/spanien/barcelona/forum/20438.aspx/spanien/barcelona/forum/20438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-09-19 17:25
positiva nyheter. Laget ska mycket riktigt få kritik för sina prestationer i ligan. förstår inte de som tyckte att vi var "riktigt bra" trots 1-1 mot racing, siffrorna ljög såklart men inte spec mkt. Pep verkar lite hårdare och betydligt rättvisare än rijkaard, me likee.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-19 17:19
Bästa backen i ligan förra året måste ha varit han i Levante, vad hette han? Den rakade snubben. Typ Mario lr nåt sånt. Oh vad bra han var.
Barcelona luis Enrique 21
2008-09-19 17:08
Ämne: luis Enrique 21
Sherko
E....Jag tycker att Puyol håller den högsta högsta nivån och gillar egentligen Ramos bättre som mittbcak än Pepe. Och förra säsongen tyckte jag att G. Rodriquez i Villareal var bäst i ligan men visst är pepe egentligen bättre. Så JAg ser nog Puyol med ramos och Pepe tätt efter som de 3 bästa mittbackarna i ligan. Och ska man snacka hög högsta nivå så måste man nämna Cannavaro ocksa.
2008-09-19 17:03
Ämne: luis Enrique 21 och ....
Jg trodde att Pepe skulle bli valdigt bra.
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★
2008-09-19 16:58
Cristocea//

Om du läser noga vad jag skrev så ser du att jag snackar om ligan och inte om spelarna, du dumförklarar dig med det där inlägget. Ingen av de där spelarna du nämner spelar i den portugisiska ligan.

Kolla vilka tekniska spelare Brasilen har fått fram, betyder det att den brasilianska ligan är bättre eller lika bra som den spanska?

Tänk efter lite grann.
Barcelona Smogen
2008-09-19 16:50

Läste om det där skämtet, riktigt elakt. Förstår att Saviola blir förbannad.
Men ärligt talat, väljer man att sitta på bänken i Barca och Real för att tjäna pengar får man skylla sig själv, så egentligen är det gott åt honom. :)

Slösa bort sin karriär som Saviola har gjort är fan obegripligt...
Barcelona Cristocea
2008-09-19 16:32
★★ El Pasillo 7/5/2008 ★★//

"snabbare teknisk fotbol i Spanien än i Portugal"

Brorsan, har du sett vad för fotboll som presteras i Portugal? Vet du vilket land, Ronaldo,Quaresma,Nani, Deco etc - kommer ifrån? De kommer från ett land, där tekniken och farten prioriteras högst av allt. Pepe var redan van vid snabbt och tekniskt fotboll.
Real Madrid Sherko
2008-09-19 16:18
Jag tycker puyol spelar mycket bättre med landslaget än med barca.

I landslaget är han kungen där nere medan han verkar vimsig då o då med barca.
Barcelona Bojano
2008-09-19 16:08
När kommer målen? :'(
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-19 15:57
Ämne: luis Enrique 21

E....Sherko
hahahaha okej som du vill :S.
Men ärligt talat, vem tycker ni är ligans bästa mittfältare?
mitt svar= PILMÀ
Ni då? :P

Nej skämt åsido

Viva lá Puyol.
Barcelona FCB_armin
2008-09-19 15:56
Sherko

Håller inte med dig där. Vi har Puyi, och Pepe har kommit långt, ingen tvekan. Men Puyol är något stadium högre än vad Pepe är. Visst, han är kapten i ett av världens största klubbar, och båda är synnerligen lika i sina spelstilar, så varför ens jämföra dem?
Real Madrid Sherko
2008-09-19 15:51
luis Enrique 21

Enligt mig är pepe redan ligans bästa mittback...vet inte om ni håller med men det tycker jag iaf.
Real Madrid Higuain_FutureR9
2008-09-19 15:42
DaniAlves

alla blir "uppsnurrad" av världens bästa spelare när man är i sin tid.
Då var det Ronaldinhos tid, och ja Ramos har alltid varit bra i Madrid, sen i sevilla vet jag inte.
Så försök inte säga att det tog Ramos tid att bli bra, för han var redan bra när han kom till Madrid.
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-09-19 15:40
Hur tycker ni att Barca ska ställa upp i helgen då? Abidal/Sylvinho?, Keita/Toure?, Marquez/Pique/Caceres?, Henry/Eto'o, 4-3-3/4-4-2 ?
Real Madrid Higuain_FutureR9
2008-09-19 15:40
Barca_4_lajjf

Chilllllllll
Barcelona J.Gamper
2008-09-19 15:28
haha du gillar verkligen ironi va? =P
Delarocha RIP Puerta
2008-09-19 14:52
Jag glömde visst bort att Real aldrig gjort en dålig värvning när jag skrev det där om Pepe. Han var ju givetvis grym direkt, likaså Ramos. Van Der Vaart har ju gjort dundersuccé också tycker jag.
Barcelona DaniAlves
2008-09-19 14:17
El Pasillo

Tog det inte tid för Ramos att visa vem han var?, om jag inte minns fel så blev han uppsnurrad av Ronaldinho året vi vann med 3-0.. så bra var han inte direkt när han anlände till er.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-09-19 13:56
Glöm Alves nu!

Kolla Messi alltså. Helt j*vla sjukt. Han åstadkommer på helt egen hand mer farligheter frammåt än vad laget gör. Och ändå har han inte varit speciellt bra än. Man kan inte få nog av honom. Håller han sig bara hel så kommer 08/09 blir ett sinnesjukt år för honom och hela fotbollseuropa.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-19 13:40
Men herregud kan ni sluta diskutera Alves. Han har inte floppat? Förstår inte vad ni snackar om, han har varit duktig. El Pasillo gå tillbaka till Puertan. Alves har bara spelat några få matcher i barca och vissa förväntar sig att han ska börja dominera direkt? Hela barca är fyllt av storspelare, det var inte Sevilla. Tro inte att Alves ska ta lika stort ansvar då.
2008-09-19 12:55
luis Enrique 21 och Delarocha RIP Puerta//

Det är egentligen inte rättvist att jämföra Pepe värvningen med Alves värvningen som vi gjort, okej båda är jättedyra spelare men faktum är att Pepe kom från en sämre till en bättre liga med snabbare teknisk fotboll, och fick därmed anpassa sig till en ny liga samtidigt. Alves däremot kan redan den spanska fotbollen ut och in därför har han extra press då han redan visat vad han kan i Spanien. Hur många visste vad Pepe skulle göra? Ingen hade trott att han skulle bli så jävla bra som han till slut blev, han fick ett genombrott förra säsongen i Real och tog sig in i landslaget.

Ska man ara helt rättvis så finns det ingen bättre att jämföra Alves med än Ramos. Både kostade mycket pengar, båda spelar på samma position, båda spelade i spanska ligan innan de köpes och de kommer till och med från samma klubb. Ramos visade sig vara bra direkt, nu har ni något att bita i....
2008-09-19 12:49
Haha eran gamle kanin verkar vara sur på den vita bänken efter ett skämt.

Checka in länken;)
Delarocha RIP Puerta
2008-09-19 12:22
Pepe's debut, i Supercup finalen slutade väl med rött kort + självmål eller har jag fel? Aja nog om det. Folk får väl tycka att han är en floppvärvning efter 3 matcher. Det gör ju inte oss speciellt mycket. Vi vet ju hur jävla bra han är.
2008-09-19 11:01
Ämne: 300 milj kronor är j....
Pepe var helt värdelös i början. Kommer mycket väl ihåg att det var ramaskri bland real fansen.
Men han visade sig bli en av ligans basta central backar.
Alves visade sig redan forra sasongen att han var ligan basta ytterback tillsammans med ramos och darfor har han mer att leva upp till. Men rent sett till värde så har alves spelat bättre än pepe gorde i borjan hos real. Det visar också pa hur ointressant det är att spekulera om kopet ar ett fiasko eller inte efter 2 liga matcher och en CL.
Spanien Clichy #22
2008-09-19 09:45
Det jag tycker är kul med CFC-God är sången han nynnar med melodi från pussycat dolls, speciellt med tanke på att det redan finns en äldre version som handlar om just Chelsea

Chelsea don't ya wish you had some history
Chelsea don't ya wish you hade Thierry Henry
Don't ya..dont' ya

Med glimten i ögat ;)
Barcelona SaM__-
2008-09-19 02:11
Hm att ni ens orkar prata med CFC när han kommer hit och försöker provocera med att Alves har floppat. Hallå, säsongen har knappt börjat.

Dessutom tkr jag Alves var riktigt bra mot Racing i 1-1 matchen och även mot sporting. 1 blek match, det var första mot Numancia då hela laget var helt under isen.
Barcelona Messi(AH)
2008-09-19 00:03
Sköna bilder där :)
Delarocha RIP Puerta
2008-09-18 23:38
Gud Är Störst; haha oj då. Aja dem skitlagen heter ju samma sak hela bunten typ.

Btw, diggar den bilden där Caceres och Messi står och posar och Dani Alves har smugit sin i bakgrunden. Kul för Messi o Caceres o se den bilden o se Alves se ut som en mördare över axeln på dem:)
Barcelona westinhoblaugrana
2008-09-18 23:34
DaniAlves

För övrigt så fick alla spelarna i Barca var sin Audi Q7 när de var där. Fin present, speciellt för Bojan antar jag :).

FC-Barcelona

Vår högerback heter Alves, inte Alaves.
Barcelona FC-Barcelona
2008-09-18 23:34
CFC-God

Bowsinga är en riktigt bra högerback, men alves är bättre, men ifall du vill gå djupare och vill gemföra vem som är en av dem bästa högerbackar, i den listan så har vi inte Bosingwa eller Alves, Maicon från Inter är världens bästa högerback, så kan du sluta bete dig som en jävla liten unge, och stick till ditt forum istället för i deta forumet så är alves vår bästa högerback i världen :D

Så där nu ska det vara lite bättre
Annons: