/spanien/barcelona/forum/2043.aspx/spanien/barcelona/forum/2043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-01-04 13:42
Rambla Sen så har vi inte värvat Robert utan lånat in honom med en köpoption efter den här säsongen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-01-04 13:41
En rätt så mäktig introduktion av dom nya numren som arda&vidal får av klubben Time to play
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:35
@påfågeln:
Nja, Rosell var inte verksam alls i klubben när de spelarna värvades. Det var under Laporta styre och med Txiki som sportchef. Din teori hade annars varit logiskt ja, för Rosell och Bartomeu är ju av samma skrot och korn enligt många av oss. Fast nej, de värvningarna kan vi inte skylla på dessa herrar.
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:32
@Joppe9:
Hej, självklart bokar du biljetter, flyg och hotell var för sig. Blir mycket billigare. Du köper biljetter på Barcas websida och skriver ut dem själv eller så hämtar du ut dem på Camp Nou under matchdagen (ja eller dagen innan). Bästa tipset på hotell måste vara det här, ligger bara 200m från Camp Nou och har en skön pool på taket. Har själv bott där. :)
Barcelona påfågeln
2016-01-04 13:30
Rambla: Hade inte Henrique och Keirrison-värvningarna Rosell som upphovsman? Txiki valde dem knappast av sportsliga orsaker. Rosells pack styr ju fortfarande klubben...
Barcelona Andresito
2016-01-04 13:29
@Flavía:

Lite onödig diskussion, men whatever.

Vi kan nog enas om att samtliga här inne vill ha kvar Benitez i Real Madrid.

I och med att Madrid har åkt ut CdR så kommer de spela en match i veckan i 6 veckor, mot enkelt motstånd där man knappast kommer att tappa poäng.
Varför kommer de inte tappa poäng? Ta en titt på Madrids spelschema. Det enda "konstiga" poängtappet har kommit mot Gijón, utöver det är det lag som Málaga, Valencia, Sevilla, Atlético och Barcelona som tagit poäng av marängerna.

Håller dock med dig om att saker hade förbättrats om Benitez sparkats. Det självklaraste är att spelarna hade känt en lättnad, speciellt Isco och James, men även spelare som Benzema och Ronaldo. Men om nu Madrid skulle hamna på efterkälken ännu mer i ligan, finns det verkligen någon tränare som hade kunnat komma ifatt Barcelona och Atlético?
Jag hoppas på att Madrid kraschar ordentligt, inte att man tar 3 poäng i svåra bortamatcher och att man krossar smålagen för att blåsa upp luftslottet. Jag vill att de hamnar så långt efter som möjligt.

Slutsats? Benitez Madrid vinner mot smålagen, sexigt eller inte, så vinner man ändå och plockar sina poäng. Dock har man samtidigt otroligt svårt mot de större lagen. Om Benitez nu skulle börja vinna mot dessa också, som exempelvis Valencia igår, så är det liksom ingen poäng med att hoppas på att Benitez är kvar.

Själva poängen med Benitez i Real Madrid är väl ändå att han ska tappa poäng och få laget att halka ifrån titlarna. Gör han det om han tar 3 poäng mot Valencia på bortaplan? Svar nej.
Kan du nu dagen efter vara besviken på att Madrid inte vann mot Valencia? Eller känner du glädje av att Negredo missade friläget i 93e minuten?
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 13:29
Rojadirecta kan du se alla matcher
Barcelona promasteryy@gmail.com
2016-01-04 13:28
Hej Barca Fens!

Kan någon hjälpa mig?
Vart kan jag se barcelona B S tream? Eller Tv.
tacksam för hjälpen.
Visca Barca
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:22
Till något annat. Den här värvningen av brassen Robert. Även han ägs delvis av det där företaget Traffic eller hur? Hur fan kommer det sig att dessa suspekta affärer med det företaget tillåts fortsätta? Det luktar pengatvätt lång väg. Jag minns när Henrique och Keirrison värvades, då klagade alla på Txiki, även jag, på hans skumma värvningar av spelare som delägdes av detta Traffic. Fast nu är ju inte Txiki kvar och ändå fortsätter dessa bisarra värvningar. Visst var väl även Douglas delägd av Traffic?

Vad fan är det som pågår?
Barcelona Rambla~
2016-01-04 13:18
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Han är inte till salu oavsett vad the Mirror påstår.
Barcelona neymar JR
2016-01-04 13:17
THE MIRROR Ungefär lika trovärdigt som valfritt Facebook-konto
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 13:09
Om Benitez vinner en titel så lovar jag att hänga mig vid närmsta torg. Chansen är större att Lord Marlboro blir världens bästa MB.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-01-04 13:03
@Flavía:

Det roliga är han kommer gå för typ 19-20...
Barcelona Joppe9
2016-01-04 12:56
Hur bokar ni era resor? Paketresor på nån sajt eller allt var för sig?
Tänkte åka ner och kolla på Barca -celta i feb. Nån som kan rekommendera hotell mm? Mvh
Flavía
2016-01-04 12:46
Liverpool are prepared to offer 16M for Barcelona goalkeeper Marc-Andre ter Stegen (23). Barcelona want 27M. Buyout fee is 90M. [mirror]
Barcelona ElRaval
2016-01-04 12:43
Jag tycker vi skall lägga av med Lord Benitez pratet. Det skulle vara pinsamt om vi får äta upp våra ord när säsongen summeras.
Barcelona Gabriel
2016-01-04 12:41
Det är kriminellt att överväga att sälja Ter stegen. Det får bars inte ske. En utlåning isånnafall, men aldrig under några omständigheter att han ska säljas. Så går jag bananas och kommer att kräva huvudet av varenda styrelsemedlem!
Barcelona Z_Z
2016-01-04 12:36
@oocbgb:

Å andra sidan är Bravo ändå "bara" 32 vilket inte är en jättehög ålder för en målvakt. Han kan utan tvekan hålla den här nivån i 3-4 säsonger till utan problem vilket skulle göra honom väldigt svår att peta.
Flavía
2016-01-04 12:36
@Andresito:
Självklart så vill jag (och säkert flera härinne också) att Lord Benitez ska vara kvar i Real Madrid och det står jag fortfarande för. Under Benitez styre, så har flera av Real Madrids spelare underpresterat med deras mått mött och vissa spelare är t.o.m. utfrysta (läs Isco och Ja). Man har förlorat mot varenda storlag under denna säsong och blivit utspelade av sämre lag på Bernabeu men att man har vunnit sina matcher tack vare domaren eller att motståndarlaget har haft 1-2 man utvisade. Real Madrids försvarsspel har varit under isen och vore det inte för Keylor Navas, så hade dom varit en bra bit utanför topp 4 vid det här laget. Under gårdagen, så rapporterades det att deras ledning tänker sparka Benitez idag för att man inte vann mot ett Valencia som har en helt orutinerat tränare i Gary Neville och har mediokra spelare i överlag. En nyhet som gjorde mig ledsen (betydligt mer om man fullföljer beslutet) eftersom att det hade löst en hel del av deras problem, men tydligen så inser du inte det. Men nog är det knappast fel på min logik mellan oss två utan...
Flavía
2016-01-04 12:23
För den som inte har bättre för sig, så kan ni kika på den öppna träningen som hålls just nu. Edit: Lol, tog precis slut direkt efter att jag postade denna inlägg...
Barcelona Cule4life
2016-01-04 12:19
@Forza GS:

Vidal borde få t Douglas nr 2
Barcelona oocbgb
2016-01-04 12:11
[QUOTE=Neymar N11]Record Bravo in 50 Liga games with Barcelona: 39W 6D 5L, 31 clean sheets, 26 goals conceded, 109 saves #fcblive [via @barcastat] Med detta fina form så blir det svårt att peta Bravo, han lär spela i ligan den här säsongen. Frågan är om Ter stegen har tålamod att vänta på sin tur. Alla dessa rykte kring honom gör en nervös. Vill gärna behålla tysken för att han kommer bli något stort i framtiden. Hoppas han inte lämnar oss och kämpar för att bli nr 1 där bak. [/QUOTE] Det optimala är självklart att Ter Stegen stannar och konkurrerar, tills han slutligen petar Bravo. Men har han inte tålamodet att vänta, är det helt klart bättre att låna ut honom en säsong eller två. Kolla bara på hur det gick till slut för Thibaut Courtois. Men med tanke på vilken ledning vi har, som behöver stora pengar nu skulle jag tyvärr inte bli jätteförvånad om han skulle bli såld för 20m€ nästa vecka..
Barcelona A good coach is everything!
2016-01-04 12:04
Hoppas verkligen att spelarna tar sig i kragen och verkligen förnedrar Espanyol i copan! Hatar den klubben så jävla mycket. Inte nog med att Eto'o, dani Alves, och nu Neymar denna klubb är full med rassar jävla skit klubb..
Barcelona Forza GS
2016-01-04 11:01
Officiellt: Arda Turan kommer bära nummer 7.
Barcelona Neymar N11
2016-01-04 10:58
Record Bravo in 50 Liga games with Barcelona: 39W 6D 5L, 31 clean sheets, 26 goals conceded, 109 saves #fcblive [via @barcastat] Med detta fina form så blir det svårt att peta Bravo, han lär spela i ligan den här säsongen. Frågan är om Ter stegen har tålamod att vänta på sin tur. Alla dessa rykte kring honom gör en nervös. Vill gärna behålla tysken för att han kommer bli något stort i framtiden. Hoppas han inte lämnar oss och kämpar för att bli nr 1 där bak.
Barcelona neymar JR
2016-01-04 08:25
Team of the Year 2015: Neuer - Lahm ThiagoSilva Pique Alaba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive [l'equipe] Haha!
Barcelona Neymar N11
2016-01-04 08:00
Thiago (Bayern): "Rafinha? Doctor told me he was surprised how good his knee was after such a short time. We hope he'll play again soon."
Flavía
2016-01-04 03:33
Collet (president Espanyol): "Racist chants against Neymar? Lies. Maybe handful of people, but nothing systematic. Our fans are exemplary."

Barcelona Vampíro
2016-01-04 01:33
Blev livrädd när jag läste att Benitez fått sparken. Han är en av de viktigaste delarna i vårt lagbygge. Visca Rafa!
Barcelona Barcelonistas
2016-01-04 00:33
Ronaldo 0 Goals vs Barcelona Valencia Sevilla PSG ( 2 times) Atletico Against Malmö 5 Goals siiiiiiiuuuu. Lord Benitez får gärna stanna han gör ett alldeles utmärkt jobb. Helt fantastiskt. Han märkte att saker o ting höll på att gå fel när Bale gjorde 1-2. Men tokslut lyckades han på 1 min bara efter att Bale gjort mål få det till 2-2.
Annons: