/spanien/barcelona/forum/20432.aspx/spanien/barcelona/forum/20432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2008-12-18 18:19
El Clasico och en CL final vore en dröm. Någon gång måste de ju hända? Men då måste Barca vinna såklart =)
Barcelona Moe-_-
Vilket lag vill ni hels slippa möta i åttondelen?
Jag vill inte möta Arsenal. De spelar nästan som barca med deras snabba passningspel.
Real Madrid Valdebebas
tarrak

Det är väl ändå inget enkelt tillvägagångssätt att köpa titlar genom domaren? Det är extremt osmidigt skulle jag vilja säga.

Hur ska domaren på förhand kunna gå in och göra ett verklighetstroget intryck för att samtidigt döma ut ett lag utan att det blir för förutsägbart?
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:18
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 18:17
Gud vad jag älskar Sir Alex Fergusons uttal om Real.
Barcelona Heywood Jablome
2008-12-18 18:17
tarrak. Hmm.. Det skulle nog vara svårt att muta domare eftersom utgången i matcherna kan vara olika.

Anders Frisk på Camp Nou mot Chelsea.
Terje Hauge på Stamford Bridge mot Chelsea.
Liverpools mål som Mourinho fortfarande inte tycker var inne.

Några få exempel där domare har varit inblandade och det har blivit diskutioner.
Barcelona tarrak
2008-12-18 18:13
Inte för att jag har några höga tankar om UEFA, men att tro att de skulle rigga en lottning och genomföra den trots att den är "avslöjad" i förväg, är inte realistiskt i min bok. Vill man bestämma utgången i en turnering gör man det förmodligen enklast genom lämpliga direktiv till domarna.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 18:10
Cape

Du verkar sannerligen ha alla cornflakes på tallriken, möjligtvis inte när det gäller fotboll, men när det kommer till litteraturhistoria däremot.

Edit// Googlade på namnet och då kom det upp bilder på en discobyggare i bar överkropp. Såg kanske inte ut som en 70-tals poet.
2008-12-18 18:08
CLfinal + El Clasico - jag vet inte om jag hade klarat av det.
sebbaa
2008-12-18 18:06
Shi

Endå finns det ju både för och nackdelar med att CL slutspelet tar en hel vår, medan VM slutspelet tar ca. 2 veckor. Där spelar man mera matcher under kortare tid. Javisst så har man säsongen bakom sig och bla bla. Men före VM har spelarna knappt vilat allt för mycket sedan säsongen, så det tar väl ut det då också. Alla lag måste man vinna om man skall ha bucklan anyway.

[provocerar inte sedan, som ibland kan antas ganska lätt! säger bara vad jag tycker :)]
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 18:06
"Rumour going around draw has been leaked….. this is no doubt rubbish but if Rumour is true it’s LFC - arsenal and Chelsea - fenerbache and manure v roma
No bookies will take bets on the draw either……"

Det där kallar jag skrämmande. Bra skrivet Mohamed Ahmed.
Barcelona Cape
2008-12-18 18:05
Valdebebas

Tro det eller ej att en madridista skulle vara så lärd, men han vann nobelpriset i litteratur på 70-talet tror jag det var..
Real Madrid Prometheus
2008-12-18 18:03
Bra skrivet av MOHAMED AHMED!

Det är fler som tycker UEFA småfifflar. Att Chelki skulle spela final i Moskva stod ju klart i stjärnorna (inte pågrund av deras bländande spel). Jag tycker det är tråkigt att det har blivit så. Nu lär väl ändå Real vara ett lag som i sånna här fall gynnas. Men hur kul är det att vinna världens mest prestigefyllda turnering med fusk? Nae, skärpning säger jag.

Själv hoppas jag inget engelskt lag finns med i finalen.

Angående lottningen imorrn är det givet att vi får vår egna lilla mardröm Bayern.
Jag tror ni får Lyon.
Lycka till så ser vi till att El Clasico spelas i Rom, det vore väl nått? ;-)
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 18:01
Cape

Förvisso, men att man skickar ut ett lag innebär inte per automatik att man skickar ut ännu ett.

Men det ligger väl en del i det personen som du klyschigt väljer att citera. Har han fått något litterärt nobelpris för sin lyrik?
2008-12-18 17:59
Champions League handlar om marginaler. Jag kommer ihåg 2006 då Barcelona vann Champions League. I kvartsfinalen mot Benfica då det stod 1-0 så fick Benfica ett friläge som de brände i slutet, hade de gjort mål hade de varit vidare på bortamålsregeln.

Mot Milan i semifinalen så gjorde Shevchenko ett mål som hade tagit matchen till förlängning, fast domaren blåste av för frispark till Barcelona.

Och i finalen mot Arsenal så var det tur att Arsenal fick en frispark med sig när Eboue valde att dyka som en svan och Eto'o gjorde ett mål som han faktiskt var offside på.

Så, marginaler spelar väldigt stor roll i Champions League.
Barcelona bearlakeyours86
2008-12-18 17:58
Skydda Messi! , men spanska domare har en tendens att blunda för sådant och visa ostskiva och det röda kortet i helt ofattbara situationer.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 17:57
Ramon Calderon:

– Jag ska inte slösa någon tid på att svara honom. Jag beundrar hans facit som tränare men han börjar att bli förvirrad och senil.

Jo, vi vet.
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 17:55
Haha, ta en titt på vad Sir Alex Ferguson har sagt om Ronaldo rykterna till Real Madrid:

"Jag skulle inte ens sälja virus till det packet"
Barcelona Cape
2008-12-18 17:54
Valdebebas

Nu får du ta ditt förnuft till fånga. För att vinna Champions League och bli utsedd till Europas bästa klubblag måste man vara förberedd på det värsta motståndet.

Kort sagt: man måste kunna slå varje lag i turneringen för att i slutändan stå högst upp på pallen.

"If you wanna be the best, you gotta take out the best"
Ryan McCarthy
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 17:49
Cape

Du är ute och cyklar där är jag rädd för. Även om Barca på förhand bör ses som en av de starkare lagen som går in i lottningen så handlar det i längden väldigt mycket om tillfälligheter.

Oavsett om ni skulle skicka ut Inter med marginal i åttondelsfinalen kan förutsättningarna vara helt annorlunda tills nästa slutspelsfas. Precis som förutsättningarna imorgon, då åttondelsfinalerna fastställts inte betyder någonting förens om två månader.
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 17:47
VizzlA

Robinho till Barcelona måste nog vara det dummaste jag har hört. Det är så orealistiskt att jag inte har tänkt på det faktist. Och nej, vi behöver inte Robinho när vi har Henry och Iniesta som kan spela på vänstern.
Barcelona Dedeffo
2008-12-18 17:45
Shi

Lägg till också att Italien fick en felaktig straff mot Australien så att de gick vidare...
Barcelona VizzlA
2008-12-18 17:44
Tjo!

vad skulle ni tycka om robinho kom till barcelona? :P..

enda reael madrid spelaren jag gillat...finns
kanske bättre alternativ som agureo etc.

fast det här skulle inte var pjåkit:

Váldes

Alves Puyol Marquez Abidal

Touré
xavi iniesta

messi Etoo Robinho

;P..

2008-12-18 17:43
Valdebas. Ja, precis. 16 lag kvar. Och 8 ska bort.

Det finns 5-6 lag kvar i turneringen som inte anses vara "stora". Två topplag kommer att få möta varandra och resten kommer att fördelas. För ingen tror väl på fullaste allvar att Panathinakos kommer få möta Lyon?

Kom ihåg att det lottas om i kvartsfinalen, så om det inte går vägen för UEFA den här gången så var så säkra på att det gör det i nästa lottning.-
Barcelona Cape
2008-12-18 17:41
Shi

Jag vet.

H-U-M-O-R... Humor
Eller ironi.
2008-12-18 17:38
"kan maffior ha poliser under sin kontroll så kan UEFA rigga en fjuttig lottning." Hear, hear, hear
Real Madrid Shi
2008-12-18 17:38
Cape

Det där är en klyscha som inte funkar. Se på Frankrike i VM, man slog ut Spanien, Brasilien och Portugal medans Italien spelade mot storheter som Australien, Ukraina och Tysklan (Tyskland är de enda som är värda att nämna och dem besegrade man på tilläggstid.)

Frankrike arbetade sig igenom världens kanske 3 bästa landslag och var helt slutkörda i finalen, såna matcher tar på en.

Vill inte nämna er lottning igen men jag tar hällre Celtic och Schalke 7 dagar i veckan och åker räkmacka till semin än att bara möta svåra lag.

Heywood

Haha, hur lätt är det inte att muta en fattig och avdankad sovjetisk målvakt. Tror till och med jag hade klarat det.
Real Madrid Valdebebas
2008-12-18 17:37
Heywood Jablome

Gåshud.

Har även jag en känsla av att Real kan få möta Man Utd, medan Barca i sin tur åter kan komma till att få möta Chelsea.

Hela lottningen däremot kommer att se ut såhär:

Roma - Sporting

Panathinaikos - Inter

Barcelona - Chelsea

Liverpool - Villarreal

Manchester United - Real Madrid

Bayern Munchen - Atletico Madrid

Porto - Lyon

Juventus - Arsenal
2008-12-18 17:36
Lottningen förra året. Den lottningen som "läckte" ut.
Barcelona Cape
2008-12-18 17:33
Jag har en känsla av att det inte spelar någon roll vilket lag vi möter. För att vinna måste man kunna slå alla lag i princip.

"To be the best, you have to beat the best"
Annons: