rykte om sig om att vara en av världens absolut bästa spelare och sådana ska inte behöva en "inkörningssäsong". Nu var han ju skadad och det kan vara orätvisst att säga så. Men endå. Han köptes den säsongen och inte spelade han bra då? Han spela har aldrig övertygat mig om hans storhet men visst var han en superspelare i Arsenal. Det kan ingen ta ifrån honom. men nog om det i barca?

Laporta har gjort en del skumma affärer. Från rustu Recber (minns ni honom?) till Quaresma som inte Frank gav någon chans alls att tala om(varför värva en talang som tränaren inte alls vill ha?).

Men för mig klassas Henry till ett sämre köp än dom båda. Han har haft en plats i startelvan sen han kom, han har tagit väldigt mycket plats i media och han har fått ledningen att känna att en vänsterforwardsförstärkning var överflödig. = lagets styrka försvagats.

Nu har vi Henry i laget och visst ska han spela. Han är trots allt den enda spelaren med rutin som är tänkt som vänsterforward. Men inte kan man påstå att den franske målsprutan har lyckats eller förtjänar en startplats. Vi har bara helt enkelt inga bättre alternativ.

Visst är det väldigt spännande med unge Pedro och man kan ju alltid hoppas att han visar sig vara en riktig talang som kan blomma ut.

laportas största misstag i sin Presidentkarriär var köpet av Henry samt att låta Frank vara kvar det sista året.För fråga er själva. Har Henry verkligen gjort oss starkare?

Men som sagt. vi har inget bättre alternativ och jag längtar starkt till nästa sommar eller att Pedro tar sista stegen.
Barcelona J.Gamper
2008-09-18 22:19
Jag tror inte heller att Etoo skulle kunna sitta på bänken utan att klaga, men det kanske inte är så dåligt med rotation mellan Etoo och Henry.Det är ändå väldigt många matcher under säsongen. De får vila, samtidigt som båda kommer att kämpa till att kunna ta plats som forward i startelvan....

Förresten... Har inte Pep några planer på att testa 4-4-2 med Henry och Etoo tillsammans på topp? Tror att de skulle fungerat bäst för båda..
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 22:13
1-0 Valencia mot Maritimo.
Håller med dig om att jag är rätt negativ OkkaPokka1:) Men då så många andra här är positiva får jag väga upp lite.

Ronaldinho är bänkad i Milans seger mot Basel i Uefacupen. 3-0 där nu.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 22:12
Nej, det är ju två för bra anfallare på samma situation. Ingen av dem är ju bänkspelare direkt, och ingen av dem presterar bra alls på en kant så jag har fan ingen aning vad man ska göra. Det är ju nästan så man får sitta o hoppas att nån av dem går skadad hela säsongen så man får en anledning att bänka nån av dem men det kan man ju inte direkt heller göra. Hoppas Pep har svaren.
Barcelona OkkaPokka1
2008-09-18 22:12
Delarocha,marcus// Jag tror de blev ett missförstånd där. Jag riktade inte Alves kommentaren mot Delarocha utan mot dessa som andra som var kritiska mot Brassen, Sen sa jag också att Delarocha jämt är negativ och det står jag fast vid.

Blev bara konstigt när allt hamna i samma inlägg. Så jag fattade ironin kort sagt.
Barcelona Barca_4_lajjf
2008-09-18 22:11
tittar på Milan-Zurich nu . Milan Leder med 2-0 Kanonfrispark av Pato från 30 meter rätt in i krysset. Matchen är Inne o 69 Minuten och Ronnie sitter på bänken och har knappast spelat nått . Milan har ett byte kvar.
Barcelona Hetfield
2008-09-18 22:09
Det är en jävligt knepig sits alltså, man kan ju inte peta Eto'o utan strul , lita på att Eto'o kommer att klaga och tjura om man petar honom

Samtidigt så kan man ju inte peta en anfallare som Henry...hmm
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 22:03
Nej jag håller med dig. Men han har hamnat i ett lag som egentligen inte har behov av honom. Han är i sina bästa stunder bättre än Eto'o men såsom Eto'o leverade förra säsongen och under försäsongen kan man knappt peta honom. På vänsterkanten får Henry inte mycket uträttat och han trivs där inte själv så det är ett jävla dilemma vart man ska placera den käre Thierry.
Barcelona J.Gamper
2008-09-18 22:01
Ärligt talat.. just nu tycker jag att Henry skulle spela bättre som centerforward än Etoo. Henry känns lite vassare och jag hoppas verkligen att han slutar spela på vänster kanten, han får rotera med Etoo i mitten.

Skulle vara ett bra läge för Pep o se hur Henry presterar som centerforward nu i helgen.
Barcelona Hetfield
2008-09-18 21:58
Delarocha

Henry är jävligt underskattad! Förra säsongen då Ronaldinho sket ner allt som hade med fotboll att göra, och Deco å Eto'o var skadade, så hade vi bara Henry och det är inte lätt för honom att spela på vänsterkanten
Annons: