/spanien/barcelona/forum/20430.aspx/spanien/barcelona/forum/20430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2008-09-22 21:46
Inatt så bär det av till flygplatsen och iväg till Barcelona! Äntligen så får man åka ner och se på fotboll bla! Barça - Betis! ;D

Ska försöka kolla upp lite träningstider och försöka ta några fina bilder för att lägga upp här och dela med mig på vår vackra sida! :)
Barcelona BlueRed.
2008-09-22 21:38
Gonzalez_Barca

Tycker faktiskt det är kul att dem har kommit så här långt och är inte förvånad över att dem skriver mycket artiklar. Ett lag som Barca har alltid spelare som är värda och nämna var 5.e minut, däremot Atletico de Madrid som har kommit igång ordentligt och utmanar både i liga och Champions League efter en lång period av misslyckanden, är ju självklart glada att det går så bra, därav fler artiklar.

Och att dem tror att dem är världens bästa lag (om dem nu gör det) är väll inte konstigt? Dem är ju trots allt Atletico fans, lika mycket som vi tror på Barca. Tycker det är kul att dem har blivit mer aktiva här på SF.
Barcelona Messi(as)
2008-09-22 21:35
Tack för det snabba svaret. Tror nog att Ramadan kan vara en stor anledning som du säger. Sen är det bra att han vilar dessa matcher han kommer säkert att spela mycket längre fram under säsongen.

Athletico Madrid tror varje år att de har ett storlag och ska vinna ligan. Men i år överdriver de nog lite väl mycket..
Aguero till Barca om 2-3 år!
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-09-22 21:25
Messi(as)
Ingen vet varför, man kan bara spekulera. Om man skulle vetat hade det antagligen stått på Sport.es eller EMD och då hade SF red sagt det säkert.
Enda anledningen jag ser är att vi mötte ett bottenlag, Sporting de Gijon är inget lag man vill slösa en spelare som Yaya på. Bättre då att låta Busquets spela nu när det är Ramadan för yayas del.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-09-22 21:21
Bara jag som tycker att Atletico Madrid har fått i sig liiite för mycket luft?
De tror de är världens bästa lag bara för att de har Aguero. De skriver nya artiklar om vad som händer i klubben var femte minut. Bra initiativ men som Rambla sa för några dagar senare, man behöver inte skriva om något varje gång Aguero fiser i omklädningsrummet.
Och ni Atleti fans som antagligen kommer attackera mig, gör så :D bryr mig inte.. Vi har yttrandefrihet här i Sverige thank god.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-09-22 21:17
J.Gamper

För att det ska vara bra ordning. Annars skulle det bara vara huller om buller. Enklare att lotta såhär med det här systemet, bara slumpen som gjorde att Real kom efter oss.
Barcelona Messi(as)
2008-09-22 21:14
Kolla länktips med Ronaldinho höjdpunker i Barca 2003-2008 :(
Barcelona Messi(as)
2008-09-22 20:59
Har en fråga vet någon varför Yaya inte spelar från start? Är det ett taktiskt drag eller är Busquets helt enkelt en bättre spelare i Peps ögon?

Vill inte se Yaya lämna oss till vintern i alla fall då han är en av de bästa spelarna vi har defensivt.. Storklubbarna skulle lätt lägga upp de pengar som behövs för att köpa loss honom.
Barcelona DaniAlves
2008-09-22 20:52
jaa haha det är ganska konstigt, och som sagt det värsta är att alla storlag möter varandra på slutet. det blir en tuff period det.
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-09-22 20:46
Och dom real möter så möter villareal nästa vecka, sen dom villareal möter så möter mallorca nästa och dom mallorca möter så möter osasuna nästa, fortsätter säkert så med flera :P
Barcelona J.Gamper
2008-09-22 20:42
men ingen som vet varför det är lottat såhär? tycker att de är lite konstigt...
Barcelona DaniAlves
2008-09-22 20:21
ni som tidigare snackade om att madrid möter de lagen vi möter direkt efter..

lägg också märke till att vi möter de sevilla möter fast en vecka efter..
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-22 20:01
PILMÁ

Jag blir inte så irriterad av det, men jag håller med dig att han är så jävla mycket bättre att driva in från högerkanten.
Barcelona Smogen
2008-09-22 19:59
Det var någon som för ett litet tag sedan frågade om en sida med nyheter om Barcelona på Engelska.
Förutom skvallersidan Goal som väl är det närmaste fotbollen någonsin kommer att komma "hänt extra" rekomenderar jag hfcbtransfers.blogspot.com/...
mycket trevlig sida med intervjuer, bilder och annan nyttig information om allting som har med Barca att göra.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-22 19:57
F*n också att Messi måste spela center ibland och inte högra kanten?
Är det bara jag som blir irriterad av detta? att han inte spelar på sin favorit position?

Vet att detta är en taktik men men.
Barcelona Ciao-V
2008-09-22 19:51
El rey Lionel:):
Silva är långstidskadad. Opererad och beräknas komma tillbaka i november/december.
Barcelona RQ7
2008-09-22 19:47
Hoppas f*n inte att Arshavin drar till Real Madrid.
Får bara en äcklig känsla att om han lämnar och går till Real Madrid. Så kommer han, bara för det, göra supersäsonger hit och dit. Och sedan någon gång säga "Jag ska visa Barca att dom gjorde fel i att inte köpa mig"
Tro mig, något sånt hade hänt om han går dit.

Aguero i Barca, dang vilken dröm. Men jag föredrar Benzema faktiskt. För att han skulle tillföra något speciellt i Barcelonas annfallsspel. En extra dimension i anfallet.

Var inte så säkra på att Aguero inte vill spela i Barcelona. Han har ju inte sagt något om det, enbart att han inte vill spela i Real Madrid.
SKULLE han lämna Atletico i framtiden så blir det för Inter eller Barcelona. Om han inte drar hem till Argentina igen, dock tveksamt i en så ung ålder - att göra en Riquelme.
Nej ingen omöjlighet. Men som sagt. Tycker att om man ska värva någon anfallare i framtiden så är det Benzema. Real lär ju gå för C.Ronaldo nästa säsong, då finns chans för Benzema. =D
Hehe, sikka lirare.
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-22 19:40
Hoppas kan man, men jag är ganska säkert på att han inte lämna Atlético för oss :)
Delarocha RIP Puerta
2008-09-22 19:37
Men sånt säger spelare alltid och det är otroligt sällan det stämmer, så tror inte man ska tro alltför mycket på vad han säger.
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-22 19:34
Delarocha

För att han så många gånger sagt hur mycket han älskar klubben och aldrig kommer att lämna. Om han inte tar några titlar inom säg 5 år och vill flytta, så sker det inte inom Spanien tror jag.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-22 19:32
Barca o Mort! Varför det? Atletico kommer aldrig bli en storklubb i Spanien mer eller mindre. Barca och Real kommer alltid vara större än Atletico och om han inte tar någon titel med Atletico inom 2-3 år lär han vilja flytta på sig.

Samma med Fabregas; han kommer säkerligen flytta på sig om några år om inte Arsenal börjar ta titlar.
Barcelona El rey Lionel :)
2008-09-22 19:31
Ämne: Jag vet inte om det ....
Silva är väl långtidsskadad eller!?
Delarocha RIP Puerta
2008-09-22 19:30
Att ha Aguero på vänsterkanten hade gett oss en till Messi fast på andra kanten typ. Hade det funkat vet man ju inte hur otroligt bra det hade kunnat bli. För just nu är väl Aguero till och med hetare än Messi.
Barcelona Barca o Mort!
2008-09-22 19:26
LeoMessi10

Truppen är inte uttagen ännu.

Delarocha

Tror att chansen att vi får Aguero är lika stor som att Atlético får Messi :)
Barcelona Ciao-V
2008-09-22 19:24
Delarocha RIP Puerta:
Silva är den västerforward vi skulle behöva.
Aguero är väl en mer renodlad forward. Jag tar hellre Benzema där. Men jag skulle inte tacka nej på Aguero heller, smaksak.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-22 19:17
Ciao-V; till Januari elelr nästa gång det ska värvas tycker jag Barca borde slänga upp en stor säck med pengar för Aguero. Vore en dröm att få honom. Silva vore ju inte helt fel heller, men Aguero ser ruggig ut.
Barcelona Ciao-V
2008-09-22 19:12
Jag vet inte om det är någon som har tagit upp det här men man blir lite sur att vi inte lyckades värva David Silva under sommaren!

Han har uttalat sig om vilken klubb han föredrar att komma till om han skulle byta klubb:

"Barcelona is the team I would choose in Spain for many reasons. But if I was to move abroad then it would be Manchester United because they have the most in common with Barcelona and have everything that I am after in football."

Vi kanske kan värva honom i januari i för sig då han inte spelar i CH L. Vore något det. Förutsätt att Valencia vills släppa honom. Kanske är det omöjligt!
Barcelona LeoMessi10
2008-09-22 19:08
är henry uttagen till betis matchen?
Barcelona BlueRed.
2008-09-22 18:21
Ämne: Busquets spelade väl....
RQ7

Det är inte meningen heller, han är en defensiv mittfältare, Xavi, Iniesta och Fabregas är offensiva. Ska du jämföra honom med någon ta Touré.
Real Madrid Zizou_spars
2008-09-22 18:10
Ämne: det är det ingen som....Är inget jag säger bara för han spelat i Real men du glömmer Zidane.

Topplagen kan ju va inne i svacka, ha nyckelspelare borta men ändå lyckas pricka in 3p mot diverse lag. Känns lite som det lag som lyckas hålla sig skadefria och ur en svacka under tiden alla förmodade topplag möts tar hem la liga. Och det blir lite fel, tycker jag i alla fall.
Annons: