/spanien/barcelona/forum/20433.aspx/spanien/barcelona/forum/20433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lacus Clyne
2008-09-14 18:28
Nån som vet tider och kostnader för snabbtåg mellan Barcelona och Zaragoza ?
Barcelona Bernie
2008-09-14 18:28
Barcelona Bernie
2008-09-14 18:27
Precis innan Garay skulle skjuta sin frispark, så kände jag på mig att det skulle bli mål. Det var så logiskt. Madrid-koppling, hans blick m.m.
Det som jag är trött på är min känsla efter målet, jag visste att matchen skulle sluta 1-1, eller att Racing sätter dit en till balja. Det är det här vi måste arbeta mycket med, få mig och tro mera Pep!
Barcelona petersays
2008-09-14 18:24
Nä men alltså om man match efter match ska klaga på att lagen backar hem och stänger försvaret så är det ju inget kul. Det är ju knappast ett nytt fenomen när stora lag möter mitten/botten-lag. Då gäller det att, som många av er sagt, att ha en plan b. Funkar det inte efter 45 så gör två snabba byten och ändra uppställning. Stuva om positionerna och gör motståndarna förvirrade, byt kant, in med Guddy på topp, gå ned till trebackslinje, VADOMHELST - bara det händer något. Det går inte spela handbollsanfall hela tiden när det inte finns nån som lyckas punktera bubblan.

Våga experimentera mister!
Barcelona petersays
2008-09-14 18:19
Alltså vad jobbigt det är att titta på matcher som spelas på små arenor. Försöker titta på villareal-matchen nu men kamerorna hänger ju inte med i ljusanpassningen mellan skugga/sol så ibland är det bara mörkt. Alla lag borde ha arenor som är så stora att de stänger ute solen ;)
Barcelona RQ7
2008-09-14 18:07
Om Barca är så tråkiga att kolla på, så sluta kolla på dom då.
Guardiola dålig som tränare?
Efter 2 matcher?

Man kan inte dömma ut honom enbart efter 2 matcher. Kolla ex Ferguson, när han tog över Man Utd. Dom vann väl inte så många titlar dom första säsongerna?
Kolla vad han gör nu..
Orka dömma ut en tränare så himla snabbt.
Guardiola kommer ha mitt förtroende hela tiden.

Visca Barca!
Barcelona A.Gaudi
Jo fast Valencia har ALLTID varit kaotisk som klubb. även när de vann ligan var ledningen inte den stabilaste.

edit: och man kan skylla stora delar på koeman, det är ju helt solklart. innan han kom in var dom ett stabilt topp3-4 lag. när han kom brakade allt, inte innan. och efter att han lämnade så blev det också genast bättre.
Barcelona Barçelona
Ämne: MESsi ThE bEsT

Ma....
Det finns folk som inte är så bra att skriva på svenska,en av dom är jag.Men det betyder inte att ni som skriver bättre än oss är klokare för det.Fattar ni inte va vi skriver skrolla ner bara.Força Barça!
Barcelona B.G
2008-09-14 18:04
Valdes
Alves-Marquez-Puyol-Keita
Toure-Xavi-Iniesta
Messi-Henry-Eto´o

Guardiola är dålig som tränare och ni är banimej riktigt tråkiga att titta på. Så mycket bolinnehav men ingen utdelning är sanslöst. Barcelona kommer få det svårt även framöver.
Barcelona Evička
2008-09-14 18:00
Ämne: 11/9 är någon slags ....
Samt det urusla vädret. Kan man kolla på TV i värmen hemma kanske man inte vill sitta och bli genomblöt på Camp Nou.
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-14 17:54
MESsi ThE bEsT

Man behöver väl förfan inte vara rasist för att man vill att folk inte ska skriva som 10åringar?

Det står i reglerna också att man ska skriva rätt.
Barcelona BlueRed.
2008-09-14 17:44
Ämne: Skönt att milan förl....
A.Gaudi

Skyll inte bara på Koeman, han som ägde den större delen av Valencias aktier var ingen ängel heller.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-14 17:39
Skönt att milan förlorar också. inter var ju bara hårsmån ifrån att spela oavgjort också, så vi är iaf inte ensamma om usla inledningar.

Valencia kanske blir en riktig titelutmanare i år?

vi pratar alltid om barca och real men nu har dom något bra på gång där nere. Dagens valencia känns ruggigt underskattat efter att Koemann pissat på klubben förra säsongen.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-14 17:35
pep g

om du skriver så där så kan man tro att du är rasist?
För att man vet exaxt vad han menar, han menar hur barca ska spela nästa match.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-14 17:35
Barcelona Abu_barca
2008-09-14 17:30
så länge dem förstår va jag menar så e det lugnt:p
Barcelona Pep.G
2008-09-14 17:23
Abu_barca

Inte för att vara otrevlig eller någonting men kan du specifera dig mer. Jag kanske förstod vad du menade men det är många som kommer klaga nu på att du inte kan svenska m.m .
Barcelona Rambla
2008-09-14 17:14
11/9 är någon slags helg i Spanien. När den infaller som i år på en torsdag så tar man ledigt även på fredagen och har en långhelg. Det förklarar den låga publiksiffran. De som var där var mest de som kommit för att vifta med handdukarna åt Laporta och turister.
Barcelona Abu_barca
2008-09-14 17:13
tränaren har förstört barca han borde bli sparkat redan nu. man har inte lika skönt att kolla som förr
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-14 17:13
Ämne: MESsi ThE bEsT

Fa....
Men jag har läst någonstans att de båda hatar barca. Är det sant??
Real Madrid Shi
2008-09-14 17:12
MESsi ThE bEsT

56 000 på läktarna talar sitt tydliga språk.
Barcelona RQ7
2008-09-14 17:09
Haha alltid kul när Milan förlorar.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-09-14 17:07
Vad har hänt med barcas fans. Man tror de sover eller något, jag hörde ingenting av de.
Barcelona Rambla
2008-09-14 17:02
Ronaldinho spelade 1 halvlek, eller spelade är kanske att överdriva, han lunkade omkring i 45 min. Det går aldrig att glömma vad han gjort för Barcelona under de framgångsrika åren i klubben, men som det ser ut i dagsläget ska vi vara oerhört nöjda med att ha fått €25m för vraket.

Om vi tycker att Barça har problem och inlett säsongen uselt är det ingenting jämfört med vad Milan gjort.
Barcelona Messi-Lona
2008-09-14 16:54
det stog att R80 var med , men byttes direkt i andra halvlek
Real Madrid petter.l
2008-09-14 16:54
barcadinho: Ronaldinho var visst med, utbytt efter 45
Barcelona barcadinho
2008-09-14 16:50
På tal om en trög start i ligan. Milan förlorar nu sin andra match mot Genoa 2-0.
Kul att se Diego Milito i Genoa.
(Ronaldinho var inte med).
Barcelona RQ7
2008-09-14 16:39
Ja en ny uppställning hade ju varit något.
Tror det kan vara ett av problemen.
Det andra ser man ju är att inte många spelare bryter mönstret. Nästan enbart högerkanten med Alves och Messi gör det.
En centertank hade behövts igår känns det som.

Men det som överraskade mig lite igår var att det sällan var anfall på vänsterkanten. Bevisar ju hur svag den är. Just nu. Bollen var mest i mitten och på högerkanten.

Men ja, låt det gå 15-20 matcher. Kan ju ta ett tag innan man börjar leverera ibland.
Hoppas Barca krossar Sporting nu, i CL. Där är Barca vassa.
Barcelona Pep.G
2008-09-14 15:50
Tompa

Jag tror att vi har större chans över att vinna Chelsea än vad vi har när vi t.ex möter Socidad. Chelsea kommer anfalla och det kommer lämna yto. Vi är helt enkelt för lättlästa. En ny Strategi, en ny uppställnig vad som helst.

Har vart skeptisk till en 4-4-2 uppställnig men jag tror den kan bära frukt. Henry och Etoo som centrala anfallare. Henry möter och etoo går på djupled. Värt ett försök faktist.
Barcelona barcadinho
2008-09-14 15:46
Jag orkar inte snacka idag om barcas match. Jag får ladda igen imorgon tilll cl-matchen. Just nu är jag så jäkla besviken och är orolig för framtiden.
Men jag vill gärna skriva om två saker -
först Sevilla - jäkla vad jag gillar att titta på deras hemma matcher i Ramon Sanchez. Det är nästan alltid snabb, fysisk och teknisk fotboll. Precis som fotboll ska spelas. Och publiken är aktiv hela matchen. Jag tror att jag har sett de flesta av deras hemmamatcher i de sista tre åren, de som visas på tv:n.
Varmt rekommenderat för fotbolls älskare.

Om Bundesligan - det är otroligt hur de har lyckats med ligan i Tyskland. Det är enormt publik succe. Alla ligor måste fundera på hur de har lyckats med vad många andra ligor kämpar hårt med. De har lyckats en del pga av minskning av huliganer och en del pga fina arenor.
Men många tycker att det beror på den offensiva och attraktiva fotbollen. Folk vill se en vacker fotboll.
Några exempel från omgången igår:
köln - B Munchen: 50 000.
Hamburg - Leverkusen: 55 000
Dortmund - Schalke: 80 552 (!!)

(uppgifterna är från DN)

Enormt stort publiks intresse och med knappt några superstjärnor.
Alla måste lära sig av det.
Annons: